etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ پرو با گلکسی S22 Ultra

4.5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی هوشمند شیائومی 13 Pro با گلکسی S22 Ultra

شیائومی به تازگی گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود، شیائومی ۱۳ پرو را معرفی کرده است که به زودی در بازار جهانی و ایران عرضه خواهد شد.  شیائومی ۱۳ پرو به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده، پردازنده‌ای که بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته گوشی‌های پرچمدار با آن دست و پنجه نرم می‌کردند را برطرف کرده است. شیائومی ۱۳ پرو همچنین یک رابط کاملا جدید MIUI 14 را معرفی می‌کند که بر روی آخرین نسخه اندروید ۱۳ اجرا می‌شود و دارای ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از شارژ سیمی فوق سریع ۱۰۰ واتی و یک باتری بزرگ است.

از آنجایی که شیائومی حدود ۳ سال است که در زمینه گوشی‌های پرچمدار نیز مانند گوشی‌های اقتصادی و میان رده، تبدیل به رقیب گوشی‌های سامسونگ شده، در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم این دو گوشی پرچمدار اندرویدی را با یکدیگر مقایسه کنیم تا نتیجه بگیریم کدام یک از این دو گوشی پرچمدار اندرویدی چینی و کره‌ای ارزش خرید بالاتری دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.  

جدول مشخصات فنی شیائومی ۱۳ پرو و سامسونگ گلکسی S22 Ultra

مشخصات فنیشیائومی 13 Proسامسونگ گلکسی S22 Ultra
ابعاد بدنه۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ یا ۸.۷ میلی‌متر۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن۲۱۰ گرم۲۲۷ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ الی ۱۹۰۰ نیت
نمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
پردازنده اصلیکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲
فرایند ساخت ۴ نانومتری
تعداد هسته پردازنده ۸ هسته
کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و یا اگزینوس ۲۲۰۰
فرایند ساخت ۴ نانومتری
تعداد هسته پردازنده ۸ هسته
پردازنده گرافیکیAdreno 740Adreno 730 یا Xclipse 920
حافظه رم۸ گیگابایت رم
۱۲ گیگابایت رم 
۸ گیگابایت رم
۱۲ گیگابایت رم
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت 
دوربین اصلیواید ۵۰ مگاپیکسل
اولترا واید ۵۰ مگاپیکسل
تله فوتو ۵۰ مگاپیکسل
واید ۱۰۸ مگاپیکسل
اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل
تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل
دوربین سلفیلنز واید ۳۲ مگاپیکسللنز واید ۴۰ مگاپیکسل
رنگمشکی
سفید
سبز
آبی
مشکی
سفید
سبز
شرابی
جنسپنل جلو شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ویکتوس
فریم آلومینیومی
پنل پشتی در سه متریال مختلف، چرمی، سرامیکی، شیشه‌ای
پنل جلو شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ویکتوس
فریم آلومینیومی
پنل پشتی شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ویکتوس
باتری۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعت
پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ وات
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات
پشتیبانی از شارژ معکوس ۱۰ وات 
۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات
حسگرهاحسگر اثر انگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
قطب‌نما
فشارسنج هوا
حسگر طیف رنگ
حسگر اثر انگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا

مقایسه طراحی و رنگ های شیائومی ۱۳ پرو و گلکسی S22 Ultra

شیائومی ۱۳ پرو دارای یک نمایشگر ۶.۷ اینچی خمیده و حاشیه‌های بسیار باریک است. این گوشی مانند تمامی گوشی‌های پرچمدار، دارای گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 دارد که آخرین گواهی مقاومت است. نمایشگر سامسونگ گلکسی S22 Ulta کمی بزرگتر از ۱۳ پرو و ۶.۸ اینچ است و مانند رقیب چینی خود از حاشیه بسیار باریک و گواهی مقاومت IP68 برخوردار است.

شیائومی ۱۳ پرو با ابعاد ۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ یا ۸.۷ و وزنی معادل ۲۱۰ گرم، به مراتب جمع و جور تر و سبک تر از گلکسی S22 Ultra با ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر و وزن ۲۲۷ گرم است. گلکسی S22 Ultra کمی بیش از حد بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد و در دست آنطور که باید، راحت قرار نمی‌گیرد.

از دیگر تفاوت‌های این دو گوشی پرچمدار، تنوع متریال قاب پشتی آن است. شیائومی 13 Pro در سه متریال مختلف، چرمی، شیشه‌ای و سرامیکی عرضه می‌شود اما سامسونگ تنها در با جنس شیشه‌ای به فروش می‌رسد. هر دو گوشی از تنوع رنگ خوبی برخوردار هستند؛ شیائومی در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و آبی تولید شده و سامسونگ در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و شرابی به فروش می‌رسد.

تفاوت دیگر در ماژول دوربین است. ماژول دوربین شیائومی ۱۳ پرو به صورت یک مستطیل بزرگ شیشه‌ای از قاب پشتی بیرون زده، در حالی که دوربین‌های سه گانه گلکسی S22 Ultra به صورت مجزا و در طول کناری قاب پشتی قرار گرفته است. نمی‌توان گفت که طراحی کدام یک جذاب تر است چرا که فرم قرار گیری ماژول دوربین کاملا سلیقه‌ای است و به شخصه ماژول‌های دوربین بزرگ مانند شیائومی ۱۳ پرو را ترجیح می‌دهم.

نکته‌ای که وجود دارد استفاده سامسونگ از قلم SPen در گلکسی S22 Ultra است که شیائومی ۱۳ پرو فاقد چنین تکنولوژی است.

مقایسه نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو با گلکسی S22 Ultra

نمایشگر بزرگ ۶.۷۳ اینچی شیائومی ۱۳ پرو آخرین نسل پنل OLED سامسونگ E6 با رنگ های بهبود یافته و روشنایی بالاتر است. نمایشگر با فناوری LTPO 4.0 عرضه می‌شود و از نرخ نوسازی پویا ۱۲۰ هرتزی برای اسکرول نرم پشتیبانی می‌کند. از سویی دیگر نمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X سامسونگ گلکسی S22 Ultra نیز از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و وضوح تصویری خوبی برخوردار است البته این وضوح کمی پایین‌تر از ۱۳ پرو شیائومی است.

وضوح تصویر شیائومی 13 Pro‌ برابر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است در حالی که وضوح تصویر سامسونگ گلکسی S22 Ultra دارای وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل است. همچنین ۱۳ پرو شیائومی از حداکثر شدت روشنایی بالاتری برخوردار است. شدت روشنایی ۱۳ پرو برابر ۱۹۰۰ نیت و شدت روشنایی S22 Ultra برابر ۱۷۰۰ نیت است که در نتیجه گوشی پرچمدار جدید شیائومی در نور مستقیم آفتاب نمایش بهتری دارد.

اگرچه سامسونگ گلکسی S22 Ultra دارای حاشیه‌های باریکی است اما شیائومی، گوشی پرچمدار ۱۳ پرو خود را با حاشه‌هایی باریک‌تر عرضه کرده است.

مقایسه دوربین شیائومی ۱۳ پرو با گلکسی S22 Ultra

تمرکز شیائومی ۱۳ پرو بر روی سیستم دوربین آن است. سیستم دوربین سه گانه در یک مستطیل شیشه‌ای در پشت گوشی قرار گرفته است که تا حدی از سطح بدنه فاصله گرفته که در مجموع طراحی ارگانیک و زیبایی دارد. سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی ۱ اینچی Sony IMX 989 ، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید، همگی از قدرتمندترین سنسورهایی است که در گوشی هوشمند یافت می‌شود.

از سویی دیگر سامسونگ گوشی گلکسی S22 Ultra‌خود را با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید عرضه کرده است که تصاویر ثبت شده توسط سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن خیره کننده است، اگرچه تصاویر ثبت شده با دو سنسور دیگر آن به خوبی آنچه که از نمونه عکس‌های شیائومی ۱۳ پرو منتشر شده، نیست.

نمونه عکس‌های رسمی شیائومی ۱۳ پرو نشان می‌دهد که این دوربین فراتر از سایر دوربین‌های گوشی٬های پرچمدار است. عکس‌های ثبت شده در نور کم فوق‌العاده هستند، زیرا لنز ۲۳ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 به اندازه کافی روشن هستند. تفاوت روشنایی تصاویر ثبت شده با لنز ۲۴ میلیمتری با گشودگی دیافراگم f/1.8 گوشی S22 Ultra با شیائومی 13 Pro چندان زیاد نیست و می‌توان دو گوشی را با هم برابر دانست.

اما تفاوت در سایر لنز‌ها بسیار مشهود است. شیائومی با لنز زوم تله فوتو ۳.۲ برابری عرضه می‌شود که تغییری نسبت به لنزهای پریسکوپ با برد بلندتر است و در واقع یک تغییر چشمگیر محسوب می‌شود زیرا لنز تله‌فوتو جدید در شرایط کم نور نیز تصاویر بسیار واضح و با کیفیتی را ثبت می‌کند. این در حالی است که لنز زوم ۳ برابری ۱۰ مگاپیکسلی S22 Ultra تصاویری با کیفیت ۱۳ پرو شیائومی ثبت نمی‌کند.

از سویی دیگر یکی از ترفندهای جالب لنز زوم شیائومی 13 Pro، یک عنصر شناور در داخل آن است که به لنز اجازه می‌دهد تا ۱۰ سانتی‌متر زوم کند، بنابراین می‌توانید عکس‌های نزدیک با کیفیتی را بگیرید. چنین ویژگی معمولا در دوربین‌های عکاسی یافت می‌شود اما امروز ما شاهد چنین لنزی در گوشی پرچمدار ۱۳ پرو شیائومی هستیم.

در نهایت می‌توان گفت که شیائومی در زمینه دوربین، بسیار جلوتر از S22 Ultra عمل کرده البته باید در نظر داشت که گلکسی s22 Ultra در اوایل سال میلادی معرفی شده و بهتر است منتظر گلسی S23 در سال ۲۰۲۳ میلادی باشیم تا مقایسه بهتری با شیائومی ۱۳ پرو داشته باشیم.

مقایسه عملکرد شیائومی ۱۳ پرو با گلکسی S22 Ultra

شیائومی ۱۳ پرو عملکردی کاملا بدون نقص و عالی ارائه می‌دهد. ترکیب پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲، رم LPDDR5X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0، به شما عملکردی سریع، روان و بدون هنگ را ارائه می‌دهد. همچنین این پردازنده مشکل داغ شدن بیش از حدی که در نسل قبلی وجود داشت را برطرف کرده که در نتیجه می‌توانید جلسات طولانی بازی‌های سنگینی مانند کالاف دیوتی موبایل را بدون نگرانی اجرا کنید. این درست مهم‌ترین تفاوت و برتری گوشی پرچمدار جدید شیائومی با پرچمدار سامسونگ است که از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد.

از دیگر تفاوت‌های عملکردی این دو گوشی پرچمدار، نوع حافظه ذخیره سازی آن‌ها است. گفته می‌شود حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 گوشی شیائومی 13 Pro جهشی بزرگ در سرعت خواندن / نوشتن به ارمغان می‌آورد که در مقایسه با UFS 3.1 سامسونگ گلکسی S22 Ultra دو برابر سرعت خواهد داشت. حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 تا ۴۲۰۰ مگابایت بر ثانیه برای خواندن و ۲۸۰۰ مگابایت بر ثانیه برای نوشتن سرعت دارد.

شیائومی 13 Pro‌ در سه پیکربندی رم ۸ و ۱۲ و حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲  گیگابایت به فروش می‌رسد در حالی که سامسونگ گلکسی S22 Ultra با ارائه یک مدل ۱ ترابایتی در زمینه حافظه ذخیره سازی یک پله بالاتر از پرچمدار جدید شیائومی قرار می‌گیرد.

مقایسه باتری و شارژر شیائومی ۱۳ پرو و گلکسی S22 Ultra

شیائومی ۱۳ پرو با باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود که کمی کوچکتر از باتری گلکسی S22 Ultra است که با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به فروش می‌رسد. البته این تفاوت چندان زیاد نیست و به نظر می‌رسد در استفاده زیاد یک روز کامل دوام بیاورد و در استفاده معمولی این مدت زمان بیشتر خواهد شد.

شیائومی ۱۳ پرو به شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی مجهز شده که به مراتب سریع‌تر از شارژر ۴۵ واتی گلکسی S22 Ultra است. انتظار می‌رود شارژر 13 Pro، شارژ باتری را بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه از صفر به صد در صد برساند در حالی که برای شارژ کامل گلکسی S22 Ultra نیاز به ۵۰ دقیقه زمان است. شیائومی ۱۳ پرو همچنین دارای شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی بوده که همچنان از شارژر ۱۵ واتی بی‌سیم S22 Ultra سریع‌تر است. از سویی دیگر ۱۳ پرو می‌تواند به عنوان یک پاوربانک بی‌سیم با قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی نیز عمل کند که این ویژگی در گلکسی S22 Ultra موجود نیست.

سخن پایانی

شیائومی ۱۳ پرو یکی از هیجان انگیزترین و چشمگیرترین گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۳ است. شیائومی مسلما پیشرفته‌ترین سنسور دوربین موجود در بازار را دارد، دوربین تله‌فوتو را بهبود بخشیده است و به طور کلی عکس‌ها عالی به نظر می‌رسند که قادر هستند تصاویر ثبت شده با سری گلکسی اولترا را شکست دهند. همچنین در بخش پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی شیائومی توانسته است S22 Ultra سامسونگ را شکست دهد و اگرچه از باتری کوچکتری نسبت به پرچمدار سامسونگ برخوردار است اما شارژر ۱۲۰ واتی و شارژ معکوس آن یک برتری بزرگ نسبت به S22 Ultra خواهد بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :