etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی پوکو F4 با گلکسی A73

4.8
(8)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی پوکو F4 با گلکسی A73

سامسونگ و شیائومی گوشی‌های میان رده خوبی را به فروش می‌رسانند که در این بین پوکو F4‌ و گلکسی A73‌از گوشی‌های پرطرفدار میان رده در بازار است. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا این دو گوشی هوشمند میان رده را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرارداده‌ایم تا انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم. اگر قصد خرید یک گوشی میان رده اندرویدی را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقایسه طراحی گوشی پوکو F4 با گلکسی A73

گوشی Poco F4 از طراحی ساده‌ای بهره ‌می‌برد و پنل جلویی و پشتی آن از شیشه مقاوم Corning Gorilla Glass 5 ساخته شده است. جنس پنل جلویی گلکسی A73 ‌مانند پوکو F4 از شیشه مقاوم گوریلا گلس ۵ است اما بر خلاف F4 پنل پشتی آن پلاستیکی بوده اما مقاومت خوبی دارد. گوشی پوکو F4 دارای وزنی معادل ۱۹۵ گرم و ابعاد ۱۶۳ در ۷۶ در ۷.۷ میلی‌متر است. این در حالی است که گلکسی A73‌ با ۱۸۱ گرم وزن و ابعاد ۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی‌متر، سبک‌تر و نازک‌تر از پوکو F4 بوده و دست گرفتن آن بسیار راحت است.

گوشی پوکو F4 دارای گواهی مقاومت IP53‌  بوده که در برابر گرد و غبار و پاشش آب کاملا مقاوم است اما گلکسی A73‌ دارای گواهی IP67 بوده که به مراتب از پوکو F4 مقاوم‌تر است و تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام می‌آورد. از سویی دیگر اثر انگشت بر روی بدنه گلکسی A73 باقی نمی‌ماند.

از ویژگی‌های دیگر طراحی گوشی هوشمند پوکو F4 می‌توان به پشتیبانی آن از دو سیم‌کارت، برخورداری از یک بلستر IR و یک اسکنر اثر انگشت بسیار دقیق اشاره کرد که البته A73 ‌نیز از یک حسگر بسیار دقیق اثر انگشت در زیر نمایشگر برخوردار بوده و از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند.

هر دو گوشی پوکو F4 و گلکسی A73 فاقد جک هدفون ۳ میلی‌متری هستند و پوکو F4 در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و سبز و گلکسی A73 در رنگ‌های سبز، سفید و خاکستری به فروش می‌رسد.

برنده: گلکسی A73

مقایسه نمایشگر گوشی پوکو F4 با گلکسی A73

نمایشگر گوشی پوکو F4 دارای یک پنل تخت ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بوده و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. اما گلکسی A73 با یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Full HD+ Super AMOLED+ Infinity-O به مراتب نمایشگری بهتر است. نرخ نوسازی نیز مانند F4 برابر ۱۲۰ هرتز بوده اما شدت روشنایی آن ۸۰۰ نیت است که تقریبا نصف گوشی پوکو F4 با شدت روشنای ۱۳۰۰ نیتی خواهد بود.

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A73‌ و پوکو F4 نسبت تصویر ۲۰:۹ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ ترکیبی عالی از طراحی و کیفیت را ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگر این دو گوشی بسیار درخشان بوده و تصاویر واضحی با اشباع رنگی عالی ارائه می‌دهد که در هنگام تماشای ویدیوها یا فیلم‌هایی با رنگ‌های تیره و یا رنگ‌های تند، بسیار عالی عمل می‌کنند.

برنده: هر دو گوشی

مقایسه عملکرد گوشی پوکو F4 با گلکسی A73

گوشی هوشمند Poco F4 دارای پردازنده Snapdragon 870 5G است که عملکرد و کارایی بالایی را به ارمغان می‌آورد و از سویی دیگر از طول عمر باتری کم نمی‌کند. این پردازنده با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی غیر قابل ارتقا همراه است. اما گلکسی A73 به پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸ مجهز است که به مراتب عملکردی ضعیف‌تر نسبت به پوکو F4 دارد و با ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد.

از ویژگی‌های تحسین برانگیز پردازنده پوکو F4، تولید کمترین سطح از حرارت است که در هنگام اجرای بازی‌های سنگین و تماشای ویدیو، گوشی کاملا خنک باقی می‌ماند. برخلاف پوکو F4 گوشی سامسونگ گلکسی A73 در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین و در هوای گرم، کمی داغ می‌کند.

پوکو F4 بازی‌هایی با گرافیک سنگین را به خوبی و کاملا روان اجرا می‌کند و شما در حین استفاده از شبکه‌های اجتماعی و یا تماشای ویدیو به هیچ عنوان تاخیری را احساس نمی‌کنید. اگرچه گلکسی A73 نیز کند نیست اما تنها برای وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، انجام هم‌زمان چند کار، پخش ویدیو مناسب است.

گوشی هوشمند Poco F4  بازی هایی مانند PUBG: Mobile، Apex Legends Mobile یا Call of Duty: Mobile را نسبتا روان و خوب اجرا می‌کند. گلکسی A73 قادر به اجرای بازی‌هایی با گرافیک سنگین نبوده و بازی‌های سنگینی مانند Asphalt 9 باعث می‌شوند که پردازنده داغ کرده و عملکرد آن پایین بیاید. با این حال، می‌توانید بازی‌های سبک را با آن بدون هیچ مشکلی اجرا کنید.

برنده: پوکو F4

مقایسه نرم‌افزار گوشی پوکو F4 با گلکسی A73

گوشی هوشمند Poco F4 در حالی که اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند، نسخه‌ای با پوسته سنگین بوده که با MIUI 13 پوشانده شده است. این پوسته نرم‌افزاری برای همه کاربران مفید و قابل استفاده نبوده چرا که حاوی نرم‌افزارهای زیادی است و اغلب کاربران آن را اضافی می‌دانند.

از سویی دیگر گلکسی A73 دارای رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ بوده که مبتنی بر اندروید ۱۲ است و رابط کاربری کلی آن روان و بدون تاخیر است. سامسونگ وعده ۴ آپدیت اندروید و ۵ سال به روز رسانی امنیتی را برای این گوشی میان‌رده خود داده است که این پشتیبانی بسیار قوی و چشمگیر است. همچنین رابط کاربری بسیار سریع است، و چندین برنامه مانند Amazon Shopping، Amazon Prime Video، Netflix، Byjus، Josh، PhonePe، Snapchat، Dailyhunt، Truecaller، Samsung Free، Glance، Moj، ShareChat، MX TakaTak به صورت پیش‌فرض ارائه می‌دهد.

برنده: گلکسی A73

مقایسه دوربین گوشی پوکو F4 با گلکسی A73

پوکو F4 دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)است که در نور ایده‌آل، سنسور اصلی توانایی گرفتن تصاویر منقطع را دارد. اما گلکسی A73 در بخش دوربین بسیار بهتر عمل می‌کند. دوربین اصلی A73 یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است و تصاویر به‌طور پیش‌فرض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند و تصاویر از کیفیت بالایی در ثبت جزئیات، رنگ و وضوح برخوردار هستند.

گاهی تصاویر ثبت شده با دوربین پوکو F4 اغراق آمیز به نظر می‌رسد. برای مثال، رنگ‌های بیش از حد تندی که ثبت می‌شود منجر به از بین رفتن جزئیات تصاویر شده و گاهی نیز این رنگ‌ها با رنگ‌های حقیقی تفاوت زیادی دارد. این در حالی است که تصاویر ثبت شده با گلکسی A73 از کیفیت بهتری برخوردار بوده و تصاویر کاملا حقیقی به نظر می‌رسند.

دو سنسور دیگر پوکو F4 شامل سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. این در حالی است که گلکسی A73 علاوه‌بر سنسور اصلی، از سه سنسور دیگر نیز برخوردار بوده که شامل لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی عمیق و ماکرو است.

یکی دیگر از ضعف‌های دوربین گوشی پوکو F4 عدم کیفیت تصاویر ثبت شده در شب است. در واقع دوربین این گوشی برای عکاسی در شب مناسب نیست. البته گلکسی A73 نیز قادر به ثبت تصاویر خوب در شب نیست و در این مورد هر دو گوشی با یکدیگر برابر هستند.

پوکو F4 دارای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است. در حالی که تصاویر به طور کلی واضح هستند، سلفی‌ها به شدت پردازش می‌شوند و هنگام استفاده از حالت پرتره، تاری پس‌زمینه و محدوده دینامیکی، تصاویر ثبت شده چندان عالی نیست. گلکسی A73 به یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی مچهز است و در زمانی که شرایط نوری خوب باشد، قادر است سلفی‌ها و پرتره‌های مناسبی را ثبت کند.

برنده: گلکسی A73

مقایسه باتری و شارژر گوشی پوکو F4 با گلکسی A73

گوشی هوشمند Poco F4 دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که طول عمر بالایی دارد. این گوشی همچنین با یک بار شارژ، می‌تواند به راحتی دو روز با استفاده متوسط ​​دوام بیاورد. در شرایط حداکثر استفاده از گوشی، باتری آن همچنان قادر است یک روز کامل بین ۱۰ الی ۱۲ ساعت دوام بیاورد. اما سامسونگ گلکسی A73 به باتری بزرگ‌تر و قدرتمندتر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده که در شرایط استفاده نرمال از این گوشی، می‌تواند برای یک روز دوام بیاورد. اگر نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید باتری این گوشی حتی بیش از یک روز نیز دوام آورده و نیازی به شارژ ندارد.

پوکو F4 به لطف شارژر ۶۷ واتی قادر است ظرف مدت ۳۰ دقیقه باتری را به ۵۰ درصد شارژ برساند و برای آنکه به صد در صد شارژ برسد، به یک ساعت زمان نیاز خواهد داشت.  متاسفانه سیاست‌های جدید سامسونگ موجب شده تا این کمپانی شارژر ۲۵ واتی را در جعبه گوشی گلکسی A73 قرار ندهد و به صورت جداگانه به فروش برساند. لازم به ذکر است که این گوشی فاقد پشتیبانی از شارژر بی‌سیم است.

برنده: پوکو F4

سخن پایانی

در یک نگاه کلی می‌توان گفت که گلکسی A73 برنده این رقابت است. اما پوکو F4 با پردازنده قدرتمندتر شاید گزینه بهتریس برای گیمرها باشد. از سویی دیگر، گلکسی A73 نیز برای آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند به عکاسی هستند، مناسب است. پس می‌توان اینطور نتیجه گرفت که پوکو F4 برای گیمرها و گلکسی A73 برای عکاسان و فعالان فضای سوشیال مناسب است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 8

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سمانه فولادی گفت:

ب نظر شما سامسونگ A73خوبه یا شیائومی پوکو F4

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ هستید، پوکو F4 انتخاب خوبی است اما اگر به دنبال یک گوشی همه‌کاره با دوربین قوی هستید، گلکسی A73 گزینه بهتری خواهد بود

Marjan گفت:

دوربین سلفی پوکو x4پرو بهتره یا a73?

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
پوکو X4 برای گیم بسیار عالی است اما برای عکاسی خیر. اما گلکسی A73 هم برای گیم عالی بوده و هم برای عکاسی

سعید جلالی نژاد اناری گفت:

اقساطی گوشی خریداری میشود

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در حال حاضر اعتبارکالا امکان فروش اقساط گوشی موبایل را ندارد