etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A33

4.6
(12)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A33

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A33 جانشین شایسته‌ای برای گلکسی A32 است که در سال گذشته معرفی شده بود. سامسونگ گلکسی A33 یک گوشی هوشمند میان‌رده با نمایشگری فوق‌العاده و گواهی IP67 بوده که به باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز است. به‌غیر از پردازنده میان‌رده Exynos 1280 که عمل‌کرد مناسبی برای گیمرها ارائه نمی‌دهد، سایر ویژگی‌های این گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ قابل قبول بوده و یک گوشی هوشمند مناسب برای افرادی است که که به دنبال گیم نیستند.

در این بلاگ به بررسی تک تک ویژگی‌های سامسونگ گلکسی A33 پرداخته‌ایم. چنانچه قصد خرید یک گوشی میان‌رده از برند سامسونگ را دارید، پیش از خرید توصیه می‌کنیم این بلاگ را تا انتها مطالعه کنید.

کیفیت طراحی و ساخت سامسونگ گلکسی A33

به نظر می‌رسد سامسونگ از ایجاد تغییر در طراحی گوشی‌های میان‌رده خود کمی ترس دارد! با این حال، طراحی گلکسی A33 بد به نظر نمی‌رسد زیرا ترکیب متریال پلاستیک برای قاب پشتی و شیشه گوریلا گلس برای پنل آن، ظاهری مقبول و جذابی به آن داده است. در مجموع این گوشی هوشمند از کیفت ساخت خوبی برخوردار است و گواهی IP67 یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی میان‌رده به حساب می‌آید.  

ویژگی‌های مثبت طراحی سامسونگ گلکسی A33

  • متریال با کیفیت بالا
  • گواهی IP67
  • به خوبی در دست قرار می‌گیرد
  • روکش مات

ویژگی‌های منفی طراحی سامسونگ گلکسی A33

  • قاب عریض زیر نمایشگر
  • بدون جک ۳.۵ میلی متری هدفون

وقتی صحبت از نوآوری در طراحی گلکسی A33 به میان می‌آید، سامسونگ چندان قوی عمل نکرده است. با این حال، زمانی که یک طراحی برای سری‌های قبلی موفقیت آمیز عمل کرده، نیازی به تغییرات اساسی، آن هم برای یک گوشی میان‌رده نیست.

قاب پشتی گلکسی A33 از جنس پلاستیک مقاوم بوده و دارای یک روکش مات است که ظاهری ساده اما زیبایی به آن بخشده و در برابر لک و چربی مقاوم است. قسمت جلویی نیز توسط توسط شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. در مجموع هنگامی که این گوشی میان‌رده را در دست می‌گیرید، مشکلی با جنس و ابعاد آن نخواهید داشت و کار کردن با آن راحت است. سامسونگ گلکسی A33 با ابعاد ۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۸۶ گرم، نسبت به گلکسی A53 جمع‌وجورتر و سبک‌تر است.

گواهی IP67 یکی از ویژگی‌های قابل توجهی بوده که سامسونگ علیرغم هزینه بالایی که متحمل می‌شود، همواره برای اغلب گوشی‌های میان‌رده خود نیز در نظر می‌گیرد و گلکسی A33 نیز از این مقوله مستثنا نیست. در واقع چنین ویژگی‌هایی موجب می‌شود تا گوشی‌های میان‎رده سامسونگ از سایر میان‌رده‌هایی که برندهای دیگر تولید می‌کنند، کمی گران‌تر باشد.

عدم وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون یکی از مواردی است که احتمالا برخی از کاربران سامسونگ را دلچرکین کند. اما چنانچه از آن دسته کاربرانی هستید که از هدفون بی‌سیم استفاده می‌کنند، می‌توانید به راحتی از این مورد عبور کنید

نمایشگر گلکسی A33، شاهکار همیشگی سامسونگ

نمایشگر گلکسی A33 یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی میان‌رده محسوب می‌شود. این نمایشگر ۶.۴ اینچی فول اچ دی پلاس بوده و با فناوری AMOLED تولید شده است. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی این نمایشگر، آن‌را به یک گوشی میان‌رده با ارزش خرید بالا تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های مثبت نمایشگر سامسونگ گلکسی A33

  • صفحه نمایش AMOLED عالی با وضوح رنگ بالا
  • نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

ویژگی‌های منفی نمایشگر سامسونگ گلکسی A33

سامسونگ در بخش نمایشگر گلکسی A33 عملکرد درخشانی داشته است. نمایشگر ۶.۴ اینچی A33 در گوشه‌ها مورب بوده و پنل FHD آن نیز به فناوری Super AMOLED متکی است. اگرچه نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی آن مانند A53 طتبیق پذیر نیست، اما چنانچه آن را به ۶۰ هرتز کاهش دهید، می‌توانید این مشکل را در صورت نیاز مرتفع کنید.

این نمایشگر دارای رنگ‌های واضح، روشن و سطوح کنتراست بالا است. همانطور که از تمامی گوشی‌های سامسونگ انتظار می‌رود، در A33 ‌نیز رنگ‌ها کاملاً اشباع هستند، که ممکن است مورد پسند برخی افراد نباشد. همچنین حسگر اثر انگشت در قسمت پایین صفحه نمایش قرار گرفته که از حساسیت و سرعت بالایی برخوردار است.

بررسی عملکرد و نرم افزار سامسونگ گلکسی A33

پردازنده Exynos 1280 عملکرد خوبی در استفاده روزمره دارد. با این حال، این پردازنده سامسونگ زمانی که وظایف محاسباتی فشرده‌تر می‌شود، به زانو در می‌آید.

ویژگی‌های مثبت عملکرد سامسونگ گلکسی A33

  • عملکرد نسبتا قابل قبول
  • پشتیبانی از 5G
  • به روز رسانی طولانی نرم افزار

ویژگی‌های منفی عملکرد سامسونگ گلکسی A33

  • در بازی های سنگسن لگ دارد

پردازنده Exynos 1280 یک پردازنده میان‌رده بوده و در نتیجه ضعف‌هایی به دنبال دارد. از جمله مشکلاتی که این پردزانده در هنگام کار با گوشی هوشمند ایجاد می‌کند، تولید گرمای زیاد در حین کار است. همچنین در بازی‌هایی با گرافیک پایین، پرش و حرکات ناگهانی داشته و رنگ‌ها و جزئیاتی که در بازی‌هایی با گرافیک بالا نشان داده می‌شود نیز بی‌روح است. در نتیجه این پردازنده برای انجام بازی مناسب نیست.

در مجموع، پردازنده Exynos 1280 یک SoC خوب برای استفاده روزمره و وب‌گردی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی بوده و کاربران عادی را با مشکل مواجه نخواهد کرد. به لطف این پردازنده، برنامه‌ها به سرعت راه‌اندازی و اجرا می‌شوند. با این حال، A33 به عنوان یک گوشی گیمینگ توصیه نمی‌شود.

گلکسی A33 در دو نسخه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار دارد. با این حال، اگر به سیم کارت دوم نیاز ندارید، می توانید به کمک اسلات هیبریدی، فضای ذخیره سازی را افزایش دهید. گلکسی A33 دارای سازگاری با شبکه 5G است و هنوز با WiFi 6 پشتیبانی نمی‌شود.

گلکسی A33 سامسونگ همچنین با اندروید ۱۲، OneUI 4.1 اجرا می‌شود که سامسونگ وعده داده است این نرم‌افزار همچنان به نسخه‌های بالاتر به‌روزرسانی می‌شود که شامل چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی خواهد بود. بنابراین می‌توانید از این گوشی تا زمانی که اندروید ۱۶ معرفی شود، با خیال آسوده استفاده کنید.

دوربین گلکسی A33 ‌دارای بهترین عملکرد در روز

دوربین چهارگانه گلکسی A33 با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال هدایت می‌شود و سایر سنسورها عملکرد چشمگیری ندارد که برای این محدوده قیمت، منطقی به نظر می‌رسد. این گوشی میان‌رده به یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز مجهز شده که سامسونگ با ارائه فیلترها و افکت‌ها، بر روی خریداران علاقه‌مند به رسانه‌های اجتماعی تمرکز کرده است.

ویژگی‌های مثبت دوربین سامسونگ گلکسی A33

  • دوربین اصلی مناسب
  • OIS در دوربین اصلی
  • استفاده از ترفندهای فیلتر و افکت
  • حالت پرتره زیبا

ویژگی‌های منفی دوربین سامسونگ گلکسی A33

  • به غیر از دوربین اصلی، سایر سنسورها عملکرد ضعیفی دارند
  • عملکرد زوم دیجیتال متوسط
  • بدون حالت شب

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عکس‌های بسار خوبی در نور روز ثبت می‌کند. حسگرهای این دوربین شامل حسگر اول از نوع عریض (Wide)، دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۸, حسگر چهار از نوع سنجش عمق (depth) ، دریچه دیافراگم f/۲.۴, حسگر دوم از نوع فوق عریض (ultrawide)، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲،زاویه دید123درجه, قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) است.

دوربین فوق عریض A33 تصاویر قابل قبولی را در طول روز ثبت می‌کند و عکس‌های فوق عریض کم رنگ‌تر از آنچه انتظار می‌رود ثبت می‌شود.

همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس‌های ماکرو و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی نیز، موجود است. لازم به ذکر است که از سنسور ماکرو نباید انتظار معجزه داشته باشید. در نهایت، دوربین سلفی آن نیز دارای رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی بوده که تصاویر خوبی ثبت می‌کند. به طور کلی، پیکربندی دوربین، مانند مدل قبلی خود، گلکسی A53 بوده و تصاویر با زوم ۲ برابر کاملا با کیفیت هستند.

دوربین گلکسی A33 در عکاسی در شب تصاویر قابل قبولی ارائه نمی‌دهد و گاهی اوقات رنگ‌ها مات و تصاویر چندان واضح به نظر نمی‌رسند. در نهایت کیفیت دوربین اصلی در روز قابل قبول و در شب غیرقابل قبول است.

سامسونگ با گنجاندن ویژگی‌های نرم‌افزاری در این گوشی میان‌رده خود، قصد دارد ارزش خرید آن را افزایش دهد. برای مثال، گزینه Fun قادر است فیلترهای اسنپ چت را در اخیار شما قرار بدهد و یا در حالت پرتره می‌توانید از گزینه‌های مختلفی برای پس‌زمینه استفاده کنید. بنابراین سامسونگ گلکسی A33 را به گونه‌ای طراحی و تولید کرده که مناسب آن دسته افرادی باشد که بیشترین فعالیت را در شبکه‌هایی اجتماعی دارند.

باتری گلکسی A33 یک نیروگاه مداوم تولید انرژی

سامسونگ گوشی میان‌رده A33 خود را به یک باتری بزرگ و قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده که برای مدت زمان طولانی دوام می‌آورد. چنانچه استفاده از گوشی هوشمند خود را مدیرت کنید، A33 می‌تواند تا دو روز روشن بماند. البته به خاطر داشته باشید که گلکسی A33 فاقد شارژر سریع بوده و از آن پشتیبانی نمی‌کند.

ویژگی‌های مثبت باتری سامسونگ گلکسی A33

  • باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • عمر باتری بسیار مناسب
  • ویژگی‌های منفی باتری سامسونگ گلکسی A33
  • شارژر ۲۵ واتی
  • بدون شارژر همراه
  • بدون شارژ بی سیم

دو ایراد بزرگ به شارژر گلکسی A33 وارد است. شارژر ۲۵ واتی این گوشی دربرابر رقبای چینی کاملا کند و ضعیف عمل می‌کند؛ از سویی دیگر این گوشی بدون شارژر به فروش می‌رسد که یکی از معضلات بزرگ اغلب گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است. اما عمر بالای باتری گلکسی A33 می‌تواند یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند باشد که دست کم یک روز کامل دوام می‌ورد.

سایر ویژگی‌های سامسونگ گلکسی A33

سامسونگ گلکسی A33 دارای Dolby Atmos و بلندگوهای استریو روی صفحه بوده و از پخش صدای نسبتا مناسبی برخوردار است، اما وقتی صدا را بالا ببرید از کیفیت پخش صدا کاسته خواهد شد. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و هلویی به فروش می‌رسد و درون جعبه آن یک کابل شارژ تبدیل USB-C به USB-C گنجانده شده است.

سخن پایانی

گلکسی A33 علیرغم ایراداتی که دارد، نسبت به قیمتش یک محصول کاملا مناسب است. نمایشگر آن درجه یک بوده، دوربین آن دست کم در طول روز می‌تواند عکس‌هایی قابل قبول ثبت کند، و پردازنده آن دارای عملکردی معمولی با پشتیبانی از 5G است. همچنین از باتری قدرتمندی برخوردار بوده که مدت زمان زیادی دوام می‌آورد. با این حال رقابت تنگا تنگ بازار در تولید محصولات میان‌رده و رقیبی چون شیائومی؛ رقابت برای سامسونگ گلکسی A33 سخت شده است. با این حال اگر از وفاداران به برند سامسونگ هستید، A33 می‌تواند انتخاب معقولی باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 12

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

روح الله دهمرده گفت:

سلام میخام یه گوشی بخرم آیا a33 5g بهتره یا a52 ممنون از شما

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک ما به شما گوشی گلکسی A52 را پیشنهاد می‌کنیم

کلانتری گفت:

گوشیa33صفحه نمایش همیشه روشن دارد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر. این ویژگی تنها در گوشی‌های پرچمدار موجود است