etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین بازی‌های PS5 در سال ۲۰۲۳

4.7
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین بازی‌های PS5 در سال 2022

در حال حاضر بازی‌های PS5 طیف گسترده‌ای از ژانرهای مختلف بازی را تشکیل می‌دهند. از بازی‌های ماجراجویی با شخصیت‌های معمایی و سرگرم کننده گرفته تا بازی‌های استراتژیک و جنگی؛ همگی با گرافیک فوق‌العاده و داستانی جذاب همراه هستند.

پلی‌استیشن از ابتدای شکل گیری تا به امروز که PS5 را معرفی کرده، همواره از یک کتابخانه بزرگ بازی در ژانرهای مختلف برخوردار بوده است. سونی همچنین از عناوین جدید و انحصاری استقبال کرده است، بنابراین PS5 تنها جایی برای تجربه عناوینی مانند Ratchet & Clank: Rift Apart، Demon’s Souls یا Astro’s Playroom است.

کنسول PS5 نسبتاً جدید بوده و بنابراین احتمال می‌رود بازی‌های بیشتری در راه باشد. اما برای آشنایی با بهترین بازی‌های PS5 و تعیین اینکه کدام عناوین برای شما بهترین گزینه هستند، با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

بهترین بازی های PS5 کدامند؟

بازی‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ یاد کرد اما در این مطلب ما به معرفی بهترین بازی‌هایی خواهیم پرداخت که پرطرفدار ترین بازی‌ها در بین گیمرها هستند.

1. بازی Ratchet & Clank

بدون شک Ratchet & Clank بهترین بازی PS5 است. بعید است اگر از دارندگان پلی‌استیشن ۲ بودید و نسخه‌ی اول رچت اند کلنک را بازی نکرده باشید. رچت اند کلنک فعلی نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی همان بازی ۱۴ سال پیش بوده که با حفظ هسته‌ی اصلی و حس و حال نوستالژیک، ویژگی‌های تازه‌ای ارائه کرده است. این بازی در فرنچایز طولانی مدت ترکیبی از گرافیک فوق العاده، زمان بارگذاری آنی، گیم پلی متنوع و داستانی جذاب است.  

رچت و کلنک ابتدا باید به عضویت تیم تکاورهای کهشکانی درآیند و سپس با گذشتن از تمام زیردستی‌های درک، به او برسند و  تهدیدش را خنثی کنند. در خلال بازی با کاراکترهایی مواجه می‌شوید که در طول بازی‌های این مجموعه حضور داشتند و هرکدام به نحوی به رچت و کلنک کمک می‌کنند یا جلوی راه او قرار می‌گیرند. 

این بازی برای طرفداران بازی‌هایی با کارکتر ابر قهرمانان، یک انتخاب ایده‌آل است که از مایلز مورالز پیروی می‌کند. تنوع سلاح‌های گوناگون با قابلیت ارتقا، حرکات مبارزاتی خیره کننده، پورتال‌ها و سیستم حرکتی چشم نوازی چون Dash mode، از عنوان Ratchet and Clank: Rift اثری درخشان در قالب یک عنوان پلتفرمر ساخته است. گوناگونی حرکات، پرش‌ها و مهارت‌های کاراکترهای قابل بازی در مبارزه، تجربه تکرار مجدد این عنوان را به هیچ عنوان برای شما خسته کننده نخواهد کرد. علاوه بر این تریگرهای مناسب دوال سنس نیز کیفیت تجربه شما را بیش از پیش بهبود می‌بخشد.

2. بازی Demon’s Souls

اگر به دنبال یک چالش واقعی هستید، بازی Demon’s Souls را پیشنهاد می‌کنیم. بازی Demon’s Souls نسخه بازسازی شده اثری با همین نام است که توسط خالقان مجموعه Dark Souls یعنی استودیوی FromSoftware در سال ۲۰۰۹ منتشر شده بود.  این بازی در حالی که فرم منحصربه‌فرد چالش‌برانگیز و در عین حال رضایت‌بخشی را حفظ می‌کند با سبک بصری جدید و فوق‌العاده، حالت نرخ فریم بالا و برخی تغییرات مثبت، همراه بوده که نسخه اصلی را بسیار خاص کرده است. این عنوان تنها شامل ارتقاهای گرافیکی نمی شود، بلکه چند محتوای جدید مانند اسلحه و لباس هم دارد و همچنین موسیقی متن آن کاملا از دوباره اجرا و بازسازی شد. همچنین دیالوگ های بازی نیز از نو ضبط شدند.

داستان این بازی در Boletaria جریان دارد، پادشاهی ای که توسط یک موجود با نام Old One تسخیر شده است. اکنون شما در نقش قهرمان بازی Demon’s Souls قرار می گیرید که وظیفه دارد Old One را شکست داده و پادشاهی را نجات دهد. بازیکن ها برای تجربه بازی دو گزینه پیش رو دارند، وضوح تصویر 4K واقعی با فریم ریت ۳۰ بر ثانیه یا وضوح تصویر 4K پویا با جزئیات کمتر که با فریم ریت ۶۰ بر ثانیه اجرا می شود.

طی کردن مراحل بازی Demon’s Souls با عناصر فانتزی تاریک، نبردهای خسته کننده بسیار دشوار است، بنابراین هنگامی که آن را کامل می‌کنید، احساس تسخیر جهان را به شما دست می‌دهد.

3. بازی Deathloop

توسعه دهنده Deathloop، بازی را به عنوان یک بازی معمایی جنایی توصیف می‌کند که توصیف بسیار درستی است. بازی در سال ۱۹۶۰ جریان دارد. شما در بازی در نقش یک قاتل حرفه‌ای به نام Colt بازی می‌کنید. او مأموریت دارد تا 8 هدف مختلف را در سرتاسر شهر از بین ببرد؛ اما این شهر در جزیره‌ای به نام Blackreef قرارگرفته که به دلیلی نامعلوم در یک لوپ زمانی اسیرشده است و در پایان روز، دوباره همه‌چیز از اول تکرار می‌شود. یک چرخه تکراری بی‌پایان Colt . در این شرایط باید قبل از پایان روز تمام ۸ هدف خود را بکشد و همین‌طور با پیدا کردن رازهای پنهان این جزیره، از شر این لوپ زمانی خلاص شود.

بازی شامل دو بخش تک نفره single player و چند‌ نفره  multiplayer است اما بخش چند نفره پس از به اتمام رساندن بخش تک نفره در دسترس خواهد بود ؛ در ابتدا شما در نقش «Colt» برای شکستن چرخه تلاش می‌کنید سپس در بخش چند نفره در نقش «Julianna» از چرخه محافظت کرده و شکننده آن را از بین می‌برید.

بازی در کنار ۱۰ مدل سلاح مختلفی که در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت‌های مختلفی مانند Blink کردن که کاراکتر شما را در مسافتی کوتاه جابه‌جا می‌کند نیز در دسترس Colt قرار داده تا عمق گیم پلی‌اش بیشتر شود. ترکیب قابلیت‌ها و تفنگ بازی چیزی است که Arkane Studio آن را به‌خوبی با سری Dishonored به ما نشان داده و Deathloop نیز از این قاعده مستثنا نیست. تجربه این بازی که محوریتش لوپ زمانی بوده و عناصر مختلف دیگری مانند مخفی‌کاری و مبارزات اکشن را هم در خودش جا داده قطعاً لذت‌بخش و سرگرم‌کننده خواهد بود.

این بازی با استفاده از طنزی که داخل خود گنجانده شما را سرگرم خواهد کرد و صداگذاری شخصیت‌های Colt و Julianna به بهترین نحو انجام شده به طوریکه مکالمات آن‌ها را به خاطر خواهید سپرد. اگر به نحوی از بازی‌های Dishonored ، Hitman ،  Outer Wilds و حتی Dark Souls خوشتان می‌‌آید این بازی را به شما پیشنهاد می‌دهیم اما هوشیار باشید که در این بازی خبری از ذخیره سازی نیست و اگر بیشتر از ۲ بار بمیرید به اول چرخه زمانی باز خواهید‌گشت!

4. بازی Elden Ring

بازی Elden Ring که جانشین بازی جهان باز سری Dark Souls است، یک تجربه غنی و طولانی بوده که به زیبایی در کنار هم قرار می‌گیرد. باید گفت که بدون شک، الدن رینگ بهترین بازی تیم فرام سافتور و هیدتاکا میازاکی است. در این بازی اکشن/RPG، شما یک شخصیت می‌سازید و وارد دنیای باز گسترده‌ای می‌شوید تا با سرعت، خود به کاوش بپردازید، در حالی که به آرامی یک طرح کلی را پیش می‌برید. مانند بازی Dark Souls، طرح داستان در Elden Ring مبهم است، اما افسانه‌های زیادی برای کشف وجود دارد، و راه‌های زیادی برای سفارشی کردن ویژگی‌ها و تجهیزات شخصیت شما وجود دارد.

داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که با ناپدید شدن ملکه‌ای به نام ماریکا، Elden Ring تکه تکه شده و در نتیجه جنگ بزرگی میان فرزندان ماریکا شکل می‌گیرد. هرکدام از این افراد، تکه‌هایی به نام Great Rune به دست می‌اورند که با متحد کردن آن‌ها، دوباره Elden Ring شکل خواهد گرفت. در این زمان شما به عنوان شخصیتی گم‌نام تلاش می‌کنید تا با از بین بردن فرزندان ماریکا و تصاحب Great Runes به مقام Elden Lord برسید.

گیم‌پلی Elden Ring از نظر مکانیک، غنی‌ترین کار فرام سافتور است و میازاکی با وسعت بخشیدن به آن از یک طرف، دامی بزرگ برای مخاطب‌های قدیمی پهن کرده و از طرف دیگر یک سیستم پیچیده برای کشف کردن در مقابل بازیکنان جدید قرار داده است. با این حال، همه تغییرات گیم‌پلی بازی به بخش مبارزات محدود نمی‌شود. طراحی جهان متفاوت Elden Ring شاید مهم‌ترین فاکتوری است که باید زیر ذره‌بین قرار بگیرد. در واقع میازاکی با تاثیر گرفتن از آثاری مثل ویچر ۳ و آخرین زلدای نینتندو توانسته به یک فرمول موفق برای خلقت جهانی متفاوت دست پیدا کند.

بازی Elden Ring با جهان بزرگ، محتوایی غنی، گرافیکی هنری دلنشین و از همه مهم‌تر گیم‌پلی و طراحی مراحل فوق‌العاده، از آن دست شاهکارهایی است که به هیچ وجه نباید از دست داد.

5. بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales ادامه‌ای از Marvel’s Spider-Man است که مایلز، مورالس را دنبال می‌کند، قهرمان دیگری که او نیز توسط یک عنکبوت با رشد ژنتیکی گزیده شده است و به او قدرت‌هایی بسیار شبیه به پیتر پارکر می‌دهد. او به‌عنوان یک قهرمان نوپا، هنوز در حال یادگیری مفاهیمی برای محافظت از شهر است. هنگامی که پیتر باید به خارج از کشور برود تا به مری جین در پوشش خبری به عنوان عکاس او کمک کند، مایلز به حال خود رها می‌شود تا وظایف او به عنوان مرد عنکبوتی را بر عهده بگیرد.

بازی یک سفر هیجان انگیز است و مایلز تلاش می‌کند تا به عنوان محافظ جدید شهر وارد عمل شود. او متوجه می‌شود فعالیت یک گروه تروریستی تکنولوژی محور به نام The Underground می‌شود که قصد نابودی شرکت انرژی Roxxon را دارد. او همچنین متوجه می‌شود که با villainous Rhino، The Tinkerer و گروهی از اشرار سر و کار دارد.

کنترل و استفاده از توانایی‌های منحصر به فرد مایلز، گیم‌پلی بخش اکشن بازی را به شدت جذاب‌تر از قبل کرده. به لطف توانایی غیب شدن و همچنین ونوم اتک‌های مایلز، می‌شود کمبوهای متفاوت‌‌تری را روی دشمنان بازی پیاده کرد. از طرفی چون قصه این نسخه نیز در مورد شناسایی توانایی‌های مایلز است، بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales مدام توانایی‌ها و ویژگی‌های جدیدی به شما معرفی می‌کند که به معنی واقعی کلمه می‌توان با استفاده از آن‌ها، مبارزات جذاب‌تری را تجربه کرد.

6. بازی Assassin’s Creed Valhalla

شخصیت Eivor یک وایکینگ تمام‌عیار و سنتی است که با ورود به سرزمین انگلستان، جدال پیچیده‌ای با پادشاهی‌های رقیب مانند East Angila و Marcia را تجربه می‌کند که همه‌ی آن‌ها، به دنبال نابودی وایکینگ‌ها و بیرون انداختن آن‌ها از منطقه‌ی تحت هدایت آن‌ها هستند. شهرهای بزرگی مانند لندن، وینچستر و یورک را خواهید دید و البته یک سری از مراحل بازی هم در نروژ و مناطق شمالی دنبال می‌شوند که فضای آن‌ها تفاوت ویژه‌ای با انگلستان دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه‌های جدید سری اساسینز کرید، گسترده بودن نقشه و محتوای موجود در آن است که بازی والهالا نیز از این قاعده مستثنا نیست. در واقع این نسخه، بیشترین حجم محتوا را برای سرگرم کردن بازیکن در دل خود جای داده و برای تجربه تمامی ماموریت‌های اصلی و فرعی، بیش از ۶۰ ساعت زمان لازم خواهید داشت. 

داستان بازی Assassins Creed Valhalla آنقدر درگیر کننده است که تا پایان جالب و مهم خودش شما را به دنبال خود بکشد و در عین حال در این مسیر تقریبا ۶۰ ساعته به سختی می‌توانید در برابر وسوسه انجام ماموریت‌های فرعی و مینی گیم‌های بازی هم مقاومت کنید. ماموریت‌های اصلی شاید هر از چند گاهی تا حد کمی شبیه هم شوند و در این بین هم برای صحبت کردن‌های بیش از حد با آن‌ها مجبور شوید مسافت‌های زیادی را طی کنید اما در مجموع والهالا مجموعه‌ای از شخصیت‌های به یادماندنی و مراحل متفاوت دوست داشتنی دارد که آشنا شدن با آن‌ها و تجربه‌شان تا انتها لذت‌بخش است.

سخن پایانی

بازی‌ یکی از سرگرمی‌های دیرباز بشر بوده که بعدها با گسترش تکنولوژی به بازی‌های کامپیوتری و اکنون به کنسول‌های بازی نظیر پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری X و S رسیده و طرفداران بسیار زیادی دارد. در این مطلب ما سعی کردیم بهترین بازی‌ها و پرطرفدارترین بازی‌های PS5 را معرفی کنیم. امیدواریم از بازی با کنسول PS5 خود لذت ببرید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

جاوید لطف اله زاده گفت:

سوالم اینکه یکی از این گوشی های رده پایین سامسونگ را که قیمت خوبی هم داشت نشون کرده بودم بخرم حالا هر چی میگردم پیداش نمیکنم آدرسشو به شما میدم امیددارم شما بتونید برام پیدا کنید چهار تا دور بین پشتش داشت که نه به صورت عمودی روی هم قرار نگرفته بودند بلکه چهار تا دوربین به مربع کامل رو درست کرده بودندوپشتش یه حالت زبر داشت که با ناخن وقتی پشت موبایل میکشدی صدای خاصی ایجاد میشد .درضمن پشتش به تیکه بود وارد پلت سنیک فشرده ساخته شده بود .همینا یادم مونده امیدوارم کارشناس محترم بتونم کمکم کنین واسم گوشی رو برام پیدا کنند.پیشایش از تمامی شما زحمت کشان کمال تشکر را دارم .

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوست عزیز احتمالا شما گوشی سامسونگ گلکسی A12 را انتخاب کرده بودید که یک گوشی اقتصادی با ظاهری است که توصیف نمودید
برای خرید به لینک زیر مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a12-nacho-sm-a127f-ds-dual-sim-64gb-4gb-mobile-phone/