etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی پوکو M5 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

4.6
(5)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی پوکو M5 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

پوکو M5 یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه بوده که برای کارهای روزمره به اندازه کافی قدرتمند است. این گوشی برای گیم مناسب نبوده و دوربینی با عملکرد متوسط دارد. این گوشی یکی از زیر برندهای شیائومی بوده و لذا بهتر است آن را با ردمی نوت ۱۱ که یکی از گوشی‌های پرطرفدار بازار است مقایسه کرده و ببینیم کدام یک از ارزش خرید بالاتری برخوردار است. برای بررسی این دو گوشی هوشمند از برند شیائومی با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

جدول مشخصات گوشی پوکو M5 و ردمی نوت ۱۱ شیائومی

مشخصات فنیردمی نوت ۱۱پوکو M5
ابعاد و وزن۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلی‌متر۱۷۹ گرم۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلی‌متروزن ۲۰۱ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۴۳ اینچی AMOLEDوضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسلنرخ نوسازی ۹۰ هرتزحداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتنمایشگر ۶.۵۸ اینچ IPS LCDوضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسلنرخ نوسازی ۹۰ هرتزحداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت
پردازندهکوالکاکم اسنپدراگون ۶۸۰فرایند ساخت ۶ نانومتریتعداد هسته ۸ هسته‌ایپردازنده گرافیکی Adreno 610MediaTek MT8781 Helio G99فرایند ساخت ۶ نانومتریتعداد هسته ۸ هسته‌ایپردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
سیستم‌عاملاندروید ۱۱ عرضه با رابط کاربری MIUI 13قابل ارتقا به اندروید ۱۲اندروید ۱۲ عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم۴ گیگابایت۶ گیگابایت۴ گیگابایت۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۶۴ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت۶۴ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریضلنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلیلنز ماکرو ۲ مگاپیکسلیلنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلیدوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریضلنز ماکرو ۲ مگاپیکسلیلنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی
باتریباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتیشارژ سریع ۳۳ واتیباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتیشارژ سریع ۱۸ واتی
حسگرهاحسگر اثرانگشتشتاب‌سنجژیروسکوپحسگر مجاورتقطب‌نماحسگر اثرانگشتشتاب‌سنجحسگر مجاورتقطب‌نما

مقایسه طراحی پوکو M5 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

  • پوکو M5: طراحی پلاستیکی با جلوه چرم؛ ابعاد ۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلی‌متر؛ وزن ۲۰۱ گرم؛ مجهز به به شیشه گوریلا گلس ۳؛ مقاوم در برابر لکه
  • ردمی نوت ۱۱ شیائومی: طراحی کاملا پلاستیکی؛ ابعاد ۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلی‌متر؛ وزن ۱۷۹ گرم؛ مجهز به به شیشه گوریلا گلس ۳

پوکو M5 در سه رنگ زرد، سبز و مشکی عرضه می‌شود و طراحی جذاب و مدرنی دارد. این گوشی دارای پشتی چرم‌مانند بوده و نوار دوربین آن که در قسمت پشتی تلفن قرار دارد کاملا طرحی مینیمالیستی دارد. از سویی دیگر ردمی نوت ۱۱ در رنگ‌های خاکستری، سفید و آبی به فروش می‌رسد و اگرچه طراحی بسیار مدرن و جذابی دارد اما مانند پوکو M5 جلوه چرمی نداشته و در نتیجه مانند M5 در برابر لکه و خط و خش مقاومت بالایی ندارد.

پوکو با ابعاد ۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلی‌متر و وزنی معادل ۲۰۱ گرم بزرگ‌تر و بسیار سنگین‌تر از ردمی نوت ۱۱ با ابعاد ۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۷۹ گرم است. در واقع ردمی نوت ۱۱ یکی از سبک‌ترین گوشی‌های هوشمند در بازار بوده که در دست گرفتن آن بسیار راحت است.

از نظر اتصالات، هر دو گوشی دارای یک کانکتور شارژ USB-C و یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هستند که مورد دوم ممکن است امروزه در اکثر گوشی‌های پریمیوم نادر باشد، اما به احتمال زیاد در این رنج از قیمت بتوان در سایر برندها نیز پیدا کرد.

دکمه پاور در پوکو M5 و ردمی نوت ۱۱ به عنوان حسگر اثرانگشت نیز عمل می‌کند، که قابل اعتمادتر از استفاده از گزینه بازگشایی قفل دستگاه به کمک چهره است. همچنین قادر هستید دکمه روشن/خاموش را برای روشن کردن برخی ویژگی‌ها، مانند دوربین یا دستیار Google، سفارشی کنید، که بسیار مفید است زیرا باعث می‌شود که استفاده از دستگاه ساده‌تر شود.

شیائومی برای هیچ یک از این دو گوشی ردمی نوت و پوکو درجه IP مشخص نکرده و بهتر است به محض خرید هر یک از این دو گوشی هوشمند، یک گلس محافظ و قاب مقاوم تهیه کنید.

مقایسه نمایشگر پوکو M5 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

  • پوکو M5: نمایشگر تخت ۶.۵۸ اینچ IPS LCD؛ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل؛ نرخ نوسازی ۹۰ هرتز؛ حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت
  • ردمی نوت ۱۱ شیائومی: نمایشگر نمایشگر ۶.۴۳ اینچی AMOLED؛ وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل؛ نرخ نوسازی ۹۰ هرتز؛ حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت

پوکو M5 دارای یک نمایشگر ۶.۵۸ اینچی Full HD+ با صفحه‌ای تخت و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل است. اگرچه تصاویری که با این نمایشگر پخش می‌شود بسیار واضح و از اشباع رنگ مناسبی برخوردار است اما ردمی نوت ۱۱ شیائومی با توجه به استفاده از فناوری نمایشگر AMOLED تصاویری به مراتب با کیفیت‌تری را پخش می‌کند. ردمی نوت ۱۱ نیز مانند پوکو M5 از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد که در کنار نمایشگر ۶.۴۳ اینچی AMOLED تصاویر بسیار با کیفیت‌تر خواهد بود.

تفاوت اصلی نمایشگر این دو گوشی علاوه‌بر فناوری نمایشگر، در حداکثر روشنایی نیز هست. حداکثر روشنایی پوکو M5 برابر با ۵۰۰ نیت و ردمی نوت ۱۱ شیائومی ۱۰۰۰ نیست است. بنابراین در شرایط قرار گرفتن در نور شدید، نمایشگر ردمی نوت ۱۱ از وضوح بالاتری برخوردار است و رنگ پریدگی که در پوکو M5 شاهد هستیم را ندارد.

هر دو گوشی جهت محافظت از نمایشگر به شیشه گوریلا گلس ویکتوس ۳ مجهز بوده که مقاومت چندان زیادی در برابر خط و خش و ضربه ندارند که در نتیجه خرید یک گلس محافظ برای آن توصیه می‌شود.

مقایسه دوربین گوشی پوکو M5 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

  • پوکو M5: دارای دوربین سه‌گانه؛ سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریض؛ لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی؛ لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی؛ دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی؛ فیلمبرداری تا وضوح ۱۰۸۰
  • ردمی نوت ۱۱ شیائومی: دارای دوربین چهارگانه؛ سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریض؛ لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی؛ لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی؛ لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی؛ فیلمبرداری تا وضوح ۱۰۸۰

پوکو M5 دارای تنظیمات دوربین سه گانه است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (f/1.8)، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی (f/2.4) و دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی (f/2.4) است. اما شیائومی برای ردمی نوت ۱۱ خود یک لنز چهارم الوتراواید ۸ مگاپیکسلی نیز در نظر گرفته که تنظیمات دوربین را به چهار دوربین افزایش داده است.

برخی از ویژگی‌های این دوربین اصلی پوکو M5 و ردمی نوت ۱۱ عبارتند از حالت شب، حالت پرتره با هوش مصنوعی، که برای ایجاد بوکه و عمق در پس‌زمینه طراحی شده است و حالت Pro که از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نهایت بهره را می‌برد.

رنگ‌های تصاویر ثبت شده در هر دو گوشی زنده به نظر می‌رسند و جزئیات زیادی را به‌ویژه زمانی که HDR را روشن کنید، ثبت خواهند کرد. رنگ‌های ثبت شده درخشان بوده و تصاویر با جزئیات زیادی ثبت می‌شود مشروط بر اینکه نور کافی وجود داشته باشد و در نور شب تصاویر ثبت شده توسط لنز اصلی هر دو گوشی چندان با جزئیات نیستند.

حالت ماکرو در هر دو گوشی پوکو و ردمی نوت ۱۱ کمی ناامیدکننده است، و نمی‌توانید آنطور که لازم است به اشیا نزدیک شوید که از یک لنز ۲ مگاپیکسلی بیش از این نمی‌توان انتظار داشت. همچنین این لنز به ندرت تصاویر با کیفیتی ثبت می‌کند مگر اینکه در موقعیت‌های بسیار واضح و روشنی قرار بگیرید و در نهایت استفاده از آن چنگی به دل نمی‌زند.

اگرچه شیائومی ردمی نوت ۱۱ خود را به لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید مجهز کرده اما همانطور که می‌دانید، لنز اولتراواید زمانی قادر است تصاویری با جزئیات قابل قبول ثبت کند که ۱۲ مگاپیکسل باشد و لنز ۸ مگاپیکسلی تصاویری با جزئیات کم ثبت می‌کند. بنابراین احتمالا شیائومی تنها قصد داشته که یک لنز اضافه‌تر ارائه دهد تا کارایی دوربین گوشی را کمی بالاتر جلوه دهد.

تفاوت دوربین پوکو M5 با ردمی نوت ۱۱ در دوربین سلفی است. در نهایت ناامیدی پوکو دوربین سلفی گوشی M5 خود را با یک لنز ۵ مگاپیکسلی عرضه کرده که تصاویر در حالت پرتره بسیار بی‌کیفیت و دانه دانه است و قادر نیست تصاویری با جزئیات بالا و رنگ مناسب ثبت کند. این در حالی است که ردمی نوت ۱۱ شیائومی به یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز بوده و تصاویر ثبت شده توسط این لنز از کیفیت رنگ و وضوح بالا به همراه جزئیات برخوردار است.

از نظر فیلمبرداری، دوربین‌های جلو و عقب هر دو گوشی پوکو M5 و ردمی نوت ۱۱ شیائومی می‌توانند تا وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و ۷۲۰ در ۱۲۸۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. حالت ویدیوی ماکرو و حالت قاب فیلم وجود دارد، اما هیچ گزینه‌ای برای حرکت آهسته یا تایم لپس ارائه نمی‌دهد.

مقایسه عملکرد گوشی پوکو M5 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

  • پوکو M5: مجهز به پردازنده مدیاتک Helio G99؛ ارائه شده با دو پیکربندی رم ۴ و ۶ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی؛ از پیش نصب شده با اندروید ۱۲
  • ردمی نوت ۱۱ شیائومی: مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰؛ ارائه شده با دو پیکربندی رم ۴ و ۶ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی؛ از پیش نصب شده با اندروید ۱۱

پوکو M5 به پردازنده مدیاتک Helio G99 مجهز بوده که یک CPU هشت هسته‌ای را با یک پردازنده گرافیکی ARM Mali-G57 MC2 ترکیب می‌کند. این پردازنده به اندازه کافی عملکرد گوشی را برای عملکرد روان افزایش می‌دهد، اگرچه طبیعتا به هیچ وجه به خوبی پردازنده میان رده اسنپدراگون ۶۸۰ ردمی نوت ۱۱ شیائومی نخواهد بود.

هر دو گوشی پوکو M5 و ردمی نوت ۱۱ شیائومی با رم ۴ و ۶ گیگابایتی همراه با گزینه‌هایی برای فضای ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود، اگرچه از فضای ذخیره سازی قابل ارتقا تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کند.

در طول استفاده روزانه و در حین پیمایش در برنامه‌ها یا مرور وب با پوکو M5 هیچ مشکلی نخواهید داشت، و قدرت کافی برای انجام بازی‌های سبک را دارد، اگرچه بر خلاف ردمی نوت ۱۱ قادر به اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا مانند PUBG است اما به سختی اجرا شده و هنگ زیادی دارد. با گوشی ردمی نوت ۱۱ شما قادر هستید بازی‌های گرافیک سنگین را بازی کنید اما بارگذاری آن کمی زمان می‌برد.

پوکو M5 از اندروید ۱۲ استفاده می‌کند، اما رابط کاربری آن توسط MIUI 13 خود شیائومی کنترل می‌شود. برخی از رابط‌ها مانند منوی کشویی و گزینه‌های سفارشی‌سازی در دکمه پاور، نرم و روان به نظر می‌رسند. شما می‌توانید بسیاری از برنامه‌های از پیش نصب شده را حذف کنید تا گوشی مرتب‌تری داشته باشید. از سویی دیگر درمی نوت ۱۱ با اندروید ۱۱ کار می‌کند که البته قابل ارتقا به اندروید ۱۲ نیز هست. ردمی نوت ۱۱ شیائومی با همان رابط کاربری کنترل می‌شود که پوکو M5 کنترل می‌شود.

مقایسه عمر باتری گوشی پوکو M5 و ردمی نوت ۱۱ شیائومی

  • پوکو M5: باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم یونی غیر قابل تعویض؛ پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی؛ شارژر در جعبه موجود است
  • ردمی نوت ۱۱ شیائومی: باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم یونی غیر قابل تعویض؛ پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی؛ شارژر در جعبه موجود است

پوکو M5 و ردمی نوت ۱۱ شیائومی به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز هستند و تفاوت این دو در شارژی است که از آن پشتیبانی می‌کنند. پوکو M5 از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و یک شارژر سریع نیز در جعبه آن وجود دارد. در حالی که ردمی نوت ۱۱ از یک شارژ سریع ۳۳ پشتیبانی می‌کند که به مراتب سرعت شارژ آن بالاتر از M5 ‌است.

شارژ پوکو M5 از ۰٪ تا ۵۰٪ حدود ۵۴ دقیقه و از ۰٪ تا ۱۰۰٪ حدود ۱۲۰ دقیقه زمان می‌برد. در حالی که شارژ کامل ردمی نوت ۱۱ از ۰٪ تا ۱۰۰٪ تنها ۵۹ دقیقه زمان می‌برد.

در نهایت هر دو گوشی عمر باتری قابل توجهی دارد. شما می‌توانید برای چند ساعت در روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن‌ها استفاده کنید، و حتی در استفاده زیاد نیز مدتی طول می‌کشد تا باتری آن کم شود.

سخن پایانی

گوشی پوکو M5 یک گوشی فوق‌العاده نیست اما با توجه به قیمتی که دارد، به عنوان یک گوشی اقتصادی، عملکرد خوبی ارائه می‌دهد. نمایشگر و باتری آن بسیار خوب بوده و ظاهری زیبا دارد اما برای افرادی که به دنبال یک گوشی گیمینگ هستند، گزینه مناسبی نخواهد بود. در عوض ردمی نوت ۱۱ هم برای انجام کارهای روزمره مناسب است و هم برای اجرای بازی و از سویی دیگر سرعت شارژ ردمی نوت ۱۱ شیائومی به مراتب بالاتر از پوکو M5 ‌است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سراب گفت:

گوشی نسخه پک هند ضعیفه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر منظور شما گوشی‌های شیائومی هستند، باید بگوییم بله، پک هند پردازنده و دوربین ضعیفی دارد اما اگر منظور شما گوشی‌های سامسنونگ است باید بگوییم، خیر، فرقی نمی‌کند و حتی در برخی از مدل‌ها سامسونگ پک هند باتری قوی‌تری نیز دارد

سراب گفت:

سلام بین گوشی پوکو M5 و ردمی پاور 10 کدوم بهتره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی پوکو M5 را پیشنهاد می‌کنیم

محمدرضاعابد گفت:

مقایسه