etebarkala snappay
etebarkala snappay

گوشی من به چه وسایل الکترونیکی متصل می‌شود؟

4.3
(9)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
گوشی من به چه وسایل الکترونیکی متصل می‌شود؟

شاید برایتان سوال پیش آمده که گوشی شما به چه وسایل الکترونیکی وصل می‌شود چون تمام وسایل الکترونیکی به هم متصل نمی‌شوند؛ هرچند اینترنت اشیا سعی می‌کند حتی وسایلی که به ذهنتان نمی‌رسد را به هم متصل کند. در این مطلب هم به این سوال پاسخ می‌دهیم هم خواهیم گفت که چطور گوشی خود را به وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون، لپ‌تاپ و کامپیوتر متصل کنید.

تقریبا تمام گوشی‌های موبایل می‌توانند بی‌واسط یا با یک واسط به سایر دستگاه‌های الکترونیکی متصل شوند. این کار از طریق وای‌فای، کابل USB یا بلوتوث انجام می‌شود. در بعضی مناطق این کار ممکن است هزینه اضافی روی دوش کاربر بگذارد.

همچنین بدیهی است که اگر گوشی شما اتصال اینترنت داشته باشد می‌توانید اینترنت آن را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید یا به اصطلاح هات‌اسپات (HOTSPOT) کنید. در زیر چند روش برای اتصال گوشی موبایل به دیگر دستگاه‌های الکترونیکی  را بررسی خواهیم کرد.

اتصال گوشی با سیم

اتصال گوشی از طریق USB

اتصال گوشی از طریق USB

اتصال گوشی از طریق USB امروزه به یک استاندارد تبدیل شده است. گوشی‌ها با کابل USB تقریبا به هر چیزی متصل می‌شوند. کابل USB دو کانکتور یا اتصال‌دهنده دارد که یک طرف آن همیشه یکسان است و به دستگاه الکترونیکی متصل می‌شود.

طرف دیگر این کابل که به گوشی وصل می‌شود می‌تواند MicroUSB، USb Type-C یا حتی کابل لایتنینگ باشد. از این کابل برای ارسال عکس، فایل‌های صوتی، فیلم و غیره از دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر رومیزی، تلویزیون هوشمند، دوربین عکاسی به گوشی موبایل و بالعکس استفاده کرد.

اتصال گوشی از طریق کابل HDMI

اتصال گوشی از طریق کابل HDMI

از کابل HDMI برای انتقال داده‌های صوتی و تصویری فشرده نشده استفاده می‌شود و امروزه برخی گوشی‌ها می‌توانند از طریق این کابل اطلاعات خود را منتقل کنند. کابل HDMI می‌تواند با سرعت ۵ گیگابایت در ثانیه اطلاعات را انتقال دهد؛ این کابل ۱۹ سیم دارد و شبیه USB به نظر می‌رسد اما از آن ضخیم‌تر است.

کابل HDMI در گوشی‌های موبایل معمولا برای اتصال گوشی به تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

اتصال بی‌سیم

اتصال گوشی از طریق Wi-Fi

اتصال گوشی از طریق Wi-Fi

امروزه برای همه‌ی افراد بدیهی‌ است که یک گوشی موبایل می‌تواند از طریق وای‌فای به اینترنت متصل شود. گوشی موبایل با استفاده از وای‌فای به راحتی می‌تواند به هر مودمی که اتصال وای‌فای دارد متصل شده و از اینترنت آن بهره ببرد. به علاوه می‌توانید اتصال وای‌فای خود را به راحتی با دیگر دستگاه‌ها مانند تبلت، یا لپ‌تاپ خود به اشتراک بگذارید.

به علاوه امروزه قابلیتی در گوشی‌های موبایل وجود دارد که می‌توانید بین دستگاه‌هایی که به یک وای‌فای یکسان متصل هستند اطلاعات را انتقال دهید. 

اتصال گوشی از طریق بلوتوث

اتصال گوشی از طریق بلوتوث

بلوتوث یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین راه‌های اتصال گوشی با دیگر دستگاه‌ها است. با استفاده از بلوتوث به راحتی می‌توان با گوشی به هر دستگاه دارای بلوتوث مانند گوشی، لپ‌تاپ، تلویزیون، کامپیوتر، پرینتر و غیره متصل شد. امروزه با حذف جک هدفون از گوشی‌ها، هدفون‌های بلوتوثی و بی‌سیم در بازار روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند.

این مطلب را هم بخوانید: چگونه تمام اطلاعات گوشی آیفون را پاک کنم؟

همچنین می‌توان از طریق بلوتوث برخی لوازم جانبی دیگر ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند را به گوشی‌ها متصل کرد. آخرین نسخه بلوتوث در حال حاضر ۵.۲ است که کیفیت انتقال صدای بهتر برای هدفون‌ها ارائه می‌دهد و برد آن نیز نسبت به نسخه‌های قدیمی بهتر شده است.

از بلوتوث برای انتقال اطلاعات، انتقال صدا از هدفون بلوتوثی و بالعکس و استفاده از GPS برای ناوبری استفاده می‌شود.

اتصال از طریق اینفرارد یا مادون قرمز

اتصال از طریق اینفرارد یا مادون قرمز

تا چند سال پیش، یکی از قابلیت‌های عالی گوشی‌های همراه داشتن اینفرارد بود؛ اما امروزه گوشی‌های کمتری از این قابلیت استفاده می‌کنند و بیشتر برای کنترل دستگاه‌هایی که سنسور اینفرارد دارند مانند تلویزیون استفاده می‌شود. برای استفاده از سنسور یا مادون قرمز، دو دستگاه باید کاملا روبروی هم قرار بگیرند و هیچ مانعی نباید جلوی ارسال امواج مادون قرمز را بگیرد. در گذشته اگر بلوتوث گوشی‌ها کار نمی‌کرد و آن‌ها را از سمت بالا کاملا به هم می‌چسباندیم و اطلاعات را جابجا می‌کردیم.

آیا محصولات اپل به اندروید متصل می‌شوند؟

آیا محصولات اپل به اندروید متصل می‌شوند؟

اغلب افراد تصور می‌کنند که محصولات شرکت اپل به گوشی یا لوازم جانبی مخصوص اندروید وصل نمی‌شوند؛ در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. 

هیچ نگرانی در مورد اتصال لوازم اندروید به آیفون نیز نداشته باشید. به راحتی می‌‌توانید آن‌ها را به آیفون متصل کنید. مثلا اگر تلویزیون سامسونگ دارید می‌توانید با AirPlay 2 که به صورت پیش‌فرض روی آیفون نصب است گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای مهاجرت از iOS به اندروید برای تازه‌کارها

هدفون‌های بلوتوثی مخصوص اندروید هم به آیفون وصل می‌شوند. اکثر هدفون‌های بی‌سیم علاوه بر دستیار هوشمند گوگل از سیری هم پشتیبانی می‌کنند. به‌ این ترتیب اگر نمی‌توانید هزینه زیادی برای خرید یک ایرپاد پرداخت کنید با قیمتی کمتر جایگزینی برای ایرپاد تهیه کنید.

حتی اگر گوشی اندرویدی خریده‌اید و ایرپاد قدیمی خود را دارید و فکر می‌کنید دیگر کارایی ندارد باز هم اشتباه می‌کنید؛ ایرپاد اپل به راحتی به گوشی‌های اندرویدی متصل می‌شود. فقط حواس‌تان باشد که ایرپاد از دستیار هوشمند سیری پشتیبانی می‌کند و اندروید از دستیار هوشمند گوگل و ممکن است این قابلیت‌ در گوشی جدید شما در دسترس نباشد.

هدفون‌های بلوتوثی مخصوص اندروید

ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند با هر سیستم‌عاملی (Wear OS گوگل یا Tizen سامسونگ) به گوشی آیفون متصل می‌شوند.

فقط دقت کنید که برخی قابلیت‌های این ساعت‌ها ممکن است در آیفون کاربردی نداشته باشد.

اتصال اپل واچ به اندروید

تنها مشکل باقی‌مانده عدم اتصال اپل واچ به اندروید است. اگر می‌خواهید اپل واچ را فعال و تنظیم کنید حتما به یک آیفون نیاز دارید. برای راه انداختن این ساعت‌ها و تنظیم مواردی مانند آی‌کلاود، Apple Pay و فعال کردن اتصال اینترنت (در صورت داشتن قابلیت LTE) فقط باید از نرم‌افزار Watch گوشی آیفون استفاده کنید و اندروید از این اپلیکیشن محروم است.

اگر می‌خواهید راهکارهای اتصال گوشی آیفون به دیگر دستگاه‌ها را یاد بگیرید مجله اعتبارکالا را دنبال کنید. ما به زودی تمام روش‌های بالا را به شما آموزش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

سولات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

فرزاد ساترو گفت:

سلام از طریق کابل USB تلوزیون متصل میشم صفحه USB نصب شد میاد ولی بیشتر از اون دیگه جلو نمیره نه داخل فایل نه داخل فیلم و عکس و هیچکدومش نمیشه .میشه راهنمایی کنید لطفا گوشی بنده A03 هستش

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حین اتصال کابل HDMI برای اتصال گوشی به تلویزیون خود باید دقت کنید که سوکت آن با پورت گوشی شما سازگاری داشته باشد. گوشی های اندرویدی عموما با Mini HMDI یا Micro HDMI سازگاری دارند.

احمد فیضی گفت:

می خواهم بدانم گوشی من قادر است از طریق یو اس بی فالهای گوشی شکسته رو برداره یا کاپی بگیره یا میتوانم از طریق یواس بی قفل گوشی دیگری را بشکنم یا ریست تش کنم ممنون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی به این دارد که گوشی شما چقدر آسیب دیده باشد. بهتر است برای آنکه بتوانید اطلاعات خود را خارج کنید به متخصصین مجرب این حوزه مراجعه کنید
وارد لینک زیر شده و از همکاران ما کمک بگیرید
https://etebarkala.com/services/

انمد فیضی گفت:

باگوشی شکسته از گوشی خودم میتوانم وصل بشم از U S B.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی به این دارد که گوشی شما چقدر آسیب دیده باشد. بهتر است برای آنکه بتوانید اطلاعات خود را خارج کنید به متخصصین مجرب این حوزه مراجعه کنید
وارد لینک زیر شده و از همکاران ما کمک بگیرید
https://etebarkala.com/services/

مجتبی محمدی گفت:

من گوشمو از چه تریقی رمزشو باز کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

برای باز کردن رمز فراموش شده به لینک زیر مراجعه کنید و مراحل گفته شده رو طی کنید
https://etebarkala.com/blog/wp-admin/post.php?post=17549&action=edit