etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی پوکو X5 Pro

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی پوکو X5 Pro

پوکو X4 Pro به عنوان نسل قبلی X5 Pro نمایشگر، دوربین و عمر باتری مناسبی نسبت به قیمت خود داشت. اکنون شیائومی گوشی پوکو X5 Pro را به عنوان نسل جدید این گوشی‌های میان رده گیمینگ معرفی کرده که از بسیاری جهات شبیه به نسل قبلی خود است. البته شیائومی طراحی به روز و پردازنده‌ای خاص را برای X5 Pro در نظر گرفته، همچنین جدیدترین نسخه رابط آن یعنی MIUI 14 ارائه می‌کند.

با توجه به اینکه سرعت پردازنده یکی از مشکلات اصلی کاربران با پوکو X4 Pro 5G است، افزایش قدرت Qualcomm Snapdragon 778G بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم این گوشی میان رده گیمینگ را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات فنی گوشی پوکو X5 Pro

مشخصات فنیپوکو X5 Pro
ابعاد و وزن۱۶۲.۹ در ۷۶ در ۷.۹ میلی‌متر
۱۸۱ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچ AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت
نمایش یک میلیارد رنگ
پردازندهQualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
۶ نانومتری
۸ هسته‌ای
سیستم عاملاندروید ۱۳ عرضه شده با رابط کاربری MIUI 14 برای POCO
حافظه رم۶ گیگابایت
۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع عریض
دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری و شارژرباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر ۶۷ وات
پشتیبانی از شارژ سریع
پشتیبانی از شارژ معکوس ۵ وات
حسگرهاحسگر اثر انگشت
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما

بررسی طراحی و ساخت گوشی پوکو X5 Pro

پوکو X5 Pro  گوشی بزرگی بوده که تا حدی از طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس الگو برداری کرده است. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی تخت داشته و یکی از تفاوت‌های برجسته آن نسبت به نسل قبلی خود، ضخامت آن بوده که بسیار باریک‌تر است. این گوشی با وزن ۱۸۱ گرم در دسته گوشی‌های سبک وزن قرار می‌گیرد و با کنار گذاشتن برجستگی‌های دوربین X4 Pro، استایل گوشی را ارتقا داده است. پوکو در گوشی X5 Pro خود از پلاستیک مقاوم در برابر اثر انگشت در قسمت قاب پشتی و فریم آن استفاده کرده است. اگرچه پلاستیک متریال خوبی برای یک گوشی میان رده به نظر نمی‌رسد اما مقاومت در برابر لک و اثر انگشت یکی از ویژگی‌های مثبت آن بوده که برای مدت طولانی ظاهر گوشی را سالم و نو نشان می‌دهد.

پوکو X5 Pro همچنین در رنگ‌های مشکی، آبی و زرد موجود است. در مورد دکمه‌ها نیز، دکمه پاور به عنوان اسکنر اثر انگشت عمل می‌کند و در سمت راست گوشی همراه با دکمه تنظیم صدا قرار دارد. در قسمت پایین یک درگاه USB-C و یک اسلات سیم‌کارت و در بالای گوشی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و بلستر IR وجود دارد.

بررسی نمایشگر گوشی پوکو X5 Pro

برای یک گوشی میان رده، مشخصات نمایشگر Poco X5 Pro 5G فوق‌العاده است. وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از HDR10 و نسبت کنتراست بالا همگی ویژگی‌هایی هستند که آن را به یک نمایشگر عالی برای گیمرهای موبایل تبدیل می‌کند. در واقع شما با یک نمایشگری کاملا واضح، روان و با جزئیات فراوان روبه‌رو هستید.

میزان روشنایی نمایشگر پوکو ایکس ۵ در حالت دستی ۵۰۰ نیت و حداکثر روشنایی آن نیز به ۹۰۰ نیت می‌رسد که نسبت به نسل قبلی خود روشن‌تر است.

شیائومی همچنین نوع جدیدی از نمایشگر انعطاف پذیر را برای X5 Pro خود انتخاب کرده است. استفاده از نمایشگر انعطاف پذیر به شیائومی کمک کرده تا گوشی را نازک‌تر و قاب اطراف صفحه نمایش را کوچک‌تر کند.

بررسی دوربین‌های گوشی پوکو X5 Pro

برای سومین سال، ما همان ترکیب دوربین عریض و فوق عریض را از شیائومی دریافت کردیم. این دوربین‌ها شامل یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است. نکته اصلی این است که وقتی برای اولین بار آن را در Redmi Note 10 Pro دیدیم، با سخت افزار بهتری به شکل یک دوربین ماکرو قدرتمند ۵ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار همراه بود. دو نسل بعد، و ما به یک دوربین ماکرو با فوکوس ثابت ۲ مگاپیکسلی ضعیف بسنده می‌کنیم.

بنابراین در حالی که دوربین اصلی دوربین خوبی است، اما سیستم دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن در سال ۲۰۲۳ به اندازه سال ۲۰۲۱ خیره کننده نیست. عکس‌های گرفته شده در محیط‌های با نور خوب با دوربین اصلی چشمگیر به نظر می‌رسند. به لطف حسگر نسبتا بزرگ گوشی، هنگام عکاسی از سوژه‌های نزدیک تصاویر ثبت شده عمق زیادی دارند.

پوکو ایکس ۵ پرو هیچ زوم اپتیکال یا تثبیت کننده تصویر اپتیکال ندارد، بنابراین زوم کاملا دیجیتال است و به صورت الکترونیکی در کنار هم قرار می‌گیرد. بنابراین، در شرایط نوری ضعیف، گوشی عملکرد و دسترسی متوسطی دارد. با این حال، اگر نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، با حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌توانید عکسی با جزئیات بالا بگیرید. همچنین این گوشی فیلمبرداری 4K را ارائه می‌دهد که در نسل قبلی آن وجود نداشته اما همچنان به ضبط RAW دسترسی ندارید.

بررسی عملکرد و عمر باتری گوشی پوکو X5 Pro

نکته برجسته Poco X5 Pro 5G پردازنده Snapdragon 778G آن است. این پردازنده هشت هسته‌ای تا ۲.۴ گیگاهرتز کلاک دارد و نسبت به اسنپدراگون ۶۹۵ نسل قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته است. بنچمارک‌ها با امتیاز چند هسته‌ای Geekbench 2950 در مقایسه با ۲۰۰۰ در X4 Pro، نتیجه بسیار بهتری را نشان می‌دهد.

پوکو X5 Pro همچنین بازی‌هایی مانند Injustice 2 را روان‌تر از مدل قبلی خود اجرا می‌کند و برخلاف برخی از گوشی‌های ارزان‌تر که از MediaTek Helio پایین‌تر استفاده می‌کنند، Marvel Snap را با حداکثر تنظیمات ۶۰ فریم در ثانیه بدون هیچ گونه مشکلی اجرا می‌کند.

هنگام روشن کردن Poco X5 Pro، ابتدا لوگوی MIUI 14 را مشاهده خواهید که در ابتدا به نظر می‌رسد نسخه جدید رابط کاربری شیائومی را در اختیار خواهید داشت که قرار است آخرین نسخه اندروید را اجرا کند. اما اینطور نیست، و شما با اندروید ۱۳ سر و کار خواهید داشت. رابط کاربری MIUI در بخش‌هایی از اندروید وانیلی فاصله دارد، اما برخلاف X4 Pro، انیمیشن‌ها در X5 Pro روان هستند و رابط کاربری در واقع به خوبی مدیریت می‌شود.

پوکو X5 Pro با دو پیکربندی رم ۶ گیگابایتی به همراه ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم به علاوه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی، عرضه می‌شود.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی و شارژ توربوی ۶۷ واتی برای دور دوم بازگشته‌اند که پوکو X5 Pro را در حدود ۵۰ دقیقه به طور کامل شارژ کرده و در تمام طول روز دوام می‌آورد. شارژ بی‌سیم وجود ندارد، که با توجه به قیمت گوشی تعجب آور نیست، اما یک شارژر سریع در جعبه وجود دارد.

سخن پایانی

در ظاهر، چیز زیادی وجود ندارد که پوکو ایکس ۵ پرو را به ارتقای شایسته‌ای به ایکس ۴ پرو تبدیل کند، اما پردازنده قدرتمند نسل جدید به بهبود تجربه کاربر کمک زیادی می‌کند. به طور خاص، X5 Pro یک گوشی گیمینگ مقرون به صرفه است و کل رابط کاربری نیز به خوبی اجرا می‌شود. این گوشی همچنین نسبت به نسل قبلی خود نازک‌تر و سبک‌تر بوده و عمر باتری عالی و شارژ سریع آن را به یک گوشی با ارزش خرید بالا تبدیل می‌کند.

واقعیت این است که این بار هیچ به روز رسانی معناداری برای دوربین به غیر از اضافه شدن فیلمبرداری 4K وجود ندارد. حداکثر روشنایی آن به خوبی نسل قبلی نیست و پشت پلاستیکی آن برای همه جذاب نخواهد بود. در نهایت پوکو X5 Pro یکی از آن گوشی‌های میان رده‌ای است که به شما این احساس را نمی‌دهد که با یک گوشی ساده طرف هستید. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ با قیمتی مناسب هستید، ما خرید پوکو X5 Pro را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :