etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی هوشمند پوکو C55 با ردمی 9t شیائومی

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی هوشمند پوکو C55 با ردمی 9t شیائومی

شیائومی به تازگی از یک گوشی اقتصادی دیگر خود با زیر برند پوکو رونمایی کرد. این گوشی که پوکو C55 نام گذاری شده، به یک دوربین قدرتمند مجهز بوده و نگاه شما را نسبت به گوشی‌های ارزان قیمت تغییر می‌دهد. از آنجا که این گوشی از جمله گوشی‌های اقتصادی شیائومی محسوب می‌شود، بد نیست آن را با هم رده خود، یعنی ردمی 9t مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد. با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

جدول مشخصات فنی گوشی پوکو C55

مشخصات فنیردمی 9T شیائومیپوکو C55
ابعاد و وزن۱۶۲.۳ در ۷۷.۳ در ۹.۶ میلی‌متر
وزن ۱۹۸ گرم
۱۶۸.۸ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۲ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD
وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
نمایشگر ۶.۷ اینچی IPS LCD
وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۶۶۲
فرایند ساخت ۱۱ نانومتری
Helio G85
فرایند ساخت ۱۲ نانومتری
سیستم عاملاندروید ۱۰ عرضه با رابط کاربری MIUI 12اندروید ۱۲ عرضه شده با رابط کاربری MIUI 13 برای پوکو
حافظه رم۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل از نوع عریض
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
دوربین ۵۰ مگاپیکسل از نوع عریض
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
باتری۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
شارژ ۱۸ وات
۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر ۱۰ واتی
رنگ‌هاخاکستری
آبین
ارنجی
سبز
آبی
مشکی
سبز

مقایسه طراحی و ساخت گوشی پوکو C55 با ردمی 9t شیائومی

پوکو C55 با ابعاد ۱۶۸.۸ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر و وزن ۱۹۲ گرم به مراتب باریک‌تر و سبک‌تر ردمی 9t با ابعاد ۱۶۲.۳ در ۷۷.۳ در ۹.۶ میلی‌متر و وزن ۱۹۸ گرم است. این در حالی است که نمایشگر C55 از نمایشگر 9t بزرگتر بوده و در نتیجه شما در بخش جلویی گوشی شاهد یک نمایشگر با دیدی بهتر خواهید بود.

پنل پشتی پوکو C55 شامل همان ماژول دوربین ثابت در تمام گوشی‌های پوکو بوده و جنس این پنل تماما از پلی کربنات با طرح دوخت چرمی است که ظاهری به مراتب زیباتری نسبت به پنل پشتی ردمی 9t با پوشش پلاستیکی مستحکم دارد. پنل پشتی C55 علاوه‌بر ظاهر زیبایی که دارد، در برابر خط و خش نسبت به ردمی 9t از مقاومت بهتری نیز برخوردار است.

در سمت راست هر دو گوشی پوکو C55 و ردمی 9t شیائومی دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور قرار دارد و سمت چپ نیز اسلات سینی سیم کارت قرار گرفته شده است. در حالی که پوکو C55 از یک درگاه قدیمی micro USB برای اتصال استفاده می‌کند، ردمی 9t از پورت  USB Type-C 2.0 بهره برده است. هر دو گوشی جهت اتصال هدفون سیمی دارای یک جک ۳.۵ میلی‌متری هستند.

پوکو C55 به یک حسگر اثر انگشت در پشت گوشی برای باز کردن قفل گوشی با لمس مجهز است. اگرچه ردمی 9t نیز به حسگر اثر انگشت مجهز شده اما شیائومی، فریم کناری را برای آن در نظر گرفته است. پوکو C55 دارای استاندارد IP52 مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار است که این گوشی هوشمند را به یکی از معدود تلفن‌های ارزان قیمت دارای رتبه IP تبدیل می‌کند. اما شیائومی برای گوشی ردمی 9t خود هیچ گواهی جهت مقاومت در برابر پاشش آب و غبار معرفی نکرده است.

مقایسه نمایشگر گوشی پوکو C55 با ردمی 9t شیائومی

پوکو C55 دارای نمایشگر LCD بزرگ ۶.۷ اینچی با وضوح HD+ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است که از نظر ابعاد کمی بزرگتر از ردمی 9t با ابعاد ۶.۵۳ میلی‌متر است. اما نرخ نوسازی 9t نیز مانند C55 برابر ۶۰ هرتز است. وضوح تصویری که پوکو برای گوشی C55 خود در نظر گرفته ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل بوده که به مراتب کم‌تر از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل در گوشی ردمی 9t است.

پوکو C55 همچنین از نظر تراکم پیکسلی نیز از ردمی 9t عقب‌تر بوده و نسبت نمایشگر به بدنه آن نیز از ردمی 9t‌ کم‌تر است و در نتیجه می‌توان گفت در بخش نمایشگر، ردمی 9t، نمایشگر بهتری را ارائه کرده است.

زوایای دید نمایشگر هر دو گوشی پوکو C55 و ردمی 9t عالی بوده و هنگامی که از اطراف به آن نگاه می‌کنید، با کاهش کیفیت رنگ مواجه نخواهید شد. روشنایی نمایشگر هر دو گوشی نیز برای انواع شرایط نوری مناسب است اما هنگام استفاده از دستگاه در خارج از منزل و زیر نور خورشید، باید روشنایی را به حداکثر برسانید.

مقایسه عملکرد گوشی پوکو C55 با ردمی 9t شیائومی

از آنجایی که Poco C55 با پردازنده MediaTek Helio G85 همراه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.، به راحتی می‌تواند کارهای روزمره را بدون هیچ تاخیری انجام دهد. آزمایشات صورت گرفته بر روی فضای ذخیره سازی برای تست سرعت خواندن و نوشتن نشان می‌دهد که تا زمانی که فضای ذخیره سازی پر نشد، هیچ گونه تاخیری را مشاهده نخواهید کرد. لازم به ذکر است که نوع فضای ذخیره سازی در این گوشی ارزان قیمت پوکو، eMMC است.

از سویی دیگر ردمی 9t به پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ مجهز بوده که همواره نتایج بنچمارک‌های آن خوب بوده است. ردمی 9t نیز مانند پوکو C55 با دو رم ۴ و یا ۶ گیگابایتی به همراه ۶۴ و یا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود که مسلما نسخه ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم را پیشنهاد می‌کنیم.

در تست هر دو بازی Asphalt 9 و Call of Duty Mobile بر روی پوکو C55، نشان داده که بازی‌ها بدون هیچ مکث و تاخیری اجرا می‌شوند البته زمان بارگیری با توجه به نوع فضای ذخیره سازی eMMC ، زیاد است. این در حالی است که تست بازی Call of Duty Mobile بر روی گوشی ردمی 9t شیائومی نتایج چندان خوبی به همراه نداشته است.

در بنچمارک AnTuTu Benchmark، گوشی پوکو C55 به امتیاز کلی ۲۵۸۸۱۱ دست پیدا کرده است که برای گوشی ارزان قیمتی مانند پوکو C55 عدد خوبی است. عملیات چند وظیفه‌ای نیز در این گوشی هوشمند به دلیل استفاده از رم ۶ گیگابایتی عالی است.

مقایسه دوربین‌های گوشی پوکو C55 با ردمی 9t شیائومی

دوربین یکی از ویژگی‌های برجسته گوشی هوشمند پوکو C55 است زیرا نوع سخت افزار دوربینی که در این گوشی دریافت می‌کنید در گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت غیر معمول است. پوکو C55 یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی دارد که با سنسور QVGA برای سنجش عمق ترکیب شده است. در بخش جلویی نیز، یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی دریافت می‌کنید که نسبت به قیمتی که دارد تصاویر قابل قبولی را ثبت می‌کند.

این در حالی است که دوربین ردمی 9t از نوع عریض و ۴۸ مگاپیکسلی بوده و کیفیت تصاویر ثبت شده با آن چندان خوب نیست. اما در بخش جلو، ردمی 9t به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است که به مراتب سلفی‌های بهتری نسبت به پوکو C55 می‌گیرد. هر دو گوشی گوشی هوشمند اقتصادی پوکو و ردمی می‌توانند ویدیوهای 1080p FHD را با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پشتی گوشی هوشمند پوکو C55 در نور روز تصاویر چشمگیری ثبت می‌کند، اما در نور کم کیفیت عکس شروع به افت می‌کند، بنابراین چندان تفاوتی با ردمی 9t نخواهد داشت. همچنین برنامه دوربین C55 دارای مجموعه‌ ویژگی‌هایی بوده که در ردمی 9t نیز مشاهده می‌کنید، اما خود برنامه دوربین بسیار منسوخ به نظر می‌رسد.

مقایسه نرم افزار گوشی پوکو C55 با ردمی 9t شیائومی

از نظر نرم‌افزاری، MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ ارائه می‌شود که در یک گوشی هوشمند ارزان قیمت به اندازه کافی خوب است. با این حال، یکی از موارد منفی که در مورد این گوشی هوشمند وجود دارد این است که MIUI از پیش نصب شده روی این گوشی یک نسخه Lite از MIUI 13 است. همچنین فاقد برخی عناصر طراحی است که در MIUI 13 معمولی در گوشی‌های هوشمند میان رده یا پرچمدار شیائومی مشاهده می‌کنید.

از سویی دیگر ردمی 9t‌ از اندروید ۱۰ به عنوان سیستم عامل استفاده میکند که با رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12 بهینه سازی شده است. این رابط کاربری محیط کاربری جذابی داشته و همچنین قابلیت شخص سازی زیادی را در اختیار کاربر قرار میدهد.

البته تعداد زیادی bloatware از پیش نصب شده روی هر دو گوشی کمی دردسر ساز است، اما می‌توانید به راحتی اکثر این برنامه‌های bloatware را غیرفعال یا حذف کنید و فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید.

مقایسه باتری گوشی پوکو C55 با ردمی 9t شیائومی

گوشی هوشمند Poco C55 دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه با شارژ ۱۰ واتی درون جعبه است. اگر جلسات بازی طولانی را انجام نمی‌دهید، این باتری به راحتی بیش از یک روز دوام خواهد آورد. حتی در استفاده زیاد نیز می‌توانید به راحتی یک روز کامل از گوشی خود استفاده کنید. یک آداپتور شارژ ۱۰ واتی نیز در داخل جعبه ارائه شده است که شارژ آن از ۱ تا ۱۰۰ درصد حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

این در حالی است که باتری در بررسی ردمی 9t شیائومی یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. این گوشی به باتری بسیار بزرگ ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ سریع ۱۸ وات و شارژ معکوس ۲.۵ وات پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی در تست مقاومت تا ۱۵۰ ساعت دوام می‌آورد که نکته بسیار قابل توجهی برای یک گوشی اقتصادی است.

سخن پایانی

پوکو C55 در بازه قیمتی خود، از آنجایی که دارای نمایشگر بزرگ، پردازنده قدرتمند، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و باتری بزرگ است، تقریبا یک گوشی هوشمند همه کاره محسوب می‌شود. ردمی 9t نیز علیرغم اینکه دو سال از عرضه آن می‌گذرد همچنان یک گوشی با ارزش خرید بالا است. اما با توجه به جدیدتر بودن پوکو C55 که موجب شده تا سال‌های آتی نیز به‌روزرسانی اندروید و امنیتی دریافت کند و نیز ظاهر جذاب‌تری که دارد، ممکن است برای هر کاربری انتخاب بهتری باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :