etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین بازی رایانه‌ای و کنسولی که می‌توانید در اندروید و آیفون بازی کنید

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین بازی رایانه‌ای و کنسولی که می‌توانید در اندروید و آیفون بازی کنید

بازی‌های موبایل در طول این سال‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند. زمانی این بازی‌ها به جابه‌جایی چند شی در صفحه یا حرکت توپ و یا پرتاپ کردن اشیا محدود می‌شد. اما اکنون، می‌توانید بازی‌های کامل کنسولی و رایانه‌ای را بدون هیچ مشکلی و تنها با یک گوشی هوشمند بازی کنید.

اگر به دنبال یک بازی خاص هستید و یا دوست دارید بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی را در گوشی هوشمند اندرویدی و آیفون خود بازی کنید، ما ۷ بازی جذاب و پرطرفدار که تا پیش از این تنها می‌توانستید با رایانه و کنسول بازی اجرا کنید را گردآوری کرده‌ایم که اکنون قادر هستید این بازی‌ها را با گوشی هوشمند خود نیز بازی کنید. با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

۱- بازی پازلی Papers, Please

بازی Papers, Please زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای رایانه شخصی منتشر شد و به موفقیت دست یافت. با این حال، سال ۲۰۲۲ بود که ما برای اولین بار شاهد این بازی پازلی منحصر به فرد در دستگاه‌های اندروید و iOS شدیم. بازی Papers, Please به سرعت تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های پازل برای اندروید و iOS شد. با این اوصاف، این یک نوع متفاوت از بازی پازل است.

در Papers, Please، باید کنترل یک افسر مسئول مهاجرت سرزمین بزرگ و خیالی Arstotzka را در دست بگیرید. وظیفه شما این است که اسناد افراد را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز مرتب است. ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما در واقع سرگرم کننده است.

با پیشرفت بازی، تصمیماتی که باید بگیرید سخت‌تر می‌شوند. در ادامه بازی باید تصمیمات مهمی بگیرید و فکر کنید که آیا فقط باید کار خود را انجام دهید یا روی کمک به دیگران تمرکز کنید؟ آیا باید به انقلاب کمک کنید یا به خدمت به کشورتان ادامه می‌دهید؟ تصمیمات شما سرنوشت شما را تعیین می‌کند و بر شما، خانواده و حتی کشور خیالی‌تان تاثیر می‌گذارد.

Android | iOS 

۲- بازی کلاسیک Chrono Trigger

چه یک گیمر سن بالا باشید یا واقعا عاشق آثار کلاسیک باشید، احتمالا قبلا نام بازی Chrono Trigger را شنیده‌اید. با این حال، به احتمال زیاد آن را روی اندروید یا آیفون خود امتحان نکرده‌اید.

از زمان انتشار این بازی در سال ۱۹۹۵، Chrono Trigger بسیار محبوب و کلاسیک شد. این بازی نحوه تعریف ما از RPG را تغییر داد و اکنون می‌توانید از بازی آن در گوشی هوشمند خود لذت ببرید.

از همان شروع معرفی Chrono Trigger در سال ۱۹۹۵، این بازی واقعا جلوتر از زمان خود بود و نوآوری‌هایی را به ارمغان آورد که هنوز هم در بازی‌های مدرن می‌بینیم. به عنوان مثال، بسته به اینکه چگونه بازی را انجام می‌دهید، می‌توانید چندین پایان دریافت کنید. نه تنها این، بلکه سیستم نبرد در زمان عرضه بازی منحصر به فرد بود و هنوز هم چیزی است که اغلب در بسیاری از بازی‌های نقش آفرینی نمی‌بینیم.

چه قبلا این بازی را بازی کرده باشید و چه اولین بار است که در مورد آن می‌شنوید، باید به Chrono Trigger فرصت دهید و بفهمید که چرا به یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران تبدیل شده است.

Android | iOS 

۳- بازی ترسناک Limbo

اگر اهل بازی‌های اسکرول جانبی با محیط‌های وهم‌آور هستید، باید Limbo را امتحان کنید. بازی Limbo یک بازی پازل با فضایی ترسناک و تصاویری عالی است. شما در نقش پسری بازی خواهید کرد که در تلاش برای یافتن خواهرش، وارد Limbo می‌شود.

برای حرکت به جلو، باید از قدرت فکر خود برای حل بسیاری از معماها استفاده کنید. اگرچه برخی از پازل‌ها بسیار ساده هستند، اما در بسیاری مواقع، اگر می‌خواهید کمی پیشرفت کنید، باید خارج از چارچوب فکر کنید.

بازی Limbo یک ماجراجویی بصری است، پس انتظار دیالوگ‌های کمکی در میان بازی را نداشته باشید. در عوض، از طریق عناصر بصری آن، درباره Limbo و داستان آن بیشتر خواهید آموخت. این بازی یک بازی سرگرم کننده است که با سبک هنری شگفت انگیز و موسیقی همه جانبه شما را به ماجراجویی متفاوتی می‌برد.

Android | iOS 

۴- بازی اکتشافی Terraria

بیش از یک دهه است که از عمر بازی Terraria می‌گذرد، اما هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های اکشنی است که می‌توانید روی رایانه شخصی، کنسول یا گوشی‌های آیفون و اندرویدی خود بازی کنید. اگر به بازی‌های اکتشافی و بقا علاقه دارید، Terraria همه آن چیزهایی را که نیاز دارید را ارائه می‌دهد.

این بازی دوبعدی تجربه متفاوتی را به بازیکنان ارائه می‌دهد که در آن می‌توانند به هر کجا که می‌خواهند بروند، با دشمنان فوق‌العاده قوی و منحصربه‌فرد مبارزه کنند و دنیایی را که به صورت رویه‌ای تولید می‌شود کشف کنند.

علاوه بر این، می‌توانید آیتم‌های مختلفی را جمع آوری کنید و از آن‌ها برای ساختن شهر خود استفاده کنید. همچنین، Terraria یکی از معدود بازی‌هایی است که به شما امکان می‌دهد با حداکثر هفت بازیکن دیگر به صورت آنلاین بازی کنید، و آن را به یکی از بهترین بازی‌های چندنفره موبایل برای بازی با دوستان تبدیل می‌کند.

Android | iOS 

۵- بازی جنگی This War of Mine

بازی This War of Mine یک بازی جنگی معمولی نیست، بنابراین، این بازی ممکن است برای همه سنین و سلیقه‌ها مناسب نباشد، پس پیش از خرید و نصب آن روی گوشی هوشمند خود، ابتدا تریلرهای بازی را دنبال کنید و بررسی کنید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

در This War of Mine، وظیفه شما پیروزی در جنگ و یا قهرمان جنگی شدن نیست، بلکه وظیفه شما تنها زنده ماندن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید یک روز دیگر را خواهید دید!

شما باید از زمان و منابع خود عاقلانه استفاده کنید. در طول روز، باید به همه چیزهایی که در اختیار دارید، از جمله غذا و دارو بپردازید. در شب، می‌توانید دنیای اطراف خود را کاوش کنید تا آیتم‌های بیشتری برای زنده نگه داشتن خود بیابید.

بازی This War of Mine داستانی عالی را از منظری متفاوت روایت می‌کند. اگر قبلا آن را روی رایانه شخصی یا کنسول خود امتحان نکرده‌اید، اکنون زمان بسیار خوبی برای انجام یک بازی عالی در گوشی هوشمند است.

Android | iOS 

۶- بازی Dead Cells ویژه گیمرهای حرفه‌ای

بازی Dead Cells یک بازی برای گیمرهای مبتدی نیست. این یک بازی بسیار سرگرم کننده است، اما اگر می‌خواهید آن را کامل تا انتها بازی کنید، باید A-game باشید.

بازی Dead Cells یک بازی متقلبانه Metroidvania است. در حالی که تفاوت‌های زیادی بین بازی‌های Roguelike و Metroidvania وجود دارد، Dead Cells بهترین‌های هر دو سبک را با یک بازی سرگرم‌کننده اسکرول جانبی به ارمغان می‌آورد که در آن سیاه‌چال‌های تولید شده رویه‌ای را کشف می‌کنید و باس‌های سخت را شکست می‌دهید.

همانطور که به جلو می‌روید، پاداش‌ها، ارتقاها و آیتم‌های مختلفی را خواهید یافت که به شما کمک می‌کند قدرتمندتر شوید. اما خیلی اعتماد به نفس نداشته باشید زیرا اگر یک بار بمیرید باید بازی را از صفر شروع کنید!

مسلما اجرای این بازی در حال حاضر روی کنسول و رایانه شخصی بسیار سخت است، اما برای گیمرهای موبایل با توجه به نمایشگر کوچک گوشی هوشمند، سخت‌تر می‌توانند بازی را پیش ببرند. با این حال، اگر دوست دارید یک بازی واقعا سخت و حرفه‌ای را در گوشی هوشمند خود بازی کنید، Dead Cells سرگرمی زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد.

Android | iOS 

۷- بازی کارتی Slay the Spire

بازی Slay the Spire بازی‌های کارتی وroguelikes  را به گونه‌ای سرگرم‌کننده با یکدیگر تلفیق کرده و از انجام این بازی در گوشی هوشمند خود پشیمان نخواهید شد. شما باید یک عرشه با بهترین کارت‌هایی که می‌توانید پیدا کنید بسازید تا در هر سطح پیشرفت کنید و حتی قدرتمندترین باس‌ها را شکست دهید.

مانند بسیاری دیگر از بازی‌های کارتی، Slay the Spire یک بازی استراتژیک مبتنی بر نوبت است، به این معنی که شما باید در مورد استراتژی خود برای شکست دادن دشمن فکر کنید. به طور کلی، Slay the Spire یک بازی سرگرم‌کننده با مکانیک‌های منحصربه‌فرد بوده که از بازی کردن با آن در گوشی هوشمند خود بسیار لذت خواهید برد.

Android | iOS 

سخن پایانی

داشتن یک گوشی هوشمند قدرتمند به این معنی است که می‌توانید برخی از بهترین بازی‌های کنسول را بدون هیچ کنسول دستی انجام دهید.

با نگاهی به اپ استور یا پلی استور، می‌توانید برخی از بهترین بازی‌ها را در آیفون یا اندروید خود بیابید. متاسفانه، همه بازی‌های موجود در این لیست پولی هستند، اما همچنان می‌توانید بازی‌های شگفت‌انگیز رایگان را در فروشگاه برنامه خود پیدا کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

ا گفت:

ایفون ۶برای گیم خوب است؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر

هادی شرافتی گفت:

سلام چطور میتونم به گوگل پلی دسترس داشته باشم؟