etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان ۲۰۲۳

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان ۲۰۲۳

خرید یک گوشی با قیمتی مناسب و در عین حال قدرتمند، یک پیشنهاد وسوسه انگیز برای هر کاربری بوده که شیائومی با ارائه گوشی‌های میان‌رده خود، توانسته لیستی چشمگیر از گوشی‌های قدرتمند با قیمتی باورنکردنی را در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار دهد. اگر قصد خرید یک گوشی قدرتمند را دارید و از سویی بودجه شما به ‍۱۰ میلیون تومان محدود می‌شود، نگران نباشید. ما در این مطلب به معرفی و بررسی پنج گوشی قدرتمند شیائومی که از قیمت زیر ده میلیون تومان برخوردار هستند، پرداخته‌ایم. برای آشنایی با این گوشی‌های شیائومی با ما همراه باشید.

جدول مشخصات پنج گوشی برتر ۱۰ میلیون تومانی شیائومی

Redmi Note 10T 5G Redmi 10 5GPoco M4 ProRedmi Note 11Poco M5s  
۱۶۱.۸ در ۷۵.۳ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۱۹۰ گرم
۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۰۰ گرم
۱۶۳.۶ در ۷۵.۸ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۵ گرم
۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلی‌متر
وزن ۱۷۹ گرم
۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ در ۸.۳ میلی‌متر
وزن ۱۷۸ گرم
بدنه
۶.۵ اینچی IPS LCD
نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
۶.۵۸ اینچی IPS LCD
نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸
۶.۴۳ اینچی AMOLED
نرخ نوسازی ۹۰هرتز
روشنایی ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ نیت
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
۶.۴۳ اینچی AMOLED
نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
روشنایی ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ نیت
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
۶.۴۳ اینچی AMOLED
روشنایی ۴۰۰ الی ۱۱۰۰ نیت
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
نمایشگر
دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
دوربین اصلی۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
دوربین
 Dimensity 700Dimensity 700Helio G95Snapdragon 680Helio G95پردازنده
۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتباتری
اندروید ۱۱اندروید ۱۲اندروید ۱۱اندروید ۱۱اندروید ۱۲اندروید
رم ۶ یا ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ یا ۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم و حافظه داخلی

بررسی گوشی شیائومی Poco M5s

شیائومی Poco M5s گوشی میان‌رده است که به نسبت قیمت در نظر گرفته شده، از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده است. این گوشی به یک نمایشگر با ابعاد ۶.۴۳ اینچی Amoled و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده است. نمایشگر این گوشی قادر است ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ را به نمایش بگذارد و از سویی دیگر حداکثر روشنایی آن تا ۱۱۰۰ نیت می‌رسد که در استفاده در زیر نور آفتاب کاملا واضح و خوانا است. در طراحی نمایشگر پوکو M5s از ناچ اینفینیتی استفاده شده است که سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دوربین سلفی در آن جای گرفته است.

در پنل پشتی پوکو M5s یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل از نوع عریض (wide) در کنار سنسور ۸ مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) و دو سنسور با رزولوشن ۲ مگاپیکسل از نوع سنجش عمق و ماکرو، سنسور‌های دوربین چهار‌گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

استفاده از پردازنده هلیو G95 شرکت مدیاتک سبب شده تا Poco M5s توانای ارائه عملکرد قابل قبولی در اجرای بازی‌های محبوب و نرم‌افزار‌های کاربردی داشته باشد. در نهایت باتری با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی منبع نیروی مورد نیاز این گوشی میان رده شیائومی را تامین می‌کند که توانایی ارائه طول عمر مفید دو روز را در مصرف عادی دارد. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات نیز باتری این گوشی را در مدت زمان ۳۰ دقیقه از صفر به ۶۴ درصد می‌رساند.

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11

شیائومی ردمی نوت ۱۱ با ابعاد ۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلی‌متر و وزن ۱۷۹ گرم یکی دیگر از گوشی‌های میان رده با ارزش خرید بالای این کمپانی بوده که مشخصات قابل قبول و چشمگیری را ارائه می‌کند. این گوشی ظاهری شبیه به گوشی‌های پرچمدار دارد و در نتیجه طراحی آن اولین چیزی است که نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند.

نمایشگر Redmi Note 11 از نوع AMOLED بوده که از وضوح تصویر +Full HD و تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ برخوردار است و همین امر موجب می‌شود دیدن عکس و فیلم با این نمایشگر لذت‌بخش باشد. نقطه قوت دیگر نمایشگر گوشی نوت ۱۱ نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است که روان بودن آن، در وب‌گردی و بازی کردن خیلی خوب به چشم می‌آید. همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر نوت ۱۱ به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که به سبب این روشنایی در محیط‌های کاملا روشن و آفتابی کار کردن با نمایشگر آسان خواهد بود.

نوت ۱۱ شیائومی ترکیب چهارگانه‌ی دوربین خود را در ماژولی مستطیل شکل جای داده است. لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی، کیفیت بسیار خوبی داشته و سنسورهای اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کند. لنز اصلی اصلی قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسلی را دارد. دوربین سلفی نوت ۱۱ نیز ۱۳ مگاپیکسلی بوده و عکس‌های سلفی نسبتا خوبی را ثبت می‌کند.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم شاهد پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 680 4G شرکت کوالکام هستیم که در اجرای بازی توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را دارد. باتری قدرتمند با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت سبب شده تا به ازای هر بار شارژ صد درصدی، طول عمر مفید دو روز را در شرایط استفاده معمولی ارائه کند. شارژر قدرتمند با توان ۳۳ وات مجهز به تکنولوژی شارژ سریع هم توانایی شارژ صفر تا صد درصدی باتری این گوشی را در مدت زمان ۶۰ دقیقه را دارد.

بررسی گوشی هوشمند شیائومی پوکو M4 Pro

پوکو M4 Pro با ابعاد ۱۶۳.۶ در ۷۵.۸ در ۸.۸ میلی‌متر و وزن ۱۹۵ گرم یک گوشی با ویژگی‌های قابل توجه در بین گوشی‌های میان رده تا ۱۰ میلیون تومان شرکت شیائومی است. با وجود استفاده از پلاستیک در بدنه‌ی پوکو M4 این گوشی شبیه به یک گوشی پرچمدار است، زیرا علاوه بر جذابیت ظاهری، ماژول دوربین بزرگ و یاداور گوشی‌های پرچمدار این کمپانی است.

این گوشی از یک پنل ۶.۴۳ اینچی AMOLED برخوردار است که روشنایی و وضوح تصویر فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند. این نمایشگر دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بوده و توانایی نمایش ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ را دارد. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی برخوردار بوده و نرخ نمونه برداری لمسی آن نیز ۱۸۰ هرتز است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر پوکو M4 Pro حداکثر روشنایی آن بوده که به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد تا استفاده از آن در فضای آزاد بسیار راحت باشد.

دوربین گوشی M4 Pro ترکیب لنزی سه‌گانه دارد که لنز اصلی آن یک سنسور عریض ۶۴ مگاپیکسلی بوده که از قابلیت PDAF یا همان فوکوس خودکار نیز برخوردارست و لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با زاویه ۱۱۸ درجه و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کنند. در عکس‌هایی که این دوربین ثبت می‌کند، رنگ‌ها زیاد اشباع نشده‌اند و حتی در نور کم و محیط های داخلی هم کیفیت لازم را دارند. در بالای نمایشگر نیز دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در پانچ هولی ظریف خودنمایی می‌کند.

پردازنده‌ی استفاده شده در این گوشی هلیو G96 است که تا اندازه‌ای قدیمی محسوب می‌شود؛ با این وجود عملکرد این تراشه قابل‌قبول بوده و Poco M4 Pro 4G به کمک آن توانسته از بنچمارک معتبر انتوتو امتیاز ۳۱۸ هزاری را کسب کند. در نهایت پوکو M4 به یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌امپر مجهز شده که از فست شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

بررسی گوشی هوشمند شیائومی Redmi 10 5G

ردمی ۱۰ از نظر نرم‌افزاری کاملا به روز بوده و نسبت به کلاس خودش مشخصات سخت‌افزاری قابل‌توجهی دارد. این گوشی با ابعاد ۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلی‌متر و وزنی حدود ۲۰۰ گرم یک گوشی نسبتا بزرگ و سنگسن محسوب می‌شود. پنل پشتی آن دارای بافتی خاص بوده که اثر انگشت و لک روی آن باقی نمی‌ماند. شیائومی برای گوشی Redmi 10 5G از یک پنل LCD با کیفیت FHD+ استفاده کرده که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی تصویر نیز پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی این نمایشگر ۶.۵۸ اینچی ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ بوده و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۳.۶ درصد است.

دوربین اصلی Redmi 10 5G دوگانه بوده که شامل لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. این دوربین از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز برخوردارست و از قابلیت ثبت عکس های HDR پشتیبانی می‌کند. به طور کل، عکس‌برداری با دوربین این محصول راضی‌کننده است و در محیط‌های روشن، جزئیات عکس‌ها به خوبی ثبت می‌شوند و ارائه رنگ آن نیز زیاد غیرطبیعی نیست. نقطه ضعف این گوشی دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی آن است که نمی‌توان توقع زیادی از آن داشت.

شیائومی برای  بخش سخت‌افزار Redmi 10 5G از پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک استفاده کرده است. این پردازنده در بنچمارک انتوتو میانگین امتیازی بالای ۳۰۰ هزار را کسب کرده و در تست گیک بنچ هم در بخش عملیات‌های تک هسته‌ای امتیاز ۵۶۹ و در عملکردهای چند هسته‌ای امتیاز ۱۷۳۶ را به خود اختصاص داده است. در نهایت این گوشی به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که این حجم در حالت معمول برای دو روز استفاده‌ کافی خواهد بود.

بررسی گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 10T 5G

شیائومی Redmi Note 10T 5G آخرین گوشی این فهرست بوده که از ویژگی‌های قابل قبولی برخوردار است و ازرزش خرید بالایی دارد. این گوشی در ابعاد ۱۶۱.۸ در ۷۵.۳ در ۸.۹ میلی‌متر و وزن ۱۹۰ گرم به فروش می‌رسد و از شیشه گوریلاگلس ۳ در پنل جلو و پلاستیک برای ساخت بدنه و فریم استفاده شده است.

گوشی شیائومی نوت ۱۰ تی یک نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۹:۲۰ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. استفاده از این نوع پنل تاثیر زیادی بر کاهش قیمت ردمی نوت ۱۰ تی داشته است. این نمایشگر توسط محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس ۳ محافظت می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و روشنایی ۴۰۰ نیت، قابل افزایش به ۵۰۰ نیت اشاره کرد.

ماژول دوربین Redmi Note 10T از سه سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی واید، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. از قابلیت‌های دوربین این گوشی می‌توان به حالت پاناروما، اچ دی ار، فلش دوگانه ال ای دی اشاره کرد. دوربین سلفی نیز ۸ مگاپیکسل بوده و مانند دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. در نهایت این گوشی به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از فست شارژ ۱۸ واتی مجهز شده که کاربران را راضی نگه می‌دارد. باتری قدرتمند ردمی نوت ۱۰ تی از طریق USB Type-C 2.0 شارژ می‌شود.

سخن پایانی

شیائومی علاوه بر گوشی‌های پرچمدار،‌ گوشی‌های میان‌رده با عملکرد بسیار خوبی نیز به فروش می‌رساند که در این مطلب سعی شده پنج مورد از بهترین گوشی‌های شیائومی که قیمتی حدود ده میلیون تومان دارد را بررسی کنیم. هر یک از گوشی‌هایی که در این مطلب به معرفی آن پرداخته شده، می‌تواند یک گزینه مناسب برای خرید گوشی حدود ۱۰ میلیون تومان با کارایی بالا باشد که از ارزش خرید بالایی نیز برخوردار است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

دیبا گفت:

گوشی شیائومی کدوم مدل خوب هست ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی مدل‌های شیائومی که در این مطلب ذکر شده، همگی بهترین گوشی‌های هوشمند این برند هستند و بسته به سلیقه و بودجه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید انتخاب کنید

مجید گفت:

شیائومی میخوام تا ۱۰ یازده میلیون
هنگ نکنه و پر سرعت باشه
ضمنآ موکول ایکس ۳ داشتم خیلی مزخرف بود

حسیب الله جلالی گفت:

گوشی شیایومی ردمی 9