etebarkala snappay
etebarkala snappay

معرفی بهترین مچ بند ورزشی ۲۰۲۳

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
معرفی بهترین مچ بند ورزشی ۲۰۲۳

اگر به دنبال تناسب اندام هستید، انتخاب مچ‌بندهای ورزشی ابزاری مفید بوده که می‌تواند شما را در مسیری درست راهنمایی کند. در میان بسیاری از دستگاه‌های تناسب اندام موجود، مچ بندهای ورزشی محبوب‌ترین ابزار است که علاوه‌بر قیمت مناسب نسبت به ساعت‌های هوشمند، از ردیابی سلامت و تناسب اندام کافی برخوردار است. در این مطلب ما به معرفی محبوب‌ترین و بهترین مچ‌بندهای ورزشی بازار ایران در سال ۲۰۲۳ پرداخته‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل EHS 7 BAND

بدنه شیائومی می‌بند ۷ حالت کپسولی شکل دارد و داخل بند یکپارچه سیلیکونی قرار می‌گیرد. اندازه نمایشگر می‌بند ۷ نیز ۱.۶۲ اینچ بوده و دارای وضوح تصویر ۴۹۰ در ۱۹۲ پیکسل و تراکم 326ppi دارد، همچنین حداکثر روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد.

این شرکت بیش از ۱۰۰ واچ فیس جدید برای این مچ بند هوشمند معرفی کرده که هنگام روشن بودن حالت نمایشگر همیشه روشن، می‌توانند امکان مشاهده صفحه را برای شما در زمان عدم استفاده راحت‌تر کنند. با این مچ‌بند شما به ۱۲۰ حالت ورزشی دسترسی خواهید داشت. همچنین، این شرکت ۴ حالت جدید تجزیه و تحلیل داده‌های ورزشی معرفی کرده تا بتوانید گام‌های عملی برای بهبود تناسب اندام خود بردارید. این حالت‌ها شامل VO2 Max ،ATPPC ،Aerobic و Recovery time هستند که به شما بازخوردهای لازم برای پیشرفت در تناسب اندامتان را خواهند داد.

کسانی که از Xiaomi Mi Band 7 خود برای تمرین‌های سنگین استفاده می‌کنند با بهره‌گیری از توصیه‌های ریکاوری پس از تمرین می‌توانند بهترین استفاده را ببرند. این ویژگی به شما میزان استراحت پس از هر جلسه تمرین را اعلام می‌کند. ارزیابی VO2 Max و بازخورد شدت تمرین نیز می بند 7 را به همراه بهتری برای ورزشکاران سنگین تبدیل می‌کند.

سنسور SpO2 در این مچ‌بند ورزشی، به طور مداوم سطح اکسیژن خون را کنترل می‌کند و در صورت کاهش آن به زیر ۹۰ درصد، به شما هشدار خواهد داد.

شیائومی برای استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، باتری می بند ۷ را به ۱۸۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش داده است. البته به نظر می‌رسد که عمر باتری به دلیل استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر، همان ۷ تا ۱۴ روز باقی بماند.

مچ بند هوشمند آنر مدل Band 6

مچ بند ورزشی آنر Band 6 تنها ۱۸ گرم وزن دارد و شما می‌توانید آن را همیشه به روی مچ خود داشته باشید و هیچ گاه احساس خستگی نکنید. این محصول از جنس پلاستیک ساخته شده اما کیفیت ساخت مناسبی دارد. این مچ‌بند هوشمند آنردارای  یک نمایشگر امولد با رزولوشن ۳۶۸ در ۱۹۴ پیکسل بوده که در نتیجه با داشتن ابعاد ۱.۴۷ اینچی، تراکم مناسب ۲۸۳ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند.

طراحی این دستبند به صورت مستطیلی است و با بلوتوث ۵ می‌تواند به گوشی‌های اندرویدی و همچنین ایفون‌ها متصل شود. آنر بند ۶ مانند بسیاری از حسگر ضربان قلب بهره می‌برد و همچنین می‌تواند با پایش خواب شما اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. خوشبختانه برای این دستگاه حسگر سنجش اکسیژن خون هم در نظر گرفته شده تا شما در حین ورزش بتوانید از وضعیت سلامت خود مطلع شوید.

آنر بند ۶ می‌تواند چندین ورزش را دنبال کرده و کالری سوزانده شده، مسافت طی شده و اطلاعات مهم دیگر را به شما نمایش دهد. این موارد باعث می‌شود این محصول به گزینه‌ی مناسبی برای انجام ورزش‌های مختلف و ثبت اطلاعات موجود بدل شود.

این مچ‌بند هوشمند یک باتری ۱۸۰ میلی آمپر ساعتی دارد که به گفته‌ی آنر می‌تواند شارژ دهی ۲ هفته‌ای را برای این محصول به ارمغان بیاورد که عملکرد بسیار مناسب و رضایت بخشی است.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 6 Global Version

شیائومی مچ‌بند هوشمند Mi Band 6 را با ابعادی در حدود ۱۲.۷ در ۱۸.۶ در ۴۷.۴ میلی‌متر ساخته و وزن آن‌هم به ۱۲.۸ گرم می‌رسد. فرم دستبند می‌بند ۶ بیضی بوده و دارای یک نمایشگر ۱.۵۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۵۲ در ۴۸۶ پیکسل است. شیائومی مدعی است که نمایشگر نسل جدید می‌بندهایش از روشنایی تا سطح ۴۵۰ نیت پشتیبانی می‌کند که کار کردن با آن را در زیر تابش مستقیم نور ممکن می‌سازد.

این مچ‌بند از سنسور پایش اکسیژن خون خون برخوردار بوده و از ۳۰ فعالیت ورزشی پشتیبانی می‌کند که آن‌را به یک انتخاب ایده‌آل برای ورزشکاران تبدیل کرده است. می‌بند ۶ همچنین از دستیار صوتی الکسا نیز پشتیبانی می‌کند.

درون جعبه این محصول هم دستبند هوشمند، دستبند و شارژر مغناطیسی قرار گرفته است. در قسمت‌های کناری صفحه‌نمایش هم خمیدگی‌های بسیار جذابی را شاهد هستیم که سبب شده تا با صفحه‌نمایش یکدست‌تر و زیبا‌تری رو‌به‌رو باشیم.

مچ‌بند هوشمند هوآوی مدل Band 6

هواوی از قاب مستطیلی پلی کربنات در کنار بندهای سیلیکونی برای ساخت Band 6 استفاده نموده که وزن آن‌را کاهش داده است. بندهای این دستبند از طریق یک مکانیزم مخصوص به راحتی قابل تعویض است و می‌توان رنگ دلخواه آن‌را از میان انبوه بندهای اورجینال و ثالث موجود در بازار انتخاب و جایگزین کرد.

به صورت کلی باید گفت که شرکت هواوی در طراحی بند 6 بسیار موفق عمل کرده و حاشیه‌های بسیار اندکی برای نمایشگر دستگاه در نظر گرفته است. اندازه این نمایشگر هم برای چنین وسیله‌ای بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. این محصول از طراحی تخت بهره می‌برد که با توجه به اندازه آن، موجب خوانایی بیشتر و استفاده بسیار آسان در شرایط مختلف می‌شود.

این مچ‌بند ورزشی هواوی به یک نمایشگر ۱.۴۷ اینچی مستطیلی از نوع امولد  با وضوح تصویر ۳۶۸ در ۱۹۴ پیکسل و تراکم ۲۸۲ پیکسل در هر اینچ مجهز است.

دستبند فیتنس Huawei Band 6 دارای ۹۶ حالت پایش و مدیریت فعالیت بدنی است و از الگوریتم هوشمند TruSport هوآوی بهره می‌برد. فناوری TruSport قادر به پایش دقیق و حرفه‌ای فعالیت بدنی کاربر با استفاده از اطلاعات به دست آمده از حسگرهای مختلف است. در نهایت توصیه‌ها و نکات بسیار دقیق و حرفه‌ای به کاربر برای بهبود توانایی بدنی ارائه می‌شود.

مچ بند هوشمند هوآوی مدل Band 7

مچ‌بند هوشمند هواوی بند ۷ با ابعاد ۴۴.۳ در ۲۶ در ۹.۹۹ میلی‌متر یکی از نازک‌ترین مچ‌بند‌های جهان به حساب می‌آید. در واقع ضخامت این بند جدید یک میلی‌متر به نسبت هواوی بند ۶ کمتر شده است. این مچ‌بند دارای بند سیلیکونی بوده و داری وزنی معادل ۱۶ گرم است.

نمایشگر هواوی بند ۷ با یک صفحه مستطیلی شکل تمام لمسی در سایز ۱.۴۷ اینچ، به کاربر اجازه می‌دهد تا به بهترین نحو به مچ‌بند هوشمند خود مسلط باشد. نمایشگر با پنل آمولد، دارای وضوح ۱۹۴ در ۳۶۸ پیکسل است و امکان دسترسی به قابلیت همیشه روشن (Always-On) را بدون مصرف انرژی زیاد، برای این ساعت هوشمند فراهم کرده است.

مچ‌بند  Huawei Band 7به حسگرهای پیشرفته‌ای مجهز شده که آن‌ها را در محصولات پرچم‌دار اپل و سامسونگ می‌توان یافت. این بند هوشمند از سنسور ضربان قلب نوری، اکسیژن خون، شتاب سنج و سنسور ژیروسکوپ پشتیبانی می‌کند. برای مثال با استفاده از سنسور ضربان قلب، می‌توان از ریتم ضربان قلب خود آگاه شد و موقعیت‌های استرس زا را به خوبی مدیریت کرد.

مچ‌بند ورزشی مدل فیت‌بیت Charge 5

مچ‌بند Fitbit Charge 5 یک ردیاب تناسب اندام است که ویژه ورزشکاران ساخته شده است. این دستگاه دارای GPS داخلی است، بنابراین می‌توانید پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری را بدون حمل تلفن خود ردیابی کنید و هنگامی که تشخیص داد در حال حرکت هستید، به طور خودکار آن‌ها را زیر نظر بگیرید. همچنین دارای حالت‌های ردیابی اختصاصی برای تعداد زیادی از فعالیت‌های داخلی، از وزنه‌برداری تا دومیدانی است، و می‌توانید پنج مورد دلخواه خود را برای دسترسی سریع با لمس انگشت انتخاب کنید تا زمان کمتری را برای پیمایش صرف کنید.

همچنین یک سنسور EDA (فعالیت الکترودرمال) وجود دارد که تغییرات رسانایی پوست شما را در اثر فعالیت آدرنال ردیابی می‌کند. این یک روش جدید برای کنترل استرس است و پیش‌تر فقط در Fitbit Sense پیشرفته یافت می‌شد.

فیت‌بیت Charge 5 دارای یک برنامه ECG است که می‌‎تواند علائم فیبریلاسیون دهلیزی را کنترل کند. در گذشته چنین ویژگی را تنها در ساعت‌های هوشمند بسیار پیشرفته مانند Apple Watch شاهد بودیم، بنابراین دیدن آن در یک ردیاب تناسب اندام مقرون به صرفه قابل توجه است. تمامی این ویژگی‌ها با یک نمایشگر AMOLED رنگی روشن و واضح، ارائه می‌شود که به نوبه خود بسیار عالی به نظر می‌رسد.

مچ‌بند سلامتی Fitbit Charge 5 کاملا بی نقص نیست، اما یک ردیاب تناسب اندام درجه یک بوده و اگر قصد انجام تمرینات ورزشی را به صورت مستمر و جدی دارید، می‌توانید در این زمینه به شما کمک زیادی کند.

مچ‌بند ورزشی مدل امیزفیت Band 5

امیزفیت بند ۵ یک ردیاب تناسب اندام مخصوص ورزشکاران است که بسیاری از ویژگی‌های موجود در ساعت‌های هوشمند برتر را ارائه می‌دهد، اما با قیمتی بسیار کم‌تر. این مچ‌بند ورزشی دارای قابلیت پایش اکسیژن خون (SpO2)، نظارت بر استرس، هشدارهای ضربان قلب بالا، آمازون الکسا داخلی، ردیابی خواب و چندین ابزار مفید دیگر بوده که موجب شده تا به یک مچ‌بند محبوب در بین ورزشکاران تبدیل شود.

این مچ‌بند به یک نمایشگر لمسی ۱.۱ اینچی AMOLED مجهز بوده که بیش از ۴۵ واچ فیس ارائه می‌دهد. این ردیاب تناسب اندام از ۱۱ حالت ورزشی پشتیبانی کرده که برخی از این وزش‌ها عبارتند از دوچرخه سواری داخل سالن و فضای باز، شنا، پرش و ورزش الپتیکال. باتری به کار رفته در این ردیاب ۱۲۵ میلی‌آمپر ساعتی بوده که با یک بار شارژ در حالت استفاده معمولی تا دو هفته و استفاده در حالت صرفه جویی انرژی تا ۲۰ روز دوام خواهد آورد.

سخن پایانی

مچ‌بندهای ورزشی به شما کمک می‌کنند تا با کمترین هزینه از همان ویژگی‌های پایش تناسب اندام و سلامتی برخوردار باشید که ساعت‌های هوشمند ارائه می‌کنند. امیدواریم پنج مچ‌بند ورزشی که در این مطلب معرفی شدند، بتوانند به شما در مسیر فعالیت‌های ورزشی و سلامت و تناسب اندام کمک کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :