etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی پوکو C55 با گلکسی A04s سامسونگ

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی پوکو C55 با گلکسی A04s سامسونگ

گوشی ارزان قیمت جدید پوکو، Poco C55، دید شما را به گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت تغییر خواهد داد. این گوشی به یک نمایشگر بزرگ و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز بوده و عملکرد سخت افزار آن بر روی کاغذ عالی به نظر می‌رسد. این گوشی می‌تواند رقیب سرسختی برای گوشی ارزان قیمت و جدید سامسونگ، گلکسی A04s‌ باشد. بنابراین ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به مقایسه این دو گوشی اقتصادی پرداخته‌ایم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نکات مثبت گوشی پوکو C55

  • نمایشگر بزرگ
  • طراحی مدرن
  • رتبه IP52
  • دوربین اصلی مناسب
  • باتری بزرگ

نکات منفی گوشی پوکو C55

  • دوربین سلفی متوسط ​​است
  • فقط شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌شود

نکات مثبت گوشی گلکسی A04s

  • نمایشگر بزرگ
  • باتری قدرتمند
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی
  • دوربین اصلی مناسب

نکات منفی گلکسی A04s

  • طراحی قدیمی
  • ضخامت زیاد گوشی

جدول مشخصات فنی گوشی پوکو C55 و گلکسی A04s سامسونگ

مشخصات فنیگلکسی A04sپوکو C55
ابعاد و وزن۱۶۴.۷ در ۷۶.۷ در ۹.۱ میلی‌متر
وزن ۱۹۵ گرم
۱۶۸.۸ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۲ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD
وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
نمایشگر ۶.۷ اینچی IPS LCD
وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
پردازندهSamsung Exynos 850
فرایند ساخت ۸ نانومتری
Helio G85
فرایند ساخت ۱۲ نانومتری
سیستم عاملاندروید ۱۲ عرضه با رابط کاربری One UI Core 4اندروید ۱۲ عرضه شده با رابط کاربری MIUI 13 برای پوکو
حافظه رم۳ گیگابایت
۴ گیگابایت
۴ گیگابایت
۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۳۲ گیگابایت
۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
۶۴ گیگابایت
۱۲۸ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل از نوع عریض
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
دوربین ۵۰ مگاپیکسل از نوع عریض
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ ۱۵ واتی
۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر ۱۰ واتی
رنگ‌هامشکی
سبز
سفید
مسی
آبی
مشکی
سبز

مقایسه کیفیت طراحی گوشی پوکو C55 با گلکسی A04s سامسونگ

پوکو C55 با طراحی منحصر به فرد و در عین حال آشنا عرضه می‌شود که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند آن استفاده شده است. حاشیه پایین نمایشگر نیز نسبتا زیاد از که یکی از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید. با این حال ابعاد و وزن آن نسبت به گلکسی A04s یک برتری محسوب می‌شود. پوکو C55 ‌دارای ابعاد ۱۶۸.۸ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر و وزن ۱۹۲ گرم بوده که به مراتب از گوشی گلکسی A04s با ابعاد ۱۶۴.۷ در ۷۶.۷ در ۹.۱ میلی‌متر و وزن ۱۹۵ گرم، سبک‌تر و باریک‌تر است که در نتیجه در دست گرفتن آن راحت‌تر نیز خواهد بود.

پنل پشتی پوکو C55 بخش جذاب این گوشی اقتصادی است و می‌توانید ماژول دوربین به سبک Poco را به وضوح ببینید. پنل پشتی تماما پلی کربنات با طرح دوخت چرمی است که ظاهر خوبی دارد. این نوع پشت طرح دار در گوشی‌های هوشمند موجب می‌شود تا گوشی مستعد خراشیدگی نبوده و در برابر خط و خش مقاوم باشد. اما سامسونگ طراحی خاصی را برای گلکسی A04s در نظر نگرفته و طراحی پنل پشتی آن قدیمی و بسیار ساده است که ممکن اس برای بسیاری از کاربران چندان جالب نباشد. گلکسی A04s به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است.

در سمت راست پوکو C55 و گلکسی A04s دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور قرار دارد و سمت چپ نیز اسلات سینی سیم کارت قرار گرفته شده است.

یکی از تفاوت‌های مهم بین این دو گوشی درگاه اتصال است. در حالی که پوکو برای C55‌از درگاه قدیمی micro USB استفاده کرده، گلکسی A04s به پورت USB Type-C 2.0 مجهز است. همچنین هر دو گوشی اقتصادی پوکو و گلکسی به جک ۳.۵ میلی‌متری مجهز بوده که امکان استفاده از هندزفری‌های سیمی را برای شما فراهم می‌سازد.

پوکو یک حسگر اثر انگشت در پشت گوشی برای باز کردن قفل گوشی با لمس در نظر گرفته است. با این حال، برای زیباتر جلوه دادن گوشی، حسگر اثر انگشت کمی بالاتر قرار گرفته است. سامسونگ نیز از حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل نمایشگر گلکسی A04s استفاده کرده با این تفاوت که این حسگر در کنار گوشی و روی فریم آن قرار گرفته است.

پوکو C55 دارای استاندارد IP52 مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار است که این گوشی هوشمند را به یکی از معدود تلفن‌های ارزان قیمت دارای رتبه IP تبدیل می‌کند.

مقایسه نمایشگر گوشی پوکو C55 و گلکسی A04s سامسونگ

پوکو C55 دارای نمایشگر LCD بزرگ ۶.۷ اینچی با وضوح HD+ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. این نمایشگر دارای نرخ نمونه برداری لمسی ۱۲۰ هرتز بوده تا تجربه بهتری را در زمینه حساسیت لمسی به شما ارائه دهد. از سویی دیگر گلکسی A04s‌ دارای نمایشگر کوچکتر ۶.۵ اینچی اما با نرخ نوسازی بالاتر ۹۰ هرتزی است.

پوکو C55 از وضوح تصویر بالاتری نسبت به گلکسی A04s برخودار است. وضوح تصویر C55‌ برابر وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل بوده اما گلکسی A04s دارای وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است که البته این تفاوت چندان چشمگیر نیست.

تراکم پیکسلی هر دو گوشی اقتصادی پوکو و سامسونگ مناسب بوده به گونه‌ای که هیچ پیکسلی روی نمایشگر مشاهده نخواهید کرد. زوایای دید هر دو نمایشگر نیز عالی بوده و هنگامی که از اطراف به آن نگاه می‌کنید، با کاهش کیفیت رنگ مواجه نخواهید شد.

مقایسه عملکرد گوشی پوکو C55 و گلکسی A04s سامسونگ

پوکو C55 به پردازنده MediaTek Helio G85 مجهز شده که عملکرد خوبی در انجام کارهای روزمره و نیز در اجرای بازی‌های Asphalt 9 و Call of Duty Mobile دارد که البته بارگیری بازی‌ها در این گوشی کمی زمان می‌برد که با توجه به قیمت آن کاملا منطقی به نظر می‌رسد. گلکسی A04s نیز با پردازنده اختصاصی سامسونگ Exynos 850 عملکرد بسیار خوبی هم در اجرای کارهای روزمره و هم بازی هایی نظیر Call of Duty Mobile دارد.

پوکو C55 در دو پیکربندی رم ۴ و رم ۶ گیگابایتی به همراه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود و گلکسی A04s با رم‌های ۳ و ۴ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۳۲ و ۴۶ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. در نهایت می‌توان گفت هر دو گوشی با توجه به برچسب قیمتی که دارند، عملکردی بسیار عالی ارائه می‌دهند.

مقایسه دوربین‌های گوشی پوکو C55 و گلکسی A04s سامسونگ

دوربین یکی از ویژگی‌های برجسته هر دو گوشی هوشمند پوکو C55 و گلکسی A04s است زیرا نوع سخت افزار دوربینی که در این گوشی‌ها دریافت می‌کنید در گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت غیر معمول است. پوکو C55 و گلکسی A04s به یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده که با سنسور QVGA برای سنجش عمق ترکیب شده است.

در بخش جلویی نیز، هر دو گوشی یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی داشته که نسبت به قیمتی که دارند تصاویر قابل قبولی را ثبت می‌کند. هر دو گوشی اقتصادی C55 و A04s می‌توانند ویدیوهای 1080p FHD را با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در نور روز تصاویر چشمگیری ثبت می‌کند، اما در نور کم کیفیت عکس شروع به افت می‌کند. همچنین در شب حتی پس از استفاده از حالت اختصاصی شب، کیفیت تصویر بهبود نمی‌یابد. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است و صادقانه بگوییم، این دوربین اصلا برای عکاسی در فضای داخلی با نور کم مناسب نیست.

مقایسه نرم افزار گوشی پوکو C55 و گلکسی A04s سامسونگ

پوکو C55 با MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ ارائه می‌شود که در یک گوشی هوشمند ارزان قیمت به اندازه کافی خوب است. و گلکسی A04s نیز با نسخه قدیمی‌تر اندروید، یعنی اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core 4 عرضه می‌شود. از موارد منفی که در مورد گوشی هوشمند پوکو C55 وجود دارد این است که MIUI از پیش نصب شده روی این گوشی یک نسخه Lite از MIUI 13 است. همچنین فاقد برخی عناصر طراحی است که در MIUI 13 معمولی در گوشی‌های هوشمند میان رده یا پرچمدار شیائومی مشاهده می‌کنید.

از سویی دیگر تعداد زیادی bloatware از پیش نصب شده روی C55 نصب شده است، اما می‌توانید به راحتی اکثر این برنامه‌های bloatware را غیرفعال یا حذف کنید و فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید. این در حالی است که هیچ یک از این مشکلات را با رابط کاربر گلکسی A04s نخواهید داشت.

مقایسه اتصالات و باتری گوشی پوکو C55 و گلکسی A04s سامسونگ

پوکو C55 و گلکسی A04s هر دو دارای یک سینی سیم کارت سه شیار بوده تا بتوانید به راحتی از دو سیم کارت و یک اسلات کارت microSD استفاده کنید. این گوشی‌های هوشمند اقتصادی همچنین دارای بلوتوث ۵.۰ است و حتی از باند وای‌فای ۵ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کنند.

گوشی هوشمند Poco C55 دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه با شارژ ۱۰ واتی درون جعبه است. اگر جلسات بازی طولانی را انجام نمی‌دهید، این باتری به راحتی بیش از یک روز دوام خواهد آورد. حتی در استفاده زیاد نیز می‌توانید به راحتی یک روز کامل از گوشی خود استفاده کنید. یک آداپتور شارژ ۱۰ واتی نیز در داخل جعبه ارائه شده است که شارژ آن از ۱ تا ۱۰۰ درصد حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

از سویی دیگر گلکسی A04s به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده با این تفاوت که از شارژر ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. بنابراین باتری آن علاوه‌بر اینکه بیش از یک روز در استفاده معمول دوام می‌آور، باتری آن زودتر شارژ می‌شود.

سخن پایانی

پوکو C55 در بازه قیمتی خود، از آنجایی که دارای نمایشگر بزرگ، پردازنده قدرتمند، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و باتری بزرگ است، تقریبا یک گوشی هوشمند همه کاره محسوب می‌شود از سویی نیز از نظر طراحی نیز نسبت به گلکسی A04s برتر است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

مهدی کریمیان گفت:

سلام خسته نباشیدگوشی سامسونگ
C55میخواستم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
C55 گوشی اقتصادی برند پوکو است که از ۹ اسفند وارد بازار خواهد شد.

اسماعیل نظری گفت:

قیمت گوشی پوکو c55چقدر است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
پوکو C55 از ۹ اسفند وارد ایران می‌شود و پس از آن قیمت گذاری می‌شود

مهدی نعمت اللهی گفت:

قیمتش چنده

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گلکسی A04s بسته به فضای ذخیره سازی و رم از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود اما پوکو C55 از ۹ اسفند وارد ایران شده و پس از آن قیمت گذاری می‌شود. با توجه به اینکه سیاست شیائومی قیمت‌های پایین‌تر نسبت به برند رقیب خود، سامسونگ است؛ احتمال می‌رود گوشی پوکو C55 از قیمت کمتری نسبت به گلکسی A04s برخوردار باشد