etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی پوکو X5 Pro با پوکو X4 Pro

3.8
(4)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی پوکو X5 Pro با پوکو X4 Pro

پوکو X4 Pro به عنوان نسل قبلی X5 Pro نمایشگر، دوربین و عمر باتری مناسبی نسبت به قیمت خود داشت. اکنون شیائومی گوشی پوکو X5 Pro را به عنوان نسل جدید این گوشی‌های میان رده گیمینگ معرفی کرده که از بسیاری جهات شبیه به نسل قبلی خود است. البته شیائومی طراحی به روز و پردازنده‌ای خاص را برای X5 Pro در نظر گرفته، همچنین جدیدترین نسخه رابط آن یعنی MIUI 14 ارائه می‌کند. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به مقایسه این دو گوشی گیمینگ پرداخته‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقایسه طراحی و ساخت پوکو X5 Pro با پوکو X4 Pro

پوکو X5 Pro  گوشی بزرگی بوده که تا حدی از طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس الگو برداری کرده است. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی تخت داشته و یکی از تفاوت‌های برجسته آن نسبت به Poco X4 Pro، ضخامت آن بوده که بسیار باریک‌تر است. پوکو X4 با ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر عرضه شد که نسبت به پوکو X5 Pro با ابعاد ۱۶۲.۹ در ۷۶ در ۷.۹ میلی‌متر، بزرگ‌تر و ضخیم‌تر است.  

پوکو X5 Pro با وزن ۱۸۱ گرم نسبت به پوکو X4 Pro با وزن ۲۰۵ گرم در دسته گوشی‌های سبک وزن قرار می‌گیرد و با کنار گذاشتن برجستگی‌های دوربین X4 Pro، استایل گوشی را ارتقا داده است. پوکو در گوشی X5 Pro خود مانند X4 Pro از پلاستیک مقاوم در برابر اثر انگشت در قسمت قاب پشتی و فریم آن استفاده کرده است.

پوکو X5 Pro مانند نسل قبلی خود، پوکو X4 Pro در رنگ‌های مشکی، آبی و زرد به فروش می‌رسد. در مورد دکمه‌ها نیز هر دو گوشی مانند یکدیگر بوده و دکمه پاور به عنوان اسکنر اثر انگشت عمل می‌کند و در سمت راست گوشی همراه با دکمه تنظیم صدا قرار دارد. در قسمت پایین یک درگاه USB-C و یک اسلات سیم‌کارت و در بالای گوشی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و بلستر IR وجود دارد.

مقایسه نمایشگر و صدای پوکو X5 Pro با پوکو X4 Pro

برای یک گوشی میان رده، مشخصات نمایشگر Poco X5 Pro 5G درست مانند نسل قبلی خود، پوکو X4 Pro فوق‌العاده است. نمایشگر هر دو گوشی دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از HDR10 و نسبت کنتراست بالا بوده که همگی ویژگی‌هایی هستند که نمایشگر این گوشی‌های گیمینگ پوکو را تبدیل به یک نمایشگر عالی برای گیمرهای موبایل تبدیل می‌کند. در واقع شما با یک نمایشگری کاملا واضح، روان و با جزئیات فراوان روبه‌رو هستید.

میزان روشنایی نمایشگر پوکو ایکس ۵ در حالت دستی ۵۰۰ نیت و حداکثر روشنایی آن نیز به ۹۰۰ نیت می‌رسد که نسبت به نسل قبلی خود، پوکو X4 Pro با حداقل روشنایی ۷۰۰ نیت و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، کمی تیره‌تر به نظر می‌رسد.

شیائومی نوع جدیدی از نمایشگر انعطاف پذیر را برای X5 Pro خود انتخاب کرده است. استفاده از نمایشگر انعطاف پذیر به شیائومی کمک کرده تا گوشی را نازک‌تر و قاب اطراف صفحه نمایش را کوچک‌تر کند. چیزی که پوکو X4 Pro ‌فاقد آن است.

مقایسه دوربین‌های گوشی پوکو X5 Pro با پوکو X4 Pro

شیائومی برای پوکو X5 Pro همان ترکیب دوربین عریض و فوق عریضی را در نظر گرفته که برای پوکو X4 Pro‌در نظر گرفته بود. این دوربین‌ها شامل یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است.

از جایی که گوشی‌های پوکو بیش‌تر از اینکه یک گوشی دوربین باشند، گوشی‌های گیمینگ هستند، لذا دوربین‌های چشمگیری ندارد و در حالی که دوربین اصلی دوربین خوبی است، اما سیستم دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی چندان خیره کننده نیست. عکس‌های گرفته شده در محیط‌های با نور خوب توسط دوربین‌های هر دو گوشی چشمگیر به نظر می‌رسند. به لطف حسگر نسبتا بزرگی که دارند، هنگام عکاسی از سوژه‌های نزدیک تصاویر ثبت شده عمق زیادی دارند.

پوکو ایکس ۵ پرو و پوکو ایکس ۴ پرو هیچ زوم اپتیکال یا تثبیت کننده تصویر اپتیکال ندارند، بنابراین زوم کاملا دیجیتال است و به صورت الکترونیکی در کنار هم قرار می‌گیرد. بنابراین، در شرایط نوری ضعیف، گوشی‌ها عملکرد و دسترسی متوسطی دارند. با این حال، اگر نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، با حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌توانید عکسی با جزئیات بالا بگیرید.

مقایسه عملکرد پوکو X5 Pro با پوکو X4 Pro

نکته برجسته Poco X5 Pro 5G پردازنده Snapdragon 778G آن است. این پردازنده هشت هسته ای تا ۲.۴ گیگاهرتز کلاک دارد و نسبت به اسنپدراگون ۶۹۵ گوشی پوکو X4 Pro  پیشرفت قابل توجهی داشته است. بنچمارک‌ها با امتیاز چند هسته‌ای Geekbench 2950 در مقایسه با ۲۰۰۰ در X4 Pro، نتیجه بسیار بهتری را نشان می‌دهد.

پوکو X5 Pro همچنین بازی‌هایی مانند Injustice 2 را روان‌تر از پوکو X4 Pro اجرا می‌کند و برخلاف برخی از گوشی‌های ارزان‌تر که از MediaTek Helio پایین‌تر استفاده می‌کنند، Marvel Snap را با حداکثر تنظیمات ۶۰ فریم در ثانیه بدون هیچ گونه مشکلی اجرا می‌کند.

هنگام روشن کردن Poco X5 Pro، ابتدا لوگوی MIUI 14 را مشاهده خواهید که در ابتدا به نظر می‌رسد نسخه جدید رابط کاربری شیائومی را در اختیار خواهید داشت که قرار است آخرین نسخه اندروید را اجرا کند. اما اینطور نیست، و شما با اندروید ۱۳ سر و کار خواهید داشت. رابط کاربری MIUI در بخش‌هایی از اندروید وانیلی فاصله دارد، اما برخلاف X4 Pro، انیمیشن‌ها در X5 Pro روان هستند و رابط کاربری در واقع به خوبی مدیریت می‌شود.

پوکو X5 Pro و پوکو X4 Pro هر دو با دو پیکربندی رم ۶ گیگابایتی به همراه ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم به علاوه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی، عرضه می‌شوند.

مقایسه باتری پوکو X5 Pro با پوکو X4 Pro

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی و شارژ توربوی ۶۷ واتی برای دور دوم بازگشته‌اند که پوکو X5 Pro را درست مانند پوکو X4 Pro در حدود ۵۰ دقیقه به طور کامل شارژ کرده و در تمام طول روز دوام می‌آورد. هر دو گوشی گیمینگ پوکو فاقد شارژ بی‌سیم بوده که با توجه به قیمت گوشی تعجب آور نیست، اما هر دو گوشی یک شارژر سریع ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

در ظاهر، چیز زیادی وجود ندارد که پوکو ایکس ۵ پرو را به ارتقای شایسته‌ای به ایکس ۴ پرو تبدیل کند، اما پردازنده قدرتمند نسل جدید به بهبود تجربه کاربر کمک زیادی می‌کند. این گوشی همچنین نسبت به نسل قبلی خود نازک‌تر و سبک‌تر بوده و عمر باتری عالی و شارژ سریع آن را به یک گوشی با ارزش خرید بالا تبدیل می‌کند.

واقعیت این است که پوکو X5 Pro هیچ به روز رسانی چشمگیری برای دوربین به غیر از اضافه شدن فیلمبرداری 4K نسبت به پوکو X4 Pro ارائه نمی‌دهد. حداکثر روشنایی آن به خوبی نسل قبلی نیست و پشت پلاستیکی هر دو گوشی برای همه جذاب نخواهد بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سیدرسول شرفی گفت:

سلام وقت بخیر گوشی نوت 11پرو 128گیگ با رام8 قیمتش چنده الان؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر موجود نیست

داود زرنگ گفت:

قم آدرس کجاست بعد چکی میشه خرید کرد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
شرکت در تهران بوده و فروش به صورت نقدی است

داود زرنگ گفت:

فروشگاه قم آدرس کجاست بعد چکی میشه خرید کرد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
شرکت در تهران بوده و فروش به صورت نقدی است

شریف حزابی گفت:

قسطی دارید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر

محسن رفیعی گفت:

سلام قسط ها چطوری من چک بانکی ندارم