etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی Redmi Note 11 Pro با Redmi Note 11 Pro Plus

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه گوشی Redmi Note 11 Pro با Redmi Note 11 Pro Plus

 شیائومی در ژانویه ۲۰۲۲ گوشی هوشمند Redmi Note 11 Pro را معرفی کرد که اگر چه مدل جدیدتر Redmi Note 11 Pro Plus است که در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی شد، اما عملکردی به مراتب ضعیف‌تری نسبت به آن دارد. در این مطلب، این دو گوشی میان رده شیائومی را از هر نقطه نظر با یکدیگر مقایسه کردیم و در نهایت بجز نمایشگر، در سایر موارد Redmi Note 11 Pro Plus عملکرد بهتری ارائه داده است. اگر قصد دارید با این تفاوت‌ها آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مقایسه طراحی Redmi Note 11 Pro با Redmi Note 11 Pro Plus

طراحی گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro ترکیبی از شیشه و پلاستیک بوده و دارای روکش مات است. ردمی نوت ۱۱ پرو نسبت به نسل قبلی خود، نوت 10 پرو، دارای طراحی ظریف‌تر بوده و از طراحی صاف بهره‌می‌برد.  

پشت مات Redmi Note 11 Pro  برخلاف گوشی‌های براق، لک نمی‌شود و به راحتی پاک می‌شود. با توجه به قاب و گلس اضافه‌ای که هنگام خرید در جعبه وجود دارد، می‌توان نتیجه گرفت این گوشی ضد آب نیست ولی در برابر پاشش مایعات مقاوم است.

پنل پشتی و جلویی Redmi Note 11 Pro Plus نیز همانند Redmi Note 11 Pro شیشه‌ای بوده و دارای فریم پلاستیکی است که جای اثر انگشت و لک روی آن باقی نمی‌ماند. شیائومی Redmi Note 11 Pro+ مانند ردمی نوت ۱۱ پرو ضد آب نبوده و صرفا دربرابر پاشش آب مقاوم است.

نوت 11 پرو شیائومی با بازگرداندن درگاه هدفون ۳.۵ میلی‌متری، انتخاب خوبی برای دوستداران هدفون سیمی است. همچنین فرستنده مادون قرمز بلستر IR که در این گوشی تعبیه شده، می‌تواند تلویزیون یا سیستم صوتی را با استفاده از برنامه از پیش نصب شده Mi Remote کنترل کند.

پورت USB-C گوشی در پایین و در کنار یک اسلات دو سیم کارته قرار دارد و دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور نیز در سمت راست فریم آن قرار گرفته است که دکمه پاور به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل می‌کند.

در قسمت پنل پشتی Redmi Note 11 Pro+ دوربین اصلی به صورت جزیه‌ای خودنمایی می‌کند. حسگر اثرانگشت در دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار دارد و بلندگوهای آن نیز مانند ۱۱ پرو استریو با کیفیت استاندارد و قابل قبول است. این گوشی مانند ردمی نوت ۱۱ پرو دارای جک هدفون ۳.۵ میلی متری بوده که یک امتیاز برای کسانی است که می‌خواهند از مجموعه هدفون‌های سیمی استفاده کنند.

ردمی نوت ۱۱ پرو علیرغم ابعاد بزرگ ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر، در دست بسیار خوب قرار می‌گرد و استفاده از آن راحت است. همچنین طراحی مات آن زیبا و عالی به نظر می‌رسد. متریال بکار رفته در این گوشی درجه یک بوده و از نسل قبلی و حتی Poco X4 Pro 5G نیز پیشرفته‌تر است.

شیائومی Redmi Note 11 Pro+ شباهت زیادی به Redmi Note 11 Pro دارد. به سختی می توانید آنها را از هم تشخیص دهید، اما همانطور که وزن‌ها و اندازه‌ها نشان می دهد، آن‌ها دارای تفاوت‌های ظاهری نیز هستند. ردمی نوت ۱۱ پلاس با ابعاد ۱۶۳.۷ در ۷۶.۲ در ۸.۳ و وزن ۲۰۴ گرم، از ردمی نوت ۱۱ کوچکتر و سبک تر است در حالی که از همان ابعاد نمایشگر بهره می‌برد.

 مقایسه نمایشگر Redmi Note 11 Pro با Redmi Note 11 Pro Plus

نمایشگر شیائومی Redmi Note 11 Pro نسبت به قیمت آن بسیار عالی است. پنل این گوشی هوشمند شیائومی از نوع AMOLED بوده و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. شیائومی  Redmi Note 11 Pro با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی بزرگ و با وضوح تصویر فول اچ‌دی ، تصاویری شفاف و زنده‌ای را ارائه می‌دهد بنابراین Redmi Note 11 Pro یک گوشی عالی برای تماشای فیلم است و افرادی که به یک پخش‌کننده رسانه از طریق گوشی همراه خود نیاز دارند، یک انتخاب ایده‌آل به حساب می‌آید.

