etebarkala snappay
etebarkala snappay

راهنمای خرید مچ بند هوشمند ۲۰۲۳

4.7
(3)
طاهره محزون
1 سال پیش
راهنمای خرید مچ بند هوشمند ۲۰۲۳

آیا از مزایای بند هوشمند آگاه هستید؟ چه معیارهایی را برای خرید مچ بند هوشمند در نظر می‌گیرید؟ این محصولات جمع‌وجور و جذاب در ابتدا برای سلامتی و نظارت بر تناسب اندام طراحی شدند. اما به مرور قابلیت‌ها و جذابیت‌های دیگری به آن‌ها اضافه شد و به یکی از بهترین گجت‌های پوشیدنی تبدیل شدند. 

انتخاب یک بند هوشمند مناسب نیازمند بررسی معیارهایی است که در قیمت و نوع کاربرد آن موثر هستند. اگر نمی‌دانید برای انتخاب بند هوشمند از کجا شروع کنید، حتما راهنمای خرید مچ بند هوشمند را در ادامه بخوانید.

مزایای بند هوشمند

راهنمای خرید مچ بند هوشمند

۱. به شما در پیگیری پیشرفت کمک می‌کند

اگر می‌خواهید تناسب اندام داشته باشید، باید اهدافی داشته باشید که در این راه به شما کمک کنند. بند هوشمند تناسب اندام به پیگیری اهداف و پیشرفت روزانه شما کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که به اهداف خود می‌رسید. حتی اینفوگرافیک‌ها و گزارش‌های دقیق تولید می‌کند تا بتوانید ببینید چقدر پیشرفت کرده‌اید.

۲. نکات تمرینی رایگان

داشتن یک روال تناسب اندام خوب و مناسب در زمانی که بسیار مشغله دارید واقعا دشوار است. اما باند تناسب اندام با ارائه ایده‌های مختلف تمرینی که برای سطح تناسب اندام شما سفارشی شده‌اند، در این راه به شما کمک می‌کند.

۳. در تعیین اهداف قابل دستیابی کمک می‌کند

اگر می‌خواهید تناسب اندام داشته باشید، باید روزانه اهدافی را تعیین کنید. اما ما به اندازه کافی حرفه‌ای نیستیم که اهداف قابل دستیابی مناسب را طراحی و اجرا کنیم. بنابراین، بند هوشمند به ما در حفظ اهداف قابل دستیابی کمک می‌کند تا از انجام تمرینات بیش از حد جلوگیری کنیم.

۴. نظارت بر سلامتی

بند هوشمند ضربان قلب، کالری سوزانده شده روزانه و تعداد قدم‌ها را کنترل می‌کند و با این کار می‌توانید سطح تناسب اندام خود را به راحتی پیگیری کنید. این نظارت و ردیابی به شما امکان می‌دهد که به رژیم غذایی سالم‌تری پایبند باشید، بیشتر ورزش کنید و بهتر بخوابید.

۵. به شما کمک می‌کند با انگیزه بمانید

حفظ اندام متناسب چندان آسان نیست؛ زیرا شامل یک هفته خوب و یک هفته بد است. شما باید آن‌ها را تجربه کنید، زیرا الگوهای خواب و فعالیت در روزها، هفته‌ها و ماه‌ها متفاوت است. ردیاب تناسب اندام شما را قادر می‌سازد تا عادت‌هایی را تعیین کنید که بدون زحمت قابل حفظ هستند تا بتوانید به اهداف ورزشی بلند مدت خود برسید. حتی به شما امکان می‌دهد دستاوردهای خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

قبل از خرید بند هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

مقاومت مچ بند

مقاومت مچ بند

توجه کنید که  مهم نیست شنا می‌کنید یا خیر. در هر صورت بهتر است مچ بند هوشمند شما در برابر آب مقاوم باشد و دارای گواهی‌هایی مانند IP68 باشد. اگر می‌خواهید از مچ بند هوشمند استفاده کنید باید بدانید که این گجت قرار است در طول روز ساعت‌‌ها روی دست شما باشد. بنابراین واضح است که مچ بند بسیار در معرض آب قرار می‌گیرد. فعالیت‌هایی مانند شستن دست، ماندن زیر باران، شنا کردن، شست‌وشو و حمام کردن از جمله فعالیت‌هایی است که شما ممکن است در طول روز آن‌ها را انجام دهید. بنابراین ضد آب بودن مچ بند هوشمند را فراموش نکنید. بهتر است مچ بند شما دارای مقاومت 5ATM باشد و بتواند تا عمق ۵۰ متری نیز مقاومت کند.

اگر به‌طور حرفه‌ای و طولانی‌مدت ورزش‌های آبی را انجام می‌دهید، حتما قبل از خرید بند خود، دقت کنید که این مدل تاییدیه‌های مورد نیاز برای شنا، غواصی و انواع ورزش‌های آبی دیگر را داشته باشد.

طراحی راحت و وزن کم

طراحی راحت و وزن کم

وقتی که می‌خواهید یک مچ بند هوشمند را برای فعالیت‌های روزانه و ورزش‌های خود بخرید، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که سبک‌وزن باشد و طراحی آن طوری باشد که به خوبی و راحتی روی مچ دست شما قرار بگیرد. اگر ورزشکار هستید یا در طول هفته چندین بار ورزش می‌کنید، وزن کم بند بسیار مهم خواهد بود؛ زیرا شما در طول ورزش نباید فشار و سنگینی زیادی را روی مچ دست خود احساس کنید.

بندهای هوشمند مزیت جذابی دارند که شما می‌توانید بندهای گجت خود را تعویض کنید و بندهایی با جنس‌های مختلف را به کار ببرید. اگر قرار است مدت زیادی را از مچ بند هوشمند استفاده کنید و خارج از منزل آن را با خود ببرید، پیشنهاد ما این است که رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنید. زیرا رنگ‌های روشن باعث می‌شود که زودتر کثیف شوند و ظاهر زیبای خود را از دست بدهند. همچنین به کیفیت بندها نیز توجه کنید تا به راحتی آسیب نبینند و بتوانید مدت طولانی‌ از آن استفاده کنید. مهم است که کیفیت بندها طوری باشد که باعث ایجاد آلرژی و حساسیت‌های پوستی نشوند.

کیفیت نمایشگر

کیفیت نمایشگر

از آن‌جایی که قرار است این بند را در خارج از منزل و هنگام ورزش نیز بپوشید، باید مطمئن شوید که در طول روز زیر نور خورشید می‌توانید صفحه‌نمایش را به درستی ببینید. با کیفیت نمایشگر بهتر، می‌توانید به راحتی اطلاعات روی نمایشگر را در حین ورزش بخوانید.

اگر برای یک مچ بند هوشمند هزینه می‌کنید، مطمئن شوید که نمایشگر بزرگ است و وضوح خوبی دارد. برخی از ساعت‌های هوشمند دارای پنل AMOLED هستند که اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش واضح و شفافی داشته باشید، بهتر است این جنس را انتخاب کنید. بهتر است بند هوشمندی که انتخاب می‌کنید، دارای محافظ روی شیشه نمایشگر باشد. برای مثال محافظ کورنینگ گوریلا گلس از نمایشگر بند شما در برابر ضربه، خط و خش و آسیب‌ّای دیگر محافظت می‌کند.

انتخاب مجموعه حسگرهای مناسب

انتخاب مجموعه حسگرهای مناسب

یکی از مهم‌ترین کاربردهای مچ بند هوشمند، نظارت بر وضعیت سلامتی و تناسب اندام است. بنابراین حسگرهایی که در مچ بند هوشمند شما به کار رفته است، بسیار اهمیت دارد. اگر ورزشکار هستید این سنسورها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند زیرا شما باید مراقب فعالیت‌ها، کالری دریافتی و کالری سوزانده شده باشید. بهتر است بندهایی را انتخاب کنید که حداقل مانیتور ضربان قلب، ردیابی خواب، SpO2 (تشخیص سطح اکسیژن خون) و تشخیص خودکار ورزش را ارائه می‌دهند. این‌ها ویژگی‌های سلامتی اولیه‌ای هستند که باید برای یک مچ‌بند هوشمند تناسب اندام داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید: مچ بند هوشمند چه قابلیت‌هایی دارد؟

یادتان باشد که دقت این حسگرها به مدل و برند سازنده نیز بستگی دارند و شما با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌ها باید مدل بند مناسب را انتخاب کنید. در دوران همه‌گیری کرونا نظارت بر وضعیت سلامتی و اکسیژن خود اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل بهتر است ساعتی را انتخاب کنید تا بتواند معیارهای اصلی سلامتی شما را پایش کند.

نکته دیگری که باید توجه کنید این است که مچ‌بندهای هوشمند چندین ورزش و حالت تمرینی مختلف را ردیابی می‌کنند. هنگام خرید مچ بند هوشمند باید به این نکته توجه کنید که شما بیشتر چه فعالیت‌ها و ورزش‌هایی را انجام می‌دهید و بر اساس آن مچ‌بند خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر بیشتر دوچرخه‌سواری و شنا را انجام می‌دهید، مچ‌بند شما باید حداقل این دو ورزش را ردیابی و نظارت کند. بند شما باید بتواند اطلاعاتی را در مورد کل زمان مصرف شده، کالری سوزی، قدم‌های برداشته‌شده، ضربان قلب، سرعت متوسط، حداکثر VO2 (مصرف اکسیژن در حین ورزش) و مصرف انرژی ارائه دهد.

زنان و دختران باید به دنبال بند هوشمندی باشند که از ویژگی‌های ردیابی چرخه قاعدگی یا بارداری نیز پشتیبانی کند تا به راحتی بتوانید بر روند سلامت جسمی خود نظارت کنید.

کنترل اعلان‌ها و موسیقی

کنترل اعلان‌ها و موسیقی

مچ‌بند هوشمند معمولا به گوشی موبایل شما متصل می‌شود و شما اطلاعات بدن خود را در گوشی خود مشاهده می‌کنید. همچنین می‌توانید از طریق بند هوشمند خود، گوشی خود را کنترل کنید. به همین دلیل مچ بند باید با سیستم‌عامل گوشی موبایل شما سازگاری داشته باشد. اگر می‌خواهید نوتیفیکیشن‌ها را با بند خود مشاهده کنید، باید دقت کنید که بند هوشمند به ‌طور خودکار به گوشی موبایل شما متصل می‌شود و اعلان‌های مختلف مانند تماس‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌ها را به شما اطلاع می‌دهد.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که بندهای هوشمند تناسب اندام، امکانات دریافت تماس و صحبت کردن را ارائه نمی‌دهند. همچنین در سیستم‌عامل iOS که مختص گوشی‌های آیفون است، اپل محدودیت‌هایی را طراحی کرده است که برخی از ویژگی‌ها مانند پاسخ به اعلان‌ها و دریافت تماس‌ها منحصر به اپل واچ است.

اگر زمان زیادی را به گوش دادن به موسیقی سپری می‌کنید یا اینکه هنگام ورزش موزیک پخش می‌کنید، حتما توجه کنید که مچ بند شما قابلیت کنترل موسیقی را داشته باشد. 

داشتن GPS

داشتن GPS

وجود GPS در باند تناسب اندام به شما کمک می‌کند تا تعداد گام‌های برداشته شده، مسافت طی‌شده و همچنین مسیر خود را ردیابی کنید. برخی از بندهای هوشمند دارای برنامه‌های گوشی موبایل هستند که سلامت و تناسب اندام روزانه و ماهانه را به شما می دهند.

عمر باتری و شارژدهی

عمر باتری و شارژدهی

مچ بند هوشمند یک ردیاب تناسب اندام و سلامت جسمانی است که باید در بیشتر ساعت‌های روز در دست شما باشد تا بتواند با دقت فعالیت‌ها، وضعیت خواب، ضربان قلب و سایر فاکتورهای سلامتی را ردیابی کند. بنابراین عمر باتری و میزان شارژدهی این گجت اهمیت بالایی دارد. این بندها با یک بار شارژ معمولا بین ۵ تا ۷ روز کار می‌کنند. اگر می‌خواهید همیشه بند هوشمندتان را با خود به همراه داشته باشید، مدلی را انتخاب کنید که حداقل ۱۰ روز را شارژدهی کند.

سخن آخر

راهنمای خرید بند هوشمند

برای انتخاب بند هوشمند مناسب باید به موارد متعددی توجه کنید که آن‌ها را در راهنمای خرید بند هوشمند شرح دادیم. اینکه بند هوشمند شما چه حسگرهایی دارد یا از چه ورزش‌هایی پشتیبانی می‌کند، کاملا به شما و کاربردهای مدنظرتان بستگی دارد. به همین دلیل ابتدا باید بدانید که برای چه نیازهایی بند هوشمند را می‌خواهید. همچنین بهتر است بودجه خود را از قبل مشخص کنید، زیرا مدل‌ها، امکانات بندهای هوشمند و قیمت‌های آن‌‌ها بسیار متنوع است.

شما برای خرید مچ بند هوشمند بیشتر به چه عواملی توجه می‌کنید؟ از نظر شما بهترین مچ بندهای بازار کدام مدل‌ها هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :