etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند Galaxy S23 سامسونگ

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند Galaxy S23 سامسونگ

سرانجام سامسونگ از گوشی پرچمدار جدید خود،  گلکسی S23 رونمایی کرد. سامسونگ سال ۲۰۲۳ را با یک فیس لیفت و ارتقا سخت افزاری قوی برای سری گوشی‌های پرچمدار خود آغاز می‌کند و در حالی که برخی موارد با پرچمدار نسل قبلی یکسان به نظر می‌رسند، موارد متعدد جدیدی نیز وجود دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

گوشی گلکسی S23 در نهایت به جدایی بین مدل‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا پایان می‌دهد، زیرا انواع پردازنده‌های Exynos را حذف و آن را با یک نسخه ویژه از Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 عرضه می‌کند؛ نسخه‌ای که به‌طور خاص برای گوشی‌های گلکسی ساخته شده است. این دستگاه که توسط سامسونگ تنظیم شده است، عملکرد بیشتری نسبت به اسنپدراگون ۸نسل ۲ استاندارد ارائه می‌دهد که در حال حاضر بسیار قدرتمند است. با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

ویژگی‌های جدید گوشی گلکسی S23 سامسونگ

  • پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ساخته شده برای گلکسی، اورکلاک و تنظیم شده است
  • خنک کننده داخلی ارتقا یافته برای عملکرد پایدار بهتر
  • طراحی جدید، a-la S22 Ultra
  • دوربین سلفی بهبود یافته
  • باتری بزرگ‌تر

جعبه گشایی گوشی گلکسی S23 سامسونگ

در حال حاضر گلکسی S23 با یک جعبه باریک و کابل شارژ درون جعبه عرضه می‌شود و فاقد آداپتور شارژ است. همچنین دفترچه‌های راهنما و ابزارهای مربوط به باز کردن اسلات سیمکارت را نیز به همراه دارد. جعبه گلکسی S23 کاملا از کاغذ بازیافتی ساخته شده است، زیرا سامسونگ نیز مانند اپل به دنبال حفظ هرچه بیشتر محیط زیست است. گوشی گلکسی اس ۲۳ نیز با ۲۰ درصد پلاستیک بازیافتی، ۲۲ درصد شیشه بازیافتی ساخته شده است.

جدول مشخصات گوشی گلکسی S23 سامسونگ

گلکسی S23 سامسونگمشخصات فنی
ابعاد ۱۴۶ در ۷۰.۹ در ۷.۶ میلی‌متروزن ۱۶۸ گرمابعاد و وزن
نمایشگر ۶.۱ اینچی AMOLEDنرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزوضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلحداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیتنمایشگر
اسنپدراگون ۸ نسل ۲پردازنده
رم ۸ گیگابایترم
۱۲۸ گیگابایت۲۵۶ گیگابایتحافظه داخلی
اندروید ۱۳ عرضه شده با رابط کاربری One UI 5.1سیستم‌عامل
لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریضلنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلیلنز ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتودوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلیدوربین
۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتشارژ ۲۵ واتشارژ بی‌سیم ۱۵ واتباتری و شارژر

به نظر می‌رسد S23 تکامل یافته گوشی S22 است. باتری آن ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته است، طراحی کمی بهبود یافته و دوربین سلفی نیز از ۱۰ مگاپیکسل در نسل قبلی به ۱۲ مگاپیکسل افزایش یافته است. ماژول دوربین اصلی شبیه به هش مجدد سری S22 به نظر می‌رسد، اما این بار قادر خواهید بود ویدیوهای 8K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را با آن ثبت کنید.

پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 نیز یک نسخه ویژه است که نه تنها سرعت تیک آن کمی بالاتر است، بلکه عملکرد دوربین را نیز بهبود می‌بخشد. قابلیت Semantic Segmentation پردازنده به طور هوشمندانه اشیا، چهره‌ها، قسمت‌های بدن، آنچه در پیش زمینه و آنچه در پس زمینه است را شناسایی کرده تا تصاویر پس از پردازش بسیار دقیق و عالی به نظر برسد. این ویژگی در دوربین سلفی نیز فعال است و قادر خواهید بود سلفی‌های بسیار خوبی را ثبت کنید.

اگر بخواهید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی S23 را خریداری کنید، متوجه می‌شوید که نسبت به نسخه ۲۵۶ گیگابایتی خود کمی ضعیف‌تر است. در واقع نسخه ۱۲۸ گیگابایت ارزان‌ترین مدل گوشی گلکسی S23 بوده و با تراشه ذخیره‌سازی UFS 3.1 و رم LPDDR5 عرضه می‌شود. در حالی که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی S23 و یا گلکسی S23 پلاس و S23 Ultra با تراشه‌های رم UFS 4.0 و LPDDR5x عرضه می‌شود که عملکرد بسیار سریع‌تری دارند.

مدل‌های گوشی گلکسی S23 سامسونگ

ما در این مطلب به بررسی مدل پایه گلکسی S23 می‌پردازیم، اما این خانواده شامل سه دستگاه بوده که عبارتند از گلکسی S23، گلکسی S23+، و گلکسی S23 Ultra، که آخرین مورد، طبق معمول بالاترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار سامسونگ را ارائه می‌دهد. به طور معمول، گلکسی S23 کوچک‌ترین عضو مجموعه است.

بررسی طراحی و رنگ‌های گوشی گلکسی S23 سامسونگ

اگر منتظر رنگ‌های گرم و زنده در Galaxy S23 بودید متاسفانه باید بگوییم که خبری از آن نیست. رنگ‌های رسمی شامل مشکی فانتوم، کرم (نوعی بژ)، سبز و بنفش کم‌رنگ هستند. این رنگ‌ها کاملا ساده و ملایم بوده که ظرافت کمی دارند.

البته باید بگوییم که این رنگ‌ها با طراحی جدید گوشی‌های S23 به خوبی هماهنگ می‌شوند. دیگر ماژول‌های دوربین جسورانه‌ای که به قاب گوشی چسبانده شده‌اند و از پشت بیرون می‌آیند، از بین رفته‌اند. اکنون، پنل پشت کاملا صاف است و فقط حلقه‌های فلزی محافظ لنز از آن بیرون زده است. بنابراین، اگر گوشی را به پشت روی میز قرار دهید، همچنان تکان می‌خورد و ثابت نخواهد بود.

فریم فلزی کناره همچنان صاف است و قوس کمی به آن داده شده است. نمایشگر نیز کاملا صاف طراحی شده و هیچ انحنایی در لبه‌های آن وجود ندارد.

بررسی نمایشگر گوشی گلکسی S23 سامسونگ

سامسونگ همچنان از پنل AMOLED استفاده می‌کند که نمایشگری روشن، واضح و زیبایی داشته و هر سال بهبود می‌یابد. نمایشگر گلکسی S23 علاوه‌بر ویژگی‌هایی که ذکر شده، دارای روشنایی بالاتری است. این گوشی کوچک می‌تواند در صورت نیاز به حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت برسد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی با نسبت تصویر در حدود ۱۹.۵:۹ بوده و ساختاری باریک و بلند نسل قبلی را حفظ می‌کند. همچنین دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بوده که بسیار واضح و بدون پیکسل است.

مقایسه نمایشگر گلکسی S23 با سایر پرچمداران برندهای مختلف

 حداکثر روشناییحداقل روشناییدمای رنگگامادقت رنگ
گلکسی S23۱۰۷۶عالی۰.۹عالی۶۵۶۰عالی۱.۹۱۲.۸۲خوب
گلکسی S22۷۴۳عالی۱.۶عالی۶۳۹۰عالی۲.۰۲۱.۱۷خوب
گوگل پیکسل ۷۹۳۴عالی۱.۹عالی۶۶۲۹عالی۲.۲۳۱.۳۲خوب
آیفون ۱۴۸۴۱عالی۱.۹عالی۶۶۱۷عالی۲.۱۵۲.۱۲خوب

بررسی دوربین گوشی گلکسی S23 سامسونگ

متاسفانه در مورد دوربین گلکسی S23 چیز جدیدی برای گفتن وجود ندارد. هنوز هم مانند سال گذشته یک ترکیب اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی در اختیار دارید. از نظر فیزیکی، به نظر می‌رسد دوربین‌های مشابهی باشند، اما قدرت نسخه گلکسی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برخی چیزها را تغییر می‌دهد.

لنز اولتراواید گلکسی S23 عکس‌هایی با دمای رنگ نسبتا بالاتری را نسبت به S22 ثبت می‌کند. همچنین، HDR قدرتمندتری دارد که بسیار چشمگیر است. به نظر می‌رسد که گلکسی S23 رنگ‌های واقعی‌تری ارائه می‌کند و از اشباع رنگ آن کمی کاسته شده است.

در حالی که Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 قرار است تا حدی سوژه‌های عجیب و غریب برای حالت‌های پرتره داشته باشد، نمی‌توان گفت واقعا شاهد پیشرفت‌های عظیمی در بخش حالت زوم و پرتره هستیم. در مورد بزرگنمایی، Galaxy S23 فقط می‌تواند تا ۳۰ برابر زوم دیجیتال انجام دهد که چندان عالی نیست و شاید هرگز از آن استفاده نکنید.

در بخش دوربین سلفی شاهد یک جهش از لنز ۱۰ مگاپیکسلی در نسل قبل به ۱۲ مگاپیکسلی در S23 هستیم که تصاویری با جزئیات بالا ثبت می‌کند. دینامیک نیز به خوبی مدیریت می‌شود و Snapdragon Semantic Semantic Segmentation نیز در اینجا برای پرتره‌هایی با کیفیت بالاتر استفاده می‌شود. گلکسی S23 اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری Qualcomm برای سلفی استفاده می‌کند.

بررسی عملکرد گوشی گلکسی  S23 سامسونگ

پلتفرم موبایل جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی بسیار بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد. بدون شک به لطف کمک سیستم اتلاف حرارت ارتقا یافته، Galaxy S23 می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را در دوره‌های طولانی‌تری به ارمغان بیاورد. گلکسی S23 عملکرد قابل قبولی دارد. بدون لگ، بدون مکث بوده و برنامه‌ها را بسیار روان و عالی اجرا می‌کند.

گلکسی S23 به اندروید ۱۳ مجهز است و با آخرین رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ عرضه می‌شود. نرم‌افزار سامسونگ پر از ویژگی‌هایی است که نحوه تعامل شما با اندروید را کاملا تغییر می‌دهد. ناگفته نماند DeX، که می‌تواند گوشی شما را به یک دستگاه دسکتاپ موبایل تبدیل کند، به شرطی که یک مانیتور خارجی برای کار روی آن داشته باشید.

همچنین شایان ذکر است که سامسونگ به روز رسانی‌های نرم افزار خود را بهبود بخشیده است. پرچمداران جدید اکنون با وعده ۴ به روز رسانی اصلی اندروید و ۵ سال وصله امنیتی عرضه می‌شوند. این بدان معناست که گلکسی S23 با اندروید ۱۳ عرضه شده و در نهایت با اندروید ۱۷ از دور به روز رسانی‌ها خارج خواهد شد.

  • گلکسی S23 با اندروید ۱۳ در اوایل سال ۲۰۲۳ راه اندازی می‌شود
  • اولین به روز رسانی اندروید ۱۴ در اواخر سال ۲۰۲۳
  • دومین به روز رسانی اندروید ۱۵ در اواخر سال ۲۰۲۴
  • سومین به روز رسانی اندروید ۱۶ در اواخر سال ۲۰۲۵
  • چهارمین به روز رسانی اندروید ۱۷ در اواخر سال ۲۰۲۶
  • گلکسی S23 در اوایل سال ۲۰۲۷ به پایان وعده ۴ ساله خود می‌رسد
  • دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی گلکسی S23 در اوایل سال ۲۰۲۸ متوقف می‌شود

بررسی باتری گوشی گلکسی S23 سامسونگ

ظرفیت باتری ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت نسبت به گلکسی S22 افزایش می‌یابد و به ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. این ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت اضافی برای متعادل کردن نیازهای یک اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرتمندتر در نظر گرفته شده و در نهایت هیچ تفاوتی در میزان عمر باتری S22 با S23 وجود ندارد.

در هر صورت، ما خوشبین هستیم که در مقایسه با گلکسی S22 شاهد کاهش استقامت نباشیم. بنابراین، باتری این گوشی تا ۱۲ ساعت در مرور مداوم یا ۹-۱۰ ساعت استفاده ترکیبی در روز دوام می‌آورد.

سخن پایانی

به نظر می رسد اگر از یک مدل قدیمی تر  مانند S20 استفاده می‌کنید، دلایل خوبی برای ارتقا به S23 وجود خواهد داشت. اما اگر گوشی‌های جدیدتری دارید، ممکن است به نظر برسد که گلکسی S23 ویژگی‌های چشمگیر کافی برای ارتقا را ارائه نمی‌دهد. گلکسی S21 و گلکسی S22 هنوز هم گوشی‌های عالی هستند. اما هر دو تنهایت تا دو سال دیگر در چرخه به روز رسانی‌های سامسونگ قرار دارند و پس از آن از رده خارج می‌شوند. بنابراین شاید این تنها دلیل خوبی باشد که بخواهید هزینه‌ای اضافی پرداخت کرده و یک پرچمدار جدید خریداری نمایید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :