etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy M62

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy M62

گوشی هوشمند گلکسی گلکسی M62 جانشین مدل قبلی یعنی، سامسونگ گلکسی M51 بوده که عملکرد مناسبی را ارائه داده بود. بنا به ادعای سامسونگ، این کمپانی با ارائه یک پردازنده پرچمدار اگزینوس ۹۸۲۵ گوشی به مراتب بهتر از سایر میان‌رده‌های موجود در بازار مانند Realme X7 و Xiaomi Mi 10i  عرضه کند. در این مطلب به بررسی این میان رده سامسونگ خواهیم پرداخت تا با مشخصات و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم؛ با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

جدول مشخصات Samsung Galaxy M62

مشخصات فنیسامسونگ گلکسی M62
بدنه و طراحی۱۶۳.۹ در ۷۶.۳ در ۹.۵ میلی‌متر۲۱۸ گرمجلوی شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
نمایشگر۶.۷ اینچ (~86.7% نسبت نمایشگر به بدنه)۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۲۰:۹ (~۳۹۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)روشنایی ۴۲۰ نیت
پردازندهExynos 9825 (هفت نانومتری)۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۷۳ گیگاهرتز Exynos M4 و دو هسته‌ی ۲.۴۰ گیگاهرتز Cortex-A75 و چهار هسته‌ی ۱.۹۵ گیگاهرتز Cortex-A55)پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12
حافظه رم و حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم
دوربین‌ها۶۴ مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/1.73 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8)۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 123 درجه، f/2.2)۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)۵ مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق، f/2.4)سلفی ۳۲ مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتشارژ سریع ۲۵ واتشارژ معکوس
حسگرهاحسگر اثر انگشت (کنار گوشی)/ شتاب سنج/ ژیروسکوپ/ سنسور مجاورت/ قطب نما
رنگ‌هاسبز/ خاکستری/ آبی
سیستم‌عاملاندروید ۱۱/ One UI 3.1
اتصالاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپاتبلوتوث 5.0، A2DP، LE 

مزایای Samsung Galaxy M62

  • نسبت قیمت به عملکرد عالی
  • نمایشگر پر جنب و جوش Super AMOLED
  • عمر باتری باتری درجه یک
  • عملکرد مناسب دوربین

معایب Samsung Galaxy M62

  • طراحی کمی ساده و خسته کننده
  • نرخ نوسازی نمایشگر پایین
  • فاقد تنظیم بلندگوی استریو

بررسی کارایی و عملکرد Samsung Galaxy M62

  • پردازنده هشت هسته‌ای سامسونگ Exynos 9825 SoC (۷ نانومتری)
  • ۸ گیگابایت رم LPDDR4X، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت (قابل ارتقا)

در حالی که سایر برندها از پردازنده 5G استفاده می‌کنند، سامسونگ تصمیم گرفته است با Exynos 9825 که پیش‌تر نیز در سری گلکسی نوت ۱۰ استفاده شده، مجدد در گوشی گلکسی M62 خود بهره ببرد. اما سوال بزرگ‌تر اینجاست که آیا این پردازنده پرچمدار قدیمی‌ می‌تواند جایگاه خود را در برابر SoC‌های میان‌رده محبوب امروزی حفظ کند یا خیر.

اگزینوس ۹۸۲۵ از نظر پردازنده و گرافیک بالاتر از اسنپدراگون 750G قرار دارد. همچنین، عملکرد گرافیکی آن تقریباً دو برابر چیزی است که پردازنده‌های میان رده 5G جدیدتر می‌توانند ارائه دهند.

عملکرد واقعی در Galaxy M62 نسبت به گلکسی M51 که به پردازنده اسنپدراگون 730G مجهز است، بسیار بهتر است. برنامه‌ها به نرمی و بدون تاخیر اجرا شده و سرعت اجرا آن‌ها نیز بسیار بالا است.

تجربه بازی نیز در گلکسی M62 بسیار خوب است. در واقع بهتر از Mi 10i شیائومی است. در PUBG Mobile، می‌توانید تا گرافیک HDR و نرخ فریم فوق‌العاده بالا بروید و یک گیم‌پلی پایدار ۴۰ فریم بر ثانیه با ثبات ۹۹ درصدی فریم بر ثانیه داشته باشید. از سوی دیگر، Mi 10i با بالاترین تنظیمات خود که گرافیک HD و نرخ فریم بالا است، تنها می تواند ۳۰ فریم بر ثانیه را بزند.

بازی هایی با گرافیک سبک مانند COD روی M62 بهتر اجرا می‌شوند و این گوشی قادر به ارائه نرخ فریم و ثبات بهتری است. همچنین گلکسی M62 می‌تواند ثبات فریم در ثانیه بهتری را ارائه دهد به این معنی که این گوشی نسبت به Mi 10i گیم پلی ثابت‌تری را به شما ارائه می‌دهد. در حالی که M62 در حین جلسات بازی طولانی گرم می‌شود، به سرعت نیز خنک می‌شود که این یک مزیت برای این گوشی میان‌رده به حساب خواهد آمد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تصمیم سامسونگ برای استفاده از یک پردازنده پرچمدار قدیمی به خوبی جواب داده است. اگرچه گلکسی M62 مانند رقبای خود از 5G پشتیبانی نمی‌کند، اما برای کاربرانی که در کشور ما زندگی می‌کنند به دلیل آنکه هنوز 5G‌در ایران راه‌اندازی نشده، مسئله مهمی نخواهد بود.

بررسی پشتیبانی نرم افزاری Samsung Galaxy M62

سامسونگ گلکسی M62 درست مانند گلکسی M51، از رابط کاربری One UI سامسونگ استفاده می‌کند. همچنین، برخلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر در این محدوده قیمتی، M62 با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود و وعده ۴ سال به‌روزرسانی امنیتی را می‌دهد که در برندهای چینی مشاهده نمی‌کنید.

بررسی طراحی Samsung Galaxy M62

  • جلو شیشه ای، پشت و فریم پلاستیکی

یکی دیگر از جنبه‌هایی که سامسونگ در آن پیشرفت کرده، طراحی گوشی M62 است و قطعا از طراحی بهتری نسبت به M51 برخوردار است. اما از آنجایی که گلکسی M62 با باتری بزرگ ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی و ابعاد ۱۶۳.۹ در ۷۶.۳ در ۹.۵ میلی‌متر به فروش می‌رسد، یک گوشی بزرگ با وزن بیش از ۲۰۰ گرم است. در نتیجه، استفاده از آن برای ساعات طولانی خیلی راحت نیست.

به همین ترتیب، کل بدنه گوشی مانند M51 پلاستیکی است که در مقایسه با میان رده‌هایی در این بازه قیمتی از سایر برندها مانند شیائومی، چندان جالب به نظر نمی‌رسد و سامسونگ در استفاده از متریال ساخت، کمی بی‌سلیقگی به خرج داده است!سامسونگ برای گوشی M62 را در رنگ‌های سبز، خاکستری و آبی به فروش می‌رساند که در قیاس با برند شیائومی بسیار ساده و تکراری است.

بررسی نمایشگر Samsung Galaxy M62

  • نمایشگر ۶.۷ اینچی FHD+ Super AMOLED Plus
  • حداکثر روشنایی ۴۲۰ نیت، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز

از نظر نمایشگر، گلکسی M62 مشابه گلکسی M51 است، یعنی به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Full HD+ Super AMOLED Plus مجهز است و همچنان از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد که نسبت به میان رده‌هایی در این بازه قیمتی از سایر برندها، ضعیف عمل می‌کند. سامسونگ حتی میان رده‌های سری A‌ خود نیز مانند A32 4G به نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی تجهیز کرده که از نظر قیمت از گلکسی M62 ارزان‌تر است.  

با این حال، کیفیت نمایش پنل بسیار خوب است. طبق معمول، پر جنب و جوش است و می‌تواند بسیار روشن نیز باشد. جزئیات در سایه روشن‌ها بسیار واضح بوده و رنگ‌ها کاملا درخشان و طبیعی است و از سویی در هنگام کار با نمایشگر، هیچ تاخیر و یا پرشی را احساس نمی‌کنید.

بررسی باتری و شارژر Samsung Galaxy M62

  • باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۵ واتی

وجود یک نمایشگر AMOLED کم مصرف و پردازنده ۷ نانومتری، باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی M62 به این راحتی تمام نمی‌شود. این گوشی به راحتی حدود ۲ روز با استفاده معمولی دوام خواهد آورد و نیازی به شارژ مجدد در این بازه زمانی نخواهد داشت.

با این حال، شارژ شدن مجدد آن چندان سریع نیست و کمی وقت‌گیر است، زیرا برای شارژ کامل باید ۲ ساعت به آن فرصت دهید تا با شارژر سریع ۲۵ واتی اختصاصی خود کاملاً شارژ شود. این باعث می شود گلکسی M62 یکی از آن دستگاه‌هایی باشد که آن‌را در طول روز شارژ نکرده و شارژ آن‌را به ساعات پایانی شب و هنگامی که دیگر قرار نیست با آن کاری انجام دهید، موکول کنید.

بررسی بلندگوهای Samsung Galaxy M62

  • بلندگوی مونو، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

بلندگوها چندادن چشمگیر نیستند و این گوشی نیز مانند M51 فاقد بلندگو استریو است. با این حال کیفیت صدای بلندگو بد نیست و می‌توانید پخش صدای مناسبی را تجربه کنید.

بررسی دوربین‌های Samsung Galaxy M62

  • دوربین‌های چهارگانه در پشت
  • (۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، ۵ مگاپیکسل پرتره، ۵ مگاپیکسل ماکرو)
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی

سامسونگ گلکسی M62 دارای تنظیمات دوربین چهارگانه مشابه M51 است که شامل یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض در لنز پرتره ۵ مگاپیکسلی و سنسورهای ماکرو است. این دوربین‌ها عملکرد بسیار خوبی را در مقایسه با سایر میان‌رده‌ها در این بازه قیمتی ارائه می‌دهند و تصاویری با جزئیات زیادی ثبت می‌کند.

گلکسی M62 در مقایسه با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی Mi 10i، در بخش بهینه سازی رنگ بسیار بهتر عمل می‌کند و تصاویر ثبت شده شگفت انگیز است. بهینه سازی خلوص رنگ‌های تصاویر فوق عریض ثبت شده M62 نیز بسیار عالی بوده و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد ساخت. همچنین تصاویر آن، میدان دید وسیع‌تری دارند و دامنه دینامیکی بهتری در مقایسه با Mi 10i دارند. تصاویر پرتره نیز بسیار واضح و با جزئیات بوده و با تار کردن پس زمینه، این تصاویر از وضوح بیشتری برخوردار هستند. سلفی‌های با کیفیتی نیز می‌توانید با دوربین ۳۲ مگاپیکسلی M62 ثبت کنید اما کمی قرمزی تصاویر ثبت شده در حالت سلفی زیاد است.

عکاسی با این دوربین‌ها بسیار لذت بخش است به شرطی که در طول روز و با نور مناسب روز اقدام به عکاسی کنید. عکس‌هایی که در حالت شب آن ثبت می‌کنید، به خوبی عکاسی در نور روز نبوده و با دانه دار هستند اما چنانچه در شب نورپردازی خوبی داشته باشید و زاویه عکاسی خوبی را انتخاب کنید، همچنان می‌توانید تصاویری واضح و با کیفیتی را ثبت کنید.

از نظر فیلم‌برداری، گلکسی M62 می‌تواند در حالت  4K‌تا ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط کند، اما فاقد گزینه ۶۰ فریم در ثانیه در تمامی رزولوشن‌ها است. با این وجود، هر دو حالت 4K و Full HD  قادر به ثبت ۳۰ فریم در ثانیه هستند. سامسونگ حتی به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهایی با زاویه دید عریض با کیفیت 4k بگیرید. با دوربین سلفی نیز می‌توانید در حالت 4K فیلم‌هایی با سرعت 30fps ضبط کنید. در نهایت می‌توان گفت که کیفیت ویدیوها خیره کننده نیست، اما مناسب است.

سخن پایانی

برای پایان دادن به این بررسی، باید بگویم که گلکسی M62 یک گوشی میان رده بسیار خوب در بازه قیمتی خود بوده که در قیاس با سایر برندها کمی ضعیف عمل می‌کند. اما با عملکرد بسیار خوب پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵، باتری بزرگ، پشتیبانی نرم‌افزاری بی‌نظیر و بهینه سازی عالی دوربین، می‌تواند رقبای خود را به راحتی شکست دهد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :