etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی شیائومی ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس

4
(12)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی شیائومی ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس

از سه سال پیش شیائومی اقدام به تولید و عرضه گوشی‌های پرچمدار خود کرد و به تازگی نیز گوشی جدید پرچمدار خود را با نام شیائومی ۱۳ معرفی کرده است. شیائومی ۱۳ پرو گوشی قدرتمندی است که بسیاری از طرفداران گوشی‌های پرچمدار منتظر آن بودند چرا که به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده، پردازنده‌ای که بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته گوشی‌های پرچمدار با آن دست و پنجه نرم می‌کردند را برطرف کرده است. همچنین این گوشی تکرار پیشرفته‌ترین سنسور دوربین گوشی در بازار است.

شیائومی ۱۳ پرو همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از شارژ سیمی فوق سریع ۱۰۰ واتی و یک باتری بزرگ است. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم این گوشی پرچمدار جدید شیائومی را با پرچمدار سال گذشته اپل، آیفون ۱۳ پرو مکس مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک ارزش خرید بالاتری دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات شیائومی ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس

مشخصات فنیشیائومی 13 Proآیفون 13 Pro Max
ابعاد بدنه۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ یا ۸.۷ میلی‌متر۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۷ میلی‌متر
وزن۲۱۰ گرم۲۰۴ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ الی ۱۹۰۰ نیت
نمایشگر ۶.۱ اینچی Super Retina XDR OLED
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ نیت
پردازنده اصلیکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲
فرایند ساخت ۴ نانومتری
تعداد هسته پردازنده ۸ هسته
Apple A15 Bionic
فرایند ساخت ۵ نانومتر
تعداد هسته پردازنده ۶ هسته
پردازنده گرافیکیAdreno 740Apple GPU
حافظه رم۸ گیگابایت رم
۱۲ گیگابایت رم
۶ گیگابایت رم
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین اصلیواید ۵۰ مگاپیکسل
اولترا واید ۵۰ مگاپیکسل
تله فوتو ۵۰ مگاپیکسل
واید ۱۲ مگاپیکسل
اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
تله فوتو ۱۲ مگاپیکسل
تشخیص عمق حسگر TOF 3D LiDAR
دوربین سلفیلنز واید ۳۲ مگاپیکسللنز واید ۱۲ مگاپیکسل
رنگمشکی
سفید
سبز
آبی
خاکستری
طلایی
نقره‌ای
آبی
جنسپنل جلو شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ویکتوس
فریم آلومینیوم
یپنل پشتی در سه متریال مختلف، چرمی، سرامیکی، شیشه‌ای
پنل جلو شیشه – سرامیک شیلد
فریم فلز – فولاد ضد زنگ
پنل پشت شیشه – سرامیک شیلد
باتری۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعت
پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ وات
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات
پشتیبانی از شارژ معکوس ۱۰ وات
۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت
پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ وات
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات 
حسگرهاحسگر اثر انگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
قطب‌نما
فشارسنج هوا
حسگر طیف رنگ
حسگر تشخیص چهره سه‌بعدی
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا

مقایسه طراحی شیائومی ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس

شیائومی ۱۳ پرو دارای یک نمایشگر ۶.۷ اینچی خمیده و حاشیه‌های بسیار باریک است، این گوشی مانند تمامی گوشی‌های پرچمدار، دارای گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 دارد که آخرین گواهی مقاومت است. البته آیفون نمایشگر و ابعاد کوچکتری دارد، آیفون ۱۳ پرومکس با ابعاد ۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۷ میلی‌متر و یک نمایشگر ۶.۱ اینچی کوچکتر از شیائومی ۱۳ پرو با ابعاد ۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ یا ۸.۷ میلی‌متر بوده و متعاقبا سبک‌تر نیز هست. آیفون ۱۳ پرو مکس با وزن ۲۰۴ گرم حدود ۶ گرم سبک‌تر شیائومی ۱۳ پرو با وزن ۲۱۰ گرم است.

از نظر جنس بدنه نیز این دو گوشی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. شیائومی سری جدید پرچمدار خود را با سه متریال مختلف عرضه کرده که شامل چرم، سرامیک و شیشه بوده و آیفون ۱۳ پرومکس با جنس شیشه سرامیک شیلد تولید شده است. هر دو گوشی علیرغم متفاوت بودن متریال ساخت، از مقاومت بالایی در برابر خط و خش و ضربه برخوردار هستند.

از دیگر تفاوت‌های این دو گوشی ماژول دوربین آن است. اگرچه شیائومی سعی کرده تا پرچمدار جدید خود را مشابه آیفون ۱۳ پرومکس طراحی کند، اما همچنان تفاوت زیادی بین ماژول دوربین این دو گوشی وجود دارد. شیائومی ۱۳ پرو دارای دوربین سه گانه در قاب پشتی بوده که درون یک ماژول مستطیل بزرگ جای گرفته که کمی از سطح بدنه فاصله دارد. آیفون ۱۳ پرو مکس نیز دارای دوربین سه گانه و یک سنسور تشخیص عمق بوده که درون یک ماژول مربعی قرار گرفته است.

در نهایت هر دو گوشی از متریال عالی ساخته شده و طراحی هر دو گوشی، جذاب و درخور یک گوشی پرچمدار است. همچنین تنوع رنگی که شیائومی و اپل برای این دو گوشی در نظر گرفته‌اند مناسب و خیره کننده است. اما اگر یک گوشی خوش دست و سبک می‌خواهید، آیفون ۱۳ پرومکس بهتر از شیائومی ۱۳ پرو خواهد بود.

مقایسه نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس

نمایشگر بزرگ ۶.۷۳ اینچی شیائومی ۱۳ پرو ویژگی‌های چشمگیری دارد، اما آنچه از همه چشمگیرتر است، آخرین نسل پنل OLED سامسونگ E6 با رنگ های بهبود یافته و روشنایی بالاتر است. نمایشگر با فناوری LTPO 4.0 عرضه می‌شود و از نرخ نوسازی پویا ۱۲۰ هرتزی برای اسکرول نرم پشتیبانی می‌کند. آیفون ۱۳ پرو مکس از نمایشگر ۶.۱ اینچی اختصاصی اپل Super Retina XDR OLED بهره برده که نرخ نوسازی آن نیز مانند شیائومی ۱۳ پرو، ۱۲۰ هرتز است. اما حداقل شدت روشنایی شیائومی ۱۳ پرو با حداکثر روشنایی آیفون ۱۳ پرومکس برابری می‌کند و در نتیجه شیائومی روشن‌تر از آیفون است.

از نظر وضوح تصویر نیز شیائومی ۱۳ پرو با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، آیفون ۱۳ پرو مکس را با وضوح تصویر ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل پشت سر می‌گذارد. در نهایت می‌توان گفت، آنچه نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو ارائه می‌کند به مراتب روشن‌تر و واضح‌تر از آیفون ۱۳ پرومکس است. البته به خاطر داشته باشید که این تفاوت‌ها شاید در هنگام استفاده کاربر چندان مشخص نباشد و این اعداد و ارقام تنها روی کاغذ با یکدیگر رقابت می‌کنند.

هر دو گوشی همچنین دارای حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر بوده تا ظاهری بسیار زیبا داشته باشد. البته شیائومی ۱۳ پرو از حاشیه کمتری نسبت به آیفون ۱۳ پرومکس برخوردار است.

مقایسه دوربین شیائومی ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس

تمرکز شیائومی ۱۳ پرو بر روی سیستم دوربین آن است. سنسور اصلی و دو سنسور دیگر، از قدرتمندترین سنسورهایی است که در گوشی هوشمند یافت می‌شود که در ادامه به معرفی این سنسورها خواهیم پرداخت. شیائومی ۱۳ پرو دارای حسگر بزرگ ۱ اینچی سونی IMX 989 است. این سنسور بزرگتر از سنسوری‌هایی است که در گلکسی اولترا یا آیفون دریافت می‌کنید و این امر شیائومی ۱۳ پرو را از سایر پرچمداران برندهای مطرح متمایز می‌کند.

سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۳ پرومکس، دارای لرزشگیر است و درون یک لنز ۲۶ میلی‌متری جای گرفته که دارای گشودگی دهانه دیافراگم f/1.5 است و فقط برای فوکوس کردن جابجا می‌شود.

نمونه عکس‌های رسمی شیائومی ۱۳ پرو نشان می‌دهد که این دوربین فراتر از سایر دوربین‌های گوشی٬های پرچمدار است. عکس‌های ثبت شده در نور کم فوق‌العاده هستند، زیرا لنز ۲۳ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 به اندازه کافی روشن هستند. در نتیجه تصاویر ثبت شده با دوربین شیائومی ۱۳ پرو به مراتب روشن‌تر و با جزئیات بیشتری نسبت به آیفون ۱۳ پرومکس است.

شیائومی با لنز زوم تله فوتو ۳.۲ برابری عرضه می‌شود که تغییری نسبت به لنزهای پریسکوپ با برد بلندتر است و در واقع یک تغییر چشمگیر محسوب می‌شود زیرا لنز تله‌فوتو جدید در شرایط کم نور نیز تصاویر بسیار واضح و با کیفیتی را ثبت می‌کند. این در حالی است که آیفون ۱۳ پرومکس دارای لنز زوم تله فوتو ۳ برابری است.

عملکرد دوربین فوق عریض هر دو گوشی شیائومی ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از نظر پردازش رنگ‌ها، نمایش آن‌ها و همینطور محدوده دینامیکی کاملا در حد استانداردهای رده بالایی که انتظار داریم در یک گوشی پرچمدار مشاهده کنیم، قرار دارد.

مقایسه عملکرد شیائومی ۱۳ پرو یا آیفون ۱۳ پرومکس

شیائومی ۱۳ پرو عملکردی کاملا بدون نقص و عالی ارائه می‌دهد. ترکیب پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲، رم LPDDR5X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0، به شما عملکردی سریع، روان و بدون هنگ را ارائه می‌دهد. همچنین این پردازنده مشکل داغ شدن بیش از حدی که در نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ وجود داشت را برطرف کرده که در نتیجه می‌توانید جلسات طولانی بازی‌های سنگینی مانند کالاف دیوتی موبایل را بدون نگرانی اجرا کنید.

شاید مقایسه این دو گوشی از نظر پردازنده، مانند مقایسه سیستم‌عامل اندروید و iOS چندان درست نباشد. آیفون ۱۳ پرو مکس به پردازنده اختصاصی اپل A15 Bionic مجهز بوده که در تست‌های بنچمارک به امتیاز چشمگیری دست یافته است. این پردازنده قادر است بدون داغ شدن، جلسات طولانی بازی را به راحتی اجرا کند.

همانطور که می‌دانید ظرفیت رم یک گوشی در کنار پردازنده آن نقش تعیین کننده‌ای در عملکرد سریع و روان آن دارد. شیائومی ۱۳ پرو با دو حافظه رم ۸ و ۱۲ عرضه می‌شود و آیفون ۱۳ پرومکس تنها با یک حافظه رم ۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد. همچنین حافظه ذخیره سازی شیائومی ۱۳ پرو UFS 4.0 بوده که جهشی بزرگ در سرعت خواندن / نوشتن به ارمغان می‌آورد. حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 تا ۴۲۰۰ مگابایت بر ثانیه برای خواندن و ۲۸۰۰ مگابایت بر ثانیه برای نوشتن سرعت دارد.

در نهایت می‌توان گفت اگر یک گیمر موبایل هستید، شیائومی ۱۳ پرو عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو در اجرای بازی‌هایی با گرافیک سنگین خواهد داشت و انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه باتری و شارژر شیائومی ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس

شیائومی ۱۳ پرو با باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود که کمی بزرگتر از باتری آیفون ۱۳ پرومکس با ظرفیت ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت است. همچنین شیائومی ۱۳ پرو با شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی، مطمئنا یکی از سریع‌ترین سرعت‌های شارژ را در یک گوشی دارد. این در حالی است که آیفون ۱۳ پرومکس با شارژر سریع ۲۰ واتی به فروش می‌رسد که زمان بیشتری برای شارژ کامل آن صرف می‌شود.

سخن پایانی

شیائومی ۱۳ پرو یکی از هیجان انگیزترین و چشمگیرترین گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۳ است اما به خاطر داشته باشید که تمامی این ویژگی‌ها و اعداد و ارقامی که برای شیائومی مطرح شده روی کاغذ بوده و باید منتظر وارد شدن آن باشیم و به صورت عملی این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم تا دریابیم حقیقتا شیائومی ۱۳ پرو برتر از آیفون ۱۳ پرومکس است؟ من که اینطور فکر نمی‌کنم!

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 12

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

ناا گفت:

برنده کدام گوشی بود؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ممکن است روی کاغذ برنده شیائومی باشد اما در عمل، برنده آیفون ۱۳ پرومکس است