etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین تبلت های دانش آموزی ۲۰۲۳

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین تبلت های دانش آموزی ۲۰۲۳

تبلت‌ها به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده‌اند و برای اهداف مختلف از جمله کار، سرگرمی و آموزش استفاده می‌شوند. از زمان همه گیری کووید-۱۹ نحوه آموزش حضوری به آموزش الکترونیکی تغییر پیدا کرد و روز به روز، معلمان، کلاس‌های آموزشی زبان و موسیقی و در نهایت دانش‌آموزان به استفاده همه جانبه از تبلت به عنوان ابزاری جهت برقراری تماس تصویری و آموزش از راه دور، روی آوردند. بنابراین، تبلت‌ها می‌توانند یک ابزار عالی برای آموزش باشند. در این مقاله به معرفی پنج تبلت مناسب برای دانش‌آموزان پرداخته‌ایم. اگر به دنبال یک تبلت مناسب برای کودک و یا نوجوان محصل خود هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مهم‌ترین ویژگی‌های تبلت دانش‌آموزی

مهمترین کاربرد یک تبلت دانش آموزی، اجرای برنامه‌های برگزاری کلاس آنلاین متصل به اینترنت و نصب چند اپلیکیشن کمک درسی است. تبلت دانش آموزی باید نمایشگر بزرگ و با کیفتی داشته باشد، دانش آموزان گاهی بیش از چند ساعت به طور مداوم با تبلت کار می‌کنند و به نظاره کلاس‌های آنلاین می‌نشینند، به همین دلیل یک نمایشگر با کیفیت از شاخصه‌های مهم برای انتخاب تبلت دانش آموزی است.

همچنین یک تبلت مناسب برای دانش آموزان باید از مقدار رم مناسب پردازنده مناسب و سرعت بالایی برخوردار باشد. این ویژگی به خصوص در حین برگزاری کلاس‌های آنلاین بسیار مهم است، زیرا هنگ کردن دستگاه در حین کلاس به معنای قطع ارتباط و از دست دادن چندین دقیقه از مباحث مهم درسی است.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7 Lite

مشخصات فنی 
جنس بدنهجنس پشت فلز- آلومینیوم
جنس پنل جلویی شیشه
جنس فریم فلز- آلومینیوم  
نمایشگر۸.۷ اینچی TFT LCD
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
وضوح تصویر ۸۰۰ در ۱۳۴۰ پیکسل
پردازندهHelio P22T
۱۲ نانومتری
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
سیستم عاملاندروید ۱۱ عرضه با رابط کاربری One UI 3.1
دوربیناصلی ۸ مگاپیکسل
سلفی ۲ مگاپیکسل
باتری۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات
حافظه رم۳ گیگابایت
۴ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت
۶۴ گیگابایت

تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 لایت دارای روکش فلزی بوده و در سه رنگ خاکستری تیره، نقره ای و طلایی معرفی شده است. دارای حاشیه‌های ضخیمی بوده و تنها یک سنسور دوربین اصلی در قاب پشتی خود دارد. دوربین جلویی نیز در قاب نمایشگر در مرکز قرار گرفته است.

این تبلت دارای یک پورت پرسرعت USB-C است که توسط دو بلندگو و همچنین یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در پایین قرار گرفته است. دو بلندگوی دیگر را می توان در لبه بالایی پیدا کرد. ابعاد این تبلت ۱۵۷.۴ در ۲۴۷.۶ در ۷ میلی‌متر و وزن ۴۷۶ گرم است.

این تبلت در کنار ویژگی‌های خوبی مانند قیمت خوب، پشتیبانی از شبکه 4G و قابلیت نصب سیم کارت، معایبی نیز دارد. از مهمترین معایب این محصول می توان، به مقدار کم رم، دوربین هشت مگاپیکسلی معمولی، دوربین سلفی ضعیف و حافظه داخلی ۳۲ گیگ نسبتا کم این محصول اشاره کرد.

با توجه به اینکه تبلت گلکسی تب A7 لایت دارای بدنه مقاوم فلزی، وزن نسبتا کم و نمایشگر ۸.۷ اینچی است، یک گزینه بسیار عالی برای دانش‌آموزان به حساب می‌آید.

تبلت لنوو TAB M7

مشخصات فنی 
جنس بدنهشیشه
نمایشگر۷.۰ اینچی IPS LCD
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
وضوح تصویر ۶۰۰ در ۱۰۲۴ پیکسل
پردازندهMediaTek MT8321
۲۸ نانومتری
۴ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Mali-400
سیستم عاملاندروید ۹.۰ (پای)
دوربیناصلی ۲ مگاپیکسل
سلفی ۲ مگاپیکسل
باتری۳۵۹۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ ۵ وات
حافظه رم۱ گیگابایت
۲ گیگابایت
حافظه داخلی۸ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت

تبلت لنوو TAB M7 7305X  یکی از پرفروش ترین تبلت‌های بازار آنلاین ایران است. قیمت مناسب و نسبتا ارزان در کنار قابلیت‌های خوب این محصول از دلایل استقبال خریداران تبلت‌های اقتصادی است. اگر به دنبال یک تبلت مقرون به صرفه و سبک برای کودک دانش آموز خود هستید، تبلت لنوو TAB M7 یک انتخاب مناسب است. این تبلت دارای نمایشگری واضح و حاشیه‌های باریک برای تجربه پخش ویدیویی بهتر است. در نتیجه برای آموزش‌های آنلاین دانش‌آموزان عالی به نظر می‌رسد.

لنوو TAB M7 با داشتن بدنه فلزی نازک، علاوه‌بر آنکه ظاهری شیک دارد، در برابر ضربه و خش نیز مقاوم است. این تبلت لنوو با ضخامت ۸.۲ میلی‌متر و ۲۳۶ گرم وزن، تبلتی ظریف و سبک بوده که در دست گرفتن آن برای دانش آموزان بسیار راحت است.

همچنین با تبلت لنوو TAB M7 با جدیدترین سیستم عامل Android Pie ، به همه برنامه‌های مورد علاقه خود که در فروشگاه Google Play موجود است دسترسی پیدا می‌کنید. شما همچنین می‌توانید از نمایشگر دارای مجوز TÜV® استفاده کنید که باعث کاهش سطح مضر نور آبی به چشم می‌شود.

نسل چهارم از تبلت‌های لنوو 7 اینچ , انواع اتصالات به دنیای مدرن را پشتیبانی می‌کند.اگر بخواهیم در مورد ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول صحبت کنیم، باید بگوییم Tab m7 از شبکه‌ی ارتباطی 4G‌ و 3G  بهره می‌برد و قابلیت مکالمه دارد.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8.0 2019

مشخصات فنی 
جنس بدنهجنس پشت فلز آلومینیوم
جنس پنل جلو شیشه
جنس فریم پلاستیک
نمایشگر۸.۰ اینچی TFT LCD
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
وضوح تصویر ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
پردازندهSnapdragon 429
۱۲ نانومتری
۴ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Adreno 504
سیستم عاملاندروید ۹.۰ (پای)
دوربیناصلی ۸ مگاپیکسل
سلفی ۲ مگاپیکسل
باتری۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حافظه رم۲ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت

نمایشگر تبلت گلکسی Tab A 8.0 ، ۸ اینچ و از نوع TFT بوده که وضوح تصویر آن برابر با ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز برابر با ۱۸۹ پیکسل بر اینچ است. پردازنده به کار گرفته شده در Tab A 8.0، پردازنده اقتصادی  Snapdragon است که از یک پردازنده هشت هسته‌ای با کلاک ۲.۰ گیگاهرتز و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 504 تشکیل شده است. در نظر گرفته شدن حافظه رم ۲ گیگابایتی در کنار این پردازنده اقتصادی، قدرت پردازش متوسطی را برای Tab A 8.0 به ارمغان می‌آورد به طوری که این تبلت قادر به اجرا بازی‌ها و برنامه‌های نسبتا سنگین نیز هست. حافظه داخلی Tab A 8.0 برابر با ۳۲ گیگابایت است.

از مزایای این تبلت می‌توان به اندروید بالا، باتری قابل قبول، کیفیت ساخت مناسب، خوش دست، با کیفیت، سرعت و پردازش متوسط اشاره کرد. و دوربین متوسط، نداشتن حسگر اثر انگشت، وضوح تصویر ضعیف، رم ۲ گیگابایتی و کیفیت نمایشگر متوسط نیز معایب آن به حساب می‌آید.

هر کجا بروید، همواره برای Galaxy Tab A ‏(8.0 اینچی، 2019) جا دارید. این تبلت باریک فقط 347 گرم وزن دارد، کودکان به‌راحتی آن را حمل می‌کنند، در حالی که بزرگسالان فقط با یک دست می‌توانند آن را نگه دارند. متناسب با سلیقه خود، رنگ مشکی یا نقره‌ای را انتخاب کنید.

صفحه کودک سامسونگ به شما امکان می‌دهد محیط امنی برای کودکانتان ایجاد کنید تا در آن کاوش کنند. کافی است در پانل فوری کلیک کرده تا از برنامه‌های اختصاصی آن با شخصیت‌هایی که در دنیای مجازی‌شان زندگی می‌کنند لذت ببرید. کنترل والدین این امکان را به شما می‌دهد که بر استفاده کودک و زمان بازی کردنش نظارت کنید، بنابراین با خیالی راحت می‌توانید تبلت را در اختیار کودک قرار دهید.

تبلت لنوو Tab M8

مشخصات فنی 
جنس بدنهجنس پشت فلز آلومینیوم
جنس پنل جلو شیشه
جنس فریم پلاستیک
نمایشگر۸.۰ اینچی IPS LCD
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
وضوح تصویر ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
پردازندهHelio A22
۱۶ نانومتری
۴ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
سیستم عاملاندروید ۹.۰ (پای)
دوربیناصلی ۵ مگاپیکسل
سلفی ۲ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر ۵ وات
حافظه رم۳ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت

تبلت ۸ اینچی لنوو Tab M8 4G یکی دیگر از تبلت‌هایی است که می‌توان برای دانش آموزان تهیه کرد. این تبلت از شبکه‌ی ارتباطی 4G بهره می‌برد و قابلیت مکالمه دارد. نمایشگر ۸ اینچی لنوو Tab M8 که به امکان دریافت ده لمس هم‌زمان مجهز است، از نوع‌ LCD‌ بوده و با فناوری‌ IPS‌ ساخته شده است. این نمایشگر وضوح تصویر ۸۰۰ در ۱۲۸۰ ارائه می‌کند و برای تماشای فیلم و کلاس‌های آنلاین آموزشی مناسب به نظر می‌رسد..

 این تبلت ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد که ظاهرا می‌تواند برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی‌و‌تصویری، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف، فضای کافی در اختیار کاربران قرار دهد. با ‌توجه به این مسئله، شرکت لنوو امکانی را فراهم آورده است تا بتوانید با ‌استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی از نوع‌ microSD‌ این فضا را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید.

لنوو برای Tab M8 4G از پردازنده Helio A22 شرکت Mediatek استفاده کرده است. همان‌طورکه گفته شد، این تبلت از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند که امکان وب‌گردی و دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را پیش روی کاربران قرار خواهد داد.‌ از دیگر فناوری‌های ارتباطی این تبلت باید به بلوتوث نسخه‌ی ۴.۰، GPS و رادیو اشاره کرد که می‌تواند تجربه‌ی کاربری بهتری را به ارمغان آورد.

لنوو در این تبلت، از سیستم‌عامل نسخه‌ی ۹.۰ شرکت گوگل استفاده کرده و برای تامین انرژی این محصول از یک باتری با‌ ظرفیت ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره برده است. در آخر باید به سنسورهای دوربین بپردازیم که از دو سنسور ۵.۲ مگاپیکسلی بهره برده است. همان‌طورکه انتظار می‌رود، سنسور ۵ مگاپیکسلی در قاب پشتی این تبلت قرار دارد و نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کند. سنسور ۲ مگاپیکسلی هم در قاب جلو تعبیه شده است و برای انجام مکالمات ویدئویی استفاده می‌شود. این محصول ۳۰۵ گرمی در دو رنگ سفید و مشکی تولید شده است تا بتوانید با ‌توجه به نیاز و سلیقه‌‌ی خود، رنگ مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.

تبلت هواوی MatePad T10s

مشخصات فنی 
جنس بدنهجنس پشت فلز آلومینیوم
جنس پنل جلو شیشه
جنس فریم پلاستیک
نمایشگر۱۰.۱ اینچی IPS LCD
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
پردازندهKirin 710A
۱۴ نانومتری
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4
سیستم عاملاندروید ۱۰
دوربیناصلی ۵ مگاپیکسل
سلفی ۲ مگاپیکسل
باتری۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حافظه رم۳ گیگابایت
۲ گیگابایت
حافظه داخلی۱۶ گیگابایت
۳۲ گیگابایت
۶۴ گیگابایت

نمایشگر ۱۰ اینچی تبلت هواوی MatePad T10s   از نوع LCD بوده و دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل با تراکم ۲۲۴ پیکسل بر اینچ است. ظرفیت داخلی این تبلت ۳۲ گیگابایت است و نمی‌تواند فضای کافی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی و تصویری، بازی و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران بگذارد، به این ترتیب می توان این میزان را با استفاده از حافظه microSD افزایش داد.

با توجه به پشتیبانی این محصول از یک سیم‌کارت می‌توانید از آن برای اتصال به شبکه‌های ارتباطی 3G  و 4G‌ استفاده کنید. سنسور دوربین اصلی این تبلت ۵ مگاپیکسل است و دوربین سلفی نیز از سنسور ۲ مگاپیکسلی بهره برده که می‌تواند برای برقراری ارتباطات ویدیویی مانند کلاس‌های آنلاین بسیار کارآمد باشد. تبلت هواوی MatePad T10s به سیستم‌عامل نسخه‌ی ۱۰.۰ اندروید مجهز است. یک باتری غیر قابل تعویض ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز وظیفه‌ی تأمین انرژی آن را به عهده دارد. باتری حدود یک و نیم روز شارژ می‌ماند که برای یک روز درسی دانش‌آموزان کاملا مناسب است. شارژ کردن تبلت نیز از صفر تا ۱۰۰ درصد از طریق USB Type-C حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

تبلت میت پد T10s با ۴۵۰ گرم وزن برای حمل و نقل  و شرکت در کلاس‌های آنلاین بسیار مناسب است. همچنین و گوشه‌های خمیده آن موجب شده تا گرفتن آن در دست آسان باشد. تبلت MatePad T10s دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت پشت و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی است. این دوربین برای تماس تصویری و ثبت مدارک مناسب است.

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که نیاز نیست برای خرید یک تبلت مناسب برای دانش‌آموزان هزینه‌ی زیادی کنید. خرید یک تبلت پرچمدار برای طراحان و گرافیست‌ها مناسب است، نه کودکان و محصلان. در نهایت باید گفت که تبلت‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، علاوه‌بر کارایی مناسبی که دارند، از قیمت بسیار خوبی نیز برخوردار هستند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :