etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی هوشمند شیائومی 12T Pro با پوکو F4 GT

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی هوشمند شیائومی 12T Pro با پوکو F4 GT

شیائومی 12T Pro جدیدترین گوشی از سری گوشی‌های محبوب شیائومی T است. دستگاه‌های 12T و 12T Pro مبتنی بر شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو هستند که در سال گذشته عرضه شدند و حرف T تاکید بر عملکرد و قدرت باتری دارد. این گوشی یک گوشی گیمینگ بوده و در نتیجه می‌توان آن را با سایر گوشی‌های گیمینگ این برند وزیر برندهایش مقایسه کرد. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به مقایسه گوشی گیمینگ 12T Pro با گوشی گیمینگ پوکو F4 GT خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقایسه طراحی گوشی هوشمند شیائومی 12T Pro با پوکو F4 GT

شیائومی 12 تی پرو با ابعاد ۱۶۳.۱ در ۷۵.۹ در ۸.۶ میلی‌متر نسبت به گوشی پوکو  F4 GT یک گوشی بزرگ محسوب می‌شود؛ با این حال با وزنی معادل ۲۰۵ گرم از پوکو F4 GT با وزن ۲۱۰ گرم، سبک‌تر است. جنس شیائومی 12T Pro پلاستیک بوده که ویژگی خاص ظاهری به همراه ندارد اما از شیشه‌ای که گوشی‌های رده بالا استفاده می‌کنند، بادوام‌تر و سبک‌تر است. این در حالی است که پوکو برای گوشی گیمینگ F4 GT خود از شیشه برای پنل پشتی و فلز آلومینیوم برای فریم آن استفاده کرده است. همچنین جنس شیشه پنل جلویی نیز شیشه گوریلا گلس ویکتوس بوده که مقاوم‌ترین شیشه محافظ تا به امروز است.

اگرچه از نظر متریال، گوشی پوکو F4 GT برتر از شیائومی 12T Pro است اما طراحی آن چندان حس گیمینگ را به کاربر منتقل نمی‌کند و از آن مهم‌تر اینکه لک اثر انگشت روی پنل پشتی آن باقی می‌ماند.

در بخش پنل پشتی شیائومی 12T Pro یک ماژول دوربین بزرگ وجود دارد که از سطح قاب فاصله گرفته و در نتیجه نمی‌توانید آن را به صورت صاف روی سطح میز قرار دهید. به همین ترتیب پوکو F4 GT نیز دارای سه لنز دوربین در زیر یکدیگر بوده که در یک قاب مستطیل شکل در لبه بالایی گوشی دیده می‌شود. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور هر دو گوشی 12T Pro شیائومی و پوکو F4 GT در لبه سمت راست فریم موبایل قرار دارند. در لبه سمت چپ این دو گوشی نیز خشاب سیمکارت قرار گرفته که از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی 12T Pro فاقد اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در دکمه پاور است. گوشی‌های نسل قبلی T از این ویژگی برخوردار بودند، که یکی از برجسته‌ترین ویژگی این سری از گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شد، زیرا باز کردن قفل نمایشگر را بسیار آسان می‌کرد؛ چیزی که در 12T Poro حذف شده است. درعوض، از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر استفاده می‌کنید. این ویژگی تقریبا در تمام گوشی‌های پریمیوم اندروید استفاده می‌شود، اما به نظر ما ضربه زدن به کناره تلفن به جای صفحه نمایش آن راحت‌تر است.

برخلاف چند نسل اول گوشی‌های شیائومی T، گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو مانند پوکو F4 GT فاقد جک هدفون است. در زیر قاب هر دو گوشی گیمینگ پوکو و شیائومی، یک پورت USB-C وجود دارد که می‌توانید برای شارژ و لوازم جانبی از آن استفاده کنید. شیائومی ۱۲ تی پرو دارای گواهی IP53 بوده که به معنای مقاومت در برابر پاشش آب و نفوذ غبار است اما در شرایطی که در آب غوطه‌ور شود، مقاومتی نخواهد داشت. این در حالی است که پوکو F4 GT بدون گواهی IP بوده و  در نتیجه هیچ مقاومتی در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار ندارد.

مقایسه نمایشگر گوشی هوشمند شیائومی 12T Pro و پوکو F4 GT

شیائومی ۱۲ تی پرو و پوکو F4 GT هر دو دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی هستند. نمایشگر 12T Pro یک پنل OLED است و نمایشگر پوکو F4 GT یک پنل AMOLED بنابراین پوکو F4 GT توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد اما 12T Pro قادر است ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد.

تفاوت دیگر اینکه وضوح تصویر نمایشگر 12T Pro ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل بوده و بنابراین وضوح آن کمی بالاتر از پوکو F4 GT با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ خواهد بود. همچنین ۱۲ تی پرو از حداکثر روشنایی بیشتری نسبت به پوکو F4 GT برخوردار است. شدت روشنایی 12T Pro شیائومی ۱۰۰۰ نیت است در حالی که این شدت روشنایی در پوکو F4 GT‌حداکثر به ۸۰۰ نیت می‌رسد.

مقایسه دوربین گوشی هوشمند شیائومی 12T Pro با پوکو F4 GT

ویژگی کلیدی دوربین Xiaomi 12T Pro دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است در حالی که پوکو برای گوشی F4 GT خود از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی سونی استفاده کرده است. از سویی دیگر پوکو F4 GT از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی برای لنز ماکرو خود استفاده کرده در حالی که لنز ماکرو شیائومی 12T Pro تنها ۲ مگاپیکسل است. در رابطه با لنز اولتراواید، هر دو گوشی مجهز به یک لنز ۸ مگاپیکسلی هستند که نتیجه تصاویر ثبت شده در هر دو به یک میزان بوده و چنگی به دل نمی‌زند.

دوربین اصلی Xiaomi 12T Pro به‌طور پیش‌فرض عکس‌هایی با وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسل ثبت می‌کند و این به لطف قابلیتی به نام pixel binning است که پیکسل‌های یک دوربین را برای ایجاد یک تصویر بهبود یافته ترکیب می‌کند. از سویی دیگر پوکو F4 GT نیز تصاویر نسبتا خوبی ثبت می‌کند اما باید گفت از آنجایی که هر دو گوشی ویژه بازی طراحی و تولید شده‌اند، برای عکاسی مناسب نبوده و تصاویر چندان با کیفیتی را ثبت نمی‌کنند.

اما ۲۰۰ مگاپیکسل گوشی 12T Pro می‌تواند هیجان انگیز باشد. به کمک این دوربین می‌توانید از یک منظره عکس‌هایی با بزرگنمایی بالا، در حدی که با چشم غیر مسلح قادر به دیدن جزئیات آن نیستید، ثبت کنید! چنین چیزی توسط دوربین پوکو F4 GT امکان پذیر نیست.

لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی شیائومی 12T Pro به دلیل وضوح تصویر پایین، اصلا برای تصویربرداری از نزدیک مفید نیست. چنین پیکربندی برای دوربین‌های شیائومی 12T Pro کمی ناامید کننده است. این در حالی است که شما می‌توانید به لطف لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو پوکو F4 GT تصاویر با کیفیت‌تری را از نزدیک ثبت کنید. اما به خاطر داشته باشید که لنز ماکرو مانند اولتراواید، کاربرد زیادی ندارد.

شیائومی برای 12T Pro خود، بسیاری از ویژگی‌های عالی و سرگرم کننده هوش مصنوعی را به کار گرفته است. یک حالت Sky وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد آسمان تصاویری را که قبلا گرفته‌اید تغییر دهید. حالت Clone نیز به شما این امکان را می‌دهد چندین ویدیو یا عکس بگیرید و آن‌ها را ترکیب کنید و در نهایت حالت Google Magic Eraser نیز به شما این امکان را می‌دهد عناصر ناخواسته را از عکس‌هایی که گرفته‌اید حذف کنید. می‌توانید شکل‌های پس‌زمینه، سایه‌های غذا و خطوط اضافی موجود در عکس را پاک کنید.

دوربین پوکو F4 GT نیز حالت‌های مختلفی برای ثبت تصاویر ارائه می‌دهد که شامل حالت پرتره و حالت شب است که در هر دو حالت، تصاویر قابل قبولی را ثبت می‌کند.

هر دو گوشی گیمینگ پوکو F4 GT و شیائومی 12T Pro در قسمت پنل جلویی خود یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی دارند که سلفی‌های خوبی با جزئیات و رنگ طبیعی قابل قبولی را ثبت می‌کنند؛ مشروط بر اینکه حالت ویرایش خودکار عکس را غیر فعال کنید.

مقایسه عملکرد شیائومی 12T PRO با پوکو F4 GT

شیائومی ۱۲ تی پرو از چیپست رده بالای موجود در زمان عرضه یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده می‌کند و نسخه ارتقا یافته پردازنده‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است که در گوشی گیمینگ پوکو F4 GT استفاده شده است.

هر دو گوشی شیائومی 12T Pro و پوکو F4 GT برای بازی عالی هستند، زیرا به سرعت و به راحتی بازی‌های مختلف را در بالاترین تنظیمات گرافیکی بارگذاری و اجرا می‌کنند، و در اتصال به وب برای بازی‌های آنلاین بسیار سریع عمل می‌کنند. اما برخلاف پوکو F4 GT، شیائومی ۱۲ تی پرو در جلسات طولانی بیش از حد گرم نمی‌شود که این می‌تواند یک ویژگی چشمگیر برای گیمرهای موبایل باشد.

شیائومی 12T Pro مانند پوکو F4 GT با دو رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد که ترکیب آن با پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و یا اسنپدراگون ۸ نسل یک، یک گیم پلی روان و بدون وقفه را به ارمغان می‌آورد.

معمولا سرعت و قدرت پردازنده یک گوشی گیمینگ را با یک بازی با گرافیک سنگین مانند کالاف دیوتی آزمایش می‌کنند. هر دو گوشی در هنگام بازی کالاف دیوتی، تقریبا ۶۰ فریم ارائه می‌کنند و بازی بودن لگ و باگ خواهد بود. اما از نظر پایداری عملکرد در جلسات طولانی بازی یعنی زمانی که ۲ تا 3 ساعت بازی می‌کنید، با یک مقدار افت فریم مواجه خواهید شد.

اسپیکرهای هر دو گوشی مانند اکثر گوشی‌های شیائومی، توسط شرکت صوتی Harman Kardon تنظیم می‌شوند. بدیهی است که 12T Pro هردو آن‌ها هنوز برای پخش موسیقی با صدای بلند عملکرد خوبی ارائه ندهند. اما در مجموع پخش صدای بدی نداشته و راضی کننده هستند.

مقایسه باتری و شارژ گوشی هوشمند شیائومی 12T pro با پوکو F4 GT

شیائومی 12T Pro را به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است. با اتصال 5G، چیپست قدرتمند و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، این گوشی قطعا به چنین باتری بزرگی نیاز دارد. باتری این گوشی برای یک روز استفاده استاندارد به راحتی دوام می‌ورد که شامل پخش موسیقی، حضور مداوم و جابه‌جایی در انواع شبکه‌های اجتماعی و تماس تلفنی است. اما در استفاده سنگین‌تر مانند تماشای ویدیو، فیلمبرداری طولانی مدت، عکاسی و جلسات طولانی بازی؛ باتری آن کمتر از یک روز دوام خواهد آورد.

از سویی دیگر پوکو F4 GT در این بخش ضعیف عمل کرده و کمپانی تنها به یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اکتفا کرده است که در هنگام بازی به سرعت از شارژ آن کاسته می‌شود. از آنجایی که پوکو F4 GT مانند شیائومی 12T Pro به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز است، باتری آن نمی‌توانند مانند رقیب گیمینگ خود در استفاده معمولی بیش از یک روز دوام بیاورد.

اما پوکو F4 GT نیز مانند شیائومی 12T Pro از یک شارژر ۱۲۰ واتی برای شارژ استفاده می‌کند که سرعت شارژ آن بسیار سریع است. با استفاده از این شارژر تنها در ۲۰ دقیقه گوشی از صفر به ۱۰۰ در صد انرژی می‌رسد. بنابراین خیلی نگران مصرف باتری در هنگام بازی نباشید. در نهایت باید این نکته را نیز ذکر کنیم که شیائومی ۱۲ تی پرو و پوکو F4 GT هر دو فاقد شارژر بی‌سیم هستند و شیائومی این ویژگی را تنها با گوشی‌های پرچمدار خود ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

هر دو گوشی که در این مطلب با یکدیگر مقایسه شدند، برای بازی مناسب هستند اما گوشی 12T Pro با اختلاف کمی از پوکو F4 GT عملکرد بهتری در اجرای بازی ها دارد. همچنین شیائومی 12T Pro علیرغم اینکه یک گوشی گیمینگ است، اما از دوربین بهتری نسبت به پوکو F4 GT برخوردار است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :