etebarkala snappay
etebarkala snappay

چطور در گوشی سامسونگ ویدئوی +HDR10 ضبط کنیم؟

5
(3)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
چطور در گوشی سامسونگ ویدئوی +HDR10 ضبط کنیم؟

دوربین گوشی‌های هوشمند طی سال‌های پیشرفت‌های زیادی تجربه کرده‌اند. گوشی‌ها به لطف حسگرهای بزرگ‌تر و بهتر و محاسبات عکاسی، می‌توانند عکس‌های خیره‌کننده‌ای حتی در تاریکی تقریبا کامل ثبت کنند. این تغییرات فقط به عکس‌ها محدود نمی‌شوند؛ چون کیفیت ضبط ویدئو نیز بهبود چیمگیری داشته است. اکثر گوشی‌های امروز به غیر از کیفیت بهتر و وضوح 4K، می‌توانند می‌توانند فیلم‌های HDR نیز بگیرند. جدیدترین گوشی‌های میان‌رده و پریمیوم سامسونکگ می‌توانند ویدئوهایی با کیفیت +HDR10 ضبط کنند و محدوده دینامیکی و رنگ‌های را در اختیار شما قرار دهند. در این ترفند به شما خواهیم گفت که چطور می‌توان در یک گوش سامسونگ گلکسی، ویدئوی +HDR10 ضبط کرد. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

از آنجایی که این ویژگی هنوز در مرحله بتا قرار دارد، سامسونگ آن را در تنظیمات اپلیکیشن دوربین پنهان کرده است؛ به همین دلیل، اکثر مردم از آن غافل می‌شوند. برای آشنایی چگونگی ضبط ویدئوی +HDR10 در گوشی سامسونگ خود، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

این مطلب را هم بخوانید: چطور چت‌های واتساپ را از آیفون به اندروید منتقل کنیم؟

مزایای ضبط ویدئوی +HDR10 چیست؟

مزایای ضبط ویدئوی +HDR10 چیست؟

این قابلیت اولین بار به وسیله سامسونگ و آمازون در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. +HDR10 نسخه بهبودیافته HDR10 است که رنگ، کنتراست و روشنایی بهتری ارائه می‌دهد و متادیتای پویایی به فایل ویدئویی برای نمایش دقیق‌تر صحنه در هر فریم اضافه می‌کند. به طور خلاصه، فیلم‌های +HDR10 در مقایسه با ویدئوهای معمولی محدوده دینامیکی بهتری دارند و تا ۱ میلیارد رنگ را نشان می‌دهند.

این قابلیت با اینکه شبیه Dolby Vision به نظر می‌رسد؛ اما فناوری‌های این دو متفاوت هستند. +HDR10 به وسیله سرویس‌های پخش استریم مانند Google Play Movies یا دستگاه‌های استریم مانند کروم‌کست با گوگل تی‌وی پشتیبانی می‌شود.

برای تماشای ویدئوهای اینچنینی به نمایشگر یا تلویزیون تایید شده و دستگاهی با قابلیت پشتیبانی از +HDR10 نیاز دارید. ویدئوهای HDR می‌تواند با رنگ‌های خاموش یا رنگ‌پریده در دستگاه‌های ناسازگار هم پخش شوند.

چطور در گوشی سامسونگ ویدئوی +HDR10 ضبط کنیم؟

سامسونگ چند سالی است که امکان ضبط ویدئوهای +HDR10 را در گوشی‌های میان‌رده و پریمیوم خود به کاربر می‌دهد. البته در اینجا شما به فیلم‌برداری با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه محدود خواهید شد. در حال حاضر گوشی‌های سامسونگ هنوز از این نوع فیلم‌برداری با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه یا با وضوح 8K پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین در دوربین سلفی هم این قابلیت را نخواهید داشت. برای این کار، مراحل زیر را طی کنید:

  • اپلیکیشن دوربین را باز کنید و روی آیکون تنظیمات در بالا سمت ضربه بزنید.
  • در قسمت Videos، روی Advanced recording options تب کنید. حالا گزینه HDR10+ videos را فعال کنید.

همانطور که آیکون «Labs» نشان می‌دهد، این ویژگی هنوز در مرحله بتا قرار دارد که احتمالا دلیل اینکه سامسونگ آن را در رابط اصلی اپلیکیشن دوربین اضافه نکرده همین باشد. آیکون «HDR10+» در منظره‌یاب دوربین، فعال بودن این حالت را تایی می‌کند. حالا، هر ویدئویی که می‌گیرید، با فرمت +HDR10 ذخیره می‌شود. اگر وارد رزولوشن 8K یا نرخ فریم / دوربین ناسازگار بروید، حالت مذکور به طور خودکار غیرفعال خواهد شد.

این مطلب را هم بخوانید: چطور از امن بودن اپلیکیشن اندروید مطمئن شویم؟

چطور ویدئوهای +HDR10 را در گوشی‌های سامسونگ تبدیل کنیم و به اشتراک بگذاریم؟

می‌توانید ویدئوهای +HDR10 خود را به هر دستگاه سازگار، بدون هیچ مشکلی در پخش آن، انتقال دهید. با این حال، برای دستگاه‌های ناسازگار یا قدیمی، بهتر است فیلم‌ها را با فرمت SDR منتقل کنید. خوشبختانه، سامسونگ در اپلیکیشن گالری خود گزینه‌ای برای تبدیل ویدئوهای +HDR10 به SDR دارد. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • اپلیکیشن گالری را در گوشی سامسونگ خود باز کنید و وارد ویدئو مورد نظر شوید.
  • روی دکمه ویرایش (همان که آیکون مداد دارد) ضربه بزنید. از ویاریشگر، روی دکمه منوی ۳ نقطه در پایین سمت چپ ضربه بزنید و Size and format را انتخاب کنید.
  • در این بخش، گزینه SDR (plays on any device) را انتخاب کنید.
  • همچنین، باید وضوح ویدئو را کاهش دهید یا کدک آن را با خاموش کردن گزینه High efficiency video به H264 تغییر دهید. در غیر این صورت، ویرایشگر به شما اجازه ذخیره ویدئو را نخواهد داد.
  • انتخاب خود را با زدن روی Done تایید کنید. بسته به زمان ویدئو و دستگاه شما، فرایند ذخیره ویدئو ممکن است کمی طول بکشد.

حالا می‌توانید ویدئوهای SDR ذخیره شده را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید یا آن‌ها را بدون مشکل پخش یا سازگاری در رسانه‌های اجتماعی پست کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :