etebarkala snappay
etebarkala snappay

5 روش کاربردی برای افزایش عمر شارژر

4.5
(8)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
۵ روش کاربردی برای افزایش عمر شارژر

استفاده از شارژر گوشی خراب شده خطرناک است و پیدا کردن نمونه اصل آن‌ها در بازار هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت. در این مطلب قرار است ۵ روش کاربردی را معرفی که عمر شارژر شما را افزایش خواهد داد. با ما همراه باشید.

چه از کابل شارژ لایتنینگ اپل یا کابل USB-C اندروید استفاده کنید این ۵ روش خیال شما بابت شارژر را حداقل مدت زیادی راحت خواهد کرد. پس با ما مجله اعتبارکالا همراه باشید. 

۱. از کابل شارژ خود محافظت کنید

محافظت کابل شارژر

بهترین راه برای جلوگیری از خراب شارژر، مراقبت از آن است. مثلا همیشه وقتی کابل شارژ را از دستگاه یا درگاه USB جدا می‌کنید، کابل را با دست خود نگه دارید. بیرون کشیدن ناگهانی کابل، به ضعیف‌ترین قسمت کابل، یعنی جایی که به درگاه وصل می‌شود فشار زیادی وارد می‌کند.

برای جابه‌جا کردن کابل، آن را حلقه کنید یا بند و گیره آن را محکم نگه دارید و حتما مطمئن شوید که کابل شارژ را به درستی حلقه کرده‌اید. سیم‌پیچی کابل به صورت خاصی انجام شده که بهتر است همیشه به صورت دایره‌ای آن حلقه کنید.

از خم کردن بیش از حد کابل یا محکم پیچاندن خودداری کنید. خم کردن کابل، به ویژه در نقطه اتصال آن به درگاه، دلیل اصلی آسیب به شارژر در طولانی مدت است. همچنین اگر بتوانید هنگام شارژ شدن دستگاه از آن استفاده نکنید، از پیچ خوردن آن جلوگیری خواهد شد.

پیچیدن کابل شارژر

شاید لازم باشد رفتار خود را تغییر داده و عادت‌های قدیمی را ترک کنید؛ ولی کابل شارژر شما قطعا بیشتر عمر خواهد کرد. اگر صبح‌ها به طور غریزی قبل از هرچیزی گوشی خود را در دست می‌گیرید، عادت کنید که اول سیم شارژ را از دستگاه جدا کنید.

اگر هنگام دراز کشیدن و کار کردن با گوشی آن را شارژ می‌کنید بهتر است که این عادت را ترک کنید؛ چون سیم شارژ به راحتی به هم می‌پیچد. اگر هنگام خارج شدن از خانه سیم شارژ را در کیف می‌اندازید چند ثانیه زمان بگذارید و آن را به درستی حلقه کنید و حتی آن را در کیف‌های کوچک سیم شارژر نگه دارید یا از نظم‌دهنده‌ی کابل استفاده کنید.

۲. از محافظ کابل استفاده کنید

محافظ کابل

محافظ‌های کابل، نقطه اتصال سیم شارژ را با پلاستیک یا فلز محافظت می‌کنند. این محافظ‌ها از مواد انعطاف‌پذیر ساخته می‌شوند تا به راحتی خم شوند. اگر جنس آن‌ها انعطاف‌پذیر نباشد فقط محل آسیب را از جایی که قرار دارد جابه‌جا می‌کند.

می‌توانید چند محافظ کابل را با قیمتی ناچیز از فروشگاه‌های اینترنتی بخرید. این محافظ‌ها قیمت و حتی رنگ‌های متفاوتی دارند و می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را خریداری کنید.

۳. از کابل‌های مگنتی استفاده کنید

کابل‌های مگنتی

با اینکه کابل‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند؛ اما جدا کردن ناگهانی آن‌ها از گوشی یا درگاه باعث کمتر شدن عمر آن‌ها می‌شود. همه ما تصادفی کابل را روی زمین انداخته‌ایم یا حتی ممکن است شارژر به جایی وصل شود و به این و آن طرف پرت شود. در چنین شرایطی سری کابل آسیب می‌بیند.

کابل‌های مگنتی از روش کابل‌های شارژ مگ‌سیف (magSafe) اپل که امروزه منسوخ شده استفاده می‌کنند و این روش تقریبا در هر شارژری پیاده می‌کنند. می‌توانید سری کوچک را به درگاه شارژ دستگاه خود وصل کنید و هر زمان که خواستید کابل مغناطیسی به راحتی به آن وصل می‌شود.

ساختار کابل شارژر مگنتی

وقتی قبل از خارج کردن کابل، گوشی را بکشید دیگر به سری شارژر فشار وارد نمی‌شود؛ چون برای جدا شدن کابل از دستگاه نیروی کمی نیاز است. می‌توانید هر تعداد که خواستید از این کابل‌ها بخرید و برای شارژ کردن همه‌چیزی از آن‌ها استفاده کنید.

بخش کوچکی که به درگاه دستگاه وصل می‌شود اندازه کوچکی دارد و شما را دچار مشکل نمی‌کند؛ به علاوه با قرار دادن آن در پورت دستگاه، از ورود گرد و غبار و کثیفی به داخل دستگاه جلوگیری خواهید کرد.

این مطلب را هم بخوانید: گوشی من به چه وسایل الکترونیکی متصل می‌شود؟

به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید کابل شارژ یکسانی را در چند دستگاه مختلف استفاده کنید حتما باید کابل‌ها را از یک برند بخرید. حتی می‌توانید از محافظ کابل برای سیم‌ها استفاده کنید تا دوام آن‌ها را بالاتر ببرید.

۴. از شارژر وایرلس استفاده کنید

شارژر وایرلس

امروزه استفاده از شارژر وایرلس در گوشی‌های موبایل در حال گسترده‌تر شدن است. اگر گوشی پرچمدار دارید، احتمالا گوشی شما از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند و برای استفاده از این قابلیت نیاز به خرید شارژر Wireless Qi دارید.

استفاده از این روش مشکل خرابی کابل شارژر را حل خواهد کرد اما نمی‌توانید هنگام شارژ دستگاه از آن استفاده کنید؛ ولی همین مسئله باعث می‌شود تا از گوشی خود کمتر استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که شارژر وایرلسی می‌خرید که ولتاژ بالایی دارد و گوشی شما هم می‌تواند از سیستم آن استفاده کند.

اگر گوشی شما از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند می‌توانید با قیمت کمی، یک گیرنده شارژ بی‌سیم به آن وصل کنید. این دستگاه‌ها یک پد شارژ باریک دارند که به درگاه شارژ وصل می‌شود و به گوشی شما می‌چسبد. بیشتر آن‌ها اگر از فلز ساخته نشده باشند می‌توانند پشت گوشی بمانند تا مرتبا آن‌ها را جدا نکنید.

با نصب گیرنده بی‌سیم، گوشی شما می‌تواند از شارژرهای بی‌سیم استفاده کند. ممکن است سرعت شارژ گوشی نسبت به حالت با سیم کمتر باشد اما با قیمت کمی خیال شما از خراب شدن سیم شارژ راحت می‌شود.

۵. کابل‌های خود را زود تعمیر کنید

کاور محافظت کابل آیفون

کابل‌های فرسوده خطرناک هستند و استفاده از آن‌ها ممکن آسیب رسان باشد. یک کابل شارژ فرسوده نه تنها به گوشی آسیب می‌رساند؛ بلکه ممکن است باعث برق‌گرفتگی شما یا حتی آتش‌سوزی شود. ما پیشنهاد می‌کنیم کابل‌های شارژ فرسوده را دور بیندازید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

اگر فکر می‌کنید کابل شارژ شما خیلی آسیب ندیده یا پارگی آن ناچیز است می‌توانید آن را تعمیر کنید. این کار به مراتب بهتر از استفاده از کابل شارژ فرسوده و معیوب است.

می‌توانید با مبلغ بسیار کمی، پلاستیک وارنیش بخرید. این لوله‌های پلاستیکی وارنیش را به دور سیم بیندازید و با سشوار حرارت دهید تا وارنیش به خوبی در جای خود ثابت شود. وارنیش تا حدودی انعطاف‌پذیری کابل شارژ را کاهش می‌دهد و به همین خاطر می‌تواند به عنوان محافظ کابل هم برای شما کار کند.

نظر شما در مورد راه‌ کارهای گفته شده برای افزایش طول عمر شارژر چیست؟ آیا راه حل دیگری می‌شناسید که جای آن در این فهرست خالی باشد؟ با اعتبارکالا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

منبع: howtogeek

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 8

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :