etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند اقتصادی پوکو C50

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند اقتصادی پوکو C50

پوکو به تازگی جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Poco C50 را معرفی کرده که یک گوشی اقتصادی بوده و با نسخه اندروید Go عرضه می‌شود. این گوشی اقتصادی جدید پوکو در دو نوع رم ۲ گیگابایتی و رم ۳ گیگابایتی ارائه می‌شود. از آنجایی که معمولا این گوشی‌ها برای نخستین بار در هند عرضه می‌شود، قیمت آن از ۶۲۴۹ روپیه برای نسخه پایه و ۶۹۹۹ روپیه برای نسخه ۳ گیگابایت رم به فروش می‌رسد.

شیائومی و زیربرندهای آن معمولا گوشی‌های خود را پس از یک الی دو ماه به بازار جهانی از جمله بازار موبایل ایران نیز وارد می‌کند بنابراین، ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا تصمیم داریم این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم تا در آینده، هنگام خرید این گوشی، اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بررسی طراحی و ساخت گوشی هوشمند اقتصادی پوکو C50

از نظر طراحی، Poco C50 یک گوشی هوشمند نسبتا زیبا برای این بخش است. حس خوبی در دست داشته و همچنین ظاهری محکم دارد. پنل جلویی دارای یک بریدگی به شکل قطره آب و یک نمایشگر بزرگ است. حاشیه‌های نمایشگر کمی زیاد است، اما با توجه به قیمت و اقتصادی بودن آن، به هیچ وجه بد نیست. سمت راست فریم پوکو C50 کلیدهای پاور و تنظیم صدا را در خود جای داده است، در حالی که سمت چپ فریم دارای اسلات سیم‌کارت است که دو سیم کارت و یک کارت SD را در خود جای داده است.

در بخش بالایی نیز بلندگوها قرار گرفته است. پنل پشتی با وجود اینکه از مواد پلی کربنات ساخته شده است مانند یک روکش چرمی به نظر می‌رسد که ظاهر و حس خوبی به دستگاه می‌دهد. تنظیمات دوربین دوگانه عقب نیز مرتب به نظر می‌رسد و همچنین یک سنسور اثر انگشت در زیر ماژول دوربین یاد شده قرار گرفته است. این دستگاه حس بسیار خوبی برای یک گوشی ارزان قیمت دارد.

کیفیت ساخت دستگاه نیز با توجه به بخش قیمتی که ارائه می شود خوب است. همچنین پوکو از محافظ شیشه پاندا برای محافظت از نمایشگر گوشی C50 خود استفاده کرده است.

بررسی نمایشگر گوشی هوشمند اقتصادی پوکو C50

نمایشگر Poco C50 یک نمایشگر با وضوح 720p HD+ بوده که استاندارد است. رنگ‌های نمایشگر بسیار خوب هستند و پاسخ لمسی بسیار چشمگیر است. زوایای دید و سطوح روشنایی نیز کاملا خوب است. با وجود اینکه این پنل HD+ است، کیفیت کلی نمایشگر برای بخش ارائه شده خوب بوده و تماشای فیلم نیز تجربه مناسبی از نمایشگر به ارمغان می‌آورد.

بررسی نرم‌افزار گوشی هوشمند اقتصادی پوکو C50

پوکو با اندروید استوک روی Poco C50 عرضه شده است و با اندروید ۱۲ نسخه گو عرضه می‌شود. پوکو کمی سفارشی‌سازی را اضافه کرده است که معمولا در MIUI مشاهده می‌کنیم و شامل تم‌ها و چند شخصی‌سازی است. اما رابط کاربری کم و بیش شبیه اندروید استوک به نظر می‌رسد. مرکز اعلان‌ها نیز مشابه موارد موجود در اندروید استوک است.

این گوشی هیچ برنامه شخص ثالثی غیر از برنامه موسیقی شیائومی نصب نکرده است. بنابراین شما یک تجربه اندروید بسیار تمیز و موجود را خواهید داشت. لازم به ذکر است که پوکو هیچ صحبتی در مورد به‌روزرسانی‌های آینده این گوشی بیه میان نیاورده است، چراکه پوکو C50 یک گوشی هوشمند اقتصادی بوده و انتظار زیادی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

بررسی عملکرد گوشی هوشمند اقتصادی پوکو C50

گوشی هوشمند Poco C50 از یک پردازنده چهار هسته‌ای Helio A22 پشتیبانی می‌کند و با ۲ یا ۳ گیگابایت رم همراه است. که با توجه به برنامه‌های جدید اندرویدی که نیاز به سرعت اجرای بالایی دارند، به شما پیشنهاد می‌کنیم نوع رم ۳ گیگابایتی را انتخاب کنید. عملکرد دستگاه برای کارهای روزمره مانند تماس‌ها، مرور در وب، رسانه‌های اجتماعی، اجرای برنامه‌های اصلی و غیره کاملا مناسب خواهد بود.

در واقع موارد فوق، کاری است که برای یک گوشی در این بازه قیمتی در نظر گرفته شده است و علیرغم اینکه یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود، عملکرد خوبی دارد. اضافه شدن نسخه Android Go به زمان پاسخگویی بهتر کمک می‌کند و به طور کلی به عنوان یک گوشی هوشمند سطح پایه، به خوبی کار می‌کند.

شما یک اسکنر اثر انگشت در پشت دریافت می‌کنید که نمایشی نبوده و واقعا پاسخگو است. این گوشی دارای دو سیم کارت با پشتیبانی از 4G LTE و VoLTE است و کیفیت تماسی که با آن می‌توانید برقرار کنید بسیار مناسب است. از آنجایی که پوکو C50 تنها با ۳۲ گیگابایت حافظه eMMC عرضه می‌شود، ممکن است به زودی فضای ذخیره سازی شما تمام شود و از این رو توصیه می‌شود در صورتی که فایل‌های زیادی را در گوشی خود ذخیره می‌کنید یا برنامه‌های زیادی نصب می‌کنید، یک کارت SD خریداری کنید چراکه این گوشی همانگونه که در ابتدا اشاره شد، از یک اسلات SD برخوردار است.

بررسی دوربین گوشی هوشمند اقتصادی پوکو C50

گوشی هوشمند Poco C50 با دوربین پشتی دوگانه ۸ مگاپیکسلی همراه با دوربین QVGA عرضه می‌شود. یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز در بخش جلویی آن وجود دارد. برنامه دوربین گوشی دارای حالت پرتره، عکس و حالت فیلم است. در حالت فیلمبرداری، شما می‌توانید فیلم‌هایی با وضوح 1080p را ضبط کنید. نمونه‌های تصاویر ثبت و منتشر شده با دوربین‌های این دستگاه به‌طور شگفت‌انگیزی برای یک گوشی اقتصادی خوب بودند و رنگ‌های این تصاویر طبیعی و از سطح وضوح مناسبی برخوردار هستند.

برای نتایج بهتر، بهتر است حالت HDR را روشن کنید. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز با رنگ‌ها و جزئیات ارائه شده ما را تحت تاثیر قرار داد. به طور کلی دوربین پوکو C50 یک دوربین کاملا خوب بوده که برای یک گوشی اقتصادی چشمگیر است و ارزش خرید آن را بالا می‌برد. در زیر برخی از نمونه عکس‌های ثبت شده با دوربین پوکو C50 را مشاهده می‌کنید.

بررسی باتری گوشی هوشمند اقتصادی پوکو C50

گوشی هوشمند Poco C50 یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از آنجایی که باید انرژی مورد نیاز یک صفحه نمایش HD+ و فقط یک پردازنده چهار هسته‌ای را تامین کند، عمر بالایی دارد. شما می‌توانید بیش از یک روز و نیم از این گوشی استفاده کرده بدون آنکه نیاز به شارژ شدن در این مدت داشته باشد.

اگر فردی هستید که زیاد سفر می‌کنید و طول عمر باتری گوشی برایتان در اولویت قرار دارد، پوکو C50 گزینه اقتصادی خوبی محسوب می‌شود. اما یک جنبه منفی در این بخش از بررسی وجود دارد و آن استفاده از یک شارژر ۱۰ واتی برای شارژ این گوشی است که مدت زمان شارژ پوکو C50 را طولانی می‌کند. به طور کلی، عمر باتری دستگاه فوق العاده است. اما یکی دیگر از جنبه‌های ناامید کننده آن این است که پوکو C50 با یک پورت شارژ micro USB عرضه می‌شود که قطعا در سال ۲۰۲۳ ناامید کننده است.

سخن پایانی

گوشی هوشمند Poco C50 با دو نوع رم پایه ۲ گیگابایتی و ماکزیمم رم ۳ گیگابایتی عرضه می‌شود که یک دستگاه ثانویه یا یک گوشی هوشمند اقتصادی خوب بوده و اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند اقتصادی را دارید، می‌توانید گزینه خوبی باشد. این گوشی اقتصادی پوکو با نسخه Android Go تجربه رابط کاربری خوبی را همراه با دوربین مناسب و عمر باتری خوب ارائه می‌دهد و چیزی برای شکایت از C50 به جز درگاه شارژ میکرو USB وجود ندارد.

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند اقتصادی هستید که تجربه کاربری خوبی داشته باشد، بهتر است C50 را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :