etebarkala snappay
etebarkala snappay

معرفی بهترین گوشی های هوشمند دانش آموزی ۲۰۲۳

3.7
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
معرفی بهترین گوشی های هوشمند دانش آموزی

چه فرزند دبیرستانی داشته باشید و یا اینکه خودتان دانشجو باشید، تهیه یک گوشی هوشمند اندرویدی قابل اعتماد می‌تواند در یادگیری دروس و سایر کارهای وابسته به مدرسه و دانشگاه، بسیار مفید باشد. اما مشکل این است که اغلب دانش‌آموزان به دلیل محدودیت‌های مالی، بودجه لازم برای خرید گوشی‌های هوشمند پیشرفته را ندارند. خوشبختانه، این روزها گوشی‌های اندرویدی  از ویژگی‌های غنی و رقابتی بالایی برخوردار شده‌اند که از نظر قیمت نیز مناسب و معقول هستند. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا ابتدا به ویژگی‌های مهمی که یک دانش‌آموز در هنگام خرید گوشی هوشمند باید به آن دقت داشته باشد اشاره می‌کنیم و در ادامه به معرفی بهترین و مناسب‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی ویژه دانش‌آموزان خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بررسی نکاتی مهم در هنگام خرید گوشی دانش آموزی

دوربین مناسب؛ دانش‌آموزان می‌توانند از داشتن یک دوربین خوب در گوشی هوشمند خود بهره ببرند. یک دوربین خوب نه تنها گرفتن عکس‌هایی واضح‌تر از یادداشت‌ها و سایر موارد مرتبط با درس را آسان‌تر می‌کند، بلکه به کمک یک دوربین خوب می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت از جمع‌های دوستانه خود در دبیرستان ثبت کنید تا پس از فارغ‌التحصلی همواره خاطرات واضحی را در اختیار داشته باشید.

شارژ سریع؛ به عنوان یک دانش آموز، نمی‌خواهید گوشی هوشمندی را انتخاب کنید که مدت زمان شارژ شدن آن زیاد باشد و شما را برای عکس گرفتن از جزوات، یا ضبط کردن برخی از نکات درسی عقب اندازد. بنابراین دقت داشته باشید که گوشی با باتری بزرگ و سرعت شارژ بالا خریداری کنید.

نمایشگر بزرگ؛ امروزه که بسیاری از آموزش‌ها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، داشتن یک نمایشگر بزرگ برای گوشی هوشمند از واجبات است. نمایشگر بزرگ با وضوح رنگ مناسب، دید بهتری به شما می‌دهد و یادگیری آنلاین را آسان می‌سازد. بنابراین به ابعاد نمایشگر، نرخ نوسازی و وضوح تصویر آن در هنگام خرید دقت داشته باشید.

سازگاری؛ اگر از لپ‌تاپ و تبلت نیز برای انجام تکالیف و کارهای مدرسه استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که گوشی هوشمند شما با آن سازگار باشد. برای مثال گوشی‌های اندرویدی با لپ‌تاپ‌های ویندوزی سازگاری بهتری دارد.

بهترین گوشی های هوشمند دانش آموزی

همانگونه که مشاهده کردید، یک گوشی دانش‌آموزی نیازی به ویژگی‌های خاص مانند گوشی‌های مخصوص تولید محتوا و یا گیم، ندارد و بنابراین یک گوشی میان‌رده ماکزیمم چیزی است که به آن نیاز دارید.

گوشی سامسونگ گلکسی A53

دلایل خرید

  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی Super AMOLED با وضوح بالا
  • سرعت کافی برای اکثر کارها
  • باتری بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • دوربین‌های خوب

دلایلی برای اجتناب

  • نمایشگر در فضای باز چندان روشن نیست

یکی از بهترین بخش‌های گلکسی A53  نمایشگر Super AMOLED واضح آن است. با خرید این گوشی شما یک نمایشگر ۶.۵ اینچی با حاشیه‌های باریک و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در اختیار خواهید داشت. دانش آموزانی که دوست دارند لحظات به یاد ماندنی خود را در کنار دوستانشان ثبت کنند، می‌توانند روی دوربین‌های چهارگانه این گوشی حساب کنند. سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی A53 در نور خوب می‌تواند عکس‌های شگفت انگیزی بگیرد.

ترکیب پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ با ۶ گیگابایت رم عملکرد عالی ارائه خواهد داد و اغلب برنامه‌ها را به سرعت و بدون مشکل اجرا می‌کند. این گوشی دارای گواهی ضد آب IP67 است که آن را در برابر نفوذ مایعات تا حد زیادی مقاوم می‌سازد. همچنین باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۲۵ واتی آن هرگز شما را برای یادگیری دروس آنلاین معطل نمی‌گذارد. گلکسی A53 دارای یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز بوده که امنیت آن را بالا می‌برد و ظاهری پرچمدار به آن می‌دهد.

گوشی پوکو M4 Pro

دلایل خرید

  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی
  • عملکرد ثابت و بدون هنگ در طول روز
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی
  • قیمت مقرون به صرفه
  • حضور جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

دلایلی برای اجتناب

  • به‌روزرسانی‌ها دیر منتشر می‌شوند

اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی مطمئن هستید که استقامت کافی برای انجام تکالیف مدرسه شما را داشته باشد، نگاهی به POCO M4 Pro 5G بیندازید. اغلب گوشی‌های شیائومی ارزش خرید بالایی دارند و M4 Pro 5G با برند POCO نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی جذاب و سرگرم کننده آن، یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی دانش‌آموزی است.

مهم‌ترین ویژگی گوشی POCO M4 Pro 5G باتری شگفت انگیز ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که می‌تواند تقریبا دو روز با یک بار شارژ دوام بیاورد. این گوشی  شیائومی می‌تواند برای هفته‌های پرمشغله امتحانات مدرسه، بسیار کاربردی باشد.شارژر ۳۳ واتی نیز با سرعت مناسبی گوشی را شارژ می‌کند و شما را چندان معطل نمی‌گذارد. گزینه های رم ۴/۶/۸ گیگابایتی و حافظه ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی به همراه پردازنده Dimensity 810 عملکردی قابل اعتمادی ارائه می‌دهد.

نمایشگر ۶.۶ اینچی فول اچ دی پلاس با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح تصویر ۱۰۸۰ می‌تواند تماشای آموزش آنلاین را برای شما راحت سازد. همچنین دو دوربین عقب، یک حسگر اثرانگشت در کنار، یک پورت صدا و بلندگوهای استریو از دیگر ویژگی‌های فیزیکی این گوشی هستند. دوربین‌ها از کیفیت عکاسی خوبی برخوردار بوده و می‌توانند تصاویر با کیفیتی در نور روز ثبت کنند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱

دلایل خرید

  • نمایشگر قدرتمند
  • طول عمر بالای باتری
  • قیمت مناسب

دلایل اجتناب

شیائومی Redmi Note 11 یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده بسیار با‌کیفیت کمپانی شیائومی بوده که به لطف برخورداری از مشخصات فنی مناسب، توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را در جایگاه یک گوشی هوشمند میان‌رده دارد.

این گوشی به نمایشگری با ابعاد ۶.۴۳ اینچ و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل از نوع AMOLED مجهز شده است. این نمایشگر با کیفیت توانایی ارائه نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز را دارد که در زمینه پخش ویدیوهای آموزشی کاملا قابل اعتماد است. همچنین این نمایشگر قادر به نمایش ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ بوده و حداکثر روشنایی آن ۱۰۰۰ نیت است.

شیائومی در قسمت پشتی نیز چهار سنسور دوربین برای این گوشی هوشمند میان‌رده در نظر گرفته است. یک سنسور دروبین اصلی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور ۸ مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultrawide) و دو سنسور با رزولوشن ۲ مگاپیکسل از نوع ماکرو و سنجش عمق، سنسور‌های دروبین چهار‌گانه Redmi Note 11 را تشکیل می‌دهند. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دوربین سلفی نیز در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی نمایشگر جای گرفته است.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم شاهد حضور پردازنده میان‌رده Snapdragon 680 4G شرکت کوالکام هستیم که در اجرای بازی توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را دارد. باتری قدرتمند با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت نیز سبب شده تا به ازای هر بار شارژ صد درصدی، طول عمر مفید دو روز را در شرایط استفاده معمولی ارائه کند.

شارژ سریع از واجبات یک گوشی دانش آموزی است و شیائومی ردمی نوت ۱۱ از یک شارژر قدرتمند با توان ۳۳ وات مجهز به تکنولوژی شارژ سریع توانایی شارژ صفر تا صد درصدی باتری این گوشی را در مدت زمان ۶۰ دقیقه، دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی A72

دلایل خرید

  • نمایشگر Super AMOLED با وضوح بالا
  • دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع ۲۵ واتی

دلایلی برای اجتناب

  • وزن نسبتا بالا

گوشی گلکسی A72 به دلیل برخورداری از نمایشگر بزرگ و باکیفیت و همچنین برخورداری از سخت‌افزار مطلوب می‌تواند برای دانش‌آموزان بهترین انتخاب باشد. به لطف نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل بر هر اینچ، می‌توانید بدون خستگی چشم و هر گونه مشکل دیگری در کلاس آنلاین حضور داشته باشید.

همچنین استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۲۰ به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸و یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عملکردی بسیار روان را ارائه می‌دهد که اغلب برنامه‌ها را به راحتی و به سرعت اجرا می‌کند.

سامسونگ برای گلکسی A72 باتری بزرگی در نظر گرفته است تا شما به عنوان یک دانش‌آموز بدون نگرانی از بابت تخلیه‌ی سریع شارژ در هنگام برگزاری کلاس‌های آنلاین، مدت زمان زیادی را در کلاس‌های مجازی بمانید و بدون نیاز به شارژ مجدد، یک روز از آن استفاده کنید. شارژر سریعی هم برای گوشی در نظر گرفته شده است تا بعد از اتمام شارژ نیز به سرعت بتوانید گوشی را برای استفاده‌ی مجدد شارژ کنید.

گوشی شیائومی Mi 10T

دلایل خرید

  • پشت بدنه و جلو از شیشه‌ی گوریلاگلس ۵، فریم از جنس آلومینیوم
  • دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع ۳۳ واتی
  • نمایشگر با وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز

دلایلی برای اجتناب

  • سیستم‌عامل اندروید ۱۰

شیائومی Mi 10T یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند ویژه دانش‌آموزان است که کمتر از ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. نمایشگر این گوشی از نرخ نوسازی چشمگیر ۱۴۴ هرتزی برخوردار است. همچنین می ۱۰ تی به پردازنده‌ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵، حافظه‌ی داخلی پرسرعت، بلندگوهای استریو، باتری پرظرفیت و در نهایت شارژر بسیار سریع مجهز شده که این موارد می‌تواند آن را به یکی از ارزشمندترین گوشی‌های موجود در بازار برای دانش‌آموزان تبدیل کند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی  این گوشی به شما این امکان را می‌دهد تا یک روز تمام را بدون نگرانی از اتمام شارژ در کلاس آنلاین حضور داشته باشید. همچنین شارژر ۳۳ واتی آن نیز به سرعت گوشی را شارژ کرده و از نظر شارژ شدن نیز جای نگرانی نیست. لازم به ذکر است تفاوت قیمتی که بین دو مدل ۶ و ۸ گیگابایتی این گوشی وجود دارد به خاطر همین ۲ گیگابایت رم است و جز این، هیچ تفاوت دیگری باعث اختلاف قیمت بین آن‌ها نشده است.

سخن پایانی

پس از همه‌گیری کووید ۱۹ سبک آموزش تغییر بسیاری پیدا کرده. امروزه علیرغم اینکه این ویروس مهار شده، اما تمایل افراد به حضور در کلاس‌های مجازی زبان، موسیقی، هنر و حتی کلاس‌های تقویتی مدارس بیشتر شده و همین موضوع سبب شده تا دانش‌آموزان دبیرستانی تمایل بیشتری به استفاده از گوشی‌های هوشمند برای انجام تکالیف و حضور در کلاس درس را داشته باشند. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم تا گوشی‌هایی را معرفی کنیم که علاوه‌بر سازگاری با سایر دستگاه‌های الکترونیکی در منزل و قیمت مناسب، عملکرد و کارایی مناسبی نیز داشته باشند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :