etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M53

3
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M53

کمپانی سامسونگ یکی از اولین تولیدکنندگان گوشی هوشمند بوده که فناوری 5G‌ را برای گوشی‌های مقرون به‌صرفه خود ارائه کرده است و در حال حاضر سامسونگ طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند خود را با پشتیبانی از 5G‌ وارد بازار کرده و یکی از جدیدترین محصولاتی که از 5G پشتیبانی می‌کند، سامسونگ گلکسی M53 بوده که جایگزین گلکسی M52 شده است. این گوشی اقتصادی سامسونگ عملکرد مناسبی نسبت به قیمتی که دارد، ارائه می‌کند. باید دید آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا باید به سراغ سایر برندهای تولید کننده گوشی‌های هوشمند اقتصادی رفت؟ برای پاسخ به این پرسش باید به طور کلی به بررسی این گوشی بپردازیم. در این بلاگ با ما همراه باشید تا در نهایت ببینیم این گوشی هوشمند ارزان قیمت ارزش خرید دارد یا خیر.

جدول مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M53

ویژگی‌هاسامسونگ گلکسی M53
بدنه و طراحی۱۶۴.۷ در ۷۷ در ۷.۴ میلی‌متر/ ۱۷۶ گرم/ شیشه برای قسمت جلو، پلاستیک برای قاب پشتی و فریم
نمایشگرنمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus/ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸/ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز/ محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰ با فناوری ۹ نانومتری
دوربیندوربین اصلی شامل چهار لنز ۱۰۸ و ۸ و ۲ و ۲ مگاپیکسلی/ دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
حافظه داخلی و رمرم ۶ و ۸ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی
اتصالاتUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go
باتریباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت فست شارژ ۲۵ وات

بررسی طراحی و ساخت گوشی سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ همواره گوشی‌هایی با کیفیت ساخت عالی ارائه می‌کند و گلکسی M53 نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال طراحی M53 کمی قدیمی و ساده به نظر می‌رسد اما از نظر متریال ساخت، عالی و مقاوم است. این گوشی در ابعاد ۱۶۴.۷ در ۷۷ در ۷.۴ میلی‌متر به فروش می‌رسد که جنس قاب پشتی و فریم آن پلاستیک مقاوم در برابر ضربه است.

در حالی که سامسونگ از یک باتری بزرگ برای این گوشی خود استفاده کرده، وزن زیادی نداشته و تنها ۱۷۶ گرم است و شما در هنگام کار با آن به هیچ عنوان احساس خستگی نخواهید کرد. از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به یکنواخت بودن وزن آن در تمامی قسمت‌ها اشاره کرد؛ این امر موجب می‌شود تا کاربر بتواند به راحتی در طول روز از آن استفاده کند.

از نظر طراحی کلی، گلکسی M53 بسیار شبیه به M33 بوده با این تفاوت که انحنای لبه‌های آن به مراتب کمتر است. دوربین‌ اصلی آن شامل چهار لنز بوده که در داخل یک ماژول دوربین مربعی شکل در در قاب پشتی قرار گرفته است. سامسونگ گلکسی M53 دارای یک حسگر اثر انگشت بوده که روی فریم آن قرار گرفته است و به عنوان دکمه پاور نیز عمل می‌کند.

پنل جلویی این گوشی از حاشیه کمی برخوردار است اما در قسمت زیرین پنل این حاشیه کمی ضخیم می‌شود. در مجموع علیرغم قدیمی بودن طراحی M53 می‌توان طراحی آن را خوب ارزیابی کرد؛ اگرچه سامسونگ می‌توانست کمی بهتر عمل کند.

بررسی نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ Galaxy M53 مانند تمامی گوشی‌های سامسونگ از نمایشگر فوق‌العاده‌ای برخوردار است. سامسونگ همواره گوشی‌های هوشمند خود را به بهترین پنل مجهز می‌کند. نمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus مشابه گلکسی M52 بوده و یکی از بهترین نمایشگرهای تلفن هوشمند است. در بالای این نمایشگر یک داریه کوچک برای قرار گرفتن دوربین سلفی وجود دارد که چندان مزاحمتی برای دید ایجاد نمی‌کند.

این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار بوده که به طور پیش‌فرض بر روی این نرخ تنظیم شده است و می‌توان آن را به نرخ‌های کمتری جهت بهینه سازی مصرف باتری، تنظیم کرد چراکه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مصرف باتری بیشتر نسبت به نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دارد. به طور کلی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز منجر به اسکرول سریع‌تر و روان‌تر می‌شود اما تفاوت چندانی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی ندارد.

این نمایشگر از وضوح تصور ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل برخوردار بوده و به لطف روشنایی بالایی که دارد حتی در زیر نور تند آفتاب تابستان نیز به راحتی قابل مشاهده است. در شرایط نور کم، سطح روشنایی ۴۰ تا ۵۰ درصد نیز برای مرور شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، تماشای ویدیو در YouTube و غیره، کاملا مناسب است.

بررسی عملکرد و نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53  به پردازنده MediaTek Dimensity 900  مجهز است و دارای یک محفظه خنک کننده بوده که به کنترل دما کمک می‌کند. این گوشی هوشمند در دو نسخه ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. این گوشی مانند بسیاری از گوشی‌هایی که سامسونگ اخیرا تولید کرده، تک سیمکارتی بوده و به همین دلیل امکان افزایش فضای ذخیره سازی به کمک میکرو اس‌دی وجود ندارد. البته گلکسی M53  دارای ویژگی RAM Plus یا گزینه RAM قابل ارتقا است.

عملکرد Galaxy M53 برای کاربران عادی با فعالیت روزمره بسیار عالی است. این گوشی هوشمند اقتصادی بدون هیچ مشکلی قادر به انجام کارهای روزمره بوده و کارهایی از قبیل جابه‌جایی بین برنامه‌ها، مرور شبکه‌های اجتماعی، ارسال ایمیل و یا چت در واتساپ را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهد. به طور کلی گلکسی M53 به خوبی از پس برنامه‌های چند وظیفه‌ای برآمده است.

یکی از ویژگی‌های این گوشی اقتصادی عملکرد آن در هنگام بازی است. انتظار نمی‌رود که یک گوشی اقتصادی قادر باشد بازی‌هایی با گرافیک سنگین و حتی پایه را اجرا کند، اما گلکسی M53 می‌تواند این بازی‌ها را به راحتی اجرا کند. البته اگر مدت زمان بازی کمی زیاد شود، ممکن است در حین بازی کمی تاخیر و مکث داشته باشد که این مسئله گاهی برای گوشی‌های گران قیمت نیز بوجود می‌آید. از دیگر ویژگی‌های مثبت در عملکرد این گوشی عدم گرم شدن آن حتی در هنگام اجرای بازی‌های طولانی و سنگین است. خنک کننده‌ای که M53  به آن مجهز است، دما را کنترل کرده و مانع گرم شدن آن می‌شود.

همانطور که گفتیم حسگر اثر انگشت آن بر روی فریم آن قرار دارد که هنگام بازکردن قفل گوشی بسیار خوب عمل می‌کند. این گوشی اقتصادی سامسونگ از Dolby Atmos برای اسپیکرها پشتیبانی می‌کند و صدای بلندگوهای استریو آن به نسبت قیمتی که دارد، بسیار عالی است.

سامسونگ گلکسی M53  با اندروید ۱۲ با پوسته OneUI 4.1 سامسونگ در بالای صفحه اجرا می‌شود. این شرکت متعهد به دو سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید و چهار سال به روز رسانی امنیتی برای M53  شده است. در مقایسه با MIUI و FunTouch OS، استفاده از OneUI به نوعی آسان‌تر است، از سویی دیگر این گوشی دارای تعداد زیادی نرم افزار bloatware بوده که در صورت لزوم می‌توان آنها را حذف کرد.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی M53

گلکسی M53 5G دارای یک دوربین چهارگانه در پشت بوده که شامل یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی است.

در نور خوب، Samsung Galaxy M53  عکس‌هایی با کیفیتی مناسب، جزئیات خوب و رنگ‌های تقریباً دقیقی ثبت می‌کند. هنگام استفاده از حالت ماکرو نیز عکس‌ها همچنان با کیفیت و با جزئیات کامل ثبت می‌شود، اما هنگام استفاده از حالت پرتره، جهت ثبت تصویری با کیفیت و به همراه جزئیات باید کمی صبر کرد تا دوربین روی سوژه فوکوس کرده و پس‌زمینه را محو کند اما در کل، در حالت پرتره، عکس‌های ثبت شده فاقد جزئیات بوده و تصاویر مانند حالت ثبت عکس‌های فوق عریض است. عکس‌هایی که در نور کم ثبت می‌شوند خوب به نظر می‌رسند، اما فاقد جزئیات بوده و کمی تار است. عکاسی در حالت شب نیز نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

عملکرد دوربین سلفی نیز به نظر می رسد که ترکیبی باشد. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به طور پیش‌فرض عکس‌های ۸ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. در نور روز، سلفی‌های از جزئیات و رنگ‌ طبیعی خوبی برخوردار هستند، اما در نور کم، کیفیت خوبی نداشته و تار هستند.

بررسی طول عمر باتری سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53  از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند که تقریباً برای یک روز استفاده سنگین دوام می‌آورد که شامل مرور رسانه‌های اجتماعی و اینترنت، چت در واتس‌اپ، ارسال ایمیل، تماس‌های صوتی، اجرای بازی‌ها و تماشای ویدیو در یوتیوب می‌شود. کمپانی سامسونگ برای گوشی هوشمند گلکسی M53 نیز مانند بسیاری از گوشی‌های اقتصادی، شارژر همراه در نظر نگرفته و بدون شارژر به فروش می‌رسد، بنابراین، اگر شارژر USB نوع C ندارید، باید برای خرید شارژر اضافی هزینه کنید. این گوشی با قابلیت فست شارژ ۲۵ واتی به فروش می‌رسد.  

سخن پایانی

سامسونگ گلکسی M53  با توجه به قیمتی که به فروش می‌رسد، یک گوشی مناسب با ارزش خرید خوب است. این گوشی هوشمند عملکرد مناسب و عمر باتری طولانی ارائه می‌دهد، و نمایشگر Super AMOLED Plus یکی از ویژگی‌های برجسته آن است. اما بخش‌هایی مانند دوربین عملکرد چندان مناسبی ندارد و از سویی دیگر طراحی آن نیز کمی بیش از حد ساده و قدیمی است، سامسونگ می‌توانست در این زمینه کمی بهتر عمل کند اما کیفیت ساخت این گوشی اقتصادی درجه یک است.

بر اساس سیاست‌های جدید سامسونگ، این گوشی بدون شارژر به فروش می‌رسد، که با توجه به قیمتی که گلکسی M53 به فروش می‌رسد، ترجیح می‌دادیم یک شارژر نیز داخل جعبه آن وجود داشت. در مجموع اگر از طرفداران پرپاقرص این برند هستید و از طرفی بودجه محدودی دارید، سامسونگ گلکسی M53 یکی از گزینه‌های پیشنهادی ما به شما است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

معصومه زارعی گفت:

ببخشید اگه میشه بگید میشه از دوربین ام ۵۳ برا کار درراینستا استفاده کنیم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
لنز اصلی و لنز اولتراواید آن برای عکاسی بسیار عالی بوده اما نمی‌توان از لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی آن توقع زیادی داشت. در مجموع برای عکاسی و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مناسب است

معصومه زارعی گفت:

دوربین ام ۵۳ کیفیت بالایی دارد یان

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
لنز اصلی و لنز اولتراواید آن برای عکاسی بسیار عالی بوده اما نمی‌توان از لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی آن توقع زیادی داشت. در مجموع برای عکاسی و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مناسب است

مقدم گفت:

سلام
معایب گوشی m53رو لطف کنید بگین؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در رنج قیمتی خود، یک گوشی بی نقص است