وضوح تصویر نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و شدت روشنایی آن  در حالت استاندارد ۷۰۰ نیت بوده که شیائومی ادعا می‌کند می‌تواند تا ۱۲۰۰ نیت برسد. همچنین پنل این نمایشگر توسط شیشه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس کاملا مشابه ردمی نوت ۱۱ پرو است. این گوشی از همان نمایشگر ۶.۶۷ اینچی Full HD+، AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره برده است که شدت روشنایی آن مانند Redmi Not 11 Pro بین ۷۰۰ الی ۱۲۰۰ نیت است.

دوربین سلفی نیز به صورت یک سوراخ کوچک در مرکز قسمت بالایی این نمایشگر قرار گرفته که مشکلی از نظر دید ایجاد نمی‌کند. نمایشگر Redmi Not 11 Pro Plus مانند Redmi Not 11 Pro با شیشه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود که برای یک گوشی میان رده، مناسب است.

مقایسه دوربین Redmi Note 11 Pro با Redmi Note 11 Pro Plus

دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض Redmi Note 11 Pro از سنسور مناسب سونی IMX 355 بهره‌مند بوده و دارای لنز f/2.2 با میدان دید ۱۱۸ درجه است. در نهایت دوربین ماکرو با فوکوس ثابت ۲ مگاپیکسلی از سنسور کوچک GalaxyCore GC02M1 (1/5 اینچ) استفاده می‌کند.

در قسمت پنل جلویی، دوربین سلفی با یک سنسور کوچک ۱۶ مگاپیکسلی OmniVision با اندازه ۱/۳.۰۶ قرار دارد که با لنز f/2.4 مطابقت دارد.

شیائومی در Note 11 Pro+ 5G، Redmi حسگر عمق را که در Note 11 Pro 5G وجود داشته، حذف می‌کند. البته شما این تغییر را متوجه نخواهید شد چرا که عملکرد دوربین کاملا یکسان است. این گوشی دارای همان دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که ردمی نوت ۱۱ پرو به آن مجهز است.

دوربین سلفی ردمی نوت ۱۱ پلاس ۱۶ مگاپیکسل بوده که تصاور قابل قبولی ثبت می‌کند و از این نظر مشابه ردمی نوت ۱۱ پرو است.

تفاوت اصلی میان دوربین ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس در کیفیت فیلمبرداری است. شیائومی Note 11 Pro+ 5G، Redmi تا 4K/30fps پشتیبانی می‌کند، و اگر می‌خواهید ۶۰ فریم بر ثانیه داشته باشید، باید به 1080p برگردید. در کل، فیلمبرداری این گوشی به مراتب بهتر از ردمی نوت ۱۱ پرو است.

مقایسه عملکرد Redmi Note 11 Pro با Redmi Note 11 Pro Plus

گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro  به پردازنده Mediatek Helio G96 با فرایند ۱۲ نانومتری مجهز بوده که پردازنده قدرتمندتری نبوده اما در این رده قیمت گوشی، منطقی به نظر می‌رسد. پردازنده Helio G96 دارای هشت هسته معمولی و دو هسته Cortex-A76 با کارایی بالا با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف Corext-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است.

پردازنده Helio G96 دارای پردازنده گرافیکی Mali-G57 دو هسته ای بوده که دارای یپیکربندی دو هسته‌ای است. این پردازنده گرافیکی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در نهایت، Redmi Note 11 Pro در سه پیکربندی، رم ۶ گیگابایتی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود است.

شیائومی Redmi Note 11 Pro با نسخه MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۱ اجرا می‌شود و هیچ یک از ویژگی‌های اندروید ۱۲ مانند ویجت‌های اصلاح‌شده و صفحه ویجت جدید را شامل نمی‌شود. هیچ فضایی برای حریم خصوصی پیشرفته وجود ندارد. برنامه File Manager و ساعت به روز شده با حالت Bedtime نیز در هیچ کجا یافت نمی شود.

از دیگر عواملی که گوشی Redmi Not 11 Pro Plus را از Redmi Not 11 Pro متمایز می‌سازد، پردازنده آن است. پردازنده ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس از اسنپدراگون ۶۹۵ در Pro به مدیاتک Dimensity 920 در Pro+ تغییر کرده است که اگرچه نام تجاری اسنپدراگون درخشان تر است اما مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰ به مراتب عملکرد قوی‌تری دارد.

وقتی صحبت از عملکرد بازی به میان می‌آید، نمی‌توان گفت ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس یک گوشی گیمینگ است، اما به اندازه کافی خوب عمل می‌کند. اگر بازی  Call of Duty Mobile را بجای ۱۲۰ فریم در ثانیه روی ۶۰ فریم در ثانیه تنظیم کنید، بدون مشکل می‌توانید آن را بازی کنید.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI12.5 اجرا می‌شود و در دو مدل ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم با ۱۲۸ و یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در بازار به فروش می‌رسد.

مقایسه عمر باتری Redmi Note 11 Pro با Redmi Note 11 Pro Plus

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو، مانند مدل‌های قبلی نوت، از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژر آن از ۳۳ وات در Note 10 Pro به 67 W در اNote 11 Pro ارتقا یافته است. این باتری به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد و در صورت استفاده معمولی، پس از یک روز همچنان بین ۳۰ الی ۴۰ درصد از باتری همچنان باقی مانده است.

شارژ سریع ۶۷ واتی باعث می‌شود که کل تجربه شارژ شبیه به یک گوشی پرچم‌دار باشد. ردمی نوت ۱۰ پرو حداکثر شارژ ۳۳ واتی دارد، که هنوز هم بسیار سریع است، اما ۶۷ وات یکی از آن ارتقا هایی است که مایه شگفتی شده است.

باتری این گوشی توسط یک آداپتور برق ۶۷ واتی قادر است تنها ظرف مدت ۱۵ دقیقه از صفر درصد شارژ به ۴۵ درصد رسیده و در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۷۸ درصد شارژ خواهد رسید.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های اضافه شده به Redmi Note 11 Pro+ 5G شارژ ۱۲۰ واتی بسیار سریع است. این گوشی با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که کوچک‌تر از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ۱۱ پرو است ارائه شده که اگرچه زودتر شارژر آن تمام می‌شود اما به لطف شارژر ۱۲۰ واتی فوق سریع، تنها در ۱۵ دقیقه گوشی شما از صفر به ۱۰۰ درصد شارژ کامل می‌رسد.

هنگامی که شما قادر هستید ظرف مدت ۱۵ دقیقه گوشی را به شارژ کامل برسانید، دیگر عمر باتری کوتاه چندان اهمیتی نخواهد داشت.

سخن پایانی

اگرچه در نگاه نخست ردمی نوت ۱۱ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس از نظر ظاهری شباهت زیادی دارد اما هنگامی که به بررسی آن می‌پردازیم، از هر نظر با یکدیگر متفاوت هستند بجز نمایشگر که هر دو از نمایشگرهایی یکسان بهره می‌برند. در تمامی موارد گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus از گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro عملکرد بهتری دارد اما این تفاوت آنقدرها زیاد نبوده که بتوان گفت ردمی نوت ۱۱ پرو ارزش خرید ندارد! بنابراین اگر به دنبال یک گوشی میان رده‌ای هستید که هیچ ایرادی به آن وارد نباشد، Redmi Note 11 Pro Plus می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

مصی گفت:

سلام تفاوت note 11proبا note 11 pro plus چیه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید. ما در این مقایسه به تفاوت این دو مدل از گوشی های شیائومی پرداخته ایم

آراد شفیعی گفت:

آیا گوشی شیامی نوت 11 خوب است یا SE2022

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
شما دو سیستم‌عامل کاملا متفاوت را مقایسه می‌کنید. البته بدون شک آیفون SE 2022 بهتر از ردمی نوت ۱۱ شیائومی است

فرشته گفت:

ارزش خرید شیامی بالاتره یا سامسونگ؟؟من خودم بشخصه همیشه سامسونگ خریداری کردم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
سخت افزار گوشی‌های شیائومی و سامسونگ با هم برابر است و حتی گاهی در یک رنج قیمت، شیائومی از سخت افزار بهتری استفاده کرده. اما پشتیبانی اندروید و پشتیبانی امنیتی سامسونگ طولانی مدت است و شیائومی پشتیبانی کوتاه مدت دارد

فرشته گفت:

سلام وخسته نباشید گوشی ردمی نوت ۱۱پرو ۴gبا۵gیخورده تفاوت دارن …کیفیت عکسای ۴g خیلی بهتر است درصورتی ک پردازنده ۵g برتری داره…بنظرتون ارزش خرید کدوم مدل بالاتره؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
این تفاوت به دلیل پردازنده‌های متفاوتی است که در این گوشی ها استفاده شده. در نسخه 4G از پردازنده Mediatek Helio G96 استفاده شده و در نسخه 5G از پردازنده Snapdragon 695 که به نسبت عملکرد بهتری دارد. در مجموع تفاوت چندان زیاد نیست و هر دو ارزش خرید بالایی دارند