etebarkala snappay
etebarkala snappay

روش حذف تمامی اطلاعات گوشی آیفون

4.2
(19)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
چگونه تمام اطلاعات گوشی آیفون را پاک کنیم

چگونه تمام اطلاعات گوشی آیفون را پاک کنیم؟ اگر قصد فروش آیفون خود را داشته باشید حتما این سوال ذهن شما را درگیر کرده است. در این مطلب روش پاک کردن اطلاعات از روی گوشی آیفون را می‌آموزید.

در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه تمام اطلاعات گوشی آیفون را پاک کنیم؟ با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی آیفون

قبل از هرکاری باید توجه کنید که برای حذف اطلاعات گوشی آیفون (ریست فکتوری) لازم است که از اطلاعاتی که احتمالا بعدا به آنها نیاز پیدا می‌کنید نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید (بک‌آپ بگیرید).

اطلاعات آیفون به صورت پیش‌فرض رمزگذاری شده است. یعنی اطلاعات پاک شده پنهان نمی‌شوند یا در حافظه به صورت فضای خالی قابل رویت نیستند و هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند داده‌های پاک شده را برگرداند.

اپل در صفحه‌های پشتیبانی خود روش‌هایی را جهت پشتیبان‌گیری سیستم‌عامل iOS برای کاربران ارائه می‌دهد که آی‌کلاود (iCloud) و آی‌تیونز (iTunes) را هم شامل می‌شود.

جهت پشتیبان‌گری از طریق iCloud به شبکه WiFi وصل شوید و تنظیمات دستگاه را باز کنید؛ وارد iCloud شده و iCloud Backup را بزنید. پس از اینکه Back Up Now را انتخاب کردید، اطلاعات شما روی حساب آی‌کلاود ذخیره شده و به اپل آی‌دی (Apple ID) شما متصل می‌شود.

برای اطمینان از بک‌آپ اطلاعات وارد تنظیمات شوید؛ آی‌کلاود را زده و وارد iCloud Storage شوید. در اینجا حجم و تاریخ آخرین بک‌آپ شما قابل مشاهده است. حالا می‌توانید گوشی آیفون خود را ریست فکتوری کنید.

برای پشتیبان‌گیری در آی‌تیونز، در کامپیوتر نرم‌افزار را باز کنید؛ رمز عبور خود را وارد کرده یا Trust This Computer را بزنید و مراحل آن را طی کنید. آیفون یا آیپد خود را انتخاب کرده و روی Backup Now کلیک کنید. این روش بهترین راه برای پشتیبان‌گیری از موزیک و ویدیوهای آیفون و آیپد شما است.

چگونه می‌توانیم گوشی آیفون خود را ریست فکتوری کنیم؟

چگونه می‌توانیم گوشی آیفون خود را ریست فکتوری کنیم؟

پاک کردن اطلاعات سیستم‌عامل iOS بسیار راحت است؛ فقط کافی است رمز عبور دستگاه، اپل آیدی و Apple Password خود را داشته باشید.

خروج از حساب آی‌کلاود

یکی از اولین قدم‌های پاک کردن اطلاعات گوشی آیفون خروج از حساب کاربری آی‌کلاود است. با این کار حساب آی‌کلاود شما پاک و قفل فعال‌سازی اپل غیرفعال می‌شود. پس از این هرکس گوشی شما را در دست بگیرد می‌تواند وارد حساب آی‌کلاود خودش شود.

خروج از حساب آی‌کلاود

روی نام خود در تنظیمات ضربه بزنید و سپس Sign Out را انتخاب کنید.

چگونه بدون گوشی از حساب آی‌کلاود خارج شویم؟

چگونه بدون گوشی از حساب آی‌کلاود خارج شویم؟

برای این کار می‌توانید وارد سایت icloud.com شوید و دستگاه خود را از لیست خارج کنید. روی Find my Iphone کلیک کنید و پس از انتخاب دستگاه، Remove from Account را بزنید.

این کار قبل از فروش گوشی آیفون بسیار ضروری است؛ چون اگر این کار را نکنید کاربر جدید نمی‌تواند وارد حساب آی‌کلاود خود شود.

چگونه آیفون خود را از طریق تنظیمات ریست کنیم؟

اگر دستگاه شما در دسترس است، پاک کردن اطلاعات گوشی آیفون از طریق تنظیمات بسیار ساده خواهد بود. برای انجام این کار وارد تنظیمات شده و مراحل زیر را طی کنید:

چگونه آیفون خود را از طریق تنظیمات ریست کنیم؟
  1. روی General ضربه بزنید.
  2. به پایین صفحه رفته و Reset را انتخاب کنید.
  3. سپس Erase all content and settings را انتخاب کنید.
  4. در پنجره باز شده Backup یا Erase را انتخاب کنید تا روند کار آغاز شود.

چگونه بدون گوشی آیفون آن را ریست کنیم؟

چنانچه گوشی آیفون خود را گم کرده اید یا آن را از شما دزدیده‌اند برای پاسخ به سوال چگونه تمام اطلاعات گوشی آیفون را پاک کنیم می‌توانید از راه دور اطلاعات خود را از روی گوشی پاک کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

چگونه بدون گوشی آیفون آن را ریست کنیم؟
  1. وارد سایت آی‌کلاود شده و لاگین کنید. سپس روی Find my iPhone کلیک کنید یا از این لینک استفاده کنید. شما باید برای ارسال کد تایید از یک شماره تماس یا دستگاه اپل دیگری که از همان حساب آی‌کلاود بهره می‌برد استفاده کنید. اگر هیچ کدام از این‌ها را ندارید از طریق ایمیل با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.
  2. در ادامه از منوی کشویی گوشی آیفون خود را انتخاب کنید.
  3. گزینه Erase را انتخاب کنید. (در این مرحله اگر فقط گوشی آیفون خود را در خانه یا محل کار گم کرده‌اید می‌توانید با پخش صدا محل آن را پیدا کنید)

این مطلب را هم مطالعه کنید: چطور تمام اطلاعات گوشی را پاک کنم؟ (نسخه اندروید)

پاک کردن اطلاعات گوشی از طریق آی‌تیونز

می‌توانید از طریق نرم‌افزار آی‌تیونز را کامپیوتر یا مک گوشی آیفون خود را ریست کنید. با اینکه این روش به راحتی پاک کردن اطلاعات از طریق دستگاه نیست اما راهی مناسب برای پاک کردن اطلاعات به شمار می‌رود. برای این کار به این ابزارها نیاز دارید:

  • یک کامپیوتر که آخرین نسخه آی‌تیونز روی آن نصب شده است.
  • سیم شارژر گوشی‌تان
  • یک گوشی آیفون که از آخرین نسخه سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کند.

برای شروع اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز به‌روزرسانی شده و از آخرین نسخه نرم‌افزار اپل استفاده می‌کند. با استفاده سیم شارژ گوشی آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید. در اینجا دستگاه از شما رمز عبور را می‌خواهد، آن را وارد کنید و در ادامه Trust Device را انتخاب کنید.

پاک کردن اطلاعات گوشی از طریق آی‌تیونز

حالا آی‌تیونز به صورت خودکار باز می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا در سمت چپ پنجره باز شده دستگاه خود را انتخاب کنید. وقتی گوشی آیفون خود را مشخص کردید روی گزینه Restore iPhone کلیک کنید.

پاک کردن اطلاعات گوشی از طریق آی‌تیونز - 2

اگر از سیستم ویندوزی برای این کار استفاده می‌کنید برای دسترسی به گزینه Restore iPhone باید به تب Summary بروید. اگر در طی مسیر با مشکل مواجه شدید یا گوشی آیفون خاموش شد می‌توانید این مطلب پشتیبانی اپل که در مورد رفع مشکلات دستگاه است را مطالعه کنید.

چگونه آیفون خود را ریبوت کنید؟

اگر گوشی آیفون شما هنگ کرده و می‌خواهید آن را بدون پاک کردن اطلاعات‌تان ریست (راه‌اندزی مجدد) کنید، می‌توانید با فشار دادن همزمان دکمه‌های Power و Home برای ۵ تا ۱۰ ثانیه این کار را انجام دهید.

برای مدل‌های جدیدتر آیفون دیگر دکمه خانه‌ای نخواهید داشت؛ در عوض می‌توانید به روش زیر اقدام کنید:

  1. دکمه زیاد کردن صدا را فشار داده و آن را رها کنید.
  2. دکمه کم کردن صدا را فشار داده و آن را رها کنید.
  3. در آخر دکمه کناری گوشی را نگه دارید.

با انجام این کار گوشی آیفون شما ریست می‌شود و تمام پروسه‌های غیرضروری بسته شده و بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد. همچنین این کار زمانی که گوشی شما ناخواسته خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود هم این مشکل را برطرف می‌کند.

برای ریست کردن مطمئن شوید که گوشی شما به شارژ وصل شده و برای عملکرد بهتر از آداپتور شارژر آیپد استفاده کنید.

آیا می‌توان اطلاعات آیفون را بدون اپل آیدی یا رمز عبور پاک کرد؟

شاید بتوانید بدون رمز صفحه آیفون اطلاعات آیفون را پاک کنید اما در هر حال برای این کار نیاز اپل آیدی و رمز عبور آن دارید. حتی اگر وارد آی‌تیونز شوید هم به این اطلاعات نیاز دارید.

مثلا اگر یک آیفون دست دو خریده‌اید و شخص مقابل از حساب کاربری خود خارج نشده است؛ بهتر است که از آن شخص بخواهید تا از حساب خود خارج شود و دستگاه شما را حذف کند.

اگر نمی‌توانید با فروشنده تماس بگیرید، می‌توانید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید اما اگر اجازه فروشنده را نداشته باشید آن‌ها نمی‌توانند کمک زیادی به شما بکنند.

با این وجود می‌توان به برخی از خدمات جانبی بدون اپل آیدی و رمز عبور وارد شد اما اگر قصد انجام این کار را دارید حتما با احتیاط عمل کنید.

می‌توانید آیفون در حالت آپدیت نرم‌افزاری (DFU mode) قرار دهید. به آی‌تیونز وصل شوید، «Restore» را بزنید تا گوشی کامل ریست شود. البته هنوز برای رد شدن از این مرحله نیاز به قفل فعال‌سازی دارید و نمی‌توان بدون اپل آیدی اصلی و رمز عبور این کار را انجام داد.

با روش‌های گفته شده در بالا می‌توانید اطلاعات خود را از آیفون پاک کنید اما قبل از هرکاری از انجام این کار اطمینان حاصل کنید. امیدوارم این آموزش به شما کمک کرده باشد. نظرات خود را با ما در جمله اعتبارکالا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

منبع: alphr

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 19

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

فاطمه گفت:

گوشي جديد ايفون خريدم اگر بخوام اسكن كنم از گوشي قبليم ب جديده عكساي هايد شده هم مياد ؟

علی رضا گفت:

سلام. اگر بک آپ بگیریم. از برنامه ها گرفته میشه؟ یه برنامه دارم که توی ایران نمیشه نصب کرد. اگر بک اپ گرفته باشم اون برنامه موقع بازیابی برمیگرده؟

بلا گفت:

سلام وقت سفارت دارم و ميدونم كه اونجا از من اپل ايدى و رمز رو ميخوان كه به اطلاعاتم دسترسي پيدا كنن
ميخوام بصورت انتخابى اطلاعاتى رو از روى اپل ايديم پاك كنم
آيا امكانش هست؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله می‌توانید

فریبا گفت:

گوشی به طور کامل پاک شود

فریبا گفت:

سلام چطور گوشی رو پاک کنم برای فروش

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید. ما در این مطلب به طور کامل مراحل حذف اطلاعات آیفون را شرح داده‌ایم

محمدی گفت:

سلام و وقت بخیر ببخشید من میخوام تمام اطلاعات رو از گوشی آیفون پاک کنم اما رمز پسورد و اپل آی دی رو ندارم میشه راهنمایی بفرمایید

احمد گفت:

اگر آیفون آیکلود داشته باشد تاریخچه سرچ شده در سافاری با وجودیکه از سافاری پاک شده باز هم‌باقی میماند در جایی یا خیر

Ruhollahnajafi گفت:

چرا حذف نمیشود؟

ایفون گفت:

چرا حذف نمیشود؟

حذف تمام داده های گوناگون گفت:

آیا حذف میشود؟

وحید عباسی گفت:

سلام من با چند تا اکانت وارد سایت شدم و اون سایت فهمید.اگه ریست کنم و اکانت جدید بسازم .بازم متوجه میشه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر، ریست کردن و ساخت اکانت جدید شما را یک کاربر جدید نشان می‌دهد

زهرا شیرمحمدی گفت:

بنده میخام اطلاعات ایفون رو از تنظیمات پاک کنم ودیگر نشه برگردوند ولی نمخام اپلایدی پاک بشه

ايرج مرزبان گفت:

سلام كوشي جديد گرفتم انتقال اطلاعات هم زدم اوكي هست حالا ميخوام گوشي قديمي رو همه چيزو پاك كنم چي كار كنم ايفون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر از انتقال تمامی اطلاعات گوشی مطمئن هستید، مراحلی که در این مطلب آمده را انجام دهید تا اطلاعات از گوشی قبلی شما پاک شود

علیرضا گفت:

سلام گوشی ایفون ۷ من اپل ایدیش غیر فعال شده و میخوام تمام اطلاعت اونو پاک‌کنم‌ ممنون میشم راهنمای کنید

علیرضا گفت:

سلام من یه گوشیه ایفون خریداری کردم و اپل ایدی فروشنده از روی گوشی برداشته شد و ریست کردیم ایا میتونه برنامه جاسوسی مخفی روی گوشی بزاره لطفا کمک کنین

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر، گوشی های آیفون قوی ترین سیستم امنیتی را در برابر برنامه های جاسوسی و بدافزار دارد و چنین چیز تقریبا غیر ممکن است

امیر گفت:

سلام خسته نباشید

میترا مرادی گفت:

میخام گوشیم ایفون ۱۲رو‌بفروشم‌ چجوری خودم همه اطلاعات گوشیمو پاک کنم ک برنگرده؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
مراحل حذف اطلاعات درهمین بلاگ نوشته شده

رها رحمتی گفت:

من میخوام گوشیم و بفروشم برای اطلاعت گوشیم فقط اطلاعاتم و‌پاک کنم و از اپل ایدیم خارج بشم کافی؟ چون قسمت ایکلودم میگه فضا پر بک اپ نمیکنه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله کافیست

محمد حسینی گفت:

گوشی آیفونم قفل شده است چکار کنم

فرقانی گفت:

سلام
من میخوام اپل ایدی قبلی و از روی گوشیم پاک کنم و اپل ایدی جدید خودم و وارد کنم
ایا اطلاعاتی که تا الان روی گوشیم بوده در اپل ایدی قبلی که قراره پاک بشه میمونه یا نه؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله تمامی این اطلاعات پاک خواهد شد

فرزاد گفت:

آنتن گوشیم (ایفون7 مدل1661)پریده
برای اینکه تلگرام واتساپ اینستاگرامم ایمن باشه از دسترسی تعمیرکار بهتره چه کاری رو انجام بدم؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بهترین و راحت ترین کار برای شما گذاشتن قفل بر روی اپلیکیشن‌های نام برده است

احمدی گفت:

پسرم پسوورده گوشیشو نمیده . از یه بابت نگرانشم . چطور میشه به اطلاعات گوشیش دسترسی پیدا کنم بدون پسوورد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
با کمک نصب برنامه هایی که بتوانید با آن بر نحوه عملکرد فرزند خود نظارت داشته باشید به لینک زیر مراجعه کنید
https://etebarkala.com/blog/the-best-parental-control-apps-for-android-and-iphone/

مهدیرحمتی گفت:

سلام می‌خواد اطلاعات اپلای دیمو حذف کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
با کمک مراحلی که در این مطلب آموزش داده شده، می‌توانید تمامی اطلاعات گوشی آیفون خود را حذف کنید.

ارش صارمی گفت:

گوشی اپل ایدی ورمزش رانمیدانم روی صفحه علامت کابل وایتیونززده چطوربدون کامپیوتربازکنم

مجتبی زینلی گفت:

ای مسیجم عمل نمیکنه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به دلیل اینکه فیلتر شده قادر به استفاده از آن نیستید

فران گفت:

چجوری گوشی منو خاموش کنم همه چی بره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
پیش از هر کاری، مراحلی که دراین مطلب قدم به قدم شرح داده شده را انجام دهید تا اطلاعات گوشی شما به طور کامل پاک شود

maryam گفت:

گوشی ایفونم دزدیده شده چطور اطلاعاتشو‌پاک‌کنم‌ اپل ایدیم‌و‌غیر فعال کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام روزتون بخیر.
برای پاک کردن اطلاعات گوشی آیفون از راه دور تیتر « چگونه بدون گوشی آیفون آن را ریست کنیم» را مطالعه بفرمایید. موفق باشید.

فتح الهی گفت:

فضای ابری چیه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فضای ابری یک حافظه (مثل یک هارد با ظرفیت بسیار بالا) است که توسط شرکت های ارائه دهنده آن مثل گوگل درایو، دراپ باکس، آیکلود و … تهیه شده و شما بجای اینکه اطلاعات خود (مثل عکسها، شماره تلفن ها و … را در گوشی، کامپیوتر، لبتاب یا تبلت خود ذخیره کنید، آن را در آن هارد ذخیره می کنید. با این تفاوت که برای دسترسی و ذخیره و … روی آن هارد، نیاز به اتصال به اینترنت دارید.

علی فتح الهی گفت:

من میخوام شماره مجازی بخرم ولی ارزون هم باشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به سایت های معتبر مراجعه کنید. شرکت اعتبارکالا این خدمات را ارائه نمی‌دهد

مفاخری گفت:

سلام وقت بخیر میخوام موبایل ایفون رو‌ریست کنم مخاطبین رو چطور نگه دارم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از مخاطبین خود یک بکاپ در آی کلود خود تهیه کنید. پس از ریست فکتوری، مجدد مخاطبین را از فضای ابری آیفون، به لیست مخاطبین خود برگردانید

علیرضایی گفت:

آیا میشه عکس های گالری را از یه گوشی که دسرسی بهش ندارم پاک کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر نمی‌شود
حتی اگر در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره شده باشد، شما تنها قادر خواهید بود از فضای ابری آن را حذف کنید و در گوشی باقی خواهد ماند