etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی شیائومی 12S Ultra با شیائومی 12T Pro

3
(3)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه گوشی شیائومی 12S Ultra با شیائومی 12T Pro

در ماه اکتبر ۲۰۲۲ شیائومی یک گوشی پرچمدار دیگر با نام Xiaomi 12T Pro را معرفی کرد که قیمتی باور نکردنی نسبت به پرچمداران سایر برندها و حتی پرچمدار قبلی خود این کمپانی، یعنی Xiaomi 12S Ultra دارد. از سویی دیگر این پرچمدار به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خیره کننده‌ای مجهز است. اما باید دید شیائومی از چه مواردی گذر کرده تا توانسته یک گوشی پرچمدار ارزان قیمت نسبت به سایر پرچمداران و حتی 12S Ultra تولید کند؟ برای روشن شدن مسئله در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تا Xiaomi 12T Pro را با گوشی Xiaomi 12S Ultra مقایسه کنیم. با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه طراحی شیائومی 12S Ultra با شیائومی 12T Pro

شیائومی 12 اس اولترا در قسمت جلویی از شیشه گوریلا گلس ویکتوس، قسمت پشت چرم اکو و فریم آلومینیومی ساخته شده است. از سویی دیگر شیائومی 12T Pro از فریم پلاستیکی و شیشه گوریلا گلس ۵ ساخته شده و اگرچه فریم آن به حدی نازک است که دیده نمی‌شود اما در مجموع متریال ضعیف‌تری نسبت به 12S Ultra دارد.

پنل پشتی ۱۲ اس اولترا دارای یک روکش مات است که اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند؛ این در حالی است که شیائومی ۱۲ تی پرو به شیشه استاندارد اکتفا کرده است. شیائومی 12S Ultra دارای وزنی معادل ۲۲۵ گرم است که نسبت به 12T Pro با وزن ۲۰۵ گرم، سنگین‌تر به نظر می‌رسد.

گوشی هوشمند شیائومی 12T Pro‌نیز طراحی کلی خوبی دارد ، اما شاید 12S Ultra شیائومی با پشتی چرمی و ماژول دوربین بزرگ، جذاب‌تر و کلاسیک‌تر به نظر برسد. در نهایت شیائومی ۱۲ تی پرو مانند ۱۲ اس اولترا، جذاب و خیره کننده به نظر می‌رسد.

برنده: شیائومی 12S Ultra

مقایسه نمایشگر شیائومی 12S Ultra با شیائومی 12T Pro

شیائومی 12 اس اولترا دارای نمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است. در حالی که پنل ۶.۷ اینچی OLED شیائومی 12T Pro یک پنل LTPO ۲.۰ نیست و از سویی دیگر وضوح تصویر آن با ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰، بسیار پایین‌تر از شیائومی 12S Ultra است. اما نرخ به‌روزرسانی هر دو نمایشگر یکسان و معادل ۱۲۰ هرتز است. در حالی که نمایشگر ۱۲ اس اولترا توسط شیشه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود، نمایشگر ۱۲ تی پرو تنها با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

زوایای دید و بازتولید رنگ در نمایشگر 12T Pro عالی است، اما حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت استاندارد ۵۰۰ نیت و حداکثر روشانی آن نیز ۹۰۰ نیت است که به اندازه 2S Ultra  که دارای حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت است، بالا نیست. در هر صورت، هر دو نمایشگر در زیر نور شدید خورشید، بسیار خوب عمل می‌کنند.

برنده: شیائومی 12S Ultra

مقایسه عملکرد شیائومی 12S Ultra با شیائومی 12T Pro

شیائومی 12S Ultra، به پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز است. این پردازنده بر اساس فناوری پردازش جدید ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و دارای چهار هسته قدرت و چهار هسته بازده است. هسته Cortex-X2 دارای سرعت ۳.۱۹ گیگاهرتز و چهار هسته بازده Cortex-A510 دارای سرعت ۱.۸۰ گیگاهرتز هستند. از سویی دیگر شیائومی 12T Pro به پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز است که از نظر عملکرد بسیار روان و خوبی ارائه می‌دهد.

بر خلاف Xiaomi 12S Ultra که تحت استفاده زیاد داغ نمی‌شود و عملکرد آن برای مدت زمان طولانی ثابت است، شیائومی 12T Pro تنها برای اجرای بازی‌هایی با گرافیک متوسط و در مجموع استفاده متوسط مناسب است و اگر جلسات طولانی بازی را اجرا کنید، گوشی به سرعت داغ می‌کند.

 شیائومی 12S Ultra برخلاف 12T Pro در مدیریت گرما بسیار خوب عمل می‌کند. هنگام انجام بازی‌ها، اغلب نرخ فریم را کاهش نمی‌دهد و می‌تواند برای مدت طولانی به طور مداوم اجرا شود.

شیائومی ۱۲ اس اولترا با ۸ گیگابایت و یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. و شیائومی 12T Pro با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

هر دو گوشی شیائومی 12S Ultra و شیائومی 12T Pro با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13  اجرا می‌شوند و به مدت ۳ سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دارند.

برنده: شیائومی 12S Ultra

مقایسه دوربین شیائومی 12S Ultra با شیائومی 12T Pro

گوشی هوشمند Xiaomi 12S Ultra دارای دوربین اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسلی بوده و توسط یک لنز پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود که دارای ویژگی های PDAF و OIS است و می‌تواند زوم اپتیکال ۵ برابری انجام دهد. شیائومی ۱۲ تی پرو لنز زوم فیزیکی ندارد، اما حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند تا زوم ۲ برابری ایجاد کند.

شیائومی ۱۲ تی پرو از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خیره کننده برای گرفتن تصاویر ۱۶ در ۱ پیکسلی با وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسل استفاده می‌کند. عکس‌های گرفته شده در حالت normal binned دارای محدوده دینامیکی عالی هستند و بوکه طبیعی خوبی به دلیل سنسور بزرگ وجود دارد. همچنین تصاویر ثبت شده در شب تقریبا بدون نویز هستند.

شیائومی ۱۲ اس اولترا از یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سه بعدی TOF برای سنسورهای عمق برای تکمیل دوربین‌های چهارگانه عقب برخوردار است. این در حالی است که شیائومی ۱۲ تی پرو دارای دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی بوده و تصاویر ثبت شده آن در شب کمی ضعیف است و جزئیات چندان کامل نیست. اما در طول روز، سنسور فوق عریض می‌تواند تصاویر خوبی را ثبت کند.

شیائومی ۱۲ اس اولترا در قسمت جلویی یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی تعبیه دارد و از سویی دیگر دوربین جلو شیائومی ۱۲ تی پرو ۲۰ مگاپیکسلی بوده و دارای یک حالت پرتره بسیار خوب است. فیلتر پرتره سینمایی باعث می‌شود که اینطور به نظر برسند که پرتره‌ها توسط یک دوربین قدیمی گرفته شده‌اند.

در نهایت باید گفت هر دو گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا و شیائومی ۱۲ تی پرو از معدود گوشی‌هایی هستند که از سنسور دوربین ۱ اینچی استفاده می‌کنند.

برنده: هر دو گوشی شیائومی 12S Ultra و شیائومی 12T Pro

مقایسه باتری و شارژر شیائومی 12S Ultra با شیائومی 12T Pro

گوشی شیائومی 12S Ultra  از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است در حالی که شیائومی 12T Pro به یک باتری بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. از سویی دیگر شیائومی 12S Ultra از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند در حالی که شیائومی 12T Pro از شارژر سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی ‌می‌کند. شارژر ۶۷ واتی در مدت زمان ۴۰ دقیقه شارژ باتری را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند. در حالی که به کمک شارژر ۱۲۰ واتی تنها ظرف مدت زمان کوتاه ۲۴ دقیقه‌ای می‌توانید شارژ باتری را از ۰ به ۱۰۰ برسانید.

برنده: شیائومی 12T Pro

سخن پایانی

همانطور که در این مقایسه ملاحظه کردید، شیائومی 12T Pro از بسیاری قسمت‌ها مانند نمایشگر، جنس بدنه و حتی عملکرد، در جایگاهی پایین‌تر از شیائومی 12S Ultra قرار دارد و در بخش دوربین نیز تقریبا با 12S Ultra‌برابری می‌کند. تنها بخشی که 12T Pro برتری خود را نسبت به 12S Ultra به رخ می‌کشد، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع ۱۲۰ واتی آن است که برای شارژ کامل گوشی تنها به ۲۴ دقیقه زمان نیاز دارد. در نهایت قیمت ۷۵۰ دلاری شیائ>می 12T Pro آن را به یک گزینه پرچمدار وسوسه کننده تبدیل کرده است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

علی زائری. امیرانی گفت:

بله

محمد گفت:

سلام وخسته نباشید.
مقایسه 12اس الترا با میت پنجاه پرو

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در اسرع وقت این مقایسه در مجله اعتبارکالا منتشر خواهد شد