etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی ردمی نوت ۱۱ شیائومی با گلکسی A23 سامسونگ

4.5
(4)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه گوشی ردمی نوت 11 شیائومی با گلکسی A23 سامسونگ

سامسونگ و شیائومی دو غول کره‌ای و چینی در امر تولید گوشی‌های هوشمند هستند. هر دو کمپانی از گوشی‌های اقتصادی گرفته تا میان رده و پرچمدار توانسته‌اند نظر کاربران را به خود جلب کنند. در این مطلب قصد داریم دو گوشی اقتصادی شیائومی ردمی نوت ۱۱ و سامسونگ گلکسی A23 را با یکدیگر مقایسه کنیم تا دریابیم کدام یک از این دو گوشی اقتصادی ارزش خرید بالاتری دارد. اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی را دارید و بین دو برند شیائومی و سامسونگ مردد هستید، تا انتهای این مطلب با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

جدول مقایسه ردمی نوت ۱۱ شیائومی با گلکسی A23 سامسونگ

مشخصات فنیXiaomi Redmi Note 11Samsung Galaxy A23
بدنه۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلی‌متر۱۷۹ گرمپشت پلاستیک/ فریم فلزی/ شیشه کورنینگ گوریلا گلس ۳۱۶۴.۵ در ۷۶.۹ در ۸.۴ میلی‌متر۱۹۵ گرمپشت پلاستیک/ فریم پلاستیک/ شیشه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵
نمایشگر۶.۴۳ اینچ AMOLEDنرخ نوسازی ۹۰ هرتزوضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰۶.۶ اینچ PLS IPS LCDنرخ نوسازی ۹۰ هرتزوضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸
پردازندهQualcomm SM6225 Snapdragon 680 4GQualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G
رم و حافظه داخلی۶۴ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم۶۴ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم۱۲۸ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم۱۲۸ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم۶۴ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم۶۴ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم۱۲۸ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم           
سیستم عاملاندروید ۱۱ و قابل ارتقا به اندروید ۱۲عرضه با رابط کاربری MIUI 13 اندروید ۱۲عرضه با رابط کاربری One UI 4.1
دوربیندوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلدوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلدوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلدوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلدوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلدوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلدوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلدوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلدوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتریباتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتشارژر سریع ۳۳ واتباتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتشارژر سریع ۲۵ وات
حسگرهاحسگر اثر انگشت کنار گوشیشتاب سنجژیروسکوپقطب نماحسگر مجاورتحسگر اثر انگشت کنار گوشیشتاب سنجژیروسکوپقطب نما

مقایسه طراحی ردمی نوت ۱۱ شیائومی با گلکسی A23 سامسونگ

در طراحی ردمی نوت ۱۱ از قاب فلزی قابل اعتماد دستگاه گرفته تا پنل پلاستیکی پشت دستگاه، از مواد مات ساخته شده‌اند. هرچند پنل پشتی به راحتی اثر انگشت را جذب می‌کند اما به طور کلی دست احساس خوبی به کاربران می‌دهد. ماژول دوربین دستگاه نسبت به مدل نسل قبلی این خانواده کمی پیچیده‌تر شده و جزیره‌ بیرون آمده آن همچنان بسیار خوب روی پنل پشتی دستگاه دیده می‌شود. سامسونگ گلکسی A23 نیز با بدنه‌ای از جنس پلاستیک باکیفیت در کنار ماژول دوربین همرنگ و چینش جذاب سنسورها توانسته در مقایسه با طراحی نسل‌های گذشته، موفقیت‌ بیشتری را برای غول تکنولوژی کره جنوبی به همراه داشته باشد.

با مراجعه به پنل جلوی ردمی نوت ۱۱، متوجه حاشیه‌های بسیار درشتی خواهید شد که البته از یک گوشی مقرون به صرفه کاملا قابل انتظار است. روزنه مخصوص دوربین سلفی که بالای نمایشگر دستگاه جای گرفته نیز احتمالا برای شما بیش از اندازه بزرگ به نظر برسد و ظاهرا فضای سیاهی اطراف آن را گرفته است. این در حالی است که هنگامی که به بخش جلوی گلکسی A23 نگاه کنید، یک صفحه پوشیده از نمایشگر را خواهید دید، اما این بار خبری از حفره روی نمایشگر نبوده و با طراحی ناچ مواجه خواهید شد. همانطور که می‌دانید، طراحی ناچ بسیار قدیمی شده و جای تعجب است کمپانی سامسونگ هنوز در حال استفاده از طراحی منسوخ ناچ است.

شیائومی ردمی نوت ۱۱ با ابعاد ۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلی‌متر و وزن ۱۷۹ گرم، کوچکتر و سبک‌تر از گلکسی A23 با ابعاد ۱۶۵.۴ در ۷۶.۹ در ۸.۴ میلی‌متر و وزن ۱۹۵ گرم است. همچنین ردمی نوت ۱۱ از گواهی IP53 مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب برخوردار بوده اما در جدول ویژگی‌های A23 اشاره‌ای به گواهی IP‌آن نشده است. اما شیشه محافظ گلکسی A23‌گوریلا گلس ۵ بوده که به مراتب مقاوم‌‎تر از شیشه محافظ گوریلا گلس ۳ در گوشی ردمی نوت ۱۱ شیائومی است. در نهایت گلکسی A23‌ در رنگ‌ها مشکی، سفید، آبی و گلبهی، و ردمی نوت ۱۱ در رنگ‌های خاکستری، سفید و آبی به فروش می‌رسد.

مقایسه نمایشگر ردمی نوت ۱۱ شیائومی با گلکسی A23 سامسونگ

یکی از ویژگی‌های اصلی ردمی نوت ۱۱ نمایشگر آن است. شیائومی در گوشی خود از پنل ۶.۴۳ اینچی با وضوح فول ‌اچ‌دی پلاس استفاده کرده که از هر نظر درخشان است و در این بازه قیمتی هیچ مشکلی به آن نمی‌توان گرفت. از سویی دیگر گوشی سامسونگ A23  مجهز به صفحه نمایش ۶.۶ اینچ PLS LCD با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل ۲۰:۹ است که پنل PLS LCD گلکسی A23‌ به مراتب از پنل AMOLED ردمی نوت ۱۱ شفافیت کم‌تری دارد.

نمایشگر ردمی نوت ۱۱ از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند همچنین گلکسی A23 نیز به نمایشگر ۶۰ هرتزی مجهز است که در نتیجه هر دو گوشی اقتصادی عملکردی روان ارائه می‌دهند. در بررسی ردمی نوت ۱۱ حداکثر روشنایی آن در حالت دستی به ۷۰۰ نیت و در حالت خودکار به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که با این وجود می‌توان گفت محتوا زیر نور مستقیم آفتاب به خوبی در آن دیده می‌شود.

سامسونگ تا حد زیادی در زمینه نمایشگر سامسونگ A23 ضعیف عمل کرده و می‌توان گفت که شیائومی در زمینه استفاده از نمایشگرهای باکیفیت شرایط بسیار خوبی را رقم زده و این در حالی است که هنوز در گوشی های سامسونگ شاهد استفاده از نمایشگرهای ضعیف و قدیمی با وضوح بسیار پایین هستیم.

مقایسه دوربین ردمی نوت ۱۱ شیائومی با گلکسی A23 سامسونگ

ردمی نوت ۱۱ از یک ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج می‌شود. از نظر عملی، تنها دو سنسور اصلی و فوق عریض دستگاه قابل استفاده هستند. در بالای نمایشگر دستگاه نیز از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین اصلی ردمی نوت ۱۱ با گرفتن عکس‌های دقیق نتیجه قابل قبولی را ارائه می‌کند و عکس‌های آن نور زیادی هم دارند.

مشکلات دوربین در محیط‌های کم نور یا شب بیشتر می‌شود و جزئیات بسیار کمی در عکس‌ها قابل مشاهده خواهد بود. حالت شب نیز چندان تاثیر زیادی در عکس‌ها نخواهد داشت. عکس‌های دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی دستگاه نیز در زمینه جزئیات و تعادل عملکرد چندان چشمگیری از خود نشان نمی‌دهد. ۱۱ همچنین باید به این نکته اشاره کرد که ردمی نوت ۱۱ می‌تواند عکس‌هایی با زوم ۲ برابری بگیرد، اما نکته مهم این است که عکس‌ها توسط سنسور اصلی دستگاه برش داده می‌شوند، بنابراین نویز بسیار زیادی در آن‌ها وجود خواهد داشت.

از این سو گلکسی A23 مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و در کنار سنسور اولترا واید ۵ مگاپیکسل می‌تواند کیفیت قابل توجهی را در اختیارتان قرار دهد. همچنین سنسور فوق عریض یا اولترا واید می‌تواند زاویه ۱۲۳ درجه را به سادگی پوشش دهد و این خبر خوبی است. در کنار این دو سنسور، یک سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسل و یک سنسور سنجش عمق دو مگاپیکسل هم قرار دارد که می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش عملکرد داشته باشد.

دوربین سلفی ردمی نوت ۱۱ عملکرد قابل قبولی دارد هرچند در برخی موارد رنگ پوست‌ها را با کمی تغییر نشان می‌دهد. حالت پرتره آن نیز اطراف سوژه را تا حد زیادی تار می‌کند اما همچنان عملکرد دوربین جلو آن را می‌توان قابل قبول در نظر گرفت. گوشی سامسونگ A23 در بخش جلو هم با سنسور سلفی ۸ مگاپیکسل همراه است. که تصاویر ثبت شده به خوبی ردمی نوت ۱۱ نخواهد بود.

در نهایت باید گفت که هر اندازه عملکرد سامسونگ در بخش نمایشگر به یک فاجعه شباهت داشت، در حال حاضر می‌توان گفت بخش دوربین شرایط بهتری را برای این دستگاه رقم زده است البته از نظر دوربین نیز مانند نمایشگر همچنان از ردمی نوت ۱۱ شیائومی عقب‌تر است.

مقایسه عملکرد ردمی نوت ۱۱ شیائومی با گلکسی A23 سامسونگ

ردمی نوت ۱۱ به پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ مجهز شده که عملکرد چندان بدی هم ندارد. برخی محدودیت‌های فنی مانند پشتیبانی از رم LDPPR4x و حافظه UFS 2.2 در آن دیده می‌شود که هردو نسبت به اجزای مدرن بازار کندتر هستند. همچنین گلکسی A23 نیز به پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ با عملکردی متوسط مجهز است.

هر دو گوشی ردمی نوت ۱۱ و گلکسی A23 برای کارهای روزانه مناسب هستند و در حین کار کردن معمولی دستگاه مانند پخش ویدیو، مرور وب یا استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب، کندی یا کاهش سرعت دستگاه را چندان حس نخواهید کرد.

پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون ۶۸۰ نیز Adreno 610 است و عملکرد آن در بازی‌ها با توجه به قیمت ردمی نوت ۱۱ راضی کننده است. شاید نتوانید بازی‌هایی مانند فورتنایت یا Asphalt 9 را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنید (که البته کاملا قابل انتظار است) اما همچنان در اجرای آن‌ها با تنظیمات گرافیکی معمول به مشکل زیاد نخواهید خورد.

قطعا ردمی نوت ۱۱ و گلکسی A23 سامسونگ به عنوان گوشی‌های ارزان قیمت برای اجرای بازی عملکرد قابل قبولی دارند اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تنظیمات گرافیکی بازی‌های سنگینی مانند پابجی یا Genshin Impact را به حداکثر برسانید.

ردمی نوت ۱۱ در چهار ترکیب‌بندی مختلف عرضه شده که از ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. اما گلکسی A23‌ از ۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که با توجه به نسخه رم ۸ گیگابایتی، می‌توان انتظار سرعت بیشتری را داشت.

مقایسه باتری ردمی نوت ۱۱ شیائومی با گلکسی A23 سامسونگ

ردمی نوت ۱۱ شیائومی از شارژدهی بالای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع برخوردار است. باتری ردمی نوت ۱۱ حداقل دو روز کامل در هنگام استفاده عادی مانند مرور وب، پیام دادن یا چک کردن شبکه‌های اجتماعی شارژدهی خواهد داشت که بسیار چشمگیری است و می‌توان آن را با سرعت شارژ فوق‌العاده ۳۳ وات شارژ کرد که در این شرایط پس از گذشت حدود یک ساعت می‌توان آن را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کرد.

سامسونگ A23 نیز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده بوده اما از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند که سرعت شارژ آن کم‌تر از ردمی نوت ۱۱ است. شارژ سریع ۲۵ وات می‌تواند سرعت شارژی معادل گوشی A52s را برای A23 فراهم کند.

از دیگر برتری‌های ردمی نوت ۱۱ به گلکسی A23 می‌توان به حالت صرفه جویی اشاره کرد. شیائومی از حالت صرفه جوی بهینه‌سازی باتری فوق‌العاده در گوشی خود استفاده کرده که میزان مصرف باتری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و این حالت برای زمان‌هایی مانند مسافرت که به شارژ دسترسی ندارید بسیار مفید خواهد بود.

سخن پایانی

اگر چه هر دو گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ و سامسونگ گلکسی A23 در گروه گوشی‌های ارزان قیمت یا همان اقتصادی قرار دارد اما همانطور که در این مقایسه شاهد بودید، ردمی نوت ۱۱ از تمامی جهات نسبت به گلکسی A23 برتر است. نمایشگر، باتری و دوربین ردمی نوت ۱۱ توانسته است گلکسی A23 را شکست دهد. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی را دارید و بین این دو گوشی مردد هستید، پیشنهاد ما شیائومی ردمی نوت ۱۱ است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

شیرین نیکنام گفت:

بهترین گوشی در رنج قیمت ۶ تومن چیست؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از برند سامسونگ گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A04s با حافظه 64 گیگابایت و رم4 گیگابایت و از برند شیائومی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10C با حافظه 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت(گلوبال) را پیشنهاد می‌کنیم. جهت مشاهده محصول و یا خرید به لینک‌های زیر از فروشگاه اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-a04s-dual-sim-64gb-and-4gb-ram-mobile-phone
https://etebarkala.com/products/xiaomi-redmi-10c-dual-sim128-gb-and-4-gb-ram-mobile-phone

الناز حبیبی گفت:

آهنگ پیام سامسونگ