etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی هوشمند گلکسی S23 با شیائومی ۱۳ پرو

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند Galaxy S23 سامسونگ

سرانجام سامسونگ از گوشی پرچمدار جدید خود،  گلکسی S23 رونمایی کرد؛ شیائومی نیز حدود یک ماه پیش از رویداد سامسونگ، گوشی پرچمدار شیائومی ۱۳ پرو را معرفی کرده است. هر دو گوشی از ویژگی‌های چشمگیری برخوردار هستند و با توجه به اینکه هر دو با سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شوند و هر دو کمپانی ادعا می‌کنند قوی‌ترین گوشی پرچمدار را عرضه کرده‌اند، لازم است این دو گوشی را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر بررسی کرده تا در نهایت ببینیم کدام یک پیروز این رقابت خواهد بود. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ویژگی‌های جدید گلکسی S23 سامسونگ

  • پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ساخته شده برای گلکسی، اورکلاک و تنظیم شده است
  • خنک کننده داخلی ارتقا یافته برای عملکرد پایدار بهتر
  • طراحی جدید، a-la S22 Ultra
  • دوربین سلفی بهبود یافته
  • باتری بزرگ‌تر

ویژگی‌های جدید شیائومی ۱۳ پرو

  • مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲
  • مجهز به رم LPDDR5 سریع‌تر و فضای ذخیره سازی UFS 4.0
  • سیستم دوربین سه گانه با سنسور دوربین اصلی سونی IMX989 از نوع ۱ اینچی
  • نمایشگر ۶.۷ اینچی با آخرین پنل OLED سامسونگ E6
  • مجهز به باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپری
  • شارژ سریع ۱۲۰ واتی سیمی و ۵۰ واتی بی‌سیم
  • اولین رابط کاربری جدید MIUI 14

جدول مشخصات گلکسی S23 سامسونگ و شیائومی ۱۳ پرو

مشخصات فنیگلکسی S23 سامسونگشیائومی 13 Pro
ابعاد و وزنابعاد ۱۴۶ در ۷۰.۹ در ۷.۶ میلی‌متر
وزن ۱۶۸ گرم
۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ یا ۸.۷ میلی‌متر
وزن ۲۱۰ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۱ اینچی AMOLED
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
نمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ الی ۱۹۰۰ نیت
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۲
فرایند ساخت ۴ نانومتری
تعداد هسته‌های پردازنده ۸ هسته
کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲
فرایند ساخت ۴ نانومتری
تعداد هسته پردازنده ۸ هسته
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ عرضه شده با رابط کاربری One UI 5.1اندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری MIUI 14
حافظه رم۸ گیگابایت۸ گیگابایت رم
۱۲ گیگابایت رم
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریض
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریض
لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسل
لنز تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری و شارژ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ ۲۵ وات
شارژ بی‌سیم ۱۵ وات
شارژ معکوس ۴.۵ وات
۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعت
پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ وات
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات
پشتیبانی از شارژ معکوس ۱۰ وات
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا
حسگر اثر انگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
قطب‌نما
فشارسنج هوا
حسگر طیف رنگ

مقایسه طراحی گلکسی S23 سامسونگ با شیائومی ۱۳ پرو

  • گلکسی S23 سامسونگ: ابعاد ۱۴۶ در ۷۰.۹ در ۷.۶ میلی‌متر؛ وزن ۱۶۸ گرم
  • شیائومی ۱۳ پرو: ۱۶۲.۹ در ۷۴.۶ در ۸.۴ یا ۸.۷ میلی‌متر؛ وزن ۲۱۰ گرم

سامسونگ گوشی Galaxy S23 را در رنگ‌های رسمی شامل مشکی فانتوم، کرم (نوعی بژ)، سبز و بنفش کم‌رنگ عرضه کرده که این رنگ‌ها کاملا ساده و ملایم بوده که ظرافت کمی دارند. شیائومی نیز گوشی پرچمدار ۱۳ پرو خود را در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز نعنایی و آبی به فروش می‌رساند.

جنس بدنه گلکسی S23 شیشه گوریلاگلس ویکتوس ۲ بوده و فریم آن آلومینیوم است؛ این در حالی است که شیائومی ۱۳ پرو در سه مدل چرمی، سرامیکی و شیشه‌ای عرضه کرده که کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه خود یکی از این متریال‌ها را انتخاب کنند.

ماژول‌های دوربین گلکسی S23 به صورت تکی و با یک حلقه فلزی احاطه شده که ظاهر زیبا‌تری نسبت به نسل‌های قبلی به آن می‌دهد. اما شیائومی همچنان پایبند به ماژول‌های بزرگ دوربین بوده که از قاب پشتی بیرون می‌زند. برای افرادی که طرح‌های مینیمال را بیشتر می‌پسندند، گلکسی S23 ظاهری زیباتر خواهد داشت.

فریم آلومینیومی گلکسی S23 صاف بوده و قوس کمی به آن داده شده است. نمایشگر نیز کاملا صاف طراحی شده و هیچ انحنایی در لبه‌های آن وجود ندارد. نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو خمیده بوده و حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. در نهایت هر دو گوشی دارای گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 هستند که آخرین گواهی مقاومت است.

مقایسه نمایشگر گلکسی S23 سامسونگ با شیائومی ۱۳ پرو

  • گلکسی S23 سامسونگ: نمایشگر ۶.۱ اینچی AMOLED؛ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز؛ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل؛ حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
  • شیائومی ۱۳ پرو: نمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED؛ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز؛ وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل؛ حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ الی ۱۹۰۰ نیت

هر دو گوشی پرچمدار سامسونگ S23 و شیائومی ۱۳ پرو از پنل AMOLED استفاده می‌کنند که نمایشگری روشن، واضح و زیبایی بوده و هر سال بهبود می‌یابد. نمایشگر این دو گوشی علاوه‌بر ویژگی‌هایی که ذکر شده، دارای روشنایی بالایی است. البته حداکثر روشنایی گلکسی S23 به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد که کمتر از حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیتی در شیائومی ۱۳ پرو است.

ابعاد نمایشگر گلکسی S23 سامسونگ ۶.۱ اینچ بوده و نسبت تصویر در حدود ۱۹.۵:۹ است. همچنین دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بوده که بسیار واضح و بدون پیکسل است. این در حالی است که وضوح تصویر نمایشگر ۶.۷۳ اینچی شیائومی ۱۳ پرو ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است که بیشتر از گلکسی S23 بوده و در نتیجه کیفیت تصویر بهتری دارد.

مقایسه دوربین گلکسی S23 سامسونگ با شیائومی ۱۳ پرو

  • گلکسی S23 سامسونگ: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل از نوع عریض؛ لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل؛ لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل؛ دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
  • شیائومی ۱۳ پرو: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل از نوع عریض؛ لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسل؛ لنز تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسل؛ دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل

دوربین گلکسی S23 یک ترکیب اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی بوده که قدرت نسخه گلکسی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ پردازش تصاویر را بهبود بخشیده است. شیائومی ۱۳ پرو نیز از یک مجموعه دوربین سه‌گانه برخوردار بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی است.

لنز اولتراواید گلکسی S23 عکس‌هایی با دمای رنگ نسبتا بالاتری را نسبت به S22 ثبت می‌کند. همچنین، HDR قدرتمندتری دارد که بسیار چشمگیر است. به نظر می‌رسد که گلکسی S23 رنگ‌های واقعی‌تری ارائه می‌کند و از اشباع رنگ آن کمی کاسته شده است. نمونه عکس‌های رسمی شیائومی ۱۳ پرو نشان می‌دهد که این دوربین فراتر از سایر دوربین‌های گوشی٬های پرچمدار است. عکس‌های ثبت شده در نور کم فوق‌العاده هستند، زیرا لنز ۲۳ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 به اندازه کافی روشن هستند.

شیائومی با لنز زوم تله فوتو ۳.۲ برابری عرضه می‌شود که تغییری نسبت به لنزهای پریسکوپ با برد بلندتر است و در واقع یک تغییر چشمگیر محسوب می‌شود زیرا لنز تله‌فوتو جدید در شرایط کم نور نیز تصاویر بسیار واضح و با کیفیتی را ثبت می‌کند. در نهایت می‌توان گفت که لنز تله‌فوتو در شیائومی تصاویری به مراتب بهتر از گلکسی S23 ثبت می‌کند.

دوربین سلفی گلکسی S23 سامسونگ ۱۲ مگاپیکسل بوده  که تصاویری با جزئیات بالا ثبت می‌کند. دینامیک نیز به خوبی مدیریت می‌شود و Snapdragon Semantic Semantic Segmentation نیز در اینجا برای پرتره‌هایی با کیفیت بالاتر استفاده می‌شود. گلکسی S23 اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری Qualcomm برای سلفی استفاده می‌کند. اگرچه شیائومی از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی برای ۱۳ پرو استفاده کرده اما کیفیت تصاویر سلفی تفاوتی با دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی S23 ندارد.

مقایسه عملکرد گوشی گلکسی  S23 سامسونگ و شیائومی ۱۳ پرو

  • گلکسی S23 سامسونگ: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تقویت شده ویژگی گوشی‌های گلکسی؛ فرایند ساخت ۴ نانومتری، ۸ هسته‌ای؛ ۸ گیگابایت حافظه رم؛ ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • شیائومی ۱۳ پرو: کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲؛ فرایند ساخت ۴ نانومتری؛ تعداد هسته پردازنده ۸ هسته؛ ۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت حافظه رم؛‌ ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی

هر دو گوشی گلکسی S23 و شیائومی ۱۳ پرو از پلتفرم موبایل جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برخوردار هستند. با این تفاوت که سامسونگ با همکاری کوالکام، سرعت ساعت این پردازنده را برای گلکسی S23 افزایش داده است. البته این افزایش سرعت در هنگام بازی چندان به چم نمی‌آید و تنها در امتیاز بنچمارک آن تاثیر دارد. با این حال،‌ به لطف سیستم اتلاف حرارت ارتقا یافته، Galaxy S23 می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را در دوره‌های طولانی‌تری به ارمغان بیاورد.

شیائومی ۱۳ پرو مانند گلکسی S23 عملکرد قابل قبولی دارد. بدون لگ، بدون مکث بوده و برنامه‌ها را بسیار روان و عالی اجرا می‌کند. هر دو گوشی گلکسی S23  و شیائومی ۱۳ پرو به اندروید ۱۳ مجهز هستند و S23 با آخرین رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ و ۱۳ پرو با رابط اختصاصی شیائومی MIUI 14 عرضه می‌شوند.

مقایسه باتری گلکسی S23 سامسونگ با شیائومی ۱۳ پرو

  • گلکسی S23 سامسونگ: باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی؛ شارژ سریع ۲۵ وات؛‌ شارژ بی‌سیم ۱۰ وات؛ پشتیبانی از شارژ معکوس ۴.۵ وات
  • شیائومی ۱۳ پرو: باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی؛ شارژ سریع ۱۲۰ وات؛‌ شارژ بی‌سیم ۵۰ وات؛ پشتیبانی از شارژ معکوس ۱۰ وات

گلکسی S23 سامسونگ دارای باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده که از باتری شیائومی ۱۳ پرو کوچکتر است. همچنین شارژ گلکسی S23 هیچ حرفی در برابر شارژ ۱۲۰ واتی شیائومی ۱۳ پرو برای گفتن ندارد. شیائومی ۱۳ پرو از یک شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که قدرت شارژ بی‌سیم گلکسی S23 سامسونگ ۱۰ وات و شارژ معکوس آن ۴.۵ وات است.

در نهایت می‌توان گفت که گلکسی S23 سامسونگ در زمینه باتری و قدرت شارژ بسیار عقب‌تر از شیائومی ۱۳ پرو قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

شیائومی و سامسونگ هر دو گوشی‌های پرچمدار قدرتمند و مجهز به آخرین پردازنده و سیستم‌عامل را عرضه کرده‌اند. هر دو گوشی از سخت‌افزار و طراحی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده که می‌تواند نیاز هر کاربری را برآورده کند. در نهایت می‌توان گفت هر دو گوشی از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و انتخاب آن بیشتر به سلیقه فردی کاربر بستگی دارد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

حسین رستمی گفت:

شیائومی ۱۳ پرو برای گیم بهتره یا s23 اولترا؟؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی S23 اولترا بدون شک گزینه بهتری خواهد بود