etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ با شیائومی ۱۲ لایت

3.7
(7)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ با شیائومی ۱۲ لایت

سری Redmi Note محبوب‌ترین سری گوشی‌های شیائومی در بازار جهانی است که تا پیش از این ۱۱ تکرار موفق داشته. اکنون شیائومی سری ردمی نوت ۱۲ را معرفی کرده که سرانجام وارد بازار جهانی شد. انتظار می‌رود به زودی در ایران نیز شاهد عرضه گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ باشیم. در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم این گوشی جدید شیائومی را با گوشی شیائومی ۱۲ لایت مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک از ارزش خرید بالاتری برخوردار هستند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقایسه طراحی گوشی ردمی نوت ۱۲ با شیائومی ۱۲ لایت

به نظر می‌رسد Redmi Note 12 از نظر طراحی به‌ویژه طراحی ماژول دوربین‌ها، تغییر زیادی کرده است. این گوشی با ماژول دوربین ساده شده و بسیار مینیمالیستی طراحی و تولید شده است. جزیره دوربین براق در بالای پنل پشتی مات قرار دارد. شیائومی ۱۲ لایت نیز دارای طراحی تخت بوده که پنل پشتی پلاستیکی آن مات بوده و با تکان دادن گوشی، تغییرات کمی را در رنگ آن شاهد خواهید بود. اما ماژول دوربین به سادگی ردمی نوت ۱۲ نبوده و شیائومی ۱۲ لایت دارای یک ماژول مستطیلی شکل برجسته بوده که سه لنز دوربین و یک فلش را در خود جای داده است.

شیائومی برای هر دو گوشی از متریال پلاستیک سخت و مقاوم استفاده کرده و فریم آن نیز پلاستیکی است. دکمه‌های پاور و کنترل صدا نیز در سمت راست این فریم پلاستیکی قرار گرفته اند.

ردمی نوت ۱۲ در سه رنگ مشکی، سفید و آبی وارد بازار جهانی شده که رنگ آبی آن یکی از چشم‌نوازترین رنگ‌های موجود در گوشی‌های هوشمند است. از سویی دیگر شیائومی ۱۲ لایت نیز در سه رنگ مشکی، فیروزه‌ای و صورتی به فروش می‌رسد که رنگ فیروزه‌ای آن بسیار جذاب است. شیائومی ردمی نوت ۱۲ با ابعاد ۱۶۵.۹ در ۷۶.۲ در ۸ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۸۸ گرم، در مقایسه با شیائومی ۱۲ لایت با ابعاد ۱۵۹.۳ در ۷۳.۷ در ۷.۳ میلی‌متر و وزن ۱۷۳ گرم بزرگ‌تر، سنگسن‌تر و ضخیم‌تر بوده اما لبه‌های گرد آن موجب شده تا در دست گرفتن آن راحت باشد.

مقایسه نمایشگر گوشی ردمی نوت ۱۲ با شیائومی ۱۲ لایت

ردمی نوت ۱۲ از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED بهره می‌برد که نسبت به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی AMOLED شیائومی ۱۲ لایت بزرگتر بوده اما کیفیت تصاویری که نمایشگر هر دو گوشی ارائه می‌کنند، کاملا متناسب با یک گوشی میان رده بوده و از دقت رنگ عالی و خوانایی مناسب برخوردار است.

نسبت تصویر ردمی نوت ۱۲ و شیائومی ۱۲ لایت ۲۰:۹ است اما تراکم پیکسلی ردمی نوت ۱۲ ۳۹۵ پیکسل در اینچ بوده که نسبت به تراکم تصویر ۴۰۵ پیکسل در اینچ شیائومی ۱۲ لایت، کم‌تر است اما این تفاوت چندان زیاد نیست. نمایشگر هر دو گوشی دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بوده که برای علاقه‌مندان به سریال‌ها و فیلم‌های شبکه‌های اینترنتی بسیار مناسب است. به خاطر داشته باشید که نرخ نوسازی این نمایشگرها به صورت پیش‌فرض روی ۶۰ هرتز تنظیم شده که‌می‌توانید به صورت دستی آن را بالا ببرید. البته این اقدام منجر به مصرف بالای باتری گوشی خواهد شد.

نمایشگر درمی نوت ۱۲ در زیر نور نسبت به شیائومی ۱۲ لایت بسیار خوانا و دقیق است. حداکثر روشنایی ردمی نوت ۱۲ برابر ۱۲۰۰ نیت بوده که عددی چشمگیر است و در نتیجه کار در فضای باز را برای کاربران آسان می‌کند؛ اما حداکثر روشنایی شیائومی ۱۲ لایت ۹۵۰ نیت است.

مقایسه عملکرد گوشی ردمی نوت ۱۲ با شیائومی ۱۲ لایت

ردمی نوت ۱۲ دارای پردازنده اسنپدراگون ۴ نسل ۱ است که قادر است کارهای روزمره نظیر وب گردی و حضور در شبکه‌های اجتماعی را به راحتی اجرا کند. اما این کمپانی برای شیائومی ۱۲ لایت از پردازنده اسنپدراگون 778 استفاده کرده که یک پردازنده رده بالا بوده و برای بازی کردن نیز می‌توان روی آن حساب کرد.

در یک تست ۲۰ دقیقه‌ای استرس، اسنپدراگون ۴ نسل ۱ هیچ تروتتلینگی نداشت، و تصور می‌شود SD 4 Gen 1 می‌تواند سرعت ساعت خود را برای مدت زیادی حفظ کند. همچنین در طول جلسات بازی طولانی مدت گوشی داغ نمی‌کند و گرمایشی وجود ندارد. فقط برخلاف شیائومی ۱۲ لایت انتظار بالاترین گرافیک را در بازی‌ها نداشته باشید اسنپدراگون ۴ نسل ۱، یک پردازنده میان رده است و بنابراین نباید انتظار گرافیک بالایی برای اجرای بازی‌هایی نظیر پابجی یا کالاف دیوتی داشت. در PUBG New State، زمانی که به ۶۰ فریم بر ثانیه تغییر دهید، شاهد افت کیفیت تصویر خواهید بود.

در گذشته رابط کاربری MIUI در گوشی‌های اقتصادی و میان رده شیائومی بهینه‌سازی ضعیفی داشت، اما به نظر می‌رسد که شیائومی تغییر سیاست داده و رابط کاربری ردمی نوت ۱۲ بسیار نرم و روان است. شیائومی ۱۲ لایت نیز با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 به فروش می‌رسد که مانند ردمی نوت ۱۲ بسیار نرم و روان است.

ردمی نوت ۱۲ با سه رم ۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایتی و دو پیکربندی حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود که با توجه به ترکیب سرعت رم بالا و اسنپدراگون ۴ نسل ۱، می‌توان انتظار عملکرد خوبی را از این گوشی هوشمند میان رده چینی داشت. شیائومی برای گوشی ۱۲ لایت خود تنها در دو پیکربندی رم ۶ و ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه کرده است.

مقایسه دوربین گوشی ردمی نوت ۱۲ با شیائومی ۱۲ لایت

ردمی نوت ۱۲ دارای یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در پشت است که با یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراه است. با توجه به قیمت گوشی، داشتن انتظارات بالا غیر منطقی است. با این حال دوربین‌ها به خوبی کار می‌کنند و تصاویری در حد یک گوشی میان رده ارائه می‌کنند. عکس‌های ثبت شده در نور روز دارای جزئیات معقولی هستند و حتی امکان زوم کردن را در یک ذره کوچک بدون از دست دادن جزئیات فراهم می‌کنند. این در حالی است که لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی شیائومی ۱۲ لایت تصاویر بسیار با کیفیت‌تری را ثبت می‌کند. اما تصاویر ثبت شده با لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو، فرقی با ردمی نوت ۱۲ ندارد.

عکاسی در شب با هر دو گوشی تنها با وجود نور کافی امکان پذیر است. شما همچنین باید در هنگام عکاسی دست خود را ثابت نگه دارید، چرا که این گوشی‌ها فاقد لرزشگیر خودکار هستند. دقت رنگ‌های ثبت شده با دوربین اصلی هر دو گوشی کاملا قابل قبول است و تصاویر بیهوده از رنگ اشباع نشده و دارای کیفیتی طبیعی است.

دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ و شیائومی ۱۲ لایت شگفت‌انگیز است. اگرچه در ابتدا تصور می‌شود با توجه به رزولوشن ۸ مگاپیکسلی انتظار زیادی نمی‌توان داشت، اما خروجی آن بسیار فراتر از حد انتظار است. از سویی دیگر لنز ماکرو به خوبی لنز اولتراواید عمل نمی‌کند و بهتر است از سنسور اصلی عکس بگیرید.

در بخش دوربین سلفی، شیائومی ۱۲ لایت با لنز ۳۲ مگاپیکسلی خود دوربین ۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۲ را به راحتی شکست می‌دهد. سلفی‌های ثبت شده با ۱۲ لایت بسیار با کیفیت‌تر و با جزئیات بیشتری نسبت به سلفی‌های ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ است.

مقایسه باتری گوشی ردمی نوت ۱۲ با شیائومی ۱۲ لایت

شیائومی برای گوشی ردمی نوت ۱۲ از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که در مقایسه با باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری شیائومی ۱۲ لایت طول عمر بالاتری دارد و در استفاده زیاد و سنگین، بیش از یک روز دوام می‌آورد. اما شیائومی این ضعف باتری ۱۲ لایت را با شارژر سریع ۶۷ واتی جبران می‌کند. شارژر ۶۷ واتی قادر است در کمتر از یک ساعت باتری را از صفر به ۱۰۰ در صد شارژ برساند که در مقایسه با شارژر ۳۳ واتی ردمی نوت ۱۲ بسیار سریع‌تر خواهد بود.

سخن پایانی

ردمی نوت ۱۲ دارای عملکردی خوب، اتصال 5G و نمایشگر واضح است. همچنین از یک شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. تنها جنبه ناامید کننده دوربین‌ها است که عملکرد آن پایین‌تر از حد انتظار است. شیائومی ۱۲ لایت نیز در بخش عملکرد و دوربین به راحتی ردمی نوت ۱۲ را پشت سر می‌گذارد. می‌توان گفت شیائومی ۱۲ لایت گزینه بهتری هم برای عکاسان و هم برای گیمرهای موبایل خواهد بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

عماد رضا گفت:

آیا نوت ۱۱ خوب است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
یک گوشی میان رده مناسب از برند شیائومی بوده که اغلب کاربران از عملکرد این گوشی راضی هستند