etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی گلکسی S23 Ultra با گلکسی S22 Ultra سامسونگ

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی گلکسی S23 Ultra با گلکسی S22 Ultra سامسونگ

سرانجام سامسونگ نسل جدید گوشی‌های خود، گلکسی S23 Ultra را معرفی کرد. اگر شما نیز از طرفداران این برند باشید، می‌خواهید بدانید که نسل جدید سری S سامسونگ با نسل قبلی چه تفاوت‌هایی دارد و چه بهبودهایی یافته است. گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود نوید تصاویر بهتری را می‌دهد؛ همچنین پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز تغییر بزرگ دیگر این پرچمدار جدید سامسونگ است. اما تغییرات و بهبودها به همینجا ختم نمی‌شود. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا گلکسی S23 Ultra را با گلکسی S22 Ultra مقایسه خواهیم کرد تا نشان دهیم سامسونگ نسل جدید پرچمدار خود را با چه میزان تغییر و بهبود عرضه کرده است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات فنی گلکسی S23 Ultra و گلکسی S22 Ultra سامسونگ

مشخصات فنیگلکسی S23 Ultra سامسونگگلکسی S22 Ultra سامسونگ
ابعاد و وزنابعاد ۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۳۴ گرم
ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۲۹ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X
وضوح تصویر ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
نمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X
وضوح تصویر ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۲  اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا اگزینوس ۲۲۰۰
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI 5.1اندروید ۱۲ عرضه با رابط کاربری One UI 4
رم۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی از نوع عریض
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع عریض
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسل
باتری و شارژباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۵ وات
شارژ بی‌سیم ۱۰ وات
شارژ معکوس ۴.۵ وات
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۵ وات
شارژ بی‌سیم ۱۵ وات
شارژ معکوس ۴.۵ وات
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا
حسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا

مقایسه طراحی گلکسی S23 Ultra با گلکسی S22 Ultra سامسونگ

  • گلکسی S23 Ultra سامسونگ: ابعاد ۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلی‌متر؛ وزن ۲۳۴ گرم؛ گواهی IP68؛ قلم S Pen
  • گلکسی S22 Ultra سامسونگ: ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر؛ وزن ۲۲۹ گرم؛ گواهی IP68؛ قلم S Pen

گلکسی S23 Ultra کاملا شبیه به گلکسی S22 Ultra است، اما تفاوت‌های قابل توجهی نیز وجود دارد. برای مثال، آرایه دوربین در پشت گوشی جدیدتر به دلیل دوربین بزرگتر ۲۰۰ مگاپیکسلی کمی بزرگتر است، اما به اندازه‌ای نیست که چندان به چشم بیاید.

یکی از ارتقاهای خوشایند این است که نمایشگر S23 Ultra دارای انحنای کمتری است که باعث می‌شود نوشتن و طراحی با استفاده از S Pen تجربه‌ای طبیعی‌تر و راحت‌تری باشد. با این وجود، در آزمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا، باز هم ضربه زدن روی نمادها یا دکمه‌های لبه انتهایی نمایشگر، جایی که هنوز مقداری منحنی وجود دارد، دشوار بود.

در حالی که گلکسی S23 اولترا و گلکسی S22 اولترا دارای قاب آلومینیومی زرهی محکمی هستند، S23 اولترا دارای شیشه گوریلا گلس جدید Victus 2 جهت محافظت از نمایشگر و پشت گوشی است که بهتر از S23 Ultra سامسونگ در برابر افتادن و خط و خش محافظت می‌کند.

گلکسی S23 Ultra  با ابعاد ۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلی‌متر و وزن ۲۳۴ گرم، کمی باریک‌تر و سنگین‌تر از گلکسی S22 Ultra است که ابعاد آن ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر و وزن آن ۲۲۹ گرم است. گزینه‌های اصلی رنگ گلکسی S23 Ultra عبارتند از فانتوم مشکی، کرم، سبز و اسطوخودوس بوده و رنگ‌های گلکسی S22 اولترا مشکی فانتوم، سفید فانتومی، شرابی و سبز هستند.

مقایسه نمایشگر گلکسی S23 Ultra با گلکسی S22 Ultra سامسونگ

  • گلکسی S23 Ultra سامسونگ: نمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X؛ وضوح تصویر ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل؛ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز؛ حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
  • گلکسی S22 Ultra سامسونگ: نمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X؛ وضوح تصویر ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل؛ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت

هر دو گلکسی S23 اولترا و گلکسی S22 اولترا دارای نمایشگر ۶.۸ اینچی AMOLED با وضوح +QuadHD و نرخ نوسازی تطبیقی ۱ تا ۱۲۰ هرتز هستند و همچنان حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت را ارائه می‌دهند. در تست‌های نمایشگر، نمایشگر گلکسی S23 اولترا به ۱۲۲۵ نیت رسید که کمتر از ۱۳۵۹ نیتی بود که سال گذشته هنگام آزمایش S22 Ultra ثبت شد. صرف نظر از این، هر دو نمایشگر به اندازه کافی روشن هستند که در نور خورشید دیده شوند.

گلکسی S23 Ultra  دارای یک ویژگی راحتی پیشرفته است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تن رنگ‌ها و سطوح کنتراست را تنظیم کنند و فشار چشم ناشی از نمایشگر در شب را کاهش دهند. علاوه بر این، ویژگی Vision Booster اکنون به جای دو سطح در سه سطح روشنایی تنظیم می‌شود تا با تابش خیره کننده در نور روز مقابله کند.

مقایسه دوربین گلکسی S23 Ultra با گلکسی S22 Ultra سامسونگ

  • گلکسی S23 Ultra سامسونگ: دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی از نوع عریض؛ لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
  • گلکسی S22 Ultra سامسونگ: دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع عریض؛ لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل؛ لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل؛ دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسل

چشمگیرترین تفاوت‌ها بین گلکسی S23 Ultra و گلکسی S22 Ultra به دوربین‌ها برمی‌گردد، که با یک سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی شروع می‌شود و جزئیات کافی برای ایجاد چاپ‌هایی در اندازه پوستر ارائه می‌دهد.

سنسور پیکسل تطبیقی ​​در S23 Ultra همچنین می‌تواند ۱۶ پیکسل را در یک پیکسل بزرگ‌تر ترکیب کند تا عکس‌های روشن‌تر و دقیق‌تر، به‌ویژه در شرایط کم‌نور ثبت کند. اگر از حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده کنید، می‌توانید عکس‌ها را نیز برش دهید و عکس خود را دوباره قاب کنید.

گلکسی S23 اولترا همچنین دارای یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی جدید است که در مقایسه با دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا، به نظر می‌رسد که کاهش یافته است. با این حال، سامسونگ به لطف هوش مصنوعی بهتر و حالت پرتره شب جذاب، به طور کلی وعده پرتره‌های بهتری را می‌دهد.

درست مانند گلکسی S22 Ultra، گلکسی S23 Ultra نیز دارای دوربین دوگانه تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ و ۱۰ برابر و گزینه زوم دیجیتال ۳۰ برابر است. حتی می‌توانید تا ۱۰۰ برابر بزرگنمایی فضایی را طی کنید.

گلکسی S23 Ultra همچنین بر اساس ویژگی‌های Nightography  گلکسی S22 Ultra، عکس‌ها را در نور کم بهینه می‌کند و در عین حال نویز را کاهش می‌دهد و جزئیات و رنگ‌ها را بهبود می‌بخشد. مانند S22 Ultra یک برنامه Expert RAW برای عکاسی با فرمت RAW وجود دارد، اما اکنون می‌توانید نوردهی‌های متعدد را تغییر دهید یا از تنظیمات Astrophoto برای گرفتن ستاره‌ها استفاده کنید.

ضبط ویدیو نیز در S23 Ultra تقویت شده است، زیرا اکنون می‌توانید فیلم‌برداری 8K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه بگیرید. همچنین برای فیلمبرداری پایدارتر، دوبرابر زوایای تثبیت کننده تصویر اپتیکال را ارائه می‌دهد. آزمایشات کلی دوربین گلکسی S23 Ultra نشان می‌دهد که دوربین‌ها در مقایسه با S22 Ultra و آیفون ۱۴ پرو مکس عملکرد بسیار بهتر و چشمگیرتری دارد و برخی نیز معتقد هستند که بهترین گوشی-دوربین سال ۲۰۲۳ است.

مقایسه عملکرد گلکسی S23 Ultra با گلکسی S22 Ultra سامسونگ

  • گلکسی S23 Ultra سامسونگ: اسنپدراگون ۸ نسل ۲؛ رم ۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت؛ حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
  • گلکسی S22 Ultra سامسونگ: اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا اگزینوس ۲۲۰۰؛ رم ۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت؛ حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت

گلکسی S23 اولترا برای اولین بار برای گوشی‌های سامسونگ با یک پلتفرم موبایل انحصاری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه می‌شود. این پردازنده سرعت کلاک بیشتری را نسبت به نسخه معمولی به همراه سریع‌ترین عملکرد گرافیکی که می‌توانید روی یک گوشی دریافت کنید، نوید می‌دهد.

در واقع، سامسونگ می‌گوید عملکرد گرافیکی آن ۴۰ درصد سریع‌تر از گلکسی S22 اولترا و عملکرد هوش مصنوعی ۴۰ درصد سریع‌تر است. یک محفظه خنک کننده بخار بزرگ‌تر نیز باید عملکرد پایدارتری را ارائه دهد.

گلکسی S22 اولترا با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خود با انتخاب ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم همچنان یک گوشی قدرتمند است. گلکسی S23 Ultra همان گزینه‌های رم را ارائه می‌کند، اما فضای ذخیره‌سازی اولیه را از ۱۲۸ گیگابایت به 256 گیگابایت افزایش می‌دهد. هر دو گوشی تا ۱ ترابایت افزایش می‌یابند، اگرچه پیدا کردن S22 Ultra با این میزان فضای ذخیره سازی کمی سخت است.

 سامسونگ گلکسی S23 Ultraسامسونگ گلکسی S22 Ultra
امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای در Geekbench 5۱۳۹۶ / ۴۸۸۲۱۲۴۰ / ۳۳۹۲
نتیجه FPS۷۹.۳۵۷
نتیجه Adobe Premiere Rush (دقیقه: ثانیه)  ۰:۴۰۰:۴۷

در بنچمارک‌های Galaxy S23 Ultra، گوشی جدید از هر نظر گلکسی S22 Ultra را شکست داد. جالب‌تر اینکه امتیازات گرافیکی حتی بالاتر از آخرین آیفون‌ها قرار گرفته است، بنابراین Galaxy S23 Ultra یک گوشی قدرتمند است.

مقایسه نرم‌افزار گلکسی S23 Ultra با گلکسی S22 Ultra سامسونگ

گلکسی S23 اولترا از اندروید ۱۳ خارج از جعبه استفاده می‌کند و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بر روی اندروید ۱۳، به‌روزرسانی‌ها خوب هستند، اما بی‌نظیر نیستند. این نسخه روی مواردی مانند ثبات، تغییرات مجوزها و شخصی‌سازی شما، همراه با حفظ حریم خصوصی و امنیت بهتر تمرکز دارد.

همچنین یک پخش کننده رسانه به روز شده در اندروید ۱۳ و قابلیت شخصی سازی حالت Bedtime برای محافظت از چشمان شما قبل از رفتن به رختخواب وجود دارد. از دیگر نکات برجسته آن می‌توان به پشتیبانی صوتی فضایی برای بهترین هدفون اشاره کرد.

نرم افزار جدید One UI 5.1 سامسونگ مجموعه‌ای از ارتقاهای جدید را ارائه می‌دهد، اگرچه مشخص نیست که کدام ویژگی منحصر به S23 Ultra است. اینها شامل تماس متنی Bixby برای پاسخ دادن به تماس‌های دریافتی با متن است؛ Bixby به معنای واقعی کلمه به تماس شما با صدای خود پاسخ می‌دهد و سپس شما به آن می‌گویید که چه بگوید.

از دیگر نکات برجسته One UI 5.1 می‌توان به گزینه Routines برای راه‌اندازی مجموعه‌ای از اقدامات در دستگاه شما و امکان ویرایش مشترک یادداشت‌های سامسونگ در حین تماس با Google Meet اشاره کرد.

مقایسه باتری و شارژ گلکسی S23 Ultra با گلکسی S22 Ultra سامسونگ

گلکسی S23 اولترا مشابه گلکسی S22 اولترا با همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. اما در واقعیت، جدیدترین Ultra با شارژ بسیار طولانی‌تر دوام می‌آورد، که ما آن را مدیون پردازنده اسنپدراگون کارآمدتر S23 Ultra هستیم.

در گشت و گذار مداوم در اینترنت، باتری گلکسی S23 Ultra تا ۱۲ ساعت و ۲۲ دقیقه دوام می‌آورد. این در حالی است که گلکسی S22 Ultra ۲ ساعت عقب‌تر از S23 Ultra است. هر دو گوشی گلکسی S23 اولترا و گلکسی S22 اولترا از یک شارژ سریع ۴۵ واتی بهره می‌برند که نوید شارژ ۶۵ درصدی را در ۳۰ دقیقه می‌دهد. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در گلکسی S23 Ultra به میزان ۵ وات کاهش یافته و از ۱۵ وات در S22 اولترا به ۱۰ وات رسیده است. در نهایت هر دو گوشی پرچمدار سامسونگ از شارژ معکوس ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.

سخن پایانی

مقایسه گلکسی S23 Ultra با گلکسی S22 Ultra به چند بخش کلیدی خلاصه می‌شود. بزرگترین جهش از ۱۰۸ مگاپیکسل به ۲۰۰ مگاپیکسل در دوربین اصلی است. پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز با توجه به عملکرد گرافیکی فوق‌العاده آن و اینکه چگونه به گوشی جدید کمک می‌کند تا دوام بیشتری داشته باشد، بسیار مهم است. کسانی که زیاد از S Pen استفاده می‌کنند احتمالا نمایشگر صاف‌تر S23 Ultra را نیز دوست خواهند داشت.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :