etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی Xiaomi 11 Ultra با گوشی Xiaomi 12S Ultra

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه گوشی Xiaomi 11 Ultra با گوشی Xiaomi 12S Ultra

شیائومی به تازگی گوشی پرچمدار دیگری را  به نام Mi 12S Ultra معرفی کرده است. همچنین نسل قبلی پرچمدار Ultra این برند با نام شیائومی Mi 11 Ultra به طور رسمی در مارس ۲۰۲۱ معرفی شد که از ویژگی‌های چشمگیری برخوردار بود و اکنون Mi 12S Ultra به عنوان جانشین آن معرفی شده است.

این پرچمدار جدید اولین گوشی شیائومی بوده که با کمپانی لایکا، یکی از بزرگترین برندهای تولید دوربین عکاسی، در زمینه تولید دوربین گوشی هوشمند همکاری کرده است. اما اگر دوربین‌ها را کنار بگذاریم، چه تفاوت دیگری بین این پرچمدار جدید با نسل قبلی خود وجود دارد؟ آیا ارزش دارد تا برای خرید 12S ‌هزینه‌ای بیش‌تر نسبت به 11 Ultra پرداخت کنیم؟ یا نسخه قبلی آن هنوز یک گزینه عالی با قیمت بسیار مناسب است؟ در این مقایسه به تفاوت‌ها و شباهت‌های مشخصات Xiaomi 12S Ultra و Xiaomi Mi 11 Ultra پرداخته ایم تا پاسخی درخور، به سوالات شما داده باشیم. اگر بین خرید این دو پرچمدار مردد هستید، با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

جدول مشخصات Xiaomi 12S Ultra و Xiaomi 11 Ultra

مشخصات فنیXiaomi 12S UltraXiaomi Mi 11 Ultra
ابعاد و وزن۱۶۳.۲ در ۷۵ در ۹.۱ میلی‌متروزن ۲۲۵ گرمپشت چرمی/ جلو شیشه گوریلاگلس ویکتوس۱۶۴.۳ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی‌متروزن ۲۳۴ گرمپشت سرامیک/ جلو شیشه گوریلاگلس ویکتوس
نمایشگرنمایشگر LTPO2 AMOLED با قطر ۶.۷۳  اینچوضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل۱۶۴.۳ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی‌متروزن ۲۳۴ گرمپشت سرامیک/ جلو شیشه گوریلاگلس ویکتوس
پردازندهQualcomm Snapdragon 8+ Gen 1,Qualcomm Snapdragon 888
رم و حافظه داخلیرم ۸ گیگابایت/ ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلیرم ۱۲ گیگابایت/ ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلیرم ۱۲ گیگابایت/ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلیرم ۱۲ گیگابایت/ ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلیرم ۸ گیگابایت/ ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلیرم ۱۲ گیگابایت/ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
سیستم‌عاملاندروید ۱۲اندروید ۱۱
اتصالاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, Bluetooth 5.2, GPSWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax/6e, Bluetooth 5.2, GPS
دوربین۵۰.۳ مگاپیکسل (لنز واید ۲۳ میلی‌متری، فوکوس خودکار چند محوره با تشخیص فاز، ۱.۰ اینچ سایز سنسور، ۱.۶ میکرومتر سایز پیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری، f/1.9)۴۸ مگاپیکسل (لنز پریسکوپی تله‌فوتو ۱۲۰ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۵ برابر، f/4.1)48 مگاپیکسل (لنز اولتراواید 13 میلی‌متری، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)TOF 3D (سنسور تشخیص عمق تصویر)۵۰ مگاپیکسل (لنز واید 24 میلی‌متری با پوشش ۸۳ درجه، 1/1.12 اینچ سایز سنسور، ۱.۴ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/2.0)۴۸ مگاپیکسل (لنز پریسکوپ 120 میلی‌متری تله‌فوتو، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/4.1، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۵ برابر)۴۸ مگاپیکسل (لنز ۱۲ میلی‌متری اولتراواید با پوشش ۱۲۸ درجه، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
باتری و شارژرباتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتیشارژ سریع 67 واتشارژ سریع بی‌سیم 50 واتشارژ معکوس بی‌سیم 10 واتپشتیبانی از +Quick Charge 4پشتیبانی از Power Delivery 3.0باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتیشارژ سریع ۶۷ وات (۱۰۰ درصد در ۳۶ دقیقه)شارژ سریع بی‌‌سیم ۶۷ وات (۱۰۰ درصد در ۳۶ دقیقه)شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتفناوری Power Delivery 3.0فناوری‌های Quick Charge 5 ،Quick Charge 4

مقایسه طراحی گوشی Xiaomi 11 Ultra با گوشی Xiaomi 12S Ultra

از نظر طراحی به جرات می‌توان گفت که شیائومی ۱۲ اس اولترا گوشی بسیار زیبایی است. طراحی آن، به لطف ماژول دوربین بزرگ و گرد و همچنین پشت چرم برجسته‌اش، ‌کاربران را به یاد دوربین‌های عکاسی لایکا می‌اندازد. این گوشی به دلیل استفاده از چرم در قسمت پشت گوشی، جذاب‌تر از مدل قبلی خود است. همچنین دارای گواهی IP68 بوده که به شما این امکان را می‌دهد تا حداکثر ۳۰ دقیقه آن را در عمق ۱.۵ متری در زیر آب قرار دهید. علاوه بر پشت چرمی، از یک قاب آلومینیومی و شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس برای پنل جلویی نیز برخوردار است. از سویی دیگر Xiaomi Mi 11 Ultra شانسی ندارد، اما با پشت سرامیکی، مواد بسیار درجه یک و فریم آلومینیومی ساخته شده است.

مقایسه نمایشگر گوشی Xiaomi 11 Ultra با گوشی Xiaomi 12S Ultra

شیائومی 12S Ultra  با وجود داشتن پنل ۶.۷۳ اینچی کوچک‌تر در مقایسه با نسل قبلی خود، ارتقاهای جالبی را از نظر نمایشگر به ارمغان می‌آورد. این نمایشگر یک پنل AMOLED با قطر ۶.۷۳ اینچ، وضوح ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل Quad HD + ، با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بوده که نرخ نوسازی تطبیق پذیری آن، ​​از ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. شیائومی ۱۲ اس اولترا دارای گواهی HDR10+، Dolby Vision، بوده و یک حسگر اثرانگشت در نمایشگر خود دارد.

 از سویی دیگر شیائومی Mi 11 Ultra  تقریباً همان مشخصاتی را برای نمایشگر خود ارائه می‌دهد که 12S Ultra‌ ارائه می‌کند؛ با این تفاوت که اا اولترا بدون فناوری LTPO 2.0 ارائه شده و از قطر نمایشگر بزرگتر ۶.۸۱ اینچی برخوردار است. با این حال، شیائومی Mi 11 Ultra برنده مقایسه در بخش نمایشگر است، زیرا یک نمایشگر ثانویه در قسمت عقب گوشی اضافه داشته که می‌تواند برای صرفه جویی در انرژی یا گرفتن سلفی با دوربین‌های عقب استفاده شود. نمایشگر ثانویه یک ویژگی چشمگیر است که به ندرت می‌توانید آن‌را در گوشی‌های هوشمند دیگر پیدا کنید.

مقایسه عملکرد و نرم‌افزار گوشی Xiaomi 11 Ultra با گوشی Xiaomi 12S Ultra

شیائومی 12S Ultra  به بخش سخت افزاری برتری نسبت به 11 Ultra مجهز شده است. این دستگاه از پردازنده موبایل Snapdragon 8+ Gen 1 پشتیبانی می‌کند. این پردازنده با فناوری ۵ نانومتری با حداکثر فرکانس ۳.۱۹ گیگاهرتز و معماری هشت هسته‌ای ساخته شده است که به مراتب بهتر از اسنپدراگون ۸۸۸ موجود در Mi 11 Ultra است. شیائومی ۱۲ اس اولترا با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 به فروش می‌رسد.

 شیائومی Mi 11 Ultra همان پیکربندی را با پردازنده ضعیف‌تری ارائه می‌دهد. شیائومی 12S Ultra همچنین برنده مقایسه نرم‌افزاری است زیرا به جای اندروید ۱۱ با اندروید ۱۲ اجرا می‌شود، بنابراین پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری خواهد داشت.

مقایسه دوربین گوشی Xiaomi 11 Ultra با گوشی Xiaomi 12S Ultra

شیائومی 12S Ultra  نه تنها به لطف همکاری با لایکا بلکه به دلیل داشتن سخت‌افزار دوربین قدرتمندی که دارد، نسبت به دوربین 11 Ultra بسیار بهتر است. دوربین اصلی آن یک سنسور ۵۰.۳ مگاپیکسلی با OIS و دیافراگم کانونی f/1.9 است. این دوربین با یک سنسور پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر، یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک سنسور TOF 3D برای محاسبه عمق همراه شده است.

  از سویی دیگر شیائومی Mi 11 Ultra  دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم کانونی تیره تر f/2.0، همان سنسور پریسکوپ و همان دوربین فوق عریض است، اما فاقد سنسور TOF 3D است و با دوربین جلوی پایین‌تر ۲۰ مگاپیکسلی نسبت به 12S Ultra که مجهز به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است، ارائه می‌شود.

 مقایسه باتری و شارژر گوشی Xiaomi 11 Ultra با گوشی Xiaomi 12S Ultra

شیائومی Mi 11 Ultra  برنده مقایسه بخش باتری است زیرا به باتری بزرگتر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است و به دلیل شارژر با قدرت ۶۷ وات، سرعت شارژ بی‌سیم سریع‌تری دارد. با این حال، باید توجه داشته باشید که 12S Ultra دارای پردازنده کارآمدتر و نمایشگر کوچکتر است، بنابراین عمر باتری آن در چند حالت می‌تواند بهتر باشد، حتی اگر باتری کوچکتری نسبت به ۱۱ اولترا داشته باشد.

 مقایسه قیمت گوشی Xiaomi 11 Ultra با گوشی Xiaomi 12S Ultra

در حال حاضر می‌توانید Xiaomi 12S Ultra را با قیمتی در حدود ۱۲۰۰ دلار / ۱۱۷۰ یورو خریداری کنید، در حالی که Xiaomi Mi 11 Ultra با قیمت ۶۴۹ دلار / ۶۳۰ یورو در دسترس است. به طور طبیعی، Mi 11 Ultra با قیمت کم‌تری که دارد برنده این بخش از مقایسه می‌شود.

سخن پایانی

در این مقایسه همانطور که انتظار می‌رفت شیائومی ۱۲ اس اولترا به نسل قبلی خود یعنی شیائومی ۱۱ اولترا پیروز شد. اما همانطور که بارها در متن به آن اشاره کردیم، پرچمدار قبلی شیائومی همچنان یک پرچمدار قدرتمند بوده و ارزش خرید بسیار بالایی دارد. شاید بتوان گفت دوربینی که 12S Ultra به آن مجهز شده، وجه تمایز اصلی آن با نسل قبلی باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :