etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه سامسونگ گلکسی A04 با گلکسی A04s و A04 Core

4
(25)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه سامسونگ گلکسی A04 با گلکسی A04s و A04 Core

احتمالا برای شما هم در هنگام خرید یکی از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ گلکسی A04 این پرسش پیش آمده که چه تفاوتی میان گلکسی A04 با گلکسی A04s و گلکسی A04 Core وجود دارد و دلیل اختلاف قیمت و این نام  گذاری چیست؟ در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های این سه مدل گوشی از سری گوشی‌های اقتصادی A04 خواهیم پرداخت تا در هنگام خرید، انتخابی درست‌تر مناسب‌تر که همسو با نیازهایتان باشد، داشته باشید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تفاوت طراحی گلکسی A04 با گلکسی A04s و A04 Core

گلکسی A04 دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک بوده و فریم آن هم از پلاستیک است و گلکسی A04s و گلکسی A04 Core نیز تماما از جنس پلاستیک براق ساخته شده‌اند. هر سه گوشی حاشیه زیادی داشته و محل قرارگیری دکمه پاور و کنترل صدا در سمت راست فریم آن قرار دارد. تفاوت در طراحی، مربوط به پنل پشتی و تعداد لنز دوربین‌ها می‌شود که سامسونگ برای سری A04 دو لنز دوربین، برای A04s سه لنز دوربین و در نهایت برای A04 Core تنها یک لنز نسبتا بزرگ در نظر گرفته است که طراحی A04s را کمی بیشتر شبیه به سری‌های میان‌رده سامسونگ کرده است.

تفاوت دیگر این سه گوشی اقتصادی سامسونگ در حسگرهای آن است. سامسونگ همانطور که برای گوشی‌های A03 و A03 Core حسگر اثر انگشت در نظر نگرفته بود، برای سری جدید، یعنی A04 و A04 Core نیز حسگر اثر انگشت در نظر نگرفته است و این در حالی است که گلکسی A04s همانند نسل قبلی خود، یعنی A03s دارای حسگر اثر انگشت بر روی دکمه پاور است.

اگرچه هر سه گوشی اقتصادی جدید سامسونگ دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی هستند اما ابعاد بدنه این سه گوشی با یکدیگر متفاوت است. در حالی که سامسونگ گوشی گلکسی A04 خود را در ابعاد ۱۶۴.۴ در ۷۶.۳ در ۹.۱ میلی‌متر عرضه کرده، گوشی گلکسی A04s را با ابعادی کمی بزرگ‌تر ۱۶۴.۷ در ۷۶.۷ در ۹.۱میلی‌متر به فروش می‌رساند اما وزن هر دو گوشی ۱۹۲ گرم بوده و با یکدیگر برابر است. هنوز اطلاعی در رابطه با وزن و ابعاد بدنه A04 Core در دست نیست.

تفاوت در طراحی تنها به این موارد ختم نمی‌شود. سامسونگ گوشی‌های A04 و A04s را در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و مسی عرضه کرده است اما برای سری A04 Core خود تنها سه رنگ مشکی، سبز و رز گلد را در نظر گرفته است.

تفاوت نمایشگر گلکسی A04 با گلکسی A04s و A04 Core

سامسونگ برای گلکسی A04 خود از نمایشگر ۶.۵ اینچ PLS LCD استفاده کرده که وضوح آن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل است و همین نمایشگر را برای مدل‌‌های A04s و A04 Core تکرار کرده است. همچنین تراکم پیکسلی هر سه گوشی ۷۲۰ پیکسل در هر اینچ بوده و نسبت تصویر نیز ۲۰:۹ است.

تفاوت در اینجا نسبت نمایشگر به بدنه است؛ نسبت نمایشگر به بدنه گوشی‌های A04 سامسونگ معادل ۸۱.۳ درصد بوده اما همین نسبت تصویر به بدنه در گوشی‌های A04s برابر ۸۰.۷ درصد و در گوشی‌های A04 Core برابر ۸۱.۸ درصد است. در اینجا نمایشگر A04 Core عملکردی بهتر نسبت به سایر مدل‌ها دارد، چرا که درصد بیشتری از گوشی را به خود اختصاص داده و از آن استفاده می‌کند.

تفاوت دیگر بین این سه گوشی در میزان نرخ نوسازی نمایشگر است. سامسونگ برای گلکسی A04 و گلکسی A04 Core نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را در نظر گرفته اما برای گلکسی A04s خود نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را در نظر گرفته است که در نتیجه A04s پخش بهتری نسبت به دو مدل دیگر دارد. در نهایت باید گفت هر سه مدل گوشی اقتصادی جدید سامسونگ از یک میزان شدت روشنایی ۴۰۰ نیت بهره‌مند هستند.

تفاوت دوربین گلکسی A04 با گلکسی A04s و A04 Core

گوشی هوشمند A04 مجهز به دوربین دوگانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل بوده و گشودگی دیافراگم آن معادل f/1.8 است. اگرچه سنسور اصلی گلکسی A04s نیز ۵۰ مگاپیکسلی و با گشودگی دیافراگم f/1.8 است، اما سامسونگ برای این سری از گوشی‌های خود بجای دو لنز از سه لنز استفاده کرده است.

سنسور دوم تشخیص عمق A04s همانند سنسور دوم تشخیص عمق A04 سامسونگ، ۲ مگاپیکسل و با گشودگی دیافراگم f/2.4 است اما گلکسی A04s از یک لنز سوم ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز بهره برده است. سامسونگ گوشی‌های سری A04 Core خود را تنها با یک لنز ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 معرفی کرده که احتمالا برای کاربرانی که دوربین گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است، این گوشی گزینه مناسبی نباشد.

تصاویر ثبت شده در هر دو گوشی A04 و A04s برابر بوده و از کیفیتی مناسب برخوردار هستند اما با توجه به اینکه هنوز سری A04 Core وارد بازار نشده، نمی‌توان در رابطه با کیفیت تصاویر ثبت شده این گوشی نظری داد البته با توجه به اینکه این دوربین تنها ۸ مگاپیکسل است، قاعدتا تصاویر باید کیفیت پایین‌تری نسبت به A04 و A04s داشته باشد.

در بخش دوربین سلفی، سامسونگ برای هر سه مدل گلکسی A04 و گلکسی A04s و گلکسی A04 Core از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده که تصاویر ثبت شده توسط این دوربین خوب ارزیابی شده و پرتره‌هایی با تمام جزئیات ثبت می‌کند.

تفاوت عملکرد گلکسی A04 با گلکسی A04s و A04 Core

سامسونگ گلکسی A04 قدرت خود را از پردازنده نا آشنای ۸ هسته‌ای Unisoc SC9863A دریافت می‌کند که با فرایند ۲۸ نانومتری تولید شده است. همانطور که در بررسی این محصول ذکر کردیم، این پردازنده عملکرد خوبی دارد و حتی قادر است بازی‌های سه‌بعدی را به خوبی اجرا کند. سامسونگ برای مدل‌های گلکسی A04s و گلکسی A04 Core از پردازنده ۸ هسته‌ای Samsung Exynos 850 که با فرایند ۸ نانومتری تولید شده، استفاده کرده که به مراتب عملکردی بهتر نسبت به پردازنده A04 دارد. در حالی که گلکسی A04 از پردازنده گرافیکی IMG8322 برخوردار است، گلکسی A04 و گلکسی A04 Core به پردازنده گرافیکی Mali-G52 مجهز هستند.

در بخش رم و حافظه داخلی، سامسونگ گوشی‌های گلکسی A04 و گلکسی A04s را با ترکیب متنوعی به فروش می‌رساند که شامل ۳۲ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم و یا ۶۴ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم و یا ۶۴ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم و یا ۱۲۸ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم و یا ۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم است. در حالی که گلکسی A04 Core را تنها در یک پیکربندی ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم عرضه خواهد کرد که این میزان از حافظه داخلی و حافظه رم برای برنامه‌ها و یا بازی‌های امروزی کمی ناکافی به نظر می‌رسد.

اگرچه عملکرد سری A04 Core همانند A04s مطمئن‌تر به نظر می‌رسد اما به دلیل حافظه کمی که سامسونگ برای این مدل از گوشی‌های اقتصادی جدید خود در نظر گرفته، نمی‌توان همان عملکردی را از آن شاهد بود که از A04 و یا A04s شاهد هستیم. در نهایت هر سه مدل گوشی اقتصادی جدید سامسونگ با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core 4.1 اجرا می‌شود.

تفاوت باتری و شارژر گلکسی A04 با گلکسی A04s و A04 Core

گلکسی A04 انرژی خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دریافت می‌کند و خبری از فناوری شارژ سریع نیست. اگرچه دو مدل دیگر سامسونگ گلکسی A04s و سامسونگ گلکسی A04 Core نیز همانند گلکسی A04‌از یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار هستند اما تفاوت در اینجاست که این دو مدل برخلاف A04 از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند که در نتیجه علاوه‌بر آنکه مانند A04 به مدت دو روز در استفاده معمولی دوام می‌آورند، فرایند شارژ شدنشان به مراتب سریع‌تر از A04‌خواهد بود.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید، سه مدل گلکسی A04 و گلکسی A04s و گلکسی A04 Core تفاوت بسیاری در زمینه طراحی و سخت‌افزار با یکدیگر دارند. در این بین می‌توان گفت گلکسی A04s از نظر طراحی و سخت افزار در جایگاه نخست قرار می‌گیرد و گلکسی A04 و گلکسی A04 Core به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار خواهند گرفت.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 25

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :