etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی

4.3
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی

سری Redmi Note محبوب‌ترین سری گوشی‌های شیائومی در بازار جهانی است که تا پیش از این ۱۱ تکرار موفق داشته. اکنون شیائومی سری ردمی نوت ۱۲ را معرفی کرده که سرانجام وارد بازار جهانی شد. انتظار می‌رود به زودی در ایران نیز شاهد عرضه گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ باشیم. مدل جدید ردمی نوت با قیمتی بالاتر از سری ۱۱ به فروش می‌رسد و دلیل آن تغییرات زیاد و چشمگیری است که شیائومی در این گوشی لحاظ کرده است.

در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم به بررسی کامل این گوشی میان رده و محبوب شیائومی بپردازیم. اگر قصد دارید در آینده یک ردمی نوت ۱۲ خریداری کنید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا ببینید قرار است از چه ویژگی‌هایی بهره‌مند شوید.

جدول مشخصات گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی

مشخصات فنیردمی نوت ۱۲ پرو
ابعاد۱۶۵.۹ در ۷۶ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن۱۸۷ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت
پردازندهاسنپدراگون ۴ نسل ۱‍
رمرم ۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
رم ۱۲ گیگابایت
حافظه اصلیحافظه ۱۲۸ گیگابایت
حافظه ۲۵۶ گیگابایت
دوربین هادوربین اصلی از نوع عریض ۴۸ مگاپیکسل
دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید ۱۲ عرضه با رابط کاربری MIUI 13
باتری و شارژرغیرقابل تعویض ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر سریع ۳۳ وات
رنگمشکی
سفید
آبی
بنفش
حسگرحسگر اثر انگشت
قطب نما
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
شتابسنج

بررسی طراحی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو

به نظر می‌رسد Redmi Note 12 از نظر طراحی به‌ویژه طراحی ماژول دوربین‌ها، تغییر زیادی کرده و دیگر طبق همان طراحی سنتی سری درمی نوت سابق نیست. ردمی نوت ۱۱دارای یک ماژول دوربین کاملا مشکی بود، اما ردمی نوت ۱۲ با ماژول دوربین ساده شده و بسیار مینیمالیستی طراحی و تولید شده است. جزیره دوربین براق در بالای پنل پشتی مات قرار دارد که تا حدی به گوشی‌های Realme شباهت دارد.

ردمی نوت ۱۲ در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و سبز وارد بازار جهانی شده که رنگ آبی آن یکی از چشم‌نوازترین رنگ‌های موجود در گوشی‌های هوشمند است. اگرچه روکش براق آن تا حد زیادی ضد لک است اما به طور کامل لک را از بین نمی‌برد. این گوشی میان رده شیائومی با ابعاد ۱۶۵.۹ در ۷۶ در ۷.۹ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۸۷ گرم، نسبتا سبک و باریک بوده و لبه‌های گرد آن موجب شده تا در دست گرفتن آن راحت باشد.

توصیه می‌شود در هنگام خرید این گوشی، یک قاب و گلس محافظ نیز برای آن تهیه نمایید چرا که شیائومی مشخص نکرده است که این گوشی از شیشه محافظ گوریلا گلس برخوردار است یا خیر.

بررسی نمایشگر گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو

ردمی نوت ۱۲ امسال از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED بهره می‌برد که ابعاد آن نسبت به نمایشگر ۶.۴۳ اینچ ردمی نوت ۱۱، افزایش قابل توجهی دارد. کیفیت تصاویری که این نمایشگر ارائه می‌کند، کاملا متناسب با یک گوشی میان رده بوده و از دقت رنگ عالی و خوانایی مناسب برخوردار است.

نسبت تصویر آن ۲۰:۹ بوده و تراکم پیکسلی آن ۳۹۵ پیکسل در اینچ است. این نمایشگر با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی که دارد، برای علاقه‌مندان به سریال‌ها و فیلم‌های شبکه‌های اینترنتی بسیار مناسب است. به خاطر داشته باشید که نرخ نوسازی این نمایشگر به صورت پیش‌فرض روی ۶۰ هرتز تنظیم شده که‌می‌توانید به صورت دستی آن را بالا ببرید. البته این اقدام منجر به مصرف بالای باتری گوشی خواهد شد.

نمایشگر درمی نوت ۱۲ در زیر نور نیز بسیار خوانا و دقیق است. حداکثر روشنایی که شیائومی برای این گوشی میان رده خود در نظر گرفته ۱۲۰۰ نیت بوده که عددی چشمگیر است و در نتیجه کار در فضای باز را برای کاربران آسان می‌کند.

بررسی عملکرد و نرم‌افزار گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو

ردمی نوت ۱۲ دارای پردازنده اسنپدراگون ۴ نسل ۱ است که قادر است کارهای روزمره نظیر وب گردی و حضور در شبکه‌های اجتماعی را به راحتی اجرا کند. در گذشته رابط کاربری MIUI در گوشی‌های اقتصادی و میان رده شیائومی بهینه‌سازی ضعیفی داشت، اما به نظر می‌رسد که شیائومی تغییر سیاست داده و رابط کاربری ردمی نوت ۱۲ بسیار نرم و روان است.

در یک تست ۲۰ دقیقه‌ای استرس، این پردازنده هیچ تروتتلینگی نداشت، و تصور می‌شود SD 4 Gen 1 می‌تواند سرعت ساعت خود را برای مدت زیادی حفظ کند. همچنین در طول جلسات بازی طولانی مدت گوشی داغ نمی‌کند و گرمایشی وجود ندارد. فقط انتظار بالاترین گرافیک را در بازی‌ها نداشته باشید اسنپدراگون ۴ نسل ۱، یک پردازنده میان رده است و بنابراین نباید انتظار گرافیک بالایی برای اجرای بازی‌هایی نظیر پابجی یا کالاف دیوتی داشت. در PUBG New State، زمانی که به ۶۰ فریم بر ثانیه تغییر دهید، شاهد افت کیفیت تصویر خواهید بود.

ردمی نوت ۱۲ با سه رم ۶ یا ۸ یا ۱۲ گیگابایتی و دو پیکربندی حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود که با توجه به ترکیب سرعت رم بالا و اسنپدراگون ۴ نسل ۱، می‌توان انتظار عملکرد خوبی را از این گوشی هوشمند میان رده چینی داشت. اسپیکرهای ردمی نوت ۱۲ نیز صداها را بلند اما کاملا معمولی پخش می‌کنند و نباید از یک گوشی میان رده انتظار صدایی باس و در عین حال با زیر و بم دقیق داشت. در نهایت می‌توان گفت که اسپیکرهای ردمی نوت ۱۲ چندان چنگی به دل نمی‌زند.

تجربه MIUI در Redmi Note 12 ترکیبی است. عملکرد روان بوده و گوشی نسخه سبک‌تر پوسته نرم‌افزار را با انیمیشن‌های فانتزی کمتر و جلوه‌های تاری کمتر اجرا می‌کند. مرکز کنترل یک پس‌زمینه خاکستری دارد که چندان جالب نیست. همچنین این گوشی با اندروید ۱۲ عرضه شده که می‌تواند کمی ناامید کننده باشد.

با این حال، وضعیت bloatware قابل ستایش است. اگرچه مقداری برنامه بی‌فایده وجود دارد اما می‌توانید تمامی این برنامه‌ها را حذف کنید. اگر شیائومی افکت‌های تاری و انیمیشن‌های راه اندازی اپلیکیشن را در MIUI 13 نیز فعال می‌کرد، استفاده از آن بسیار لذت بخش‌تر می‌شد.

بررسی باتری و اتصالات گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو

ردمی نوت ۱۲ از دو سیمکارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیت 5G است. وب‌سایت‌ها به سرعت بارگیری می‌شوند و سرعت دانلود به طرز چشمگیری بالا است. باتری این گوشی بسیار کار آمد است و هنگامی که از دیتای موبایل استفاده کنید، مصرف باتری بسیار ناچیز است. حتی اگر از گوشی خود استفاده زیاد و سنگینی داشته باشید، باتری آن یک روز کامل را دوام خواهد آورد. این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند و با یک شارژر سریع ۳۳ واتی شارژ می‌شود.

بررسی دوربین گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو

ردمی نوت ۱۲ دارای یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در پشت است که با یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراه است. با توجه به قیمت گوشی، داشتن انتظارات بالا غیر منطقی است. با این حال دوربین‌ها به خوبی کار می‌کنند و تصاویری در حد یک گوشی میان رده ارائه می‌کنند. عکس‌های ثبت شده در نور روز دارای جزئیات معقولی هستند و حتی امکان زوم کردن را در یک ذره کوچک بدون از دست دادن جزئیات فراهم می‌کنند.

از سویی دیگر عکاسی در شب تنها با وجود نور کافی امکان پذیر است. شما همچنین باید در هنگام عکاسی دست خود را ثابت نگه دارید، چرا که این گوشی فاقط لرزش گیر خودکار است. دقت رنگ‌های ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی کاملا قابل قبول است. تصاویر بیهوده از رنگ اشباع نشده و دارای کیفیتی طبیعی است.

دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ شگفت‌انگیز است. اگرچه در ابتدا تصور می‌شود با توجه به رزولوشن ۸ مگاپیکسلی انتظار زیادی نمی‌توان داشت، اما خروجی آن بسیار فراتر از حد انتظار است. از سویی دیگر لنز ماکرو به خوبی لنز اولتراواید عمل نمی‌کند و بهتر است از سنسور اصلی عکس بگیرید. اگر بخواهیم دوربین‌ها را در یک جمله توصیف کنیم، باید بگویم، عملکرد قابل قبولی در نور روز دارد، اما عملکرد آن در شب چشمگیر نیست.

سخن پایانی

ردمی نوت ۱۲ دارای عملکردی خوب، اتصال 5G و نمایشگر واضح است. همچنین از یک شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند که دستگاه را در کمتر از یک ساعت شارژ می‌کند. تنها جنبه ناامید کننده دوربین‌ها است که عملکرد آن پایین‌تر از حد انتظار است. در مجموع می‌توان گفت با یک گوشی میان رده روبه‌رو هستیم که انتظارات ما را در حد یک دستگاه میان رده برآورده خواهد کرد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :