etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین هاردهای اکسترنال ۲ ترابایتی

4.8
(4)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بهترین هاردهای اکسترنال ۲ ترابایتی

کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات، یکی از مشکلات تمامی کاربران بوده که به دلیل ذخیره سازی مداوم فایل‌های سنگین و با حجم بالا در دستگاه‌هایی نظیر رایانه رومیزی و لپ‌تاپ، بوجود می‌آید. خواه تاجر باشید و یا یک ادیتور ویدئو، خواه گیمر باشید یا یک فیلم‌باز حرفه‌ای، ذخیره ایمن داده‌های شخصی با حجم زیاد از اهمیت بالایی برخوردار است. به هیمن دلیل اغلب کاربران هنگامی که با کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات مواجه می‌شوند، سراغ هاردهای اکسترنال می‌روند. هاردهای اکسترنال نه تنها جایگزینی مناسب برای ذخیره حجم زیادی از داده‌های شما هستند، بلکه به شما این امکان را می‌دهند که به لطف طراحی جمع‌وجور و سبکی که دارند، به راحتی قابل حمل باشند.

به دلیل تعدد این درایوهای خارجی، انتخاب برای کاربران کمی مشکل شده است. به همین خاطر ما در این مطلب پنج هارد اکسترنال ۲ ترابایتی را معرفی کرده‌ایم که از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند. اگر قصد خرید یک هارد اکسترنال ۲ ترابایتی را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هارد اکسترنال ۲ ترابایتی سیگیت، بهترین هارد اکسترنال ۲ ترابایتی

ویژگی‌های کلیدی هارد اکسترنال ۲ ترابایتی سیگیت

  • دارای ظرفیت ذخیره سازی دیجیتال ۲ ترابایت
  • سازگار با PC، Xbox، PS4، و Mac
  • قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag) برای انتقال سریع داده‌ها
  • راه اندازی آسان با ویژگی تشخیص خودکار

هارد دیسک اکسترنال سیگیت ۲ ترابایتی هم با رایانه‌های مک و هم با ویندوز سازگار است و به دلیل نصب بی‌دردسر شهرت دارد. این هارد به یک ویژگی تشخیص خودکار که نیاز به نرم افزار خارجی را از بین می‌برد، مجهز شده است. این دستگاه نه تنها برای گیمرها به دلیل سازگاری با PS3 و PS4، بلکه برای دوستداران موسیقی و فیلم نیز ایده‌آل است.

علاوه بر این، هارد دیسک Seagate ویژگی plug and play را ارائه می‌دهد و با یک کابل ۱.۸ اینچی USB 3.0 همراه با سرعت مناسب ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه عرضه می‌شود. هنگامی که کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را از طریق کابل به این دستگاه متصل می‌کنید، به راحتی می‌توانید داده‌های عظیم را از طریق درگ کردن، انتقال دهید.

هارد اکسترنال ۲ ترابایتی قابل حمل توشیبا – رتبه دوم در این فهرست

ویژگی‌های کلیدی هارد اکسترنال ۲ ترابایتی توشیبا

  • آسان برای استفاده از دستگاه ذخیره سازی با عملکرد plug and play
  • طراحی جمع و جور و شیک، آن را قابل حمل‌تر از رقبا کرده‌است
  • می‌توانید فایل‌های صوتی، فیلم‌ها و تصاویر را با قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag) ذخیره کنید

طراحی جمع و جور و براق این هارد دیسک توشیبا، ظاهری شیک و کاربردی به آن داده است. این هارد اکسترنال دارای پوششی مقاوم در برابر لک دارد و اگر جای اثر انگشت روی آن بماند، به راحتی پاک می‌شود. نصب هارد اکسترنال ۲ ترابایتی توشیبا آسان است و به دلیل ویژگی plug and play آن، برای نصب نیازی به نرم افزار یا تخصص فنی ندارد. علاوه بر این، با رایانه‌های رومیزی نیز سازگار است و به شما این امکان را می‌دهد که به طور یکپارچه فایل‌ها را از رایانه یا لپ‌تاپ خود با عمل کشید و رها کردن، به آن انتقال دهید.

این دستگاه در حالی که از USB 2.0 و 3.0 پشتیبانی می‌کند، یک کابل USB نیز دارد که برای کار با USB 2.0 سازگاری معکوس دارد. همچنین سرعت انتقال ۵ گیگابیت بر ثانیه در USB 3.0 و تا ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه در USB 2.0 را ارائه می‌دهد.

هارد اکسترنال قابل حمل SP Silicon Power 2TB – رتبه سوم این فهرست 

ویژگی‌های کلیدی هارد اکسترنال قابل حمل SP Silicon Power 2TB

  • سازگار با لپ‌تاپ، رایانه شخصی، و کنسول‌های بازی
  • بدنه ضد ضربه و ضد آب با درجه نظامی
  • طراحی شده برای حمل و ذخیره سازی با کابل USB
  • سرعت انتقال داده بسیار سریع از طریق کابل USB 3.1

این درایو خارجی ۲ ترابایتی کمپانی SP Silicon Power  با PS4 و Xbox سازگار بوده و یک گزینه عالی برای گیمرهای حرفه‌ای است. همچنین دارای روکش ضد ضربه و ضد آب است که طول عمر آن را افزایش می‌دهد. این هارد دیسک طراحی بسیار زیبایی داشته و یک شیار باریک در کنار خود جهت حمل کابل دارد.

علاوه بر این، استفاده و نصب این محصول آسان است و زره ضد خش، آن را در برابر لغزش و خش محافظت می‌کند. شما می‌توانید مستقیماً از این هارد دیسک در ویندوز استفاده کنید زیرا به عنوان سیستم فایل فناوری جدید از پیش فرمت شده است. با این حال، دستگاه برای استفاده در مک نیاز به فرمت مجدد دارد.

هارد اکسترنال قابل حمل Western Digital 2TB Elements

ویژگی‌های کلیدی هارد اکسترنال قابل حمل WD 2TB Elements

  • این هارد اکسترنال با کابل ۶ اینچی و پورت USB 3.0 همراه است.
  • سازگاری با USB 2.0 و 3.0 ذخیره سازی قابل اعتماد داده را ارائه می‌دهد
  • سرعت انتقال داده سریع سبب شده تا در هنگام جابجایی داده‌ها با مشکل مواجه نخواهید شود

این هارد دیسک کمپانی وسترن دیجیتال که با مک، ویندوز، ایکس باکس وان، PS4 و برابری سازگار است، تلاش می‌کند تا عملکرد رایانه شخصی شما را افزایش دهد. ظرفیت ذخیره سازی بالای ۲ ترابایت را ارائه داده و دارای یک ویژگی plug and play فوق العاده است. بنابراین، برای نصب این درایو و پشتیبان‌گیری از عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های خود در حال حرکت، لازم نیست که به کامپیوتر مسلط باشید.

هارد دیسک ۲ ترابایتی Elements وسترن دیجیتال، با سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه، انتقال سریع اطلاعات را تضمین می‌کند. همچنین، این هارد اکسترنال از طریق اتصال جهانی پشتیبانی شده که آن را برای نیازهای تجاری، ذخیره سازی فیلم/موسیقی و بازی ایده‌آل می‌سازد.

هارد اکسترنال ۲ ترابایتی ضد گرد و غبار ADATA

ویژگی‌های کلیدی هارد اکسترنال ۲ ترابایتی ADATA

  • یک هارد دیسک بسیار بادوام که سال‌ها برای شما کار می‌کند
  • تقویت شده با سه لایه محافظ که آن را ضد ضربه، گرد و غبار و ضد آب می‌کند
  • سازگار با مک، لینوکس، و ویندوز

این هارد اکسترنال 2 ترابایتی شیک و جمع و جور با رابط USB 3.1 متصل شده و با ویندوز، مک و لینوکس سازگار است. به دلیل طراحی ضد آب، ضد ضربه و ضد گرد و غبار، بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند یک هارد قابل حمل و ایمن برای سفرهای طبیعت‌گردی، و یا غواصی، دوچرخه سواری به همراه داشته باشند.

این هارد اکسترنال با فناوری سنجش لرزش دستگاه، در صورت شناسایی شوک به طور خودکار تمام فعالیت‌ها را متوقف می‌کند و با حذف لرزش به طور خودکار عملیات انتقال داده را از سر می‌گیرد.

هنگام خرید هارد اکسترنال 2 ترابایتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید یک هارد دیسک اکسترنال باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا بتوان یک هارد متناسب با نیازها و مقاوم تهیه کرد تا بتوان برای چندین سال با خیالی آسوده از آن استفاده کرد. در ادامه اصلی‌ترین نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید را عنوان کرده‌ایم.

قابل حمل بودن هارد اکسترنال خریداری شده

اگر قصد دارید داده‌های خود را با خود به هرجایی که می‌روید، ببرید، ابتدا از مقاومت هارد اکسترنال خود در برابر ضربه و ساییدگی مطمئن شوید. برخی از این هاردهای اکسترنال توسط پوشش ویژه‌ای که دارند، در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده و برخی دیگر نسبت به ضربه و ساییدگی مقاوم هستند و برخی از آن‌ها هم در برابر آب و گرد و غبار و هم در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. دقت کنید کدام مقاومت برای شما در اولویت قرار دارد و پس از آن اقدام به خرید کنید.

دوام هارد اکسترنال خریداری شده

دوام هارد دیسک شما به قیمت، برند، کیفیت، نوع و محیطی که از آن استفاده می‌کنید، بستگی دارد. اگرچه هارد اکسترنالی که از یک برند معتبر خریداری می‌کنید، کمی گران است اما کیفیت و طول عمر آن ضمانت شده است. جنس بدنه هارد و مکانی که از آن برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنید، نقش بسزایی در طول عمر آن خواهد داشت. برای مثال یک هارد دیسک با بدنه مقاوم در برابر ساییدگی، در هر مکانی از مقاومت بالایی برخوردار خواهد بود و طول عمر بالاتری نیز خواهد داشت.

بودجه خود را در نظر داشته باشید

هزینه یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر رفتار مشتری است. ما پیشنهاد می کنیم هارد اکسترنالی را خریداری کنید که قیمت مناسبی دارد، یعنی نه خیلی ارزان باشد و نه خیلی گران. اما مطمئن شوید که کیفیت را قربانی قیمت ارزان نکنید، زیرا گاهی اوقات قیمت می‌تواند به شما در تعیین متریال ساخت و دوام دستگاه کمک کند.

سازگاری هارد اکسترنال با دستگاه مورد نظر

اکثر هارد دیسک‌های اکسترنال با ویندوز و مک کار سازگار هستند اما اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما الزامات خاص، مشخصات و سیستم عامل در نظر گرفته شده را پشتیبانی می‌کند. اگر قصد خرید یک هارد اکسترنال برای ذخیره بازی هستید، مطمئن شوید که با کنسول بازی شما و همچنین رابط بازی سازگار است.

سرعت چرخش موتور هارد اکسترنال

سرعت خواندن و نوشتن هارد اکسترنال متناسب با سرعت چرخش آن است. هرچه سرعت چرخش بیشتر باشد، سرعت خواندن و نوشتن نیز سریع‌تر است. در حالی که اغلب راهنمای خریدها، سرعت چرخش 7200 RPM را توصیه می‌کنند، یک هارد اکسترنال با سرعت چرخش 5400 RPM نیز مناسب است. همچنین باید توجه داشته باشید که یک هارد دیسک اکسترنال ۲ ترابایتی با سرعت 7200 RPM اطلاعات را حدود ۳۳ درصد سریعتر از یک هارد دیسک 5400 RPM منتقل می‌کند.

سخن پایانی

فضای ناکافی برای ذخیره سازی داده‌ها مشکل رایجی بوده که همه ما احتمالاً با آن روبرو هستیم. با این حال، جایگزین‌های بهتری برای هارد دیسک‌ها مانند SSD یا Cloud Storage وجود دارد، اما اگر به دنبال فضای عظیم قابل حمل و با ظرفیت ۲ ترابایت هستید، یک هارد اکسترنال ۲ ترابایتی بهترین انتخاب خواهد بود. هاردهای اکسترنال با قیمت پایین‌تری نسبت به SSD یا فلش مموری با ظرفیت ذخیره سازی مشابه عرضه می‌شوند. همچنین، اکثر آن‌ها با ویندوز، مک و تبلت‌ها و رابط‌های بازی مانند Xbox 360 سازگار هستند. بنابراین خرید یک هارد اکسترنال به تمامی گیمرها و ویرایشگران عکس و فیلم پیشنهاد می‌شود. شما از چه هارد اکسترنالی استفاده می‌کنید. اگر تجربه استفاده از یک هارد اکسترنال ۲ ترابایتی را دارید، آن را با ما درمیان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :