etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه S22 Ultra با Mate 50 Pro هواوی

4.2
(6)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه S22 Ultra با Mate 50 Pro هواوی

هواوی سال‌ها است دستگاه‌های رده‌بالایی در قالب خانواده‌ی میت به بازار عرضه می‌کند و Huawei Mate 50 Pro نیز جدیدترین گوشی این خانواده است که با ویژگی‌های سخت‌افزاری چشمگیری به تازگی معرفی شده است. شاید اگر آمریکا تحریم‌های شدیدی علیه هواوی اعمال نمی‌کرد، امروز میت 50 پرو مهم‌ترین دستگاه اندرویدی دنیا لقب می‌گرفت. در هر صورت، ما در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های سخت‌افزاری و رابط کاربری اختصاصی هواوی میت ۵۰ پرو را با جدیدترین پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی S22 Ultra مقایسه کنیم تا شناخت بهتری نسبت به این محصول جدید هواوی پیدا کنیم. برای آشنایی با هواوی میت ۵۰ پرو با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.  

مقایسه طراحی  S22 Ultra با Mate 50 Pro هواوی

گلکسی  S22 Ultra  برخلاف سری S21 که گوشه‌های منحنی دارد. همچنین پنل نمایشگر ۶.۸ اینچی این گوشی توسط گوریلا گلس +Victus محافظت می‌شود. از سویی دیگر هواوی Mate 50 Pro از گوشه‌های صاف برخوردار بوده و نمایشگر ۶.۷۴ اینچی آن توسط Huawei Kunlun Glass محافظت می‌شود که به همان میزان در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است. همچنین اس ۲۲ اولترا به قاب آلومینیومی Armor مجهز بوده که در برابر شدیدترین خط و خش‌ها نیز مقاوم است؛ چیزی که هواوی از آن بهره نبرده است.

سامسونگ گلکسی S22 Ultra با ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر دارای وزنی معادل ۲۲۸ گرم بوده که برخی از منتقدین این وزن را کمی زیاد دانسته‌اند اما صرفا وزن زیاد نمی‌تواند مانع حضور چشمگیر این گوشی در رده گوشی‌های پرچمدار شود. اما هواوی میت ۵۰ پرو با ابعاد ۱۶۲.۱ در ۷۵.۵ در ۸.۵ میلی‌متر دارای وزن ۲۰۵ گرم بوده که به مراتب سبک‌تر از اس ۲۲ اولترا سامسونگ است.

سامسونگ گوشی‌ S22 Ultra خود را در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز، خاکستری، قرمز، آبی و بنفش به فروش می‌رساند که این تنوع گسترده رنگی بیش از چیزی است که هواوی برای گوشی Mate 50 Pro خود در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش و نارنجی عرضه کرده است. در نهایت هر دو گوشی دارای گواهی IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند.

 مقایسه نمایشگر  S22 Ultra با Mate 50 Pro  هواوی

گلکسی اس ۲۲ اولترا به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ مجهز است. سامسونگ ادعا می‌کند گوشی S22 Ultra از حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت در حالت عادی و ۱۲۰۰ نیت در حالت روشنایی بالا، برخوردار است. نمایشگر S22 Ultra‌ به کمک ویژگی جدید Vision Booster سامسونگ، نور روشن محیط را بهتر کنترل می‌کند.

گلکسی S22 Ultra دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و بازی‌هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی می‌کنند از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این گوشی بهره‌مند هستند.

از سویی دیگر هواوی میت ۵۰ پرو نمایشگر ۶.۷۴  اینچی OLED  با رزولوشن ۲۶۱۶ در ۱۲۱۲ پیکسلی دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی بهره می‌برد و افزون بر پشتیبانی از محتواهای HDR و HDR Vivid از طیف دیداری سه بعدی برخوردار است و وضوح تصویر هواوی به مراتب کمتر از سامسونگ است. نمایشگر میت ۵۰ پرو دارای ناچ نمایشگر برای دوربین سلفی است و لبه‌های نسبتا خمیده‌ای دارد.

مقایسه دوربین  S22 Ultra با Mate 50 Pro  هواوی

دوربین سامسونگ گلکسی S22 Ultra دارای تنظیماتی بوده که در سایر گوشی‌های سامسونگ وجود ندارد. هواوی Mate 50 Pro نیز از قابلیت‌های نرم‌افزاری Super Night Mode و Super Macro بهره‌مند است. این گوشی‌ها یک‌سری قابلیت نرم‌افزاری دیگر نیز با تمرکز بر تصویربرداری پرتره دارند تا کاربر بتواند عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرد.

 گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای ۵ دوربین در ۵ حلقه برجسته و جداگانه است که سه حلقه بزرگ آن شامل لنز تله اصلی، فوق عریض، بلند و دو حلقه کوچک آن شامل تله کوتاه، بیت AF لیزری است. این چیدمان کاملا مختص به S22 Ultra‌ بوده و آن را به یک گوشی بی رقیب تبدیل کرده است.  به جرات می‌توان گفت طراحی لنزهای دوربین آن بهتر از لنزهای دوربین آیفون است.

از سویی دیگر در قاب عقب هواوی میت ۵۰ پرو دوربین سه‌گانه‌ای قرار دارد که شامل یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی، یک لنز پریسکوپ 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم دیجیتال 100 برابری و یک لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با سیستم رنگی RYYB با لرزشگیر اپتیکال است و از فناوری دیافراگم متغیر با شش تیغه استفاده می‌کند. این فناوری به شما اجازه می‌دهد با تغییر دادن دیافراگم دوربین از بزرگ‌ترین به کوچک‌ترین حالت، نور را در سنسور حفظ کنید.

گلکسی S22 Ultra دارای سنسور پیکسل ۲.۴ میلی‌متری بزرگتر برای گرفتن نور و داده‌های بیشتر و همچنین لنز شیشه‌ای Super Clear برای فیلمبرداری در شب است. همچنین از یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، به‌علاوه دوربین‌های تله‌فوتوی دوگانه ۱۰ مگاپیکسلی برخوردار است که با هم ترکیب شده و زوم اپتیکال ۱۰ برابر و زوم فضایی ۱۰۰ برابر را ارائه می‌دهند.

سنسور دوم میت ۵۰ پرو نیز پریسکوپ ۶۴  مگاپیکسلی با ماتریس رنگی RYYB و لرزشگیر اپتیکال است. هواوی می‌گوید میت ۵۰ پرو می‌تواند زوم دیجیتال ۲۰۰ برابری داشته باشند. سنسور سوم این محصولات یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی است که از عکاسی ماکرو پشتیبانی می‌کند. در کنار این‌ها، چند سنسور دیگر از جمله سنسور فوکوس، نور مجاورتی و سنسور چند طیفی ۱۰ کاناله هم وجود دارند که به نورپردازی، بازتولید رنگ و بهینه‌سازی محوشدگی پس‌زمینه کمک می‌کنند.

سیستم تصویرسازی XMAGE دیگر ویژگی مهم هواوی میت ۵۰ پرو است که مبتنی بر چهار دستاورد مهم فنی ساخته شده: نور، دستگاه، برق و رایانش. این‌ها ارکان اصلی سیستم جدید عکاسی در سری میت ۵۰ پرو هستند که به شما کمک می‌کنند تصاویر باکیفیت، با رنگ‌های غنی، جزئیات بالا و سرزنده بگیرید.

مقایسه عملکرد و سخت افزار  S22 Ultra با Mate 50 Pro  هواوی

پرچمدار سامسونگ به تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده است. این پردازنده‌ی پرقدرت از واحد CPU هشت هسته‌ای شامل یک هسته‌ی ۳.۲ گیگاهرتزی Cortex-X2 و سه هسته‌ی ۲.۷۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 استفاده می‌کند. سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8+ Gen 1 4G مجهز به واحد گرافیکی Adreno و موتور هوش مصنوعی نسل هفتمی کوالکام است. از این سو میت ۵۰ پرو نیز به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 4G مجهز است که از نظر عملکرد کاملا مشابه اس ۲۲ اولترا سامسونگ است.

سامسونگ گلکسی S22 Ultra در پنج پیکربندی ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با رم ۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت با رم ۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود. این در حالی است که گوشی‌ میت ۵۰ هواوی در سه پیکربندی ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هواوی میت ۵۰ پرو پشتیبانی از سیستم ارتباط ماهواره‌ای است. به‌لطف سیستم ارتباط ماهوار‌ه‌ای می‌توانید در مناطقی که پوشش شبکه ارائه نمی‌شود با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید.

مقایسه رابط کاربری  S22 Ultra با Mate 50 Pro  هواوی

روی گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به صورت پیش‌فرض سیستم عامل اندروید ۱۲ و پوسته سفارشی One UI 4.1 نصب شده که جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ است. سامسونگ در این رابط کاربری تلاش کرده تا حد ممکن طعم اندروید خام را باقی بگذارد و تنها به امکاناتی که خود اندروید گوگل ارائه می‌کند، بی‌افزاید. مثل یک مرورگر وب سفارشی، اپلیکیشن گالری تصاویر و ده‌ها نرم افزار هوشمند دیگر که در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

هواوی میت ۵۰ پرو اولین گوشی‌ است که به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری EMUI 13 بر پایه‌ی سیستم‌عامل هارمونی ۳ در دسترس قرار می‌گیرد. هواوی در هارمونی ۳ انیمیشن‌ها را بهبود داده و ویجت‌های جدیدی اضافه کرده است.

هارمونی ۳ قابلیت جالبی تحت عنوان ابردستگاه دارد. از نگاه هواوی، ابردستگاه شامل ترکیبی از دو یا تعداد بیشتری دستگاه هوشمند است که به شکل متحد باهم کار می‌کنند. رابط کاربری این بخش بسیار ساده است. HarmonyOS 3.0 نمایی از دستگاه‌های به‌هم‌متصل را در قالب حباب‌های جداگانه نمایش می‌دهد؛ با ترکیب کردن حباب‌ها، می‌توانید دستگاه‌ها را با هم هماهنگ کنید و ابردستگاه بسازید.

مقایسه باتری و شارژر  S22 Ultra با Mate 50 Pro  هواوی

گلکسی اس ۲۲ اولترا از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که قدرت آن نسبت به ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Note 20 Ultra و مشابه S21 Ultra افزایش یافته است. این گوشی می‌تواند به مدت ۱۸ ساعت کامل از پخش ویدیو با نمایشگر تنظیم شده بر روی ۶۰ هرتز پشتیبانی کند. همچنین در هنگام کار با شبکه‌های اجتماعی در صورتی که به Wi-Fi متصل باشید، باتری آن به مدت ۱۷ ساعت و در حالت مکالمه ۳۲ ساعت دوام می‌آورد.

گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra مجهز به شارژ ۴۵ واتی بوده که نسبت به شارژ ۲۵ واتی در Galaxy S21 Ultra قدرت و سرعت شارژ بالاتری دارد. سامسونگ مدعی است که شارژ گوشی ظرف مدت ۲۰ دقیقه به ۵۰ درصد می‌رسد که این سرعت شارژ از سری S21 حدود ۱۰ دقیقه سریع‌تر است.

میت ۵۰ پرو انرژی خود را از باتری‌های ۴۷۰۰  میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد و از شارژ سریع سیمی ۶۶  واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم ۷.۵ واتی برخوردار است. هواوی می‌گوید گوشی‌ جدیدش دارای حالت اضطراری ویژه‌ای برای باتری است و با فعال کردن آن، در حالتی که تنها یک درصد از شارژ باتری باقی‌مانده باشد می‌توانید تا سه ساعت اضافه از گوشی‌ استفاده کنید.

سخن پایانی

خانواده هواوی میت آخرین بار در ماه نوامبر 2020 به‌روز شده بود و درست چند روز پیش از رویداد بزرگ اپل Far Out، هواوی از این پرچمدار خود رونمایی کرد. همانگونه که از این مقایسه می‌توان نتیجه گرفت، هواوی میت ۵۰ پرو اگر از سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا قدرتمندتر نباشد، ضعیف‌تر نیز نخواهد بود اما به دلیل نوظهور بودن سیستم‌عامل هواوی او اس، استفاده از آن برای کاربران چندان قابل اعتماد نیست.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محمد گرایی گفت:

mate 50 pro یا s22اولترا

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک گوشی گلکسی S22 Ultra گزینه‌ بهتری است