etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین برنامه‌های کنترل والدین برای اندروید و آیفون

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بهترین برنامه‌های کنترل والدین برای اندروید و آیفون

بهترین برنامه‌های کنترل والدین برای اندروید و آیفون می‌توانند به شما کمک کنند تا درک بهتری از نحوه گذراندن وقت آنلاین فرزندانتان در تبلت یا تلفن‌های هوشمند داشته باشید. بسیاری از آن‌ها همچنین نرم افزارهای Windows و Mac را برای رایانه فرزند شما ارائه می‌دهند تا به شما دید بهتری از کل زمان استفاده کودک از اینترنت در اختیار داشته باشید.

صرف نظر از اینکه فرزندان خردسال دارید یا نوجوان، دیدن فعالیتی که آن‌ها به صورت آنلاین انجام می‌دهند و سایت‌هایی که به آن‌ها دسترسی دارند، بدون ابزار مناسب می‌تواند دشوار باشد. آیا آن‌ها اسنپ چت، واتساپ یا تیک تاک را روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند؟ شاید حتی دیده باشید که فرزندتان به محض اینکه وارد اتاق می‌شوید نمایشگر دستگاه خود را پنهان می‌کند؟ اگر اینطور است، احتمالا چیزی را از شما پنهان می‌کند و می‌توانید با یکی از بهترین برنامه‌های کنترل والدین دقیقا بفهمید که موضوع از چه قرار است.

یکی دیگر از مزایای برنامه کنترل والدین این است که می‌تواند به شما کمک کنند مکان فیزیکی فرزندتان را پیدا کنید یا حتی به شما اطلاع می‌دهد که در ساعات مدرسه در مدرسه حضور دارد یا خیر. همچنین مشخص می‌کند که فرزندانتان با چه کسی آنلاین صحبت می‌کنند، این برنامه‌ها حتی می‌توانند برای زمان‌بندی و محدود کردن زمان اینترنت آن‌ها و مسدود کردن سایت‌های نامناسب استفاده شوند.

ما در این مطلب به معرفی بهترین برنامه‌های کنترل والدین خواهیم پرداخت تا با توجه به نوع نیاز مدیریتی خود، یکی از این برنامه‌ها را نصب و از آن برای محافظت از فرزندانتان در فضای مجازی و اینترنت استفاده کنید.

برنامه Net Nanny؛ بهترین برنامه کنترل والدین

مزایا برنامه Net Nanny

  • طراحی جالب و سازگار با تمام گوشی‌ها
  • مجهز به فیلتر وب
  • مجهز به مکان یاب و مدیریت زمان

معایب برنامه Net Nanny

  • گران
  • فاقد برخی ویژگی‌ها در iOS است

برنامه Net Nanny یکی از بهترین برنامه‌های کنترل والدین بوده و دارای طراحی مدرن و فناوری فیلترینگ وب عالی است که صفحات را به جای مسدود کردن کورکورانه تجزیه و تحلیل می‌کند و به شما امکان می‌دهد خودتان فیلترهایی ایجاد کنید. برنامه کنترل والدین، Net Nanny چه در گوشی‌های iOS و چه در گوشی‌های اندرویدی می‌تواند موقعیت مکانی فرزند شما را ردیابی کند، تاریخچه موقعیت مکانی او را نمایش دهد، و زمان و برنامه زمانی را به طور یکسان در هر دو سیستم عامل تنظیم کند.

نسخه iOS به شما امکان می‌دهد بیش از ۱۰۰ برنامه را در تلفن کودک خود مسدود کنید. اندروید به شما امکان می‌دهد همه آن‌ها را مسدود کنید. ویژگی App Advisor داخلی به شما هشدار می‌دهد که باید مراقب کدام برنامه‌های جدید باشید. برنامه Net Nanny همچنین شامل غربالگری محتوایی می‌شود که در برنامه‌ها و سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب به‌جای مسدود کردن یا اجازه کامل به آن‌ها کار می‌کند. تنها کاری که Net Nanny نمی‌تواند در تلفن هوشمند انجام دهد، نظارت بر تماس‌ها یا پیامک است.

برنامه Kaspersky Safe Kids

مزایای برنامه Kaspersky Safe Kids

  • قیمت مقرون به صرفه
  • دارای امکانات کامل در هر دو سطح رایگان و پولی
  • رایانه‌های شخصی، مک‌ها را نیز مانیتور می‌کند

معایب برنامه Kaspersky Safe Kids

  • پورتال وب گاهی کند است

مانند Net Nanny، برنامه Kaspersky Safe Kids به شما امکان می‌دهد فعالیت‌های فرزندان خود را در رایانه‌های شخصی و مک و همچنین در تلفن‌های هوشمند نظارت و کنترل کنید. سطح پولی Kaspersky Safe Kids  با ۱۵ دلار در سال برای تعداد نامحدودی از دستگاه‌های کودک، به شما این امکان را می‌دهد تا محدودیت‌های زمان نمایش را تعیین کرده و وب‌سایت‌های مورد نظر خود را فیلتر کنید، همچنین می‌توانید سایر برنامه‌های را نیز مدیریت کنید.

طرح پولی برنامه Kaspersky Safe Kids، شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند و ردیابی موقعیت و حصار جغرافیایی را ارائه می‌دهد که هم در iOS و هم Android کار می‌کنند. اما مدیریت برنامه در iOS محدود به مسدود کردن برنامه‌هایی است که محدودیت سنی دارند.

به همین ترتیب، ویژگی‌ای که به شما امکان می‌دهد انواع خاصی از جستجوهای YouTube را مسدود کنید، و اگر کاربر پولی هستید، سابقه جستجوی YouTube را مرور کنید. لازم به ذکر است که کسپرسکی یک شرکت روسی است، هرچند که فعالیت‌های زیادی در سراسر جهان دارد. هنوز مشخص نیست که حمله فعلی روسیه به اوکراین و تحریم‌های اقتصادی ناشی از آن بر روی عملکرد نرم افزار کسپرسکی تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.

برنامه Norton Family؛ برای بچه‌هایی که از اندروید و ویندوز استفاده می‌کنند

مزایای برنامه Norton Family

  • فیلترهای وب و نظارت عالی
  • عدم محدودیت در تعداد دستگاه
  • سازگار با دستگاه‌های ویندوزی

معایب برنامه Norton Family

  • روی کامپیوتر مک نصب نمی‌شود

قدرت و ویژگی‌های Norton Family برای دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی فرزندان‌تان بسیار ایده‌آل است و تقریبا تمام ویژگی‌هایی را که والدین می‌توانند از یکی از بهترین برنامه‌های کنترل والدین بخواهند، از جمله geofencing که اخیرا اضافه شده است را ارائه می‌کند.

قابلیت‌های ردیابی موقعیت مکانی، برنامه‌ریزی زمانی، و فیلتر کردن وب و قابلیت‌های نظارت بر روی هر دو سیستم‌عامل iOS و Android کار می‌کنند، اما زمان مجاز نورتون فقط برای نرم‌افزار ویندوز و اندروید آن است. با این حال، Norton Family  دارای فیلترهای وب بسیار قوی حتی در iOS است، بر Hulu و یوتیوب نظارت می‌کند و دارای ویژگی جدیدی به نام School Time است تا کودکان را در زمان کلاس‌های آموزش از راه دور مدیریت کند.

اگر یکی از مجموعه‌های آنتی‌ویروس نورتون، مانند Norton 360 Deluxe را خریداری کنید، Norton Family رایگان می‌شود که اغلب تا ۵۰ دلار در سال تخفیف داده می‌شود.

برنامه Google Family Link، کاملا رایگان

مزایای برنامه Google Family Link

  • کاملا رایگان
  • طراحی عالی
  • اجرای فوق‌العاده

معایب برنامه Google Family Link

  • از آیفون کودکان پشتیبانی نمی‌کند
  • فیلترینگ وب بسیار محدود

برنامه Google Family Link تنها برنامه این مطلب بوده که کاملا رایگان است و ممکن است از اینکه چقدر می‌تواند قدرتمند و مفید باشد شگفت زده شوید البته  تا زمانی که فرزندان شما گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی داشته باشند.

برنامه Google Family Link به والدین اجازه می‌دهد تا مجوزهای سیستمی را که هر برنامه جداگانه در دستگاه Android کودک دارد، کنترل کنند که هیچ برنامه کنترل والدین دیگری این توانایی را ندارد. همچنین به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید که فرزندتان چه برنامه‌هایی را از Google Play دانلود کند.

هیچ نسخه iOS برنامه کودک Google Family Link وجود ندارد، اما والدین می‌توانند از iOS یا Android برای نظارت بر دستگاه‌های کودکان استفاده کنند. به هر حال اندروید را برای برنامه‌های کودکان توصیه می‌کنیم، زیرا نسخه‌های اندرویدی همه این برنامه‌ها بینش و کنترل بسیار بیشتری را به والدین می‌دهند.

یکی از معایب Google Family Link این است که تنها یک فیلتر وب در برابر سایت‌های بزرگسال دارد و به خوبی کار نمی‌کند. همان فیلتر واحد برای YouTube در دسترس است. از دیگر معایب آن ردیابی موقعیت مکانی ابتدایی است و هیچ ژئوفنسینگ وجود ندارد. اما ویژگی‌های مدیریت زمان به خوبی کار می‌کنند.

اگر در درجه اول نگران برنامه‌هایی هستید که فرزندانتان استفاده می‌کنند، Google Family Link می‌تواند کمک زیادی به شما کند. و اگر برنامه‌ای می‌خواهید که بتواند کارهای بیشتری انجام دهد، Google Family Link در کنار یکی از گزینه‌های دیگر در این مطلب به خوبی کار می‌کند.

برنامه Qustodio؛ پشتیبانی گسترده از چند پلتفرم، و ثبت تماس‌ها و متن‌ها

مزایای برنامه Qustodio

  • مجموعه ویژگی‌های گسترده در همه قیمت‌ها
  • پشتیبانی گسترده از چند پلتفرم
  • ثبت تماس، نظارت بر متن در اندروید امکان پذیر است

معایب برنامه Qustodio

  • نسبتا گران است

برنامه Qustodio از دستگاه‌های iOS و Android، تبلت‌های آمازون فایر، مک‌ها، رایانه‌های شخصی و کروم بوک‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین به شما امکان می‌دهد برای برنامه‌ها و دستگاه‌های فردی محدودیت‌های زمانی تعیین کنید.

ردیابی موقعیت مکانی این سرویس در iOS و Android کار می‌کند، مانند geofencing و ویژگی Family Locator که به شما نشان می‌دهد همه بچه‌هایتان در آن واحد کجا هستند. شما می‌توانید حدود ۶۰۰۰ برنامه را در iOS و همه برنامه‌های اندرویدی را مدیریت کنید، اما فیلتر وب در هیچ یک از پلتفرم‌های تلفن همراه به خوبی کار نمی‌کند.

با این حال، Qustodio یکی از تنها برنامه‌هایی است که همچنان می‌تواند پیام‌ها و تماس‌های کودک را ثبت کند، محتوای پیام‌های متنی را مشاهده کند یا شماره تلفن‌ها را مسدود کند.

برنامه Screen Time؛ با عملکردی عالی

مزایای برنامه Screen Time

  • طراحی جذاب و کاربردی
  • کنترل کامل و مدیریت عالی

معایب برنامه Screen Time

  • هزینه بالا برای ردیابی مکان، فیلترها
  • عدم نظارت بر روی تماس‌ها و پیامک‌ها

برنامه‌ی Screen Time را نباید با ویژگی Screen Time در iOS اشتباه گرفت. این برنامه عملکرد بسیار خوبی در مدیریت و برنامه ریزی دسترسی کودکان به دستگاه ارائه می‌دهد. اما مدیریت برنامه و فیلترینگ وب فقط در اندروید اعمال می‌شود. برنامه Screen Time همچنین دارای هزینه بالا برای ردیابی موقعیت مکانی و فیلترهای وب است که مسلما هر دو ضروری هستند و به صورت استاندارد با سایر برنامه‌های کنترل والدین ارائه می‌شوند.

برنامه ESET Parental Control for Android؛ قابلیت‌های ویژه مدیریتی

مزایای برنامه ESET Parental Control for Android

  • ویژگی‌های موقعیت مکانی خوب
  • اتصال به تعداد نامحدود دستگاه

معایب برنامه ESET Parental Control for Android

  • رابط کاربری گیج کننده
  • عدم نظارت بر تماس‌ها و پیام‌ها
  • فقط از اندروید پشتیبانی می‌کند

برنامه ESET Parental Control صرفا روی اندروید اجرا می‌شود و فاقد ویژگی‌های نظارت بر پیام‌های متنی و تماس است. مدیریت برنامه و مدیریت زمان که با نسخه رایگان ESET Parental Control برای Android دریافت می‌کنید، به خوبی کار می‌کنند، همچنین ردیابی موقعیت مکانی و geofencing که در صورت پرداخت هزینه اشتراک دریافت خواهید کرد، به خوبی کار می‌کنند.

برنامه MMGuardian؛ تنها برنامه‌ای که می تواند پیام‌ها را در iOS بخواند

مزایای برنامه MMGuardian

  • مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های اندروید
  • می‌تواند متون، پیام‌ها را در iOS بخواند

معایب برنامه MMGuardian

  • کمی گران

برنامه MMGuardian تقریباً تمام ویژگی‌های کنترل والدین را که ممکن است در تلفن‌های Android بخواهید، دارد، از جمله امکان ورود به سیستم، مسدود کردن و خواندن پیام‌های متنی، و ثبت و مسدود کردن تماس‌ها. همچنین این تنها اپلیکیشنی است که هنوز می‌تواند متن‌ها و پیام‌ها را در iOS بخواند، اگرچه نمی‌تواند آنها را مسدود کند، به لطف نرم‌افزار مک و رایانه شخصی که پشتیبان‌های آیفون را بررسی می‌کند.

اما رابط‌های کاربری در هر دو پلتفرم قدیمی و خسته کننده هستند. برنامه‌های گوشی‌های هوشمند iOS و Android، ردیابی موقعیت مکانی و فیلترینگ عالی وب را ارائه می‌دهند، و MMGuardian اکنون یک هوش مصنوعی برای تشخیص برهنگی در تصاویر ذخیره‌شده دارد.

سخن پایانی

استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اجتناب ناپذیر و حتی از الزامات زندگی امروزی کودکان و نوجوانان است. منع استفاده کودکان و نوجوانان از اینترنت نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه ممکن است از راه‌های پر خطر به اینترنت و صفحات غیرقانونی و پر خطر دسترسی پیدا کنند. پس بهترین کار مدیریت و کنترل گوشی و تبلت آن‌ها به صورت نامحسوس از طریق برنامه‌های کنترل والدین است که در این مطلب به معرفی و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :