etebarkala snappay
etebarkala snappay

هشت برنامه برای فرستادن لوکیشن روی گوشی موبایل

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
هشت برنامه برای فرستادن لوکیشن روی گوشی موبایل

آیا می‌خواهید به برنامه‌ای برای ارسال موقعیت مکانی دوستان و خانواده از روی نقشه دسترسی داشته باشید؟ کمی ترسناک به نظر می‌رسد، اما این روزها اکثر مردم مکان سکونت خود را به طور مداوم در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌کنند. مطمئنا یک برنامه دیگر که حریم خصوصی را از بین می‌برد، دیگر ضرری نخواهد داشت!

اگر می‌خواهید بهترین برنامه‌های مکان یاب، برنامه‌های ردیابی GPS و راه‌هایی برای یافتن موقعیت مکانی دوستانتان را داشته باشید، تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا با ما همراه باشید.

برنامه رایگان Glympse

با گذشت زمان، Glympse به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مکان یابی در Play Store تبدیل شده است. فرض اصلی برنامه این است که به سرعت و به راحتی موقعیت GPS خود را با دوستان، خانواده و همکاران به اشتراک بگذارید.

یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه این است که گیرندگان نیازی به ثبت نام برای دیدن مکان شما روی نقشه ندارند. آن‌ها فقط به اتصال وب نیاز دارند. این موضوع Glympse را از سایر برنامه‌های اشتراک‌گذاری مکان مانند WhatsApp و Google Maps متمایز می‌کند.

برنامه Glympse همچنین دارای یک ویژگی ایمنی مهم است. تمام Glympse ها به طور خودکار پس از یک دوره زمانی مشخص منقضی می‌شوند. بنابراین هیچ خطری وجود ندارد که فراموش کنید اشتراک گذاری موقعیت مکانی را خاموش کنید و به طور تصادفی مکان خود را برای ساعت‌ها پخش کنید.

دانلود رایگان برنامه Glympse

برنامه رایگان Family Locator

برنامه Family Locator بهترین برنامه در این لیست برای کسانی است که بچه دارند و می‌خواهند همیشه از موقعیت مکانی آن‌ها مطلع باشند. می‌توانید از این برنامه برای مشاهده مکان هم‌زمان هر فرد دیگری در خانواده‌تان که از این برنامه استفاده می‌کند استفاده کنید. همچنین یک سرویس پیام رسانی داخلی برای تماس با سایر کاربران نیز وجود دارد.

برنامه Family Locator یک دکمه SOS برای والدین دارد که ایمنی مکانی کودک را مشخص کرده و والدین را از شرایط کودک مطلع می‌سازد. هنگامی که این دکمه را فشار دهید، بلافاصله موقعیت مکانی بچه‌های را روی نقشه نشان می‌دهد که در سفرهای خانوادگی در مکان‌های عمومی بزرگ، جایی که بچه‌ها به تنهایی مستعد پرسه زدن هستند، مفید است.

والدین همچنین می‌توانند اعلان‌هایی را تنظیم کنند تا زمانی که فرزندشان به مقصدی خاص مانند مدرسه می‌رسد، هشدار دریافت کنند. و این برنامه از مشخص کردن مناطق امن و ناامن پشتیبانی می‌کند. اگر کودکی از محدوده تعیین شده توسط والدین عبور کند، والدین هشدار دریافت می‌کنند. بر خلاف Glympse، دیگران باید Family Locator را برای دیدن مکان خود نصب کنند.

دانلود رایگان برنامه Family Locator

برنامه رایگان A-GPS Tracker

اگرچه مورد استفاده اصلی بسیاری از برنامه‌های ردیابی موقعیت مکانی در این دسته، مراقبت از فرزندان شما است، اما برای افرادی که زمان زیادی را خارج از شهر می‌گذرانند نیز مفید هستند. به طور خاص، ما در مورد کوهنوردان، طبیعت گردان و کمپینگ‌ها صحبت می‌کنیم.

پیاده روی در مناطق ناآشنا می‌تواند یک خطر جدی برای شما به همراه داشته باشد. تغییرات آب و هوایی به راحتی می‌تواند منجر به گم کردن مسیر شود. به این ترتیب، منطقی است که A-GPS Tracker را قبل از حرکت به سمت مقصد، روی دستگاه خود نصب کنید.

توسعه دهندگان برنامه را با در نظر گرفتن نیازهای کوهنوردان ایجاد کردند. همه نقشه‌ها دارای اندازه گیری ارتفاع هستند و مختصات طول و عرض جغرافیایی برای موقعیت مکانی شما در هر دو درجه و UTM-WSG84 ارائه شده است. همچنین می‌توانید مسیرهای کاربران دیگر را بارگیری کنید و در صورت دور شدن بیش از حد از جایی که قرار است باشید، هشدار صوتی دریافت کنید.

دانلود رایگان برنامه A-GPS Tracker

برنامه رایگان Geo Tracker

برنامه Geo Tracker یکی دیگر از برنامه‌های ردیابی GPS است که ارزش بررسی دارد. این برنامه مانند A-GPS Tracker، عمدتا برای افرادی که زمان خود را در بیابان یا کوهستان می‌گذرانند، مفید است.

برنامه Geo Tracker موقعیت مکانی شما را بر روی نقشه ترسیم می‌کند، همچنین مجموعه‌ای از داده‌های اضافی مانند سرعت، ارتفاع، فاصله عمودی برای صعود و فرود، و شیب را در اختیار شما قرار می‌دهد. همه آهنگ‌ها در قالب‌های GPX و KML ذخیره می‌شوند، به این معنی که می‌توانید آن‌ها را در برنامه‌هایی مانند Google Earth و Ozi Explorer وارد کنید.

ویژگی‌های دیگر عبارتند از پشتیبانی از نقشه‌های Yandex، و امکان علامت گذاری نقاط جالب در سفر است. همچنین می‌توانید موقعیت مکانی خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

دانلود رایگان برنامه Geo Tracker

برنامه Google Maps

این برنامه بستگی به موقعیت مکانی شخصی دارد که موقعیت خود را با شما به اشتراک می‌گذارد، بنابراین ممکن است برای برخی موقعیت‌ها بهترین گزینه نباشد. با این حال، یکی از گزینه‌های مناسب برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی است. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه موقعیت مکانی خود را با دوستان خود در Google Maps به اشتراک بگذارید، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

1. برنامه Google Maps را باز کنید.

2. روی پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

3. گزینه Location Sharing را از لیست گزینه‌ها انتخاب کنید.

4. روی دکمه اشتراک گذاری جدید در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.

5. مدت زمان اشتراک گذاری را تنظیم کنید یا گزینه Until you turn this off انتخاب کنید.

6. افرادی را که می‌خواهید با آن‌ها اشتراک گذاری کنید از لیست مخاطبین خود انتخاب کنید.

دانلود رایگان برنامه Google Maps

برنامه رایگان Life360

برنامه Life360 برای مدیریت افرادی که لوکیشن خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید از Circles استفاده می‌کند. بنابراین اگر بخواهید اپلیکیشنی برای ردیابی دوستان یا خانواده خود داشته باشید، گزینه خوبی است.

می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی موقعیت مکانی خود را با هر گروه به اشتراک بگذارید. برای مثال، ممکن است بخواهید هنگام بیرون رفتن در شب، موقعیت مکانی خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، اما نه در باقی ساعت روز. هر گروه دارای یک نقشه خصوصی و یک سرویس پیام خصوصی است که فقط اعضای همان گروه می‌توانند آن‌را ببینند.

دانلود رایگان برنامه Life360

برنامه رایگان GeoZilla Family GPS Locator

برنامه GeoZilla Family GPS Locator اپلیکیشن دیگری برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی با دوستان و خانواده است. برخلاف بسیاری از برنامه‌های اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، مکان یاب GPS خانواده GeoZilla به لطف ویژگی SLC، به سرعت باتری گوشی شما را خالی می‌کند. سایر ویژگی‌ها عبارتند از هشدارهایی برای زمانی که اعضای خانواده به مقصد می‌رسند و دیدن تاریخچه موقعیت مکانی یک هفته روی نقشه.

دانلود رایگان برنامه GeoZilla Family GPS Locator

برنامه رایگان Find My Kids

اگر نگران ایمنی فرزندان خود هستید، برنامه Find My Kids یک راه عالی برای اطمینان از موقعیت مکانی آن‌ها است. هنگامی که برنامه را روی تلفن خود نصب کردید، از شما درخواست می‌کند که برنامه Pingo را روی تلفن فرزندتان نصب کنید که به هر دو دستگاه اجازه می‌دهد به هم متصل شوند. پس از اتصال دستگاه‌ها، باید بتوانید موقعیت مکانی فرزندتان را ببینید و به بسیاری از ویژگی‌ها از جمله درصد باتری باقی‌مانده تلفن فرزندتان دسترسی داشته باشید.

هر زمان که کودک شما برای مدتی واکنشی نشان نمی‌دهد، می‌توانید صدای اطراف او را بشنوید تا مطمئن شوید که او در مکان امنی است. این برنامه هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی را ارائه می‌دهد. نسخه رایگان به شما این امکان را می‌دهد تا مکان فرزند خود را ببینید در حالی که نسخه پولی به شما امکان دسترسی به سایر ویژگی‌های پیشرفته را می‌دهد.

دانلود رایگان Find My Kids

سخن پایانی

برنامه ها تنها راه برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی نیستند. ابزارهای پوشیدنی، خدمات وب و حتی برخی از موتورهای جستجو وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند. به یاد داشته باشید، برخی از این برنامه‌ها بدون شک از نظر حریم خصوصی تهاجمی هستند. قبل از اشتراک گذاری موقعیت مکانی، مطمئن شوید که از امنیت کافی برخوردار هستند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :