etebarkala snappay
etebarkala snappay

معرفی ۷ مورد از بهترین ابزارهای جستجو ویندوز ۱۱

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
معرفی ۷ مورد از بهترین ابزارهای جستجو ویندوز ۱۱

امروزه رایانه به بخش اصلی زندگی ما تبدیل شده است و تمام فایل‌هایی که برای زندگی شخصی و کاری خود نیاز دارید در آرشیو دیجیتال رایانه‌ها ذخیره می‌شوند. اما از آنجایی که این فایل‌ها روی هم انباشته می‌شوند، ممکن است عملکرد پیش‌فرض جستجوی ویندوز برای تعیین محل ذخیره شدن این فایل‌ها به سختی صورت بگیرد که بر روی بهره‌وری کار شما تاثیر می‌گذارد.

اگر رایانه شما مملو از فایل‌ها و پوشه‌های کاری و غیره شده و جستجوی ویندوز برای یافتن آنچه به دنبال آن هستید کافی نیست، بهتر است از ابزارهای جستجوی شخص ثالث استفاده کنید. در این مطلب از مجله اعتبارکالا برخی از بهترین ابزارهای جستجوی دسکتاپ برای ویندوز ۱۱ را معرفی کرده‌ایم که جستجوی شما را آسان‌تر می‌کند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

۱- ابزار جستجوی Everything

ابزار Everything یکی از محبوب‌ترین ابزارهای جستجوی دسکتاپ است که به کاربران این امکان را می‌دهد که فورا فایل‌ها و پوشه‌ها را با نام خود پیدا کنند. نصب این برنامه بسیار آسان بوده و فضای زیادی از هارد رایانه شخصی شما را نیز اشغال نمی‌کند. همچنین دارای یک رابط کاربری ساده است. بنابراین، حتی اگر چندان هم به کار با رایانه تسلط نداشته باشید، از استفاده از آن برایتان راحت خواهد بود.

برنامه Everything دارای فهرست بندی و جستجوی سریع فایل است و به سرعت هزاران فایل را برای شما جستجو می‌کند. همچنین در هنگام جستجو مقدار کمی از رم رایانه شما را مورد استفاده قرار می‌دهد، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد کاهش سرعت رایانه وجود ندارد. در نهایت، می‌توانید با دریافت به‌روزرسانی‌های هم‌زمان، فایل‌ها را بدون زحمت با دیگران به اشتراک بگذارید.

دانلود رایگان برنامه Everything

۲- ابزار جستجوی grepWin

ابزار grepWin ممکن است شبیه ابزار جستجوی معمولی رایانه ​​شما باشد، با این تفاوت که این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا از عبارت منظم (regular expression) برای جستجوی عمیق‌تر و کامل‌تر استفاده کنید. عبارت منظم (regular expression) نوعی جستجوی پیشرفته است که به جای عبارات، به دنبال الگوهای خاص است. این شیوه از جستجو برای کاربرانی که اسناد خود را با استفاده از رشته‌های یکسانی از کاراکترها ثبت می‌کنند، به خوبی کار می‌کند، زیرا می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به جای تایپ هر نام فایل به صورت جداگانه، همه فایل‌های مورد نیاز خود را در یک جستجو بیرون بکشند.

ابزار grepWin علاوه بر استفاده از روش جستجوی پیشرفته، به شما این امکان را می‌دهد تا جستجوی خود را بر اساس اندازه، انواع و غیره محدود کنید، بنابراین می‌توانید فایل‌هایی را که مطابق با پارامترها نیستند حذف کرده و به این ترتیب جستجوی خود را سریع‌تر می‌کنید.

دانلود رایگان برنامه grepWin

۳- ابزار جستجوی Copernic Desktop Search

اگر به یک ابزار جستجوی دسکتاپ نیاز دارید که فراتر از یک جستجوگر فایل‌های رایانه عمل کند، برنامه Copernic Desktop Search یک انتخاب عالی است. نسخه رایگان به شما این امکان را می‌دهد تا بیش از ۱۱۹ نوع فایل مختلف را فهرست بندی کنید، در حالی که نسخه پولی جستجوی کاملی را ارائه می‌دهد که شامل فایل‌هایی از Microsoft Office، Outlook، خدمات ابری، PDF و موارد دیگر است.

این ابزار جستجو با استفاده از ویژگی پالایش، جستجوی عمیقی در فایل‌های سیستم شما ارائه می‌دهد. این برنامه همچنین از عملگرهای Boolean مانند and, not, or, near و غیره نیز پشتیبانی کرده که جستجو را آسان می‌کند. در نهایت، حافظه زیادی را در رایانه شما اشغال نمی‌کند، بنابراین اجرای نرم‌افزار با وظایف شما تداخلی ایجاد نمی‌کند.

دانلود رایگان برنامه Copernic Desktop Search

۴- ابزار جستجوی Agent Ransack

ابزار Agent Ransack یک ابزار جستجوی رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از چندین عبارت از جمله Boolean و regular expression فایل مورد نظر خود را جستجو کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد فضای کاری جستجوی خود را ذخیره کنید. این برنامه دارای رابط کاربری بصری و ساده‌ای است. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از نام فایل‌ها یا عباراتی که در متن آن فایل آمده، جستجو کنید و در عین حال اجازه می‌دهد ابزار در کدام درایو جستجو کند.

همچنین می‌توانید فیلدهای دیگری مانند اندازه و تاریخ را سفارشی کنید که به شما کمک می‌کند تا فایل مورد نیاز خود را سریع پیدا کنید. همچنین آمار جستجو را نمایش می‌دهد تا شما را در مورد تعداد پوشه‌ها و مکان‌های بررسی شده به روز کند. این ابزار حتی می‌تواند فایل‌هایی را که جستجوی ویندوز نمی‌تواند آن‌را بیابد، در مدت زمان کوتاهی پیدا کند.

دانلود رایگان برنامه Agent Ransack

۵- ابزار جستجوی  DocFetcher

اگر نمی‌خواهید برای یک ابزار جستجوی شخص ثالث پولی بپردازید، DocFetcher ابزاری رایگان در اختیار شماست. این برنامه رایگان و منبع باز مانند Google کار می‌کند که از شما می‌خواهد پوشه‌هایی را که می‌خواهید در آن‌ها جستجو کنید فهرست بندی کنید. این کار به ابزار اجازه می‌دهد تا فایل‌های مورد نیاز خود را تنها در چند میلی ثانیه جستجو کند. همچنین عبارت جستجوی شما را برجسته می‌کند و یافتن فایل دقیق مورد نیاز را آسان می‌کند. همچنین، از انواع فرمت‌های سند، از جمله OpenOffice.org، MS Office، HTML، PDF، متن ساده، EPUB، JPEG و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.

یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه قابلیت حمل آن است. با DocFetcher، می‌توانید یک مخزن اسناد کامل و قابل جستجو ایجاد کنید و آن را در یک درایو USB یا یک حجم رمزگذاری شده ذخیره کنید و برای راحتی می‌توانید بین رایانه‌ها از طریق فضای ذخیره سازی ابری همگام سازی کنید.

دانلود رایگان برنامه DocFetcher

۶- ابزار جستجوی Excelo Desktop

یکی دیگر از ابزارهای جستجوی دسکتاپ Excelo Desktop است. این برنامه مشترک به شما امکان می‌دهد اطلاعات را از طریق فناوری همتا به همتا (peer-to-peer) محافظت شده با رمز عبور جستجو و به اشتراک بگذارید. از طریق این ابزار، می‌توانید به دنبال داده‌های فایل‌ها و ایمیل‌های خود در سیستم ویندوز ۱۱، فضای ذخیره‌سازی ابری و شبکه‌های خود بگردید و همچنین به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را با همکاران، خانواده و دوستان خود از طریق یک اتصال امن و ایمن به اشتراک بگذارید.

همچنین، Excelo Desktop دارای یک رابط کاربری ساده و آسان برای پیمایش بوده و دارای گزینه‌هایی برای نمایه سازی داده‌های محلی و همچنین گزینه‌هایی برای جستجوی فایل‌ها، متن و تصاویر است. این ابزار موتور جستجوی قوی همچنین با Microsoft Outlook یکپارچه شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل از طریق ایمیل‌ها جستجو کنید. همچنین دارای یک نتیجه تولید سریع است که شامل اشتراک گذاری داده است، بنابراین می‌توانید به راحتی با افراد دیگر همکاری کنید. در نهایت، از رمز عبور قدرتمندی برخوردار بوده که برای کاربرانی که فایل‌های محرمانه را مدیریت می‌کنند، مناسب است.

۷- ابزار جستجوی Listary

ابزار Listary یکی دیگر از ابزارهای جستجوی دسکتاپ است که روشی نوآورانه برای جستجوی سیستم ویندوز ۱۱ شما ارائه می‌دهد. این ابزار اساسا با سیستم ویندوز شما ادغام می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی با تایپ کردن در هر نقطه از Windows Explorer خود جستجو کنید. این ابزار مرور پوشه‌ها را برای هر کسی، چه کاربران معمولی و چه کاربران حرفه‌ای، آسان می‌کند، زیرا می‌تواند از طریق منوهای محدود شده ویندوز سرچ کند. به غیر از جستجوی فایل‌ها، می‌تواند برنامه‌های کاربردی را نیز در برنامه راه اندازی کند.

برخلاف بسیاری از ابزارهای جستجو، رابط کاربری سبکی دارد که بر عملکرد رایانه شخصی شما تاثیر نمی‌گذارد یا از بسیاری از منابع سیستم شما استفاده نمی‌کند. همچنین می‌تواند با بسیاری از ابزارهای مورد علاقه شما، مانند Directory Opus، WinRAR، FileZilla، XYplorer، Xplorer2 و بسیاری دیگر همگام شود.

دانلود رایگان برنامه Listary

سخن پایانی

جستجو در یک سیستم درهم و برهم، حتی با کمک جستجوی ویندوز می‌تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، ابزارهای جستجویی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای مکان یابی فایل‌ها بدون دردسر استفاده کنید. یافتن بهترین ابزار جستجو فقط به جذاب‌ترین ویژگی‌ها محدود نیست. در عوض، باید ابزاری باشد تا آنچه شما نیاز دارید را در اختیارتان بگذارد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :