etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه سامسونگ گلکسی A12 Nacho با سامسونگ گلکسی A13

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه سامسونگ گلکسی A12 nacho با سامسونگ گلکسی A13

سامسونگ علاوه بر گوشی‌های پرچمدار و گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های هوشمند میان‌رده نیز تولید کرده که این تلفن‌های همراه، ویژه آن دسته از کاربرانی است که علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت یکی از معیارهای انتخابشان نیز هست. سامسونگ گلکسی A13 و سامسونگ گلکسی A12 nacho از گوشی‎های میان‌رده این کمپانی بوده که علاوه بر قیمت مناسب، عملکرد بسیار خوبی نیز دارند؛ بویژه سامسونگ گاکسی A13 که در نگاه نخست شبیه به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ به نظر می‌رسد.

گلکسی A12 nacho و گلکسی A13 از بسیاری جهات شبیه به یکدیگر هستند اما از برخی جهات نیز با یکدیگر توفیر دارند که همین تفاوت‌ها موجب بالا رفتن ارزش خرید یکی نسبت به دیگری خواهد شد. اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده مناسب را دارید، در این بلاگ مقایسه با ما همراه باشید.

جدول مقایسه مشخصات فنی گلکسی A12 Nacho و گلکسی A13

مشخصات فنیسامسونگ گلکسی A12 nachoسامسونگ گلکسی A13
ابعاد 164 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر/ وزن 205 گرم165.1 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر/ وزن 195 گرم
نمایشگرنمایشگر 6.5 اینچی IPS/ با وضوح تصویر 720 در 1600 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتزنمایشگر 6.6 اینچی LCD / با وضوح تصویر 1080 در 2408 / با محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 5
پردازندهاگزینوس 850 با فناوری 8 نانومتریاگزینوس 850 با فناوری 8 نانومتری
رم4 گیگابایتی و 3 گیگابایتی4 گیگابایتی و 3 گیگابایتی و 6 گیگابایتی
فضای ذخیره سازی32 گیگابایت/ 64 گیگابایت/ 128 گیگابایت32 گیگابایت/ 64 گیگابایت/ 128 گیگابایت
دوربین48 مگاپیکسل دوربین اصلی/ 5 مگاپیکسی فوق عریض/ 2 مگاپیکسلی ماکرو/ 2 مگاپیکسلی عمق/ 8 مگاپیکسل دوربین سلفی50 مگاپیکسل دوربین اصلی/ 5 مگاپیکسی فوق عریض/ 2 مگاپیکسلی ماکرو/ 2 مگاپیکسلی عمق/ 8 مگاپیکسل دوربین سلفی
قابلیت اتصالWi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot / USB Type-C 2.0Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot / USB Type-C 2.0, USB On-The-Go
باتری5000 میلی‌آمپر ساعت با شارژر سریع 15 واتی5000 میلی‌آمپر ساعت با شارژر سریع 15 واتی
سیستم‌عاملAndroid 11, One UI 3.1Android 12, One UI 4.1

مقایسه طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A12 Nacho با گلکسی A13

گوشی سامسونگ گلکسی A12 Nacho دارای ابعاد 164 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر بوده و وزن آن معادل 205 گرم است. این درحالی است که سامسونگ گلکسی A13 دارای ابعاد 165.1 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر و وزن 195 گرم است. با توجه به ابعاد بزرگتر و ضخامت کمتر گلکسی A13 نسبت به گلکسی A12 nacho و از سوی دیگر وزن کمتر A13 نسبت به A12 nacho این گوشی جهت حمل و کار کردن برتر از A12 است.  

همچنین جنس گلکسی A12 nacho در قسمت قاب پشتی و فریم، پلاستیکی بوده و پنل آن شیشه‌ای است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و قرمز موجود است که نحوه قرار گیری دکمه‌ها و دوربین پشتی بسیار مناسب و زیباست. دوربین چهارگانه این گوشی در یک قاب مربعی شکل با رنگ مات قرار گرفته و حسگر اثر انگشت نیز در سمت راست فریم آن طراحی شده است. نمایشگر A12 nacho صفحه محافظ گوریلا گلس و گواهی مقاومت دربرابر آب و غبار نداشته که در کنار ضخامت نسبتا زیاد نوار دور تا دور نمایشگر، یکی از ضعف‌های بزرگ این گوشی هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود.

از سوی دیگر سامسونگ گلکسی A13 همانند گلکسی A12 nacho دارای بدنه و فریم پلاستیکی بوده و در رنگ‌های مشکی، سفید، هلویی و آبی در دسترس قرار دارد. این گوشی همچنین از نحوه طراحی ماژول دوربین چهارگانه در قاب پشتی برخوردار است که تمام گوشی‌های سامسونگ از این طرح پیروی می‌کنند. دکمه‌های کنترل و پاور گوشی گلکسی A13 مانند گلکسی A13 nacho در سمت راست فریم آن قرار دارد و حسگر اثر انگشت نیز درست در زیر دکمه پاور آن قرار گرفته است.

هر دو گوشی میان‌رده سامسونگ از نظر طراحی و جنس بدنه شباهت زیادی با یکدیگر دارند اما از نظر ابعاد، گلکسی A13 بزرگتر و با ضخامت کمتری نسبت به A12 nacho بوده و از سویی وزن کمتری دارد. بنابراین در این قسمت از مقایسه، سامسونگ گلکسی A13 پیروز میدان است.

برنده: سامسونگ گلکسی A13

تفاوت نمایشگر گلکسی A12 Nacho با گلکسی A13

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A12 nacho دارای نمایشگر 6.5 اینچی با فناوری IPS بوده و از وضوح تصویر 720 در 1600 پیکسل بهره‌مند است که کیفیت تصویر آن چندان مناسب نیست. از سویی دیگر نمایشگر LCD گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A13 دارای ابعاد 6.6 اینچ بوده که از صفحه محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 بهره‌مند است. وضوح تصویر نمایشگر این گوشی سامسونگ 1080 در 2408 بوده که کیفیت تصویر کاملا خوبی در اختیار شما می‌گذارد. لازم به ذکر است که نرخ نوسازی هر دو گوشی 60 هرتز است.

باتوجه به مواردی چون ابعاد بزرگتر نمایشگر، صفحه محافظ کورنینگ گوریلا گلس و وضوح تصویر بسیار بالایی که گوشی گلکسی A13 در قیاس با گوشی گلکسی A12 nacho دارد، گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A13 پیروز این بخش از بلاگ مقایسه ما خواهد بود.

برنده: سامسونگ گلکسی A13

شباهت و تفاوت دوربین گلکسی A12 Nacho با گلکسی A13

گلکسی A12 nacho دارای یک دوربین چهارگانه بوده و دوربین اصلی آن دارای سنسور فوکوس خودکار 48 مگاپیکسلی است. بنابراین قادر به ثبت عکس‌هایی بسیار با کیفیت در هر شرایط نور و ساعات روز است و با حذف خودکار لرزش، تصاوری شفاف و واضحی را ثبت می‌کند.

دوربین این گوشی با کمک یک سنسور فوق عریض 5 مگاپیکسلی، دیدی عالی از زوایای مختلف ارائه می‌دهد. همچنین استفاده از عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو سبب ثبت تصاویری با جزئیات بالا و با کیفیت خواهد شد.

از طرفی فیلمبرداری 1080 پیکسلی از ویژگی‌های قابل توجه این مدل است. همچنین در قسمت جلویی یک دوربین سلفی عریض ۸ مگاپیکسلی وجود دارد که نسبتا تصاویر خوبی ثبت می‌کند به طور کلی دوربین این گوشی میان‌رده سامسونگ یکی از ویژگی‌های مثبت و عالی آن به حساب می‌آید.

همانند بسیاری از گوشی‌های اقتصادی لنزهای بیشتری نسبت به آنچه انتظار می‌رود دارد، اما لنزهای اضافی کارایی چندانی ندارند.

سامسونگ گلکسی A13  نیز ماندد A12nacho دارای چهار دوربین مختلف بوده که شامل یک دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و در نهایت یک دوربین عمقی ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین گلکسی A13 قادر است فیلم‌هایی تا ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهترین دوربین این گوشی بوده و چنانچه در نور خوب قرار داشته باشید، می‌توانید عکس‌های باکیفیتی بگیرید. دوربین گوشی A13 فاقد زوم اپتیکال بوده اما زوم دیجیتال این گوشی، تصاویر مناسبی با ثبت جزئیات ارائه می‌دهد. 

تصاویر در حالت فوق عریض کمی تار بوده و دوربین در نور کم به خوبی عمل نمی‌کند. تصاویری که در تاریکی ثبت می‌شود چندان خوب نیستند. در قسمت جلویی یک دوربین سلفی عریض ۸ مگاپیکسلی وجود دارد که نسبتا تصاویر خوبی ثبت می‌کند.

اگرچه دوربین سامسونگ گلکسی A13 یک دوربین 50 مگاپیکسلی است اما این میزان چندان بیش‌تر از دوربین 48 مگاپیکسلی A12 nacho نبوده و از سویی ثبت تصاویر آن در نور کم، مانند A12 nacho با کیفیت نیست. اما در سایر موارد با هم برابر است. بنابراین، در مقایسه دوربین‌ها هیچ‌یک برنده نبوده و با هم برابر هستند.

برنده: هر دو گوشی سامسونگ گلکسی

عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A12 Nacho بهتر است یا گلکسی A13

سامسونگ گلکسی A12 nacho با پردازنده 8 نانومتری Exynos 850 تولید می‌شود، که یک پردازنده کم قدرت بوده اما باید در نظر داشت که سامسونگ اکثر گوشی‌های هوشمندی که با پردازنده‌های قدرتمندی ارائه می‌شوند را گاهی اوقات با این پردازنده اولیه نیز تولید می‌کند. این پردازنده تنها سرعت خوبی برای گشت و گذار در وب‌سایت‌ها و شبکه‌هایس اجتماعی خواهد داشت و نمی‌توان از آن به عنوان یک گوشی گیمینگ استفاده کرد. اما فناوری ساخت 8 نانومتری این پردازنده عملکرد نسبتا خوبی را ارائه می‌دهد که حداکثر سرعت آن 2.0 گیگاهرتز است. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G52 نیز تجربه بصری خوبی را به همراه دارد.

از نظر رم و فضای ذخیره سازی، گلکسی A12 nacho در نسخه‌های 32 گیگابایتی با 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم در دسترس قرار دارد. همچنین می‌توان ظرفیت ذخیره سازی را از طریق اسلات اختصاصی microSD افزایش داد.

در نهایت سامسونگ گلکسی A12 nacho با اندروید 11 با رابط کاربردی One UI 3.1 اجرا می‌شود که عملکردی روان و رضایت بخشی دارد.

سامسونگ گلکسی A13 به پردازنده اگزینوس ۸۵۰ مجهز بوده و از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره‌مند است که در صورت لزوم می‌توانید از طریق کارت microSD آن را افزایش دهید.

این گوشی قابل ارتقاء به آخرین نسخه اندروید بوده و در هنگام کار کردن با یک نسخه جدید اندروید، مشکل چندانی ایجاد نخواهد شد و تنها در زمانی که می‌خواهید از برنامه‌ای خارج شده و وارد برنامه دیگری بشوید، با کمی تاخیر مواجه خواهید شد.

سامسونگ گلکسی A13 از اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1 استفاده می‌کند. همانطور که امکان تغییرات در اندروید وجود دارد، One UI یکی از بهترین این تغییرات بوده و گزینه‌های سفارشی سازی اضافی زیادی را دریافت ارائه می‌دهد.

در زمینه پردازنده و فضای ذخیره سازی هر دو گوشی با هم برابر هستند اما A12 با اندروید 12 و رابط کاربردی One UI 4.1 اجرا می‌شود که نسبت به A12 nacho عملکرد سفارشی سازی بهتری دارد. اما در مجموع هر دو گوشی از نظر عملکرد یکسان هستند.

برنده: سامسونگ گلکسی A13

مقایسه عمر باتری گوشی گلکسی A12 Nacho با گلکسی A13

گوشی سامسونگ Galaxy A12 Nacho مجهز به یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی بوده که به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد. این گوشی با یک شارژر سریع 15 واتی به فروش می‌رسد که با توجه ظرفیت بالای باتری گوشی، در هنگام شارژ، چندان سرعت رضایت بخشی نخواهد داشت اما در هر صورت از یک شارژر معمولی سریع‌تر است.  

گلکسی A13 با یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت به فروش می‌رسد، و به لطف این باتری بزرگ و قدرتمند، با میزان استفاده معمولی، یک روز دوام خواهد آورد. شارژر این گوشی استاندارد ۱۵ واتی بوده و این شارژر سیمی تنها گزینه شما برای شارژ گوشی هوشمندتان است و خبری از شارژ بی‌سیم نیست که برای یک گوشی اقتصادی کاملا منطقی است.

برنده: هر دو گوشی

سخن پایانی

هر دو گوشی گلکسی که در این بلاگ بررسی شد، از دستهگوشی‌های میان‌رده سامسونگ هستند که اگر چه از نظر قدرت و کیفیت به خوبی گوشی‌های پرچمدار این کمپانی نیستند اما عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهند و از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ کیفیت بالاتری دارند. اما با تعوجه به تاریخ معرفی گلکسی A13 در مارس 2022 نسبت به تاریخ معرفی گلکسی A12 nacho در آگوست 2021؛ سامسونگ گلکسی A13 از بهبود های بیشتری در وزن، وضوح نمایشگر و اندروید آن داشته و در نتیجه برنده این مقایسه، A13 است. اما در نظر داشته باشید که A12 nacho نیز از دوربین و باتری بسیار خوبی برخوردار بوده و هنوز هم می‌تواند یک انتخاب منطقی به حساب بیاید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

فریدون خانلری گفت:

گلکسی a12 بهتر نبود برای مقایسه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در هر بلاگ سعی می‌شود گوشی‌هایی با یکدیگر مقایسه شوند که علاوه‌بر تشابه زیاد فنی، پرفروش‌های بازار نیز باشند