etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A53 5G و شیائومی Poco X4 Pro 5G + جدول ویژگی ها

3.9
(22)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
مقایسه گوشی های شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو با سامسونگ گلکسی A53 5G

سامسونگ و پوکو دو برندی هستند که در سال‌های اخیر، گوشی‌های میانرده زیادی را روانه بازار کرده و در تولید گوشی‌های میانرده، بسیار موفق عمل کرده‌اند. دو گوشی که این دو برند، جدیدا و در سال ۲۰۲۲ معرفی کرده‌اند، گوشی‌های پوکو ایکس ۴ پرو 5G و سامسونگ Galaxy A53 5G هستند. ما در این مقاله قصد داریم این دو گوشی میانرده از این دو برند محبوب و شناخته شده را مورد بررسی قرار دهیم و مزایا و معایب هر کدام را بیان کنیم تا به شما در گرفتن بهترین تصمیم کمک کنیم. با مجله اعتبارکالا تا انتهای این مقاله همراه باشید.  

 شیائومی Poco X4 Pro 5Gسامسونگ Galaxy A53 5G
ابعاد و وزن۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی متر 
 وزن ۲۰۵ گرم 
۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلی متر 
 وزن ۱۸۹ گرم 
نمایشگرSuper AMOLED
ابعاد نمایشگر ۶.۶۷ اینچ
 رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل 
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز 
Super AMOLED
ابعاد نمایشگر ۶.۵ اینچ 
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل 
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز 
پردازندهSnapdragon 695 5G (6nm)Exynos 1280(5nm)
حافظه داخلی  ۶۴-۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت 
حافظه رم۶-۸ گیگابایت ۴-۶-۸ گیگابایت 
سیستم عامل و رابط کاربری Android 11
رابط کاربری MIUI 13 for POCO
Android 12
 رابط کاربری One UI 4.1
قابلیت اتصال Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth 5.1
  GPS
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth 5.1 
 GPS
دوربین۱۰۸ مگاپیکسل اصلی نسخه گلوبال- ۶۴ مگاپیکسل اصلی نسخه هندی – ۸ مگاپیکسل اولترا واید – ۲ مگاپیکسل ماکرو / ۱۶ مگاپیکسل سلفی ۶۴ مگاپیکسل اصلی –  ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید – ۵ مگاپیکسل ماکرو – ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق / ۳۲ مگاپیکسل سلفی  
باتریباتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت 
سایر ویژگی‌هافناوری 5G
دو سیم کارته 
دارای گواهینامه IP53
فناوری 5G
دو سیم کارته
 دارای گواهینامه IP67 

مقایسه طراحی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو و سامسونگ Galaxy A53 5G

طراحی گوشی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو 5G متفاوت و خاص است. اما سامسونگ از همان طراحی همیشگی و کلی گوشی‌های سری A خود، در گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G نیز استفاده کرده است. پنل جلویی هر دو گوشی از گوریلا گلس ۵ ساخته شده است و فریم هر دو، پلاستیکی است. جنس پشت گوشی پوکو ایکس ۴ پرو 5G شیشه‌ای است و رنگی براق دارد. در حالی که سامسونگ برای گوشی خود رنگ بدنه مات را انتخاب کرده است. 

جنس پشت بدنه هر دو گوشی به گونه‌ای است که اثر انگشت روی آن می‌ماند و بهتر است از قاب برای آن‌ها استفاده کنید. طول و عرض بدنه گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G و همچنین وزن آن، کم‌تر از گوشی رقیب است. یکی از تفاوت‌های اصلی در مورد این دو گوشی، تفاوت در درجه حفاظت آن‌ها در برابر پاشش آب و گردو خاک است. این درجه حفاظت که با گواهینامه IP نشان داده می‌شود در این دو گوشی متفاوت است. 

گوشی پوکو حاضر در این مقایسه، با بهره مندی از گواهینامه IP53 تنها در برابر پاشش آب و گردوخاک از خود مقاومت نشان می‌دهد. در حالی که رقیب سامسونگی آن، با بهره مندی از گواهینامه IP67 مقاومت بیشتری را در برابر گرد و خاک از خود نشان می‌دهد. این گوشی نه تنها در برابر پاشش آب مقاومت دارد بلکه اگر آن را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب غوطه ور کنید، آسیب نخواهد دید. 

طراحی گوشی پوکو ایکس ۴ پرو
طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G

از جمله تفاوت‌های مهم دیگر این دو گوشی، بهره مندی گوشی پوکو از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و فرستنده مادون قرمز است. در حالی که رقیب سامسونگی،إ از این دو بی بهره است. سنسور اثر انگشت در سامسونگ Galaxy A53 5G زیر نمایشگر کار گذاشته شده است. در حالی که این سنسور در گوشی رقیب، روی دکمه پاور قرار گرفته است. 

مزایای گوشی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو مزایای گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G
استفاده از متریال بهتر در ساخت گوشی بهره مندی از گواهینامه IP67 
بهره مندی از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون قرار گیری سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر 
بهره مندی از فرستند مادون قرمز برای تبدیل کردن گوشی به یک ریموت 
طراحی جدید و جذاب‌تر 

مقایسه نمایشگر شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو و سامسونگ Galaxy A53 5G

به نظر می‌رسد هر دو برند تمام تلاش خود را کرده‌اند تا بهترین نمایشگر را در این دو گوشی به کار ببرند. با توجه به اینکه ابعاد بدنه گوشی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو 5G بزرگ‌تر است، نمایشگر آن نیز ابعاد بزرگ‌تری از نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G دارد. 

هر دو گوشی از نمایشگرهای Super AMOLED با رزولوشن فول اچ دی (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) بهره مند هستند و کیفیت تصاویر و عمق رنگ‌ مشکی در آن‌ها رضایت بخش است. هر دو نمایشگر مجهز به محافظ صفحه گوریلا گلس ۵ بر روی نمایشگر هستند. نسبت تصویر در هر دو نمایشگر ۲۰:۹ است. اما تراکم پیکسلی نمایشگر سامسونگ Galaxy A53 5G به میزان ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ و تراکم پیکسلی گوشی رقیب به میزان ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ است. البته این تفاوت، اندک است و تاثیر چندانی بر روی کیفیت تصاویر نمی‌گذارد. 

نمایشگر گوشی پوکو ایکس ۴ پرو
نمایشگر گوشی سامسونگ galaxy A53 5G

تفاوت اصلی نمایشگر این دو گوشی در حداکثر میزان درخشندگی آن‌هاست. حداکثر میزان درخشندگی نمایشگر گوشی پوکو، به میزان ۷۵۴ نیت و حداکثر میزان درخشندگی در نمایشگر گوشی سامسونگ، ۸۳۷ نیت است. این یعنی نمایشگر گوشی سامسونگ، نسبت به رقیب خود ۱۱ درصد درخشندگی بیشتری دارد. 

یکی دیگر از مزایای نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G پشتیبانی از استاندارد HDR10 است؛ در حالی که نمایشگر گوشی رقیب از استاندارد‌های HDR و HDR10 پشتیبانی نمی‌کند. در هر دو گوشی خبری از نرخ نوسازی تطبیقی نیست که برای یک گوشی در این بازه قیمتی امری طبیعی است.  

مزایای گوشی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو مزایای گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G
کیفیت عالی تصاویر کیفیت عالی تصاویر 
بهره مندی از نمایشگری بزرگ‌تر ۱۱ درصد درخشندگی بیشتر نمایشگر 
پشتیبانی از استاندارد HDR10

مقایسه پردازنده شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو و سامسونگ Galaxy A53 5G

مقایسه عملکرد گوشی پوکو ایکس ۴ پرو با سامسونگ Galaxy A53 5G

شیائومی گوشی پوکو ایکس ۴ پرو را به پردازنده ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز کرده است که از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G از پردازنده ۵ نانومتری  Exynos 1280 بهره مند است که عملکرد بهتری را نسبت به پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ از خود نشان می‌دهد. این پردازنده ساخت شرکت سامسونگ است و میزان فرکانس پردازنده گرافیکی آن، ۱۹ درصد بیشتر از پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ است. 

سرعت ساعت نیز از جمله مواردی مهمی است که تعیین کننده قدرت یک پردازنده است. سرعت ساعت پردازنده Exynos 1280، به میزان ۹ درصد بیشتر از سرعت ساعت اسنپدراگون ۶۹۵ است همچنین این پردازنده امتیاز بیشتری را در تست Antutu کسب کرده است. 

با وجود همه اینها، تجربه نشان داده است که پردازنده‌های اسنپدراگون در طولانی مدت عملکرد پایدارتری نسبت به سایر پردازنده‌ها دارند و افت عملکرد کم‌تری را تجربه می‌کنند. هر دوی این پردازنده‌ها، پردازنده‌هایی میان رده هستند و نباید توقع عملکردی خارق‌العاده را از آن‌ها داشته باشید. عملکرد این پردازنده‌ها برای مصارف روزمره و گشت زدن در فضای مجازی کافی و مناسب است. اما اگر گیمر هستید بهتر است به سراغ گوشی‌های قدرتمندتری بروید.

مزایای پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ 5Gمزایای پردازنده Exynos 1280 
پایداری بیشتر در طولانی مدت بهره مندی از معماری کوچک‌تر ۵ نانومتری 
توسعه دهندگان، بازی‌ها را برای پردازنده‌های اسنپدراگون بیشتر از اگزینوس بهینه می‌کنند.۱۹ درصد فرکانس بیشتر پردازنده گرافیکی 
۹ درصد سرعت ساعت بیشتر 
کسب ۸ درصد امتیاز بیشتر در تست AnTuTu  

مقایسه دوربین شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو و سامسونگ Galaxy A53 5G

دوربین‌ها و نمایشگر هر دو گوشی، از جمله مزایای آن‌ها به حساب می‌آیند و تلاش هر دو برند، در این بخش‌ها ستودنی است. سامسونگ galaxy A53 5G مجهز به ۴ دوربین در قسمت پشتی خود است: یک دوربین اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، دوربین اولترا واید با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، دوربین ماکرو با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و دوربین تشخیص عمق با رزولوشن ۵ مگاپیکسل. 

گوشی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو فاقد دوربین تشخیص عمق  و مجهز به ۳ دوربین در قسمت پشتی خود است: دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو با رزولوشن ۲ مگاپیکسل. یکی از مزایایی که گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G بر رقیب خود دارد، بهره مندی دوربین اصلی آن از لرزشگیر اپتیکال است که اثر لرزش دست بر روی کیفیت تصاویر را کم می‌کند و از میزان تاری تصاویر می‌کاهد. 

دوربین اصلی و سلفی این گوشی قادر است با رزولوشن 4K و فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. در حالی که دوربین‌های گوشی پوکو ایکس ۴ پرو، تنها قابلیت فیلم برداری 1080P را دارند. عملکرد دوربین ماکرو اولترا واید هر دو گوشی قابل قبول و رضایت بخش است و می‌توانند تصاویری با کیفیت و با جزئیات خوبی را ثبت کنند. 

مزایای دوربین گوشی پوکو ایکس ۴ پرو مزایای دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G 
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره مندی از دوربین اولترا واید با رزولوشن بیشتر 
بهره  مندی از لرزشگیر اپتیکال تصویر 
قابلیت فیلم برداری 4K
دوربین سلفی با رزولوشن بیشتر 

مقایسه حافظه شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو و سامسونگ Galaxy A53 5G

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A53 5G با پوکو ایکس ۴ پرو

هر دو گوشی از حداکثر میزان حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و حداکثر میزان حافظه رم ۸ گیگابایت بهره مند هستند. سامسونگ گوشی  خود را در ۵ نسخه، با میزان حافظه داخلی و رم مختلف روانه بازار کرده است. این نسخه‌ها عبارت‌اند از: 

۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم. 

شیائومی نیز گوشی خود را در ۴ نسخه مختلف روانه بازار کرده است:

۶۴ گیگابایت حافظه داخلی / ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم و۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم. 

هر دو گوشی از کارت حافظه میکرو SD برای افزایش میزان حافظه داخلی پشتیبانی می‌کنند. خشاب سیم کارت هر دو گوشی، می‌تواند از دو سیم کارت و یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی کند. 

مقایسه باتری شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو و سامسونگ Galaxy A53 5G

مقایسه باتری گوشی های پوکو ایکس ۴ پرو با گلکسی ای ۵۳

هر دو گوشی از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره مند هستند. تست‌های انجام شده نشان می‌دهند عمر باتری گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G به میزان ۱۰ درصد بیشتر از عمر باتری گوشی رقیب است. ۱۰ درصد، تفاوت زیادی نیست و می‌توان گفت هر دو گوشی تقریبا از یک میزان عمر باتری بهره مند هستند. هر دو گوشی از نظر عمر باتری عملکرد قابل قبولی را از خود نشان می‌دهند. 

باتری این دو محصول، حتی در استفاده‌های سنگین نیز می‌تواند ۱ روز و نیم دوام آورد که عالی است. تفاوت اصلی در بخش باتری، در سرعت شارژ شدن است. گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G از قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی بهره مند است؛ در حالی که گوشی پوکو ایکس ۴ پرو، مجهز به قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی است که می‌تواند گوشی را با سرعت بسیار بیشتری شارژ کند. 

حدودا ۵۰ دقیقه طول میکشد که آداپتور شارژر ۶۷ واتی پوکو ایکس ۴ پرو، آن را به طور کامل شارژ کند. یکی از معایب گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G نبود آداپتور شارژر داخل بسته بندی آن است. شما باید این آداپتور را به صورت جداگانه تهیه کنید. این آداپتور ۲۵ واتی می‌تواند این گوشی را در مدت زمان یک ساعت و نیم به طور کامل شارژ کند. 

مزایای باتری گوشی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو مزایای باتری گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G
قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی ۱۰ درصد عمر باتری بیشتر 
بهره مندی از آداپتور شارژر در داخل جعبه 
مجهز بودن به فناوری Power Delivery 3.0

مقایسه قیمت شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو و سامسونگ Galaxy A53 5G

 قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G، یک تا دو میلیون از قیمت گوشی پوکو ایکس ۴ پرو بیشتر است که با توجه به امکانات بیشتر گوشی آن، منطقی به نظر می‌رسد. 

سخن آخر

گوشی سامسونگ گلکسی A53

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G و شیائومی Poco X4 Pro 5G گوشی‌های ارزشمندی هستند و با توجه به قیمتشان ارزش خرید بالایی دارند. رقیب سامسونگی از نظر پردازنده، نمایشگر و دوربین‌ها، از پوکو ایکس ۴ پرو 5G یک سرو گردن بالاتر قرار می‌گیرد و به همان میزان نیز قیمت بیشتری دارد. 

از طرفی گوشی پوکو از طراحی بهتری برخوردار است و شیائومی از متریال با کیفیت‌تر و محکم‌تری در ساخت آن استفاده کرده است. همچنین این گوشی از توان شارژ بالاتری بهره می‌برد و وجود آداپتور شارژر در جعبه آن، از جمله مزایایی است که گوشی samsung galaxy A53 5G فاقد آن است. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات و پیشنهادات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.  

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 22

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

مریم جعفری گفت:

کدومش بهتره

دا گفت:

سلام تفاوت بین گوش pocox4وA53

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید. ما در این مطلب این دو گوشی را از تمام جوانب سخت افزاری و نرم افزاری با یکدیگر مقایسه کرده ایم

مصطفوی گفت:

سلام پوکو ایکس۴ بخرم یا a53؟ خودم سامسونگ دارم زده شدم و از پوکو ایکس۴ خوشم میاد ولی میگن شیاومی خوب نیست!!!

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
این یک باور اشتباه است و همواره جنس چینی مساوب با بی کیفیت بودن نیست. شیائومی یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند را تولید می‌کند. اما در نظر داشته باشید که گوشی های این کمپانی به دو دسته تقسیم می‌شود: ۱) گوشی های گیمینگ که قابلیت عکاسی چشمگیر ندارد اما برای گیم عالی است؛ ۲) گوشی-دوربین‌ها که قابلیت اجرای گیم عالی ندارد اما برای عکاسی فوق العاده است.
پوکو X4 گوشی گیمینگ این کمپانی است.

M گفت:

A53 5g بهتره یا پوکو ایکس فور پرو

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G و شیائومی Poco X4 Pro 5G گوشی‌های ارزشمندی هستند و با توجه به قیمتشان ارزش خرید بالایی دارند. رقیب سامسونگی از نظر پردازنده، نمایشگر و دوربین‌ها، از پوکو ایکس ۴ پرو 5G یک سرو گردن بالاتر قرار می‌گیرد و به همان میزان نیز قیمت بیشتری دارد.

از طرفی گوشی پوکو از طراحی بهتری برخوردار است و شیائومی از متریال با کیفیت‌تر و محکم‌تری در ساخت آن استفاده کرده است. همچنین این گوشی از توان شارژ بالاتری بهره می‌برد و وجود آداپتور شارژر در جعبه آن، از جمله مزایایی است که گوشی samsung galaxy A53 5G فاقد آن است.