etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر پردازنده ۲۰۲۳

5
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین گوشی های سامسونگ از نظر پردازنده ۲۰۲۳

با افزایش تقاضای کاربران برای اجرای انواع بازی‌های موبایل، پخش موسیقی، تماشای فیلم و سریال و سایر برنامه‌هایی که نیاز به پردازنده قدرتمند جهت اجرای بدون تاخیر دارند، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز برای پاسخ به این نیازها اقدام به تولید تلفن‌های هوشمندی کرده‌اند که از سرعت پردازش بالایی برخوردار هستند. این تلفن‌های هوشمند جهت نیل به این موضوع از پردازنده‌هایی استفاده می‌کنند که قدرت بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی داشته و قادر است عملکردی روان و بدون تاخیر را ارائه دهد.

سامسونگ یکی از بهترین برندهای تولید کننده گوشی هوشمند با پردازنده‌های قدرتمند هشت هسته‌ای بوده که توانسته است گوشی‌هایی را تولید کند که کاربران با آن بتوانند به راحتی بازی‌ها و سایر برنامه‌هایی که نیاز به سرعت پردازش بالا دارند را اجرا کنند. در این مطلب از مجله اعتبارکالا لیستی از پنج گوشی برتر سامسونگ از نظر پردازنده تهیه شده و به بررسی عملکرد آن پرداخته‌ایم. اگر قصد خرید یک گوشی سامسونگ با پردازنده قدرتمند جهت اجرای بازی‌ها و سایر برنامه‌های فشرده را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جدول مشخصات پنج گوشی برتر سامسونگ از نظر پردازنده

Galaxy Z Fold 4 Galaxy S21 FEGalaxy A73 Galaxy S22 Ultra Galaxy S23 Ultra  
اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱اسنپدراگون۸۸۸اسنپدارگون ۷۷۸اسنپدراگون ۸ هسته‌ای نسل ۱اسنپدراگون ۸ هسته‌ای نسل ۲پردازنده
۷.۶ اینچ/ وضوح تصویر ۱۸۱۲ در ۲۱۷۶ مگاپیکسل/ ۱۲۰ هرتزی۶.۴ اینچ/ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰/ ۱۲۰هرتزی۶.۷ اینچ/ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰/ ۱۲۰هرتزی۶.۸ اینچ/ وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸/ ۱۲۰هرتزی۶.۸ اینچ/ وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸/ ۱۲۰هرتزینمایشگر
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۴ و ۱۰ مگاپیکسلدوربین اصلی ۱۲مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۳۲مگاپیکسلدوربین اصلی ۱۰۸مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۳۲مگاپیکسلدوربین اصلی ۱۰۸مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۴۰مگاپیکسلدوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل/ دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلدوربین
۱۵۵.۱ در ۱۳۰.۱ در ۶.۳ میلی‌متر (باز)
۱۵۵.۱ در ۶۷.۱ در ۱۵.۸ میلی‌متر (بسته)/ وزن ۲۶۳ گرم
۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر/ وزن ۱۷۷ گرم۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی‌متر/ وزن ۱۸۱ گرم۱۶۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر / وزن ۲۲۸ گرم۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلی‌متر / وزن ۲۳۴ گرمطراحی بدنه
۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ فست شارژ ۲۵ وات۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ فست شارژ ۲۵ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ فست شارژ ۲۵ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ فست شارژ ۴۵ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ فست شارژ ۴۵ واتباتری
USB Type-C 3.2USB Type-C, USB On-The-GoUSB Type-C 2.0, USB On-The-GoUSB Type-C 3.2, USB On-The-GoUSB Type-C 3.2, USB On-The-Goاتصالات
رم ۱۲ گیگابایت/ حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایترم ۶ و ۸ گیابایت/ حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایترم ۶ و ۸ گیابایت/ حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایترم ۸ و ۱۲ گیگابایت/ حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۱ ترابایترم ۸ و ۱۲ گیگابایت/ حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۱ ترابایتحافظه و رم

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S23 Ultra

گلکسی S23 Ultra دارای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است و با این وجود سامسونگ به همین جا بسنده نکرده و با همکاری کوالکام یک نسخه سفارشی از پردازنده را فقط برای گوشی‌های پرچمدار گلکسی تولید کرده است. بنابراین شما شاهد سرعت بالا و اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها در گلکسی S23 Ultra خواهید بود.

در آزمایشات، S23 Ultra  نمرات چند هسته‌ای را در Geekbench 5 ارائه کرد که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز گلکسی S22 Ultra سال گذشته است که یک جهش بزرگ محسوب می‌شود. باید اشاره کرد که Snapdragon 8 Gen 2 سفارشی برای پلتفرم گلکسی که سامسونگ از آن استفاده می‌کند، دارای سرعت کلاک است که فقط حدود ۱۵۰ مگاهرتز بالاتر از تراشه استاندارد است که تفاوت چندان زیادی نیست که یک کاربر عادی در حین استفاده متوجه آن شود.

مدل پایه دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است، اما اگر به سراغ خرید گزینه‌های ذخیره سازی ۵۱۲ یا ۱ ترابایتی بروید، ۱۲ گیگابایت حافظه رم در اختیار خواهید داشت.

  • نمایشگر درخشان ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • قلم S داخلی با عملکردی عالی
  • عملکرد پردازنده سفارشی شده اسنپدارگون ۸ نسل ۲
  • دوربین‌های بهبود یافته ۲۰۰ مگاپیکسلی به همراه اپلیکیشن Expert Raw که برای عکاسان حرفه‌ای طراحی شده
  • عمر باتری طولانی با شارژر سریع ۴۵ واتی که در کمتر از یک ساعت می‌تواند شارژ باتری را از صفر به ۱۰۰٪ برساند.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S22 Ultra

سامسونگ Galaxy S22 Ultra یکی از اولین گوشی هایی است که از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ هسته‌ای نسل ۱ بهره‌می‌برد. این پردازنده ۴ نانومتری نوید عملکرد و کارایی بالای CPU و گرافیک این گوشی هوشمند را می‌دهد. به لطف این پردازنده، سامسونگ Galaxy S22 Ultra هنگام اجرای برنامه‌ها، فوق العاده نرم و روان عمل می‌کند. در واقع، S22 Ultra هنگام تعویض یا بستن برنامه‌ها سریعتر از iPhone 13 Pro Max عمل می‌کند.

سامسونگ S22 Ultra همچنین در بازی Drive Club، گیم پلی عالی و سریعی را ارائه کرد و در مورد Call of Duty Mobile نیز عملکرد روانی داشته که نتایج آزمایشات نشان می‌دهد در حین اجرای بازی هیچ مکث و یا تاخیری صورت نگرفته است. این گوشی با پردازنده قدرتمندی که دارد برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های موبایل کاملا مناسب است.

در بنچمارک Geekbench 5 که عملکرد کلی را اندازه‌گیری می‌کند نیز، Galaxy S22 Ultra امتیاز تک هسته‌ای ۱۲۴۰ و امتیاز چند هسته‌ای ۳۳۹۲ را کسب کرده است. همچنین در تست گرافیکی 3DMark Wild Life Unlimited این گوشی هوشمند عملکرد فوق‌العاده‌ای ثبت کرده است. گلکسی اس ۲۲ اولترا به امتیاز ۹۹۸۴ و نرخ فریم ۵۹.۴۸ فریم بر ثانیه رسید.

  • نمایشگر قدرتمند؛ پنل AMOLED گلکسی اس ۲۲ اولترا روشن‌تر از سایر رقبا بوده و برای استفاده در فضای باز ایده‌آل است، همچنین این نمایشگر از اشباع رنگ بالایی برخوردار است.
  • عملکرد عالی و روان؛ سامسونگ گلکسی S22 Ultra به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ هسته‌ای نسل یک مجهز بوده که با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده است و در نتیجه عملکردی سریع و روان دارد.
  • برخورداری از قلم S؛ این قلم بهینه شده و با کاهش تاخیر تا ۷۰ درصدی، کار با آن را بسیار روان‌تر کرده است. همچنین این گوشی دارای یک محفظه نگهدارنده قلم است.
  • عکاسی عالی در نور کم؛ به لطف سنسور اصلی بزرگ‌تر، Galaxy S22 Ultra تصاویر روشن‌تری نسبت به S21 Ultra ارائه می‌کند.
  • عمر باتری بالا؛ باتری سامسونگ گلکسی S22 Ultra می‌تواند در حالت استفاده نرمال تا ۱۰ ساعت دوام داشته باشد.
  • طراحی شیک و بادوام، گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای قاب آلومینیومی بوده و با شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S22

سامسونگ Galaxy S22 به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ هسته‌ای نسل ۱ مجهز شده است که عملکرد روان و سریعی را ارائه می‌دهد. اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهترین عملکردی را که از یک گوشی اندرویدی دیده‌ایم را ارائه می‌کند. در بنچمارک Geekbench 5 که عملکرد کلی را اندازه گیری می‌کند، گلکسی S22 امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای ۱۲۴۰ و ۳۳۴۸ را به ترتیب به دست آورده است.

نتایج در تست‌های گرافیکی Galaxy S22 بسیار چشمگیر است، گلکسی S22 در تست Wild Life Unlimited 3DMark به امتیاز ۶۰ فریم در ثانیه دست یافته است که به مراتب بهتر از ۵۶ فریم در ثانیه آیفون ۱۳ و بسیار جلوتر از ۳۴ فریم بر ثانیه پیکسل ۶ گوگل است.

  • نمایشگر قدرتمند؛ پنل AMOLED گلکسی اس ۲۲ روشنایی قابل قبولی داشته و برای استفاده در فضای باز ایده‌آل است.
  • عملکرد عالی و روان؛ سامسونگ گلکسی S22  به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ هسته‌ای نسل یک مجهز بوده که با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده است و در نتیجه عملکردی سریع و روان دارد.
  • عکاسی عالی در نور کم؛ به لطف سنسور اصلی بزرگ‌تر، Galaxy S22  تصاویر روشن‌تری نسبت به S21  ارائه می‌کند.
  • عمر باتری بالا؛ باتری سامسونگ گلکسی S22 Ultra می‌تواند در حالت استفاده نرمال تا ۸ ساعت دوام داشته باشد.
  • طراحی شیک و بادوام، گلکسی اس ۲۲ دارای قاب آلومینیومی بوده و با شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A73

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A73 در زمانی رونمایی شد که چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 778G که به آن مجهز است نسبتا قدیمی شده بود، اما پردازنده مبتنی بر ساخت ۶ نانومتری عملکرد قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد. این دستگاه که با پردازنده گرافیکی Adreno 642L، رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد که امکان وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، انجام هم‌زمان چند کار، پخش ویدیو و موارد دیگر را به راحتی فراهم می‌سازد و در انجام هر یک از این فعالیت‌ها هیچ تاخیر یا مکثی وجود ندارد.

این گوشی هوشمند در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین و در هوای گرم، کمی داغ می‌کند که این میزان زیاد نبوده و منطقی به نظر می‌رسد. همه گوشی‌های هوشمند برای بازی در نظر گرفته نشده‌اند و گلکسی A73 نیز از این قاعده مستثنا نبوده ونمی‌توان بازی‌هایی که از گرافیک سنگینی برخوردار هستند را با آن اجرا کرد. با این حال، می‌توانید بازی‌های سبک را با آن بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. بازی‌های سنگینی مانند Asphalt 9 باعث می‌شوند که پردازنده داغ کرده و عملکرد آن پایین بیاید.

  • نمایشگر قدرتمند؛ پنل AMOLED گلکسی A73 با روشنایی ۸۰۰ نیت تصاویر واضحی را در زیر نور آفتاد و فضای باز ارائه می‌کند.
  • عملکرد عالی و روان؛ سامسونگ گلکسی A73  به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۷۷۸ مجهز بوده که با فناوری ۶ نانومتری ساخته شده است و در نتیجه عملکردی روان ارائه می‌کند.
  • عکاسی عالی؛ به لطف دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی قادر است تصاویری با جزئیاتی کامل و با رنگی اشباع شده و درخشان ثبت کند.
  • عمر باتری بالا؛ باتری سامسونگ گلکسی A73 به لطف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند در حالت استفاده نرمال تا ۱۰ ساعت دوام داشته باشد.
  • طراحی شیک و بادوام، گلکسی A73 دارای قاب پلاستیکی بوده و جنس قاب پشتی آن نیز شیه‌ای است. همچنین پنل آن با شیشه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy S21 FE

بسیاری از گوشی‌های پیشرفته اندرویدی که امسال عرضه می‌شوند، از جدیدترین پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برند، اما گلکسی S21 FE با پردازنده سیلیکون اسنپدراگون ۸۸۸ سال ۲۰۲۱ از سایر رقبا عقب است. از طرف دیگر، اسنپدراگون ۸۸۸ از همان سیستمی استفاده می‌کند است که سری گلکسی S21 از آن برخوردار بود، بنابراین می‌توان انتظار عملکرد قابل مقایسه با S21 را داشته باشیم که عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهند.

علیرغم اینکه پردازنده این گوشی در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از عملکرد پایین‌تری برخوردار است، قادر است بدون هیچ مشکل و تاخیری در بین برنامه‌های اندرویدی جا‌به‌جا شده و به راحتی برنامه‌های سنگین موبایل را اجرا کند. گلکسی S21FE قادر است بازی PUBG Mobile را کاملا روان اجرا کرده بدون اینکه از کیفیت جزئیات گرافیکی این بازی کاسته شود.

این گوشی در بنچمارک Geekbench 5 توانسته است امتیاز چند هسته‌ای ۳۱۹۹ را بدست آورد که از گوشی هوشمند پیکسل ۶ گوگل که به امتیاز ۲۶۹۶ دست یافته، جلو‌تر است. در تست گرافیکی نیز گلکسی S21 FE به امتیاز مشابه S21 دست پیدا کرده است. هر دو گوشی در تست 3DMark Wild Life Unlimited به امتیاز ۳۴ فریم بر ثانیه دست یافته‌اند. بنابراین Galaxy S21 FE می‌تواند با سایر گوشی‌های اندرویدی رقابت کند.

  • قیمت مناسب؛ ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از Galaxy S21
  • عملکرد عالی؛ دارای چیپست اسنپدراگون 888 مشابه گلکسی اس 21 برای عملکرد قابل مقایسه است
  • نمایشگر قدرتمند؛ دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، که به شما امکان تنظیم دستی نرخ نوسازی را می‌دهد
  • عمر باتری مناسب؛ باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مانند باتری گلکسی S20 FE است، در حالی که نمایشگر آن کوچک‌تر بوده و در نتیجه مدت زمان بیشتری دوام می‌ورد.  
  • طراحی شیک و با دوام؛ دارای قاب آلومینیومی مقاوم در برابر ضربه و متریال پلاستیک در قسمت پشتی بوده؛ همچنین پنل آن با شیشه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی Z Fold 4

سامسونگ Galaxy Z Fold 4 به پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شده که از فناوری ساخت ۴ نانومتری TSMC یعنی جدیدترین لیتوگرافی استفاده کرده است. تا پیش از این در زد فولد ۴ شاهد چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ بودیم که با فناوری ساخت ۵ نانومتری سامسونگ تولید می‌شد. بنا به گفته سازنده، ۱۷ درصد CPU، ۵۶ درصد GPU و ۷۴ درصد NPU قدرتمندتری نسبت به نسل قبلی این سری از گوشی‌های تاشو سامسونگ را در اختیار دارد.

پردازنده مرکزی تراشه اسنپدراگون 8+ Gen 1 شامل سه کلاستر قدرتمند، میانی و کم مصرف است که به ترتیب تک هسته ۳.۱۹ گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته ۲.۷۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته ۱.۸۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 را دارا هستند. پردازنده Adreno 670 نیز وظیفه پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد.

  • نوار وظیفه جدید چندوظیفگی را بهبود می بخشد
  • نمایشگر جلو عریض‌تر
  • نمایشگر اصلی روشن‌تر
  • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ارتقا یافته
  • عمر باتری بیشتر

سخن پایانی

پردازنده گوشی هوشمند یکی از مهم‌ترین سخت‌افزاری بوده که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. اگر قصد اجرای بازی و انواع برنامه‌های سنگین گرافیکی را به کمک گوشی هوشمند خود دارید، باید گوشی را انتخاب کنید که از قدرت پردازشی بالایی برخوردار باشد تا بتواند بدون تاخیر و افت کیفیت، این برنامه‌ها را اجرا کنید. در این بلاگ پنج گوشی سامسونگ که از نظر پردازنده عملکرد عالی را در اختیار شما می‌گذارد را معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب به انتخاب شما کمک کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سید ساسان گفت:

نوت A73سامسونگ رام وسیپییو بالاتری دارد یاs21FE

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ از سیپیو و رم قدرتمندتری نسبت به گلکسی A73 برخوردار است که البته قیمت بالاتری نیز دارد

سید ساسان گفت:

نوت ۱۰سامسونگ رام وسیپییو بالاتری دارد یاs22

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی S22 از سیپیو و رم بالاتری برخوردار است