etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی گلکسی S23 Ultra سامسونگ

3.7
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی گلکسی S23 Ultra سامسونگ

نام تجاری Ultra سامسونگ معمولا به گوشی‌های پرچمداری اختصاص دارد که دارای حداکثر ویژگی‌های سطح بالایی هستند. Galaxy S23 Ultra دارای نمایشگر OLED بزرگ و زیبا، تراشه‌ای جدید با عملکرد بهتر، دوربین‌های بهبود یافته و نرم‌افزارهای اصلاح شده است. و البته، یک قلم S داخلی نیز برای تمام نیازهای طراحی و یادداشت برداری شما در نظر گرفته شده است. با تمام این اوصاف، آخرین پرچمدار سامسونگ چندان تفاوت چشمگیری نسبت به پرچمدار سال گذشته ندارد. ما در این مطلب از مجله اعتبار کالا به بررسی کامل گلکسی S23 Ultra سامسونگ خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات فنی گوشی گلکسی S23 Ultra سامسونگ

مشخصات فنیگلکسی S23 Ultra سامسونگ
ابعاد و وزنابعاد ۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۳۴ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X
نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت
نمایشگر همیشه روشن
پردازندهQualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2
۴ نانومتری
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی Adreno 740
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری One UI 5.1
حافظه رم۸ گیگابایت رم
۱۲ گیگابایت رم
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل از نوع عریض
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل
لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل
باتری و شارژرباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر سریع ۴۵ وات پشتیبانی از شارژر سریع
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۰ وات
۳۰ دقیقه مدت زمان شارژ برای ۶۰ درصد شارژ
حسگرهاحسگر اثرانگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا

ویژگی‌های مثبت گلکسی S23 Ultra سامسونگ

  • نمایشگر درخشان
  • قلم S داخلی
  • عملکرد عالی
  • دوربین‌های بهبود یافته
  • عمر باتری طولانی

ویژگی‌های منفی گلکسی S23 Ultra سامسونگ

  • گران قیمت
  • طراحی تا حد زیادی بدون تغییر
  • بدون ویژگی S Pen جدید

بررسی طراحی و نمایشگر گوشی گلکسی S23 Ultra سامسونگ

در حالی که S23 استاندارد و S23 پلاس امسال فیس لیفت شدند، به نظر می‌رسد Ultra یک کپی بی‌نقص از نسل قبلی خود، S22 Ultra باشد مگر اینکه آن را با دقت و از نزدیک بررسی کنید. پرچمدار جدید سامسونگ دارای نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر  ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ بوده که عالی به نظر می‌رسد، حتی اگر این مشخصات نسبت به مدل قبلی تغییر زیادی نکرده باشد. رنگ‌ها خیره کننده هستند و از حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت برخوردار بوده که خیره کننده است.

سایر جزئیات این گوشی شامل ترکیبی زیبا از گوریلا گلس Victus 2 و آلومینیوم مقاوم سامسونگ است. چند اصلاح جزئی در شاسی وجود دارد، از جمله لبه‌های خمیده‌تر روی نمایشگر برای جلوگیری از لمس‌های تصادفی. قاب S23 Ultra نیز کمی صاف‌تر است، که باعث می‌شود این گوشی به یک جعبه مستطیلی شبیه باشد.

گلکسی S23 اولترا در ابعاد ۱۶۳.۴ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلی‌متر و وزنی معادل ۲۳۴ گرم تولید شده که یک گوشی نسبتا بزرگ و سنگین وزن است. در حال حاضر این گوشی تنها در یک رنگ مشکی عرضه می‌شود. در نهایت می‌توان گفت از نظر طراحی، گلکسی S23 اولترا بسیار شبیه به گلکسی S22 اولترا بوده و تشخیص این دو از نظر شکل ظاهری دشوار است.

بررسی عملکرد پردازنده گوشی گلکسی S23 Ultra سامسونگ

گلکسی S23 Ultra یکی از اولین گوشی‌های موجود در بازار است که دارای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. با این حال، سامسونگ به همین جا بسنده نکرده و با همکاری کوالکام یک نسخه سفارشی از پردازنده را فقط برای گوشی‌های پرچمدار گلکسی تولید کرده است. بنابراین شما شاهد سرعت بالا و اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها در گلکسی S23 Ultra خواهید بود.

در آزمایشات، S23 Ultra نمرات چند هسته‌ای را در Geekbench 5 ارائه کرد که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز گلکسی S22 Ultra سال گذشته است که یک جهش بزرگ محسوب می‌شود.

باید اشاره کرد که Snapdragon 8 Gen 2 سفارشی برای پلتفرم گلکسی که سامسونگ از آن استفاده می‌کند، دارای سرعت کلاک است که فقط حدود ۱۵۰ مگاهرتز بالاتر از تراشه استاندارد است، که صادقانه بگوییم، تفاوت چندان زیادی نیست که یک کاربر عادی در حین استفاده متوجه آن شود.

یکی از بزرگترین تغییرات سال ۲۰۲۳ این است که تمامی نسخه‌های Ultra S23 دارای یک تراشه اسنپدراگون خواهد بود، بنابراین کاربران خارج از آمریکای شمالی مانند سال‌های گذشته با پردازنده اگزینوس کم قدرت‌تر مواجه نخواهند شد. مدل پایه دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است، اما اگر به سراغ خرید گزینه‌های ذخیره سازی ۵۱۲ یا ۱ ترابایتی بروید، ۱۲ گیگابایت حافظه رم در اختیار خواهید داشت.

بررسی نرم‌افزار گوشی گلکسی S23 Ultra سامسونگ

در کنار معرفی سری Galaxy S23، سامسونگ همچنین One UI 5.1 را معرفی می‌کند که دارای برخی از ترفندها و سفارشی سازی‌های مفید است. با این حال، تعدادی از موارد اضافه شده مانند گزینه‌های شخصی‌سازی جدید در صفحه قفل یا پالت گسترده‌تر برای رنگ‌های برجسته رابط کاربری، مواردی هستند که قبلا در iOS 16 یا Android 13 Material You دیده‌ایم. حتی می‌توانید کارهایی مانند افزودن اطلاعات به صفحه قفل انجام دهید تا در صورت گم شدن دستگاه، افراد راحت‌تر آن را به شما برگردانند.

سامسونگ همچنین ساخت استیکرهای سفارشی از عکس‌های شما را آسان‌تر می‌کند، این کار را می‌توانید با فشار طولانی مدت روی یک شی و سپس کشیدن آن به برنامه دیگری برای اشتراک‌گذاری انجام دهید. متاسفانه، برخی از سوژه‌ها سخت‌تر از بقیه کلیپ می‌شوند؛ صورت‌ها و حیوانات عملکرد نسبتا خوبی دارند، اما موارد دیگر مانند گل‌ها اغلب کمی بد جلوه می‌کنند، بنابراین نتایج ممکن است متفاوت باشد.

همچنین یک بخش حالت‌های جدید در منو وجود دارد که به گوشی این امکان را می‌دهد تا تنظیمات متعددی را برای فعالیت‌های خاص مانند ورزش یا استراحت انجام دهد. اما جدای از گزینه Sleep mode، این قابلیت‌های جدید چندان کاربردی نیست. متاسفانه، قلم S و اسلات ذخیره سازی گلکسی S23 Ultra هیچ ویژگی جدیدی برای یادداشت برداری یا طراحی نسبت به سال قبل ارائه نمی‌دهد. در هر صورت، گوشی رده بالای سامسونگ در مورد پشتیبانی از قلم در گوشی‌ها هنوز هم بی‌نظیر است.

بررسی دوربین‌های گلکسی S23 Ultra سامسونگ

بزرگترین ارتقا در S23 Ultra، سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین آن است که پیکسل‌های آن نسبت به S22 دو برابر شده است. در Samsung Unpacked، این شرکت تکه‌هایی از فیلم‌های کوتاه دو کارگردان بزرگ را به نمایش گذاشت تا قابلیت‌های سینمایی جدید گوشی را به نمایش بگذارد که توجه همه منتقدان را به خود جلب کرده است.

در استفاده معمولی، S23 Ultra برای استفاده از نور بیشتر و تولید تصاویر واضح بدون نیاز به اندازه فایل‌های بزرگ، از نسبت ۱۶ به ۱ پیکسل استفاده می‌کند و در بیشتر موقعیت‌ها، عکس‌هایی با ظاهر بهتری نیز ثبت می‌کند.

تصاویر گرفته شده با استفاده از حالت پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی s23 اولترا، رنگ‌های دقیق‌تر و جزئیات بهتری نسبت به تصاویر ثبت شده با ۲۰۰ مگاپیکسل دارند. در شرایط مناسب، فعال کردن رزولوشن کامل سنسور ممکن است به شما این امکان را بدهد که در برخی از سوژه‌ها بافت‌های ظریف‌تری ثبت کنید، اما برای دیدن آن‌ها باید زوم کنید.

بخشی از آن به این دلیل است که به نظر می‌رسد تشخیص و بهینه ساز شی سامسونگ در حالت ۲۰۰ مگاپیکسل کار نمی‌کند، اما تفاوت‌های قابل توجهی در تراز سفیدی و وضوح وجود دارد. از یک طرف این منطقی است زیرا عکاسان حرفه‌ای اغلب تصاویر با نمایه‌های رنگی مسطح را ترجیح می‌دهند که پردازش آن را کمی آسان‌تر می‌کند. بنابراین اگر قصد ویرایش عکسی که گرفته‌اید را ندارید، بهتر است از تنظیمات معمولی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کنید که این موضوع در مورد سایر موارد مانند برنامه Expert Raw سامسونگ نیز صدق می‌کند.

اپلیکیشن Expert Raw که برای عکاسان حرفه‌ای طراحی شده است، مجموعه وسیع‌تری از تنظیمات و ابزارها را برای تغییر هر جنبه از عکس شما، از سرعت شاتر گرفته تا جبران نوردهی و موارد دیگر، ارائه می‌دهد. شما همچنین یک حالت عکاسی نجومی جدید دریافت می‌کنید تا بتوانید عکس‌های بهتری از آسمان شب ثبت کنید.

در بخش فیلمبرداری نیز OIS بهبود یافته S23 Ultra برای کاهش لرزش‌ها و ارتعاشات در حین ضبط، به کمک شما می‌آید. همچنین فیلمبرداری با کیفیت 8K با ۳۰ فریم در ثانیه صورت می‌گیرد که نسبت به 8K و ۲۴ فریم در ثانیه نسل قبلی یعنی S22 Ultra یک پیشرفت چشمگیر خواهد بود.  

اما در نظر داشته باشید کمتر کسی با کیفیت 8K اقدام به ضبط فیلم می‌کند، چرا که نمایشگرهای مناسب برای پخش آن در دسترس اغلب کاربران نیست. فیلمبرداری 8K بسیار خوب است اما چندان کاربردی نیست و از سویی دیگر فضای ذخیره سازی گوشی شما را به سرعت اشغال می‌کند.

وقتی صحبت از دوربین سلفی به میان می‌آید، این گوشی دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید با فوکوس خودکار دو پیکسل است و عکس‌های آن با وجود سنسوری که در واقع وضوح کمتری نسبت به مدل قبلی دارد، عالی به نظر می‌رسند. دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دو لنز تله فوتو (3x و 10x) تا حد زیادی یکسان هستند.

بررسی عمر باتری گوشی گلکسی S23 Ultra سامسونگ

در حالی که مدل‌های S23 استاندارد و S23 پلاس هر دو از لحاظ ظرفیت باتری ارتقا یافته بودند، پرچمدار سامسونگ همچنان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری سال گذشته برای نسخه اولترا S23 بسنده کرده است. اما ظرفیت باتری همچنان خوب است. در تست‌های ویدیویی با فعال بودن نرخ نوسازی تطبیقی، S23 Ultra سامسونگ ۱۹ساعت و ۲۶ دقیقه دوام آورد که مشابه OnePlus 11 است، اگرچه به خوبی iPhone 14  نیست که در تست‌های مشابه ۲۱ ساعت و ۱۷ دقیقه دوام آورده است.

همچنین در تست‌های سنگین‌تر باتری در هنگام بازی NBA All-World در پایان همچنان ۲۵٪ باتری گوشی باقی مانده است؛ بنابراین در استفاده معمولی پس از یک روز کاری هنوز ۴۰٪ باتری برای گوشی شما باقی خواهد ماند. در نهایت می‌توان گفت از نظر عمر باتری هیچ جای نگرانی وجود ندارد، به‌ویژه زمانی که به یک شارژر سریع ۴۵ واتی دسترسی دارید که در کمتر از یک ساعت می‌تواند شارژ باتری S23 اولترا را از صفر به ۱۰۰٪ برساند.

سخن پایانی

گلکسی S23 Ultra دارای یک نمایشگر فوق‌العاده و طراحی بسیار عالی است که مسلما از قیمت بالایی برخوردار است و قیمت آن از ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود. این در حالی است که چندان تفاوتی با گلکسی S22 Ultra سال گذشته ندارد. دوربین‌های این نسخه از سری جدید پرچمدار سامسونگ نیز تصاویر بسیار خوبی را ثبت می‌کند و حالت فیلمبرداری آن بی‌نظیر است.

در نهایت باید گفت اگر از مدل S22 Ultra استفاده می‌کنید، ارتقا آن به S23 Ultra چندان منطقی نیست. خرید گلکسی S23 Ultra به آن دسته از کاربرانی پیشنهاد می‌شود که از نسخه‌های قدیمی‌تر سری S و یا گوشی‌های میان رده استفاده می‌کنند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :