etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با شیائومی 12S Ultra

5
(3)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با شیائومی 12S Ultra

پرچمدار جدید Xiaomi 12S Ultra با یک سنسور ۱ اینچی که ما به دیدن آن در دوربین‌های پرومور به جای گوشی‌های هوشمند عادت داریم، به نوعی یک انقلاب در بخش دوربین گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. اما آیا واقعاً می‌تواند عملکردی بهتر از آیفون ۱۳ پرومکس داشته باشد؟

در این مقایسه، به کیفیت دوربین نگاه می‌پردازیم، اما این دو گوشی هوشمند را باید از نظر عملکرد و سرعت کلی نیز با هم مقایسه کرد. شیائومی 12S Ultra به جدیدترین پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 همراه با یک سیستم ابداع کننده هد که ممکن است رقیب تراشه Apple A15 Bionic در داخل آیفون باشد، مجهز شده است.

بنابراین باید دید هر کدام از این گوشی‌ها چه مزیت‌هایی دارند و باید سراغ کدام یک رفت؟ و آیا شیائومی بالاخره توانسته است رقیبی برای آیفون باشد یا خیر. برای بررسی و مقایسه کامل تا انتهای این مطلب با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

جدول مشخصات آیفون ۱۳ پرو مکس و شیائومی 12S Ultra

مشخصاتXiaomi 12S UltraiPhone 13 Pro Max
ابعاد و وزن۱۶۳.۱۷ در ۷۴.۹۲ در ۹.۰۶ میلی‌متروزن ۲۲۵ گرم۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۶۵وزن ۲۴۰ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۷۳ اینچی OLEDنرخ نوسازی متغیر ۱ – ۱۲۰ هرتزروشنایی ۱۵۰۰ نیتوضوح تصویر ۱۴۴۰ پیکسلنمایشگر ۶.۷ اینچی OLEDنرخ نوسازی متغیر ۱۰ – ۱۲۰ هرتزروشنایی ۱۲۰۰ نیتوضوح تصویر ۱۲۸۴ پیکسل
پردازندهSnapdragon 8+ Gen1, 4nmApple A15 Bionic, 5nm
حافظه رم و فضای ذخیره سازی۸ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت۱۲ گیگابایت + ۵۱۲ گیگابایترم LPDDR5۶ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت۶ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت۶ گیگابایت + ۵۱۲ گیگابایت۶ گیگابایت + ۱ ترابایترم LPDDR4X
سیستم‌عاملAndroid 12 with MIUI 13iOS 15
دوربین‌هادوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی، ۲۳ میلی‌متر، دیافراگم f/1.9، سنسور ۱ اینچی (Sony IMX989)دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی، ۱۳ میلی‌متر، دیافراگم f/2.2، سنسور 1/2 اینچی (IMX586)دوربین زوم ۴۸ مگاپیکسلی 5.2X، ۱۲۰ میلی‌متری، f/4.1، سنسور 1/2 اینچی (IMX586) دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض، ۲۶ میلی‌متر، دیافراگم f/1.5دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۱۳ میلی‌متر، دیافراگم f/1.8دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زوم 3X، ۷۷ میلی‌متر، دیافراگم f/2.8
باتری۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعت۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر۶۷ وات سیمی۵۰ وات بی‌سیمبی‌سیم معکوس ۱۰ وات ۲۷ وات سیمی۱۵ وات بی‌سیم

مقایسه اجمالی شیائومی 12S Ultra با آیفون ۱۳ پرومکس

• نمایشگر منحنی شیائومی در مقابل نمایشگر تخت آیفون

• پردازنده‌های درجه یک در هر دو گوشی، اما رم سریع‌تر در شیائومی

• شیائومی از سنسور دوربین بزرگتری استفاده می‌کند

• آیفون باتری بسیار قدرتمندی نسبت به شیائومی دارد

• سرعت شارژ باتری شیائومی نسبت به آیفون بسیار سریع‌تر است

• شیائومی از قیمت کمتری نسبت به آیفون برخوردار است

مقایسه طراحی و نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس با شیائومی 12S Ultra

هر دو گوشی دارای نمایشگری بزرگ بوده و طراحی جذابی دارند که در مجموع می‌توان گفت بسیار خوش ساخت هستند. شیائومی ۱۲ اس اولترا از یک روکش چرم مانند در پشت برخوردار بوده که این روزها به ندرت در گوشی‌های هوشمند می‌توانید بینید، ترکیب این روکش چرمی و دوربین بزرگ حس کلاسیک به آن داده و آن را بیشتر شبیه به دوربین‌های کلاسیک قدیمی می‌سازد که در مجموع شخصیت منحصر به فردی پیدا کرده است! از سوی دیگر، آیفون ۱۳ پرو مکس از پنل شیشه‌ای و فلزی همیشگی خود که در سایر پرچمداران آیفون شاهدش هستیم، استفاده کرده است.

هر دو گوشی هوشمند از نمایشگر یکسان ۶.۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی متغیر برخوردار هستند که این بازه در شیائومی 12S Ultra از ۱ تا ۱۲۰ هرتز بوده و در آیفون ۱۳ پرو مکس از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز است. هر دو نمایشگر کاملا روشن هستند اما شیائومی 12S Ultra با روشنایی ۱۵۰۰ نیت روشن‌تر از آیفون ۱۳ پرومکس با ۱۲۰۰ نیت است که کار با شیائومی در یک روز آفتابی راحت‌تر از آیفون است. از دیگر تفاوت‌های نمایشگر این دو گوشی می‌توان به طراحی خمیده شیائومی ۱۲ اس اولترا اشاره کرد که این نمایشگر در آیفون کاملا تخت است.

همانند اکثر گوشی‌های اندرویدی، 12S Ultra از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر استفاده می‌کند، در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس برای بیومتریک به Face ID متکی است. در نهایت هر دو گوشی هوشمند دارای گواهی IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند.

مقایسه عملکرد و نرم‌افزار آیفون ۱۳ پرومکس با شیائومی 12S Ultra

شیائومی 12S Ultra با جدیدترین پردازنده Qualcomm Snapdragon 8+ Gen1 عرضه می‌شود و این تراشه با استفاده از فناوری ۴ نانومتری ساخته شده است. در مقابل پردازنده Apple A15 Bionic، سریع‌ترین پردازنده گوشی تا کنون است، اما باید اذعان داشت که بر اساس فناوری‌ای با کارآمدی ضعیف‌تر ۵ نانومتری ساخته شده است. شیائومی همچنین از رم LPDDR5 در مقایسه با نوع رم کندتر LPDDR4X در آیفون استفاده می‌کند.

در نهایت، شیائومی در مورد سیستم جدید اتلاف حرارت به کار رفته در این گوشی صحبت کرد که از شبکه‌ای از لوله‌های leaf-like برای کمک به خروج هوای گرم از گوشی استفاده می‌کند.

در بخش نرم‌افزار، شیائومی ۱۲ اس اولترا با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌شود و در مقابل آیفون ۱۳ پرومکس با سیستم‌عامل iOS 15 کار می‌کند که رابط کاربری MIUI برخی از ویژگی‌های iOS را به عاریت گرفته است و برای کاربران اپل نیز کاملا آشنا به نظر می‌رسد.

در نهایت اپل در به‌روزرسانی‌ها حرف اول را می‌زند، زیرا آیفون‌ها معمولاً بین ۵ تا ۶ سال به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند که هیچ گوشی اندرویدی نمی‌تواند با آن برابری کند.

• شیائومی؛ ۳ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اصلی، ۴ سال به‌روزرسانی امنیتی

• آیفون؛ ۵ الی ۶ سال به روز رسانی سیستم‌عامل اصلی، ۵ الی ۶ سال به روز رسانی امنیتی

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با شیائومی 12S Ultra

طراحی دوربین غول پیکر در شیائومی تصادفی نیست؛ یک سنسور ۱ اینچی جدید برای دوربین آن در نظر گرفته شده که در دوربین‌های ویژه عکاسی حرفه‌ای یافت می‌شود و آوردن آن به یک گوشی هوشمند به نوعی انقلابی در دوربین گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

در پشت، تنظیمات دوربین شیائومی ۱۲ اس اولترا شامل یک لنز ۵۰ مگاپیکسل + لنز ۴۸ مگاپیکسل + لنز ۴۸ مگاپیکسل TOF است و دوربین جلو نیز ۳۲ مگاپیکسل است. در حالی که تنظیمات دوربین آیفون ۱۳ پرومکس اپل شامل لنزهای ۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + TOF 3D و دوربین جلو نیز ۱۲ مگاپیکسلی با SL 3D برای حسگر عمق و بیومتریک است.

شیائومی ۱۲ اس اولترا دارای دوربین اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسلی است در حالی که دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرومکس ۱۲ مگاپیکسل است. شیائومی ۱۲ اس اولترا دارای لنز پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی است در حالی که لنز آیفون ۱۳ پرومکس ۱۲ مگاپیکسل است. آیفون ۱۳ پرو مکس دارای لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی است در حالی که شیائومی ۱۲ اس اولترا دارای لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی است. هر دو گوشی دارای حسگر عمق سه بعدی TOF هستند. دوربین جلوی شیائومی ۱۲ اس اولترا ۳۲ مگاپیکسل است در حالی که دوربین جلوی آیفون ۱۳ پرومکس ۱۲ مگاپیکسل با SL 3D است.

دوربین اصلی Xiaomi 12S Ultra دارای ویژگی‌های PDAF چند جهته، لیزر AF و OIS است در حالی که دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس دارای PDAF دو پیکسل و OIS با تغییر سنسور است. لنز تله فوتو Xiaomi 12S Ultra می تواند زوم اپتیکال ۵ برابری انجام دهد در حالی که لنز آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند زوم اپتیکال ۳ برابر را انجام دهد.

شیائومی 12S Ultra می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 8K فیلمبرداری کند و دارای ویژگی‌های ویدیویی مانند HDR10+، ضبط صدای استریو، gyro-EIS، Dolby Vision و لنزهای LEICA است. در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند با وضوح 4K فیلمبرداری کند و دارای ویژگی‌های ویدیویی مانند HDR 10 بیتی، Dolby Vision HDR (تا 60 فریم بر ثانیه)، ProRes، حالت سینمایی، ضبط صدای استریو و فلش دوگانه ال ای دی دوگانه است.

مقایسه کیفیت صدا و هپتیک آیفون ۱۳ پرومکس با شیائومی 12S Ultra

آیفون ۱۳ پرو مکس دارای باس صدای قوی‌تری نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند است. اما شیائومی نیز مجهز به سیستم بلندگوی دوگانه استریو مخصوص به خود است که توسط هارمن کاردون به خوبی تنظیم شده است. فراموش نکنید که هیچ کدام از این گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون ندارند. آیفون برای سال‌ها دارای موتور Taptic است، موتور ارتعاشی قدرتمند آن که بازخورد لمسی عالی ارائه می‌دهد و اکنون در تایپ کردن با iOS 16 استفاده خواهد شد.

مقایسه باتری و شارژ آیفون ۱۳ پرو مکس با شیائومی 12S Ultra

آیفون‌ها هرگز گوشی‌هایی با باتری بزرگ نبودند، در واقع تاکنون کاملا برعکس بوده و آیفون ۱۳ پرو مکس از این نظر بسیار معمولی است. آیفون 13 Pro Max تنها یک باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعتی دارد، اما پرچمدار غیر رسمی قهرمان باتری در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است.

البته، همه اینها به خاطر باتری iOS و بهینه‌سازی‌های آماده به کار است که واقعاً تفاوت‌های زیادی ایجاد می‌کند، و نمی‌توانید انتظار داشته باشید که هر گوشی اندرویدی با یک باتری هم اندازه دوام داشته باشد. از سویی دیگر شیائومی از یک باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

با این حال، در زمینه شارژ، اپل سال‌هاست که از پرچمداران سایر گوشی‌های هوشمند عقب مانده است. آیفون ۱۳ پرو مکس به طور غیررسمی از حداکثر سرعت شارژ ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با شارژ ۶۷ واتی ارائه شده در شیائومی ناچیز به نظر می‌رسد. شارژ کامل باتری آیفون حدود ۲ ساعت طول می‌کشد و شارژ کامل شیائومی فقط حدود ۴۱ دقیقه طول می‌کشد.

این تفاوت برای شارژ بی‌سیم بیشتر نیز می‌شود؛ یک آیفون بیش از ۳ ساعت طول می‌کشد تا با شارژ بی‌سیم به طور کامل شارژ شود، در حالی که شیائومی فقط در ۵۰ دقیقه با شارژ بی‌سیم شارژ می‌شود. شیائومی همچنین دارای شارژ بی‌سیم معکوس است که می‌توانید از آن برای شارژ ابزارهای کوچک‌تر مانند ساعت یا هدفون استفاده کنید که این ویژگی در آیفون وجود ندارد.

سخن پایانی

بنابراین، در پایان مقاله، همه چیز به اولویت شما ختم می‌شود. شیائومی با سیستم دوربین جدید و چشمگیر و پلت فرم اندروید باز، ابزاری عالی برای یک عکاس علاقه‌مند به این حرفه به نظر می‌رسد، در حالی که آیفون با iOS و اکوسیستم آشنای خود با iMessage ادغام می‌شود. در نهایت شیائ>می توانسته است پرچمدار جدید خود را به عنوان رقیبی حقیقی برای آیفون ۱۳ پرو مکس به بازار عرضه کند. اما این برند چینی هنوز راه طولانی برای جلب اعتماد کاربران در سراسر دنیا در پیش دارد تا بتواند طبق ادعای سال گذشته خود، جای آیفون را در بازارهای جهانی بگیرد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :