etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی شیائومی 12T با گلکسی A73

0
(0)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی شیائومی 12T با گلکسی A73

گوشی هوشمند شیائومی 12T با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و شارژر سریع ۱۲۰ واتی خود سر و صدای زیادی در بازار موبایل به پا کرده است. از آنجایی که گوشی‌های این کمپانی رقیب بلاشک گوشی‌های سامسونگ است، ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا شیائومی 12T را با گلکسی A73 مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم آیا میان رده پر طرفدار سامسونگ این بار از شیائومی شکست می‌خورد یا خیر. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقایسه طراحی گوشی شیائومی 12T با گلکسی A73

شیائومی 12T‌ دارای طراحی کلاسیک بوده و شیائومی از متریال شیشه و فریم پلاستیکی برای ساخت این گوشی استفاده کرده است که متاسفانه لک و اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. این در حالی است که سامسونگ اگرچه از بدنه پلاستیک مقاوم برای A73‌خود استفاده کرده اما اثر انگشت و لک روی آن باقی نمی‌ماند. اما هر دو گوشی از شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ برای پنل نمایشگر خود استفاده می‌کنند.

میان رده شیائومی دارای ابعاد ۱۶۳.۱ در ۷۵.۹ در ۸.۶ میلی‌متر و وزن ۲۰۲ گرم بوده که نسبت به گلکسی A73 با ابعاد ۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی‌متر بزرگتر و ضخیم‌تر است. همچنین شیائومی 12T از گلکسی A73 با وزن ۱۸۱ گرم سنگین‌تر نیز هست. هر دو گوشی فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری بوده و از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره برده‌اند.

در پنل پشتی شیائومی 12T شاهد ماژول بزرگ مستطیلی شکل دوربین هستیم که دوربین‌های سه‌گانه این گوشی را به همراه فلش دوگانه درذ خود جای داده و به مراتب ظاهری جذاب‌تر نسبت به ماژول ساده و مستطیلی شکل گلکسی A73 دارد. پنل پشتی هر دو گوشی به دلیل میزان برجستگی این ماژول‌ها به گونه‌ای است که روی میز به صورت صاف قرار نمی‌گیرد.

در سمت راست فریم هر دو گوشی دکمه‌های کنترل صدا و پاور قرار گرفته اما فریم پایینی شیائومی 12T به مراتب شلوغ‌تر از گلکسی A73 است. چراکه میکروفون‌، اسپیکر، درگاه USB و خشاب سیمکارت در این بخش قرار دارد. در حالی که خشاب سیمکارت در گلکسی A73 در فریم سمت راست گوشی تعبیه شده است.

در نهایت شیائومی گوشی 12T خود را در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی عرضه کرده و سامسونگ نیز گلکسی A73 را در رنگ‌های خاکستری، سبز و سفید به فروش می‌رساند.

مقایسه نمایشگر گوشی شیائومی 12T با گلکسی A73

شیائومی 12T دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED بوده که نسبت به نمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus کیفیت پخش پایین‌تری دارد. اما شیائومی ادعا می‌کند که 12T دارای وضوح تصویر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل است که به مراتب بالاتر از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ گلکسی A73 است.

هر دو گوشی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار هستند اما شیائومی 12T از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند که به معنای پخش تصاویری روان، نرم وزنده است. حداکثر روشنایی که نمایشگر گلکسی A73 از آن برخوردار است ۸۰۰ نیت بوده و شیائومی آماری در این رابطه برای گوشی 12T خود منتشر نکرده است.

مقایسه عملکرد گوشی شیائومی 12T با گلکسی A73

وظیفه مدیریت بخش پردازشی شیائومی 12T به پردازنده سفارشی سازی شده مدیاتک Dimensity 8100 Ultra سپرده شده است. این پردازنده به خوبی از پس فعالیت‌های نیمه سنگین و سنگین برآمده و می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت تقریبا خوبی اجرا کند. شیائومی 12T در دو نسخه با ۸ گیگ رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار شده است.

از سویی دیگر گوشی گلکسی A73 از پردازنده 778G Snapdragon استفاده می‌‌کند که یک پردازنده‌ای نسبتا قدترمند بوده و به نسبت سایر پردازنده‌‌های سری ۷ می‌‌توان گفت آنچه انتظار دارید را برآورده می‌‌کند. این پردازنده قادر است بازی کالاف دیوتی موبایل را در گرافیک و فریم ریت بالا بدون هیچ لگ و باگ خاصی اجرا کند و تنها ایراد آن داغ کردن سریع آن است. گلکسی A73 نیز در دو نسخه رم ۸ و ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت به فروش می‌رسد.

در نهایت می‌توان گفت هر دو گوشی از نظر عملکرد و پردازش، نسبتا خوب بوده و در حد یک گوشی میان رد ه می‌تاون انتظار داشت تا بنامه‌های نیمه سنگین را به راحتی اجرا کند و حتی از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌هایی با گرافیک سنگین نیز بربیاید.

مقایسه دوربین گوشی شیائومی 12T با گلکسی A73

شیائومی برای Xiaomi 12T سه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو در نظر گرفته است. در حالی که سامسونگ علاوه‌بر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو برای گلکسی  A73 خود استفاده کرده است. همانطور که می‌دانید لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی شیائومی 12T نمی‌تواند تصاویر فوق عریض با جزئیات بالایی را نسبت به لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید گلکسی A73 ثبت کند و جزئیات در تصاویر فوق عریض گلکسی A73 بسیار بیشتر است. همچنین لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A73 می‌تواند تصاویر نزدیک بسیار واضحی را ثبت کند درحالی که لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی شیائومی 12T تقریبا ناکارآمد است.

در بخش دوربین اصلی نیز هر دو گوشی قادر به ثبت تصاویر خوبی هستند اما باید تاکید کنیم که این تصاویر عالی نیستند. عکاسی در شب نسبتا قابل قبول است اما در نور طبیعی روز تصاویر بهتری ثبت خواهد شد. در بخش دوربین سلفی نیز گلکسی A73 با لنز ۳۲ مگاپیکسلی خود به مراتب سلفی‌های زیباتر با جزیئیات بیشتری نسبت به شیائومی 12T ثبت می‌کند. تصاویر سلفی که با 12T ثبت می‌شود قابل قبول است اما نمی‌توان روی جزئیات آن حساب کرد. در حالی که این جزئیات در گلکسی A73 کاملا ثبت می‌شود.

مقایسه باتری گوشی شیائومی 12T با گلکسی A73

شیائومی 12T به یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. عملکرد شارژدهی باتری این گوشی بسیار خوب است و در استفاده معمولی یک روز کامل را شارژ دهی می‌کند. جذابیت اصلی باتری در بخش شارژ شدن آن است. جایی که Xiaomi 12T از فست شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی کرده و فول شارژ شدن باتری در کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. خبر خوب اینجاست که شیائومی یک آداپتور ۱۲۰ واتی نیز داخل جعبه قرار داده است.

از سویی دیگر گلکسی A73 نیز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که در استفاده معمولی یک روز دوام می‌آورد اما باتری آن با یک شارژر ۲۵ واتی تغذیه می‌شود که سرعت شارژ آن را نسبت به شیائومی 12T‌ بسیار آهسته می‌کند. همچنین این گوشی فاقد آداپتور درون جعبه است.

سخن پایانی

شیائومی همواره در گوشی‌های میان رده و یا اقتصادی سعی داشته تا گوی رقابت را از سامسونگ بگیرد اما این بار در مقایسه گلکسی A73 با شیائومی 12T دریافتیم که این گوشی میان رده شیائومی نتوانسته است با سامسونگ گلکسی A73 به عنوان گوشی میان رده رقابت کند و در این مقایسه شکست خورده است. در نهایت می‌تاون گفت شیائومی 12T یک گوشی میان رده خوب است اما نه به اندازه گلکسی A73 سامسونگ.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :