etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی پوکو M3 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

4.2
(6)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی پوکو M3 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

گوشی‌های پوکو از زیر برندهای کمپانی شیائومی هستند که معمولا گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده را تولید می‌کنند. پوکو نیز مانند شیائومی از کیفیت ساخت بالایی در گوشی‌های میان رده و اقتصادی خود بهره برده است و از طرفی گوشی‌هایی با طراحی خاص و جذاب تولید می‌کند که ظاهری فراتر از یک گوشی اقتصادی و یا میان رده دارد. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما قصد داریم گوشی اقتصادی پوکو M3 را با گوشی اقتصادی شیائومی ردمی نوت ۱۱ مقایسه کنیم تا برای خرید به نتیجه‌ای بهتر برسیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقایسه طراحی گوشی پوکو M3 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

طراحی پوکو M3 علیرغم ارزان قیمت بودن این گوشی بسیار خاص است. جنس بدنه این گوشی تماما پلاستیکی بوده و پنل پشتی آن مات و دارای تکسچر است که حالتی چرمی به آن داده و در نهایت بسیار خوش ساخت است. همچنین دوربین های سه گانه آن درون یک مستطیل بزرگ قرار دارد که ظاهری ویژه به این گوشی اقتصادی داده است. ردمی نوت ۱۱ نیز از جنس پلاستیک بوده و مانند پوکو M3 بسیار خوش ساخت است. دوربین های چهارگانه ردمی نوت ۱۱ درون یک مستطیل کوچک قرار گرفته و برخلاف پوکو M3 است که کل عرض گوشی را به خود اختصاص داده.

در زیر فریم گوشی پوکو M3 و ردمی نوت ۱۱ درگاه پورت USB-C قرار دارد و در لبه سمت راست فریم هر دو گوشی نیز دکمه پاور و کنترل صدا قرار دارد. تفاوت این دو گوشی در مکان قرار گرفتن میکروفون و اسپیکر است. میکروفون و اسپیکر پوکو M3 در قسمت پایین گوشی و میکروفن و اسپیکر ردمی نوت ۱۱ در بالای گوشی قرار دارد. هر دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت و بلتسر است که IR Blaster به کمک فرستنده مادون قرمز گوشی شما را تبدیل به یک ریموت کنترل دستگاه‌های خانگی مانند تلویزیون هوشمند می‌کند.

آنچه که این دو گوشی را از یکدیگر متمایز می‌کند، طراحی پنل پشتی آن است که شاید بتوان گفت پوکو M3 ظاهری جذاب‌تر و زیباتری نسبت به ردمی نوت ۱۱ داشته باشد. همچنین شیائومی ردمی نوت ۱۱ دارای گواهی IP53 بوده که در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است اما شیائومی هیچ درجه مقاومتی برای گوشی های سری پوکو M3 خود عنوان نکرده است.

برنده: با اختلاف کم، شیائومی ردمی نوت ۱۱

مقایسه نمایشگر گوشی پوکو M3 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

پوکو M3 به یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS با وضوح تصویر ۱۰۸۰ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی مجهز است که روشنایی ۴۰۰ نیتی آن با توجه به پنل IPS کم بوده و در زوایای مختلف روی دید تاثیر منفی می‌گذارد. این در حالی است که نمایشگر ۶.۴۳ اینچی ردمی نوت ۱۱ شیائومی از نوع AMOLED بوده و وضوح آن ۱۰۸۰ و نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز است. همچنین روشنایی آن ۷۰۰ نیت بوده و در زوایای مختلف نیز دید کافی و مناسبی دارد. شیشه محافظ نمایشگر پوکو M3 و ردمی نوت ۱۱ گوریلا گلس ۳ است که چندان مناسب نیست.

برخلاف پوکو M3، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ کیفیت و روشنایی خوبی داشته و جزئیات تصویر را به خوبی نمایش میدهد. ردمی نوت ۱۱حالت‌های مختلف نرمال، استاندارد برای رنگ تصاویر داشته و مجهز به حالت Dark Mode است و با سرعت ۹۰ هرتز عملکرد رضایت بخشی را ارائه میدهد که به مراتب بهتر از عملکرد پوکو M3 است.

برنده: شیائومی ردمی نوت ۱۱

مقایسه عملکرد گوشی پوکو M3 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

پوکو M3 به پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۶۲ با فرایند ساخت ۱۱ نانومتری مجهز است که اگرچه عملکرد پایداری دارد اما بازی‌های سنگینی مانند کالاف دیوتی موبایل را قادر است تنها در حالت مدیوم اجرا کند. بنابراین این گوشی برای کارهای روزمره و گشت و گذار در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی کاملا خوب عمل می‌کند اما برای بازی های سنگین چندان عملکرد خوبی ندارد اما می‌تواند بازی های حد وسط را به خوبی اجرا کند.

شیائومی در گوشی ردمی نوت ۱۱ خود از پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۸۰ با فرایند ساخت ۶ نانومتری استفاده کرده که به مراتب عملکرد روان‌تر و سریع‌تری نسبت به پوکو M3 دارد. البته در بازی‌های سنگین مانند Call of Duty اگر گرافیک را در حالت High قرار بدهید نهایت فریم ریت Medium را پشتیبانی میکند.

هر دو گوشی پوکو M3 و ردمی نوت ۱۱ در چهار پیکربندی مختلف به فروش می‌رسند که شامل رم ۴ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت است.

برنده: شیائومی ردمی نوت ۱۱

مقایسه دوربین گوشی پوکو M3 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

گوشی پوکو M3 دارای دوربین سه گانه در پنل پشتی بوده که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل، سنسور ماکرو آن ۲ مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق آن نیز ۲ مگاپیکسل است. تصاویری که با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ثبت می‌شود چندان با کیفیت نیست و رنگ‌ها به واقعیت نزدیک نیستند. تصاویری که با سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق ثبت شده نیز قابل قبول بوده اما فاقد جزئیات است. در نهایت تصاویر ثبت شده با سنسور ماکرو دارای نویز بوده و تنها در صورت نور کافی و مناسب، عکس‌ها قابل قبول است.

مجموعه دوربین‌های شیائومی ردمی نوت ۱۱ شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. تصاویر ثبت شده با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی وضعیت بهتری نسبت به دوربین اصلی پوکو M3 دارد و در شرایط نور مناسب، قادر است تصاویر خوبی را ثبت کند. اما رنگ‌ها مانند تصاویر ثبت شده با پوکو M3 کمی غیر واقعی به نظر می‌رسند.

سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۱ اعوجاج تصویر ندارد و نسبتا زاویه خوبی را پوشش می‌دهد. تصاویر ثبت شده با دو سنسور بعدی یعنی ماکرو و تشخیص عمق ردمی نوت ۱۱، مانند پوکو M3 بوده و نمی‌توان توقع زیادی از این گوشی ارزان قیمت داشت.

برنده: هر دو گوشی

مقایسه اسپیکرهای گوشی پوکو M3 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

بخش صدا در گوشی پوکو M3 از ویژگی‌های مثبت و قوی این گوشی محسوب می‌شود؛ چرا که به یک اسپیکر استریو مجهز بوده و صدا هم از اسپیکر پایین و هم از اسپیکر بالا پخش می‌شود. بلندی صدا، کیفیت و تفکیک صدای اسپیکرهای پوکو M3 بسیار عالی است.

ردمی نوت ۱۱ شیائومی نیز اگرچه دارای اسپیکر استریو است اما مشکل در تفکیک صدا دارد و صدای اسپیکر بالایی کم‌تر از اسپیکر پایینی است. اما کیفیت پخش صدا و بلندی صدای خوبی دارد.

برنده: پوکو M3

مقایسه باتری و شارژ گوشی پوکو M3 با ردمی نوت ۱۱ شیائومی

یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر پوکو M3 باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که با مصرف سنگین، می‌تواند تا ۲ روز شارژ دهی داشته باشد. این در حالی است که شیائومی برای گوشی ردمی نوت ۱۱ خود از یک باتری ۵۰۰۰ می‌آمپر ساعتی استفاده کرده که در استفاده معمولی به مدت یک روز نیم دوام می‌آورد.

در جعبه گوشی پوکو M3 یک شارژر ۲۲.۵ واتی قرار دارد که برای آنکه باتری گوشی از صفر به صد در صد شارژ برسد بین ۲ ساعت و نیم الی ۳ ساعت زمان نیاز  دارد. اما ردمی نوت ۱۱ با شارژر ۳۳ واتی خود با سرعت بیشتری نسبت به پوکو M3 شارژ می‌شود و این سرعت شارژ، باتری کوچکتر را جبران می‌کند.

برنده: هر دو گوشی

سخن پایانی

همانگونه که مشاهده کردید، گوشی ردمی نوت ۱۱ از بسیاری جهات بهتر از پوکو M3 بوده و پیروز این رقابت است. اما اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که این برتری چندان زیاد نیست و نمی‌توان تفاوت زیادی بین این دو گوشی تشخیص داد. بنابراین می‌توان گفت اگر به دنبال گوشی جدیدتری هستید تا مدت زمان بیشتری از پشتیبانی امنیتی و به‌روزرسانی نرم‌افزار بهره‌مند باشید، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ گزینه بهتری است اما در سایر موارد این برتری چندان زیاد نبوده و گوشی پوکو M3 نیز از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :