etebarkala snappay
etebarkala snappay

آموزش وصل کردن اپل واچ به اندروید

5
(3)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
چگونه اپل واچ را به گوشی اندروید متصل کنیم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند ساعت‌های هوشمند اپل یا همان اپل واچ‌ها تنها به گوشی‌های آیفون متصل می‌شوند. این تصور، غلط است و کاربران می‌توانند اپل واچ خود را به گوشی اندرویدی نیز متصل کنند. با اتصال اپل واچ به گوشی اندروید، بسیاری از امکانات مهم آن غیر فعال می‌شوند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما از برخی امکانات و قابلیت‌ها نیز می‌توان در اتصال به گوشی‌های اندروید استفاده کرد که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است. با مجله اعتبارکالا همراه باشید تا نحوه وصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید را آموزش دهیم. 

بیشتر بخوانید: روش تبدیل ویس به متن + معرفی ابزار

چگونه اپل واچ را به گوشی اندروید وصل کنیم؟ 

چگونه اپل واچ را به گوشی اندروید متصل کنیم؟

برای آنکه اپل واچ خود را به گوشی اندروید وصل کنید، نیاز به اقلام زیر دارید: 

  • اپل واچ 
  • گوشی هوشمند اندروید 
  • گوشی آیفون ۶ به بالا (حداقل آیفون ۶)
  • یک سوزن تعویض سیم کارت 

ابتدا باید اپل واچ را به آیفون متصل کنید. اگر این کار را قبلا انجام نداده‌اید، می‌توانید با کمک مقاله «چگونه اپل واچ را به آیفون جدید خود متصل کنیم؟» اپل واچ را به آیفون متصل کنید. پس از انجام این کار، مراحل زیر را بپیمایید: 

۱.  پس از آنکه اپل واچ را با موفقیت به گوشی آیفون متصل کردید، اپل واچ، آیفون و گوشی اندروید خود را خاموش کنید. 

۲. با استفاده از سوزن تعویض سیم کارتی که در دست دارید، سیم کارت خود را از آیفون درآورید. 

۳. در این مرحله، سیم کارت را به گوشی اندروید منتقل کنید و گوشی را روشن کنید. 

۴. پس از آنکه گوشی اندروید روشن شد و مثل همیشه به شبکه اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه وصل شد، اپل واچ را روشن کنید. دقت کنید که در تمام این مراحل، گوشی آیفون باید خاموش باشد. 

۵. حال بلوتوث گوشی اندروید خود را فعال کنید. 

۶. دکمه Power اپل واچ را فشار دهید و نگه دارید تا نام اپل واچ روی صفحه گوشی اندروید ظاهر شود. به این ترتیب شما می‌توانید اپل واچ را به گوشی اندروید متصل کنید و تماس‌هایتان را روی ساعت دریافت کنید.   

با اتصال اپل واچ به گوشی اندروید، از کدام امکانات میتوانید استفاده کنید؟ 

چگونه اپل واچ را به گوشی اندروید متصل کنیم؟

با اتصال اپل واچ به گوشی اندروید شما همچنان می‌توانید تماس بگیرید و تماس‌ها را از افراد مختلف دریافت کنید. همچنین برخی دستورات پایه‌ای و ساده  را می‌توانید با استفاده از دستیار صوتی Siri اجرا کنید. اپل واچ و دستگاه اندرویدی شما نمی‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ اما می‌توانند این کار را به صورت غیر مستقیم و با استفاده از اینترنت انجام دهند. 

به همین دلیل است که تعداد دستوراتی که اپل واچ می‌تواند در این روش انجام دهد بسیار محدود هستند. قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید با اتصال اپل واچ به گوشی اندروید همچنان از آن‌ها استفاده کنید. این امکانات عبارت‌اند از: 

  • اگر قبلا موسیقی‌های آیفون خود را روی اپل واچ سینک کرده باشید، یا روی اپل واچ موسیقی ریخته باشید، می‌توانید با استفاده از گوشی اندروید خود به این موسیقی‌ها گوش دهید.  
  • اگر قبلا تصاویری را از آیفون به اپل واچ منتقل کرده باشید و ویا تصاویر آیفون را با اپل واچ سینک کرده باشید، می‌توانید به وسیله برنامه Photos آن‌ها را مشاهده کنید. 

با وجود اینکه برخی قابلیت‌ها با اتصال گوشی اندروید به اپل واچ قابل استفاده هستند، اما بسیاری از امکانات پیشرفته اپل واچ، در این حالت بی استفاده می‌مانند. مثل برنامه iMessage که روی گوشی‌های اندرویدی کار نمی‌کند و یا دستیار صوتی Siri که بسیاری از دستورات آن بلا استفاده می‌مانند. 

سخن آخر 

چگونه اپل واچ را به گوشی اندروید متصل کنیم؟

ما در این مقاله روش اتصال ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ به گوشی اندرویدی را به شما آموزش دادیم. شما با پیمودن گام به گام آموزش بالا می‌توانید اپل واچ را به گوشی اندرویدی متصل کنید. اما این روش تنها برای زمانی مناسب است که گوشی آیفون خود را از دست داده باشید و به هر نحوی بخواهید از اپل واچ خود با اتصال به گوشی اندرویدی استفاده کنید. 

در غیر این صورت بهتر است از ساعت‌های هوشمندی استفاده کنید که مجهز به سیستم عامل Wear OS هستند.  زیرا اپل واچ‌ها برای اتصال به گوشی‌های آیفون طراحی شده‌اند و شما با اتصال اپل واچ به دستگاه اندرویدی، از بسیاری از امکانات پیشرفته آن بی بهره خواهید ماند. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

زهره قناعت گفت:

گوشی من سامسونگ A02میخام ب اپل واچ وصل بشم ولی نمیتونم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید. ما در این مطلب نحوه اتصال اپل واچ به گوشی‌های اندرویدی را آموزش داده‌ایم. چنانچه متصل نشد، اندروید گوشی شما بسیار قدیمی است، آن را به روز رسانی کنید.