etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی گلکسی S23 با گلکسی S22 سامسونگ

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی گلکسی S23 با گلکسی S22 سامسونگ

گلکسی اس ۲۳ سامسونگ جانشین گلکسی اس ۲۲ سال ۲۰۲۲ است. سامسونگ نوید چندین ارتقا را می‌دهد که آن را بهتر از نسخه قبلی خود می‌کند. با این حال، اگر قصد ارتقای S23 از S22 را دارید، فقط حرف سامسونگ را قبول نکنید. باید مقایسه این دو گوشی پرچمدار را با دقت بررسی کنید تا دریابید که آیا ارزش ارتقا را دارد یا خیر. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا یک مقایسه کامل بین گلکسی S22 و S23 انجام داده‌ایم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

جدول مشخصات گلکسی S23 و گلکسی S22 سامسونگ

مشخصات فنیسامسونگ گلکسی S23سامسونگ گلکسی S22
ابعاد و وزن۱۴۳.۶ در ۷۰.۸ در ۷.۷۶ میلی‌متر
وزن ۱۶۹ گرم
۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۷.۶۲ میلی‌متر
وزن ۱۶۸ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۱ اینچی FHD+ Dynamic AMOLED
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز (۴۸ تا ۱۲۰ هرتز)
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
پشتیبانی از HDR10+
نمایشگر ۶.۱ اینچی FHD+ Dynamic AMOLED
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت
پشتیبانی از HDR10+
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برای ایالات متحده آمریکا
سامسونگ اگزینوس ۲۲۰۰ در اروپا و مناطق دیگر
سیستم عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI 5.1اندروید ۱۲ عرضه با رابط کاربری One UI 4.1
رمرم ۸ گیگابایترم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین هالنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل f/1.8 از نوع عریض با PDAF و OIS دو پیکسل
لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل f/2.4 با PDAF، OIS و زوم اپتیکال ۳ برابر
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل f/2.2 با میدان دید ۱۲۰ درجه
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 از نوع واید با پیکسل PDAF دوگانه
لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل f/1.8 از نوع عریض با PDAF و OIS دو پیکسل
لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل f/2.4 با PDAF، OIS و زوم اپتیکال ۳ برابر
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل f/2.2 با میدان دید ۱۲۰ درجه
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی f/2.2 از نوع واید با پیکسل PDAF دوگانه
باتریباتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
پشتیبانی از شارژ بی سیم ۲۵ واتی
بی‌سیم ۱۰ واتی
شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی  
باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۲۵ واتی
بی‌سیم ۱۵ واتی
شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا
حسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا

مقایسه ابعاد و طراحی گلکسی S23 با گلکسی S22 سامسونگ

  • گلکسی S22؛ ۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۷.۶۲ میلی‌متر و وزن ۱۶۸ گرم
  • گلکسی S23؛ ۱۴۳.۶ در ۷۰.۸ در ۷.۷۶ میلی‌متر و وزن ۱۶۹ گرم

از فاصله دور، با نگاه کردن به دوربین‌های عقب به راحتی می‌توان S22 و S23 را تشخیص داد. سامسونگ برآمدگی دوربین را در مدل جدید کنار گذاشته است. در عوض، هر دوربین پشتی به تنهایی با یک فریم فلزی احاطه شده و باعث می‌شود که بیرون زدگی دوربین در S23 کمی برجسته‌تر به نظر برسد. بجز دوربین‌ها، این دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند.

دوربین سلفی در سوراخ پانچ در بالای نمایشگر قرار دارد و پورت شارژ USB-C نیز در پایین آن قرار گرفته است. از نظر ابعاد، هر دو تقریبا اندازه‌های مشابهی دارند، اما S23 کمی سنگین‌تر از S22 است. از آنجایی که این اختلاف وزن بسیار اندک است، متوجه آن نخواهید شد.

گلکسی S22 در چهار رنگ اصلی مشکی فانتوم، سفید فانتوم، سبز و صورتی طلایی و پنج گزینه انحصاری گرافیت، آبی آسمانی، بنفش، کرم و بنفش به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، S23 در رنگ های فانتوم مشکی، کرم، سبز و اسطوخودوس به فروش می‌رسد.

علاوه بر این چهار رنگ، این شرکت همچنین چهار رنگ انحصاری مختلف را نیز برای S23 ارائه می‌دهد که شامل لیمویی، گرافیتی، آبی آسمانی و قرمز است. اما فقط در صورت خرید از طریق samsung.com می‌توانید رنگ‌های انحصاری را دریافت کنید.

مقایسه نمایشگر گلکسی S23 با گلکسی S22 سامسونگ

  • گلکسی S22 سامسونگ: نمایشگر ۶.۱ اینچی FHD+ Dynamic AMOLED؛ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل؛ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز؛ حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت؛ پشتیبانی از HDR10+
  • گلکسی S23 سامسونگ: نمایشگر ۶.۱  اینچی FHD+ Dynamic AMOLED؛ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل؛ نرخ نوسازی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز (۴۸ تا ۱۲۰ هرتز)؛ حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت؛ پشتیبانی از HDR10+

هر دو گوشی پرچمدار سامسونگ دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی تخت 1080p با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند. با این حال، نمایشگر S23 نسبت به S22 کمی بهبود یافته است. یکی از بهبودهای کلیدی شامل نرخ نوسازی متغیر بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز است که می‌تواند به بهبود عمر باتری کمک کند.

گلکسی S23 همچنین دارای حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت است که استفاده از دستگاه را در نور شدید راحت تر می‌کند. با این حال، همچنان حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت در S22 چشمگیر است.

مقایسه دوربین گلکسی S23 با گلکسی S22 سامسونگ

  • گلکسی S22 سامسونگ: لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل f/1.8 از نوع عریض با PDAF و OIS دو پیکسل؛ لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل f/2.4 با PDAF، OIS و زوم اپتیکال ۳ برابر؛ لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل f/2.2 با میدان دید ۱۲۰ درجه؛ دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی f/2.2 از نوع واید با پیکسل PDAF دوگانه
  • گلکسی S23 سامسونگ: لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل f/1.8 از نوع عریض با PDAF و OIS دو پیکسل؛ لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل f/2.4 با PDAF، OIS و زوم اپتیکال ۳ برابر؛ لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل f/2.2 با میدان دید ۱۲۰ درجه؛ دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 از نوع واید با پیکسل PDAF دوگانه

سامسونگ در بخش دوربین گوشی پرچمدار جدید خود، گلکسی S23 هیچ تغییری ایجاد نکرده است اما قدرت نسخه گلکسی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برخی چیزها را تغییر می‌دهد. لنز اولتراواید گلکسی S23 عکس‌هایی با دمای رنگ نسبتا بالاتری را نسبت به S22 ثبت می‌کند. همچنین، HDR قدرتمندتری دارد که بسیار چشمگیر است. به نظر می‌رسد که گلکسی S23 رنگ‌های واقعی‌تری ارائه می‌کند و از اشباع رنگ آن کمی کاسته شده است. همچنین دوربین سلفی نیز از ۱۰ مگاپیکسل در S22 به ۱۲ مگاپیکسل در S23 رسیده است.

مقایسه عملکرد پردازنده گلکسی S23 با گلکسی S22 سامسونگ

  • گلکسی S22 سامسونگ: کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برای ایالات متحده امریکا و سامسونگ اگزینوس ۲۲۰۰ در اروپا و مناطق دیگر
  • گلکسی S23 سامسونگ: کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲

سامسونگ با S23 با کوالکام همکاری کرده تا تراشه کمی بهتر برای دستگاه‌های خود بسازد. سامسونگ به جای استفاده از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معمولی که در پایان سال ۲۰۲۲ عرضه شد، از نسخه‌ای از تراشه بهینه شده برای سری S23 استفاده می‌کند.

بهبود کلیدی، سرعت کلاک اصلی پردازنده ۳.۳۶ گیگاهرتز از ۳.۲ گیگاهرتز و سرعت کلاک پردازنده گرافیکی ۷۱۹ مگاهرتز از ۶۸۰ مگاهرتز در اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استاندارد است. علاوه بر عملکرد بهتر، تراشه از نظر انرژی نیز بهینه است. جای تعجب نیست که Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy یکی از بهترین ویژگی‌هایGalaxy S23  است.

پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در گلکسی S22 دارای سرعت کلاک پردازنده ۲.۸ گیگاهرتز است. با وجود تفاوت در عملکرد، هر دو پردازنده از یک دای ۴ نانومتری استفاده می‌کنند و به ترتیب با پردازنده گرافیکی Adreno 740 و 730Adreno  کار می‌کنند. به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عمل کند، اما با توجه به اینکه دومی در حال حاضر چقدر قدرتمند است، مشاهده این بهبود عملکرد در استفاده واقعی دشوار خواهد بود.

مقایسه رم و فضای ذخیره سازی گلکسی S23 با گلکسی S22 سامسونگ

  • گلکسی S22 سامسونگ: دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ و یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • گلکسی S23 سامسونگ: دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ و یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی

حافظه ۸ گیگابایتی در هر دو دستگاه یکسان است، اما S23 با ارائه گزینه ذخیره سازی اضافی ۵۱۲ گیگابایتی نسبت به S22 برتری پیدا می‌کند. این یک حرکت عالی از سوی سامسونگ است، با در نظر گرفتن اینکه هیچ یک با اسلات ارتقا فضای ذخیره سازی عرضه نمی‌شود.

گلکسی S23 همچنین به دلیل آخرین فناوری UFS 4.0 به جای UFS 3.1، به جز مدل پایه ۱۲۸ گیگابایتی، سرعت خواندن و نوشتن کمی بهتر خواهد داشت.

مقایسه باتری گلکسی S23 با گلکسی S22 سامسونگ

  • گلکسی S22 سامسونگ: باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی؛ پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۲۵ واتی، بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی
  • گلکسی S23 سامسونگ: ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی؛ پشتیبانی از شارژ بی سیم ۲۵ واتی و بی‌سیم ۱۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی

اگر باتری بزرگ‌تری را ترجیح می‌دهید، S23 سامسونگ ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیش‌تر از باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی S22 ارائه می‌دهد. این افزایش می‌تواند عمر باتری کمی بهبود ببخشد، به خصوص از آنجایی که با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ همراه شده است، که نوید مصرف انرژی بهتر را می‌دهد.

از آنجایی که سرعت شارژ سیمی ثابت می‌ماند، باتری بزرگتر گوشی S23 کمی بیشتر زمان می‌برد تا به طور کامل شارژ شود. به گفته سامسونگ، هنگام استفاده از آداپتور شارژ ۲۵ واتی، از صفر تا ۵۰ درصد حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. متاسفانه، S23 سرعت شارژ بی‌سیم را از ۱۵ وات به ۱۰ وات کاهش می‌دهد، که در کمال تعجب برای S23+ و S23 Ultra نیز صادق است.

سخن پایانی

گلکسی S23 یک ارتقا آرایشی در مقایسه با S22 است. تنها تغییرات قابل توجه عبارتند از باتری کمی بزرگتر، تراشه جدید، ضبط ویدیوی 8K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، نرخ نوسازی تطبیقی، حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت و یک گزینه ذخیره سازی اضافی ۵۱۲ گیگابایتی. موارد کاهش یافته شامل پشتیبانی کمتر از شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی است.

همه اینها به این معنی است که فقط در صورتی باید گوشی خود را از S22 به S23 ارتقا دهید که به پیشرفت‌های جزئی اهمیت می‌دهید یا از Galaxy S21 یا دستگاه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید. در غیر این صورت، برای اکثر کاربران، بهتر است یک سال دیگر با S22 خود کار کنند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محمدخانی گفت:

چه طریقی میشه امتیاز گرفت