etebarkala snappay
etebarkala snappay

نقد و بررسی گوشی آنر مجیک ۵ پرو

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
نقد و بررسی گوشی آنر مجیک ۵ پرو

گوشی هوشمند آنر مجیک ۵ پرو یکی از بهترین گوشی‌هایی است که این کمپانی تا به امروز عرضه کرده است. اگرچه طراحی آن مورد پسند تمام کاربران گوشی‌های هوشمند نیست، اما مشخصات درجه یکی دارد و می‌توان آنر مجیک ۵ پرو را یک گوشی اندرویدی بسیار بالا در نظر گرفت. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا این گوشی پرچمدار جدید آنر را به طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ویژگی‌های مثبت گوشی آنر ۵ پرو

  • نمایشگر زنده و راحت
  • دوربین‌های پیشرو در صنعت
  • عمر باتری قابل توجه روی کاغذ

ویژگی‌های منفی آنر ۵ پرو

  • طراحی غیر معمول

جدول مشخصات گوشی آنر مجیک ۵ پرو

مشخصات فنیآنر مجیک ۵ پرو
ابعاد و وزنابعاد ۱۶۲.۹ در ۷۶.۷ در ۸.۷۷ میلی‌متر
وزن ۲۱۹ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۸۱ اینچی LTPO OLED
وضوح تصویر ۱۳۱۲ در ۲۸۴۸ پیکسل
حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
حداکثر شدت روشنایی ۱۸۰۰ نیت
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۲
فرایند ساخت ۴ نانومتری
تعداد هسته ۸ هسته
پردازنده گرافیکی Adreno 740
سیستم‌عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری Magic UI 7.1
حافظه رم۸ گیگابایت
۱۲ گیگابایت
۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربین‌هادوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریض
لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی
لنز تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳.۵ برابر
باتری و شارژباتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سیمی سریع ۶۶ واتی
شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی
شارژ معکوس ۵ واتی
حسگرهاحسگر اثرانگشت
تشخیص چهره
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
حسگر طیف رنگ

بررسی طراحی و ساخت گوشی آنر مجیک ۵ پرو

  • طراحی دوربین سه گانه چشم نواز
  • مناسب با تمامی سلیقه‌ها نیست

آنر مجیک ۵ پرو با ابعاد ۱۶۲.۹ در ۷۶.۷ در ۸.۷۷ میلی‌متر و وزن ۲۱۹ گرم، در بسیاری از مواردی به نسل قبلی خود که یک گوشی فوق‌العاده بود شباهت دارد با این تفاوت که مجیک ۵ پرو به یک آرایه دوربین بزرگ مجهز شده که شاید برخی از افراد از این طراحی استقبال نکنند.

به جای لنز چهارگانه مجیک ۴ پرو، این بار مجیک ۵ پرو به یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل با لنز سه‌گانه مجهز شده که از پشت گوشی بیرون زده است. طراحی این گوشی جالب به نظر می‌رسد و قطعا آنر مجیک ۵ پرو را در بین بهترین گوشی‌های موجود در سال ۲۰۲۳ متمایز می‌کند، اما از نقطه‌نظر عملی، بهترین نوآوری در طراحی گوشی هوشمند نیست.

با گرفتن گوشی در یک دست، متوجه برامدگی و سنگینی ماژول دوربین خواهید شد و این لنزها در برخی موارد دست و پا گیر خواهند بود. در هنگام استفاده از مجیک ۵ پرو با دو دست مشکلی نیست، اما برای افرادی با دستانی بزرگ همچنان مشکل ساز است.

مجیک ۵ پرو در رنگ‌های سبز، مشکی، آبی، بنفش و نارنجی عرضه می‌شود که جنس بدنه مات آن چرم بوده و در برابر لک و اثر انگشت مقاوم خواهد بود. فریم این گوشی آلومینیومی است و آنر برای شیشه پنل جلویی نیز از شیشه آلومینوسیلیکات استفاده کرده است. آنر مجیک ۵ پرو همچنین دارای گواهی IP68 مقاومت در برابر آب و غبار است.

بررسی نمایشگر گوشی آنر ۵ پرو

  • نمایشگر ۶.۸۱ اینچی OLED صاف و رنگارنگ
  • میزان کم نوری مناسب برای خواب

گوشی آنر مجیک ۵ پرو از همان نمایشگر ۶.۸۱ اینچی LTPO OLED بهره برده که نسل قبلی خود یکی آنر مجیک ۴ پرو استفاده می‌کند که در مجموع نمایشگر خوبی است. این نمایشگر دارای وضوح تصویر ۱۳۱۲ در ۲۴۴۸ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که باعث می‌شود تصاویری صاف، روشن و با کیفیت بالایی دریافت کنید.

آنر مجیک ۵ پرو در بخش روشنایی از نسل قبلی خود بهتر بوده و ۱۸۰۰ نیت را در حالت HDR کامل ارائه می‌دهد که بالاتر از رقمی است که سامسونگ در گلکسی S23 Ultra به خود می‌بالد و از حداکثر روشنایی آیفون ۱۴ پرو مکس کم‌تر است.

این گوشی همچنین دارای نرخ چرخه کم نور ۲۱۶۰ هرتز PWM است. کاهش نور PWM به فناوری مورد استفاده برای کنترل سطوح روشنایی و کم‌نور کردن چراغ‌های LED اشاره دارد که با سرعت چرخه برتر، انتقال طبیعی‌تری بین صفحه‌های روشن و تاریک را ایجاد می‌کند.

آنر ادعا می‌کند که این ویژگی در واقع به خواب شما نیز کمک می‌کند. نمایشگر مجیک ۵ پرو دارای گواهینامه سازگاری با شبانه روز است، که به این معنی است که برای چشم‌ها زیاد مضر نیست. ظاهرا با کاهش نور طبیعی، این گوشی فشار چشم را تا ۱۸ درصد در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند ممتاز کاهش می‌دهد.

در مجموع می‌توان گفت شما با یکی از چشمگیرترین نمایشگرهای گوشی هوشمند مواجه هستید و شرکت بنچمارک DXOMARK نیز نمایشگر مجیک ۵ پرو را به عنوان بهترین نمایشگر موجود در حال حاضر رتبه بندی کرده است.

بررسی دوربین گوشی آنر ۵ پرو

  • سه لنز ۵۰ مگاپیکسلی عقب
  • قابلیت زوم استثنایی
  • مجموعه‌ای هیجان انگیز از ویژگی‌های عکاسی

آنر تنظیمات دوربین مجیک ۵ پرو خود را بسیار متفاوت از نسل قبل طراحی کرده است که شامل یک لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی f/1.6، یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی f/2.0 و یک لنز تله فوتو پریسکوپ ۵۰ مگاپیکسلی f/3.0 با زوم اپتیکال ۳.۵ برابری می‌شود.

سنسور اصلی مجیک ۵ پرو ۳۵ درصد بزرگتر از حسگر آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا است، به این معنی که حداقل روی کاغذ می‌تواند چالش‌های نور را به نحو موثرتری در نظر بگیرد. عکاسی محاسباتی، یعنی توانایی آن در ثبت تصاویر با استفاده از لنزهای مختلف به طور همزمان، وضوح زوم را ارائه می‌دهد که قابل مقایسه با رقبای برتر خود است.

ویژگی ضبط Falcon با کمک هوش مصنوعی یکی از ویژگی‌های مهیج دوربین مجیک ۵ پرو است که به شما این امکان را می‌دهد عکس‌هایی سریع بگیرید. همچنین حرکت اجسام حتی در شب نیز بدون تاری بوده و بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. مجیک ۵ پرو همچنین دارای یک دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی است که در رده خود بد نیست، آما پیشگام نبوده و فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد.

همانطور که گفته شد، قابلیت‌های زوم مجیک ۵ پرو قابل توجه نیست و افراد از فاصله دور به سختی قابل تشخیص هستند. با توجه به همه این ویژگی‌های دوربین، جای تعجب نیست که ببینیم آنر مجیک ۵ پرو DXOMARK  را در صدر رده‌بندی دوربین‌های خود در سال ۲۰۲۳ قرار داده است.

بررسی عملکرد گوشی آنر مجیک ۵ پرو

  • پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲
  • حافظه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایتی

آنر مجیک ۵ پرو از جدیدترین چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره برده است. پردازنده‌ای که در بسیاری از بهترین گوشی‌های اندرویدی سال ۲۰۲۳ شاهد آن هستیم.

حافظه رم ۱۲ گیگابایتی این گوشی نسبت به ۸ گیگابایت قبلی خود بهبود یافته است و ظرفیت ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی مجیک ۵ پرو دو برابر مجیک ۴ پرو است و این اطمینان را می‌دهد که می‌تواند به راحتی هر برنامه‌ای را اجرا و یا حجم بالایی از اطلاعات را ذخیره سازد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یک پردازنده تازه وارد است و هنوز نمی‌توان با اطمینان کامل از عملکرد آن در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی صحبت کرد و باید دید در ادامه کاربرانی که با این گوشی‌ها کار می‌کنند چه نظری در رابطه با این پردازنده پرچمدار دارند. در هر صورت، آنر مجیک ۵ پرو همان سرعی را در اجرای برنامه‌ها دارد که از یک پرچمدار اندرویدی انتظار می‌رود. مجیک ۵ پرو همچنین دارای صدای تقویت شده با IMAX است.

بررسی سیستم‌عامل و نرم‌افزار گوشی آنر مجیک ۵ پرو

  • دارای سیستم عامل MagicOS 7.1 براساس اندروید ۱۳
  • ویژگی‌های منحصر به فرد حریم خصوصی

گوشی هوشمند مجیک ۵ پرو دارای سیستم عامل MagicOS 7.1 بوده که مبتنی بر اندروید ۱۳ است. رابط کاربری گوشی برای طرفداران اندروید موجود آشنا خواهد بود، اما آنر همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌های خاص دستگاه هوشمند، مانند MagicRing برای همکاری چند دستگاهی و Magic Text برای تشخیص هوشمند متن را با مجیک ۵ پرو ارائه می‌کند.

شما همچنین اعتبارنامه‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای را نیز از مجیک ۵ پرو دریافت خواهید کرد. این گوشی هوشمند مجهز به اولین صنعت فناوری کنترل فضایی انرژی صدا است، که ظاهرا امواج صوتی مخالف تولید می‌کند تا از نشت صدا برای تماس‌های تلفنی خصوصی شما جلوگیری کند.

بررسی عمر باتری و شارژ گوشی آنر مجیک ۵ پرو

  • باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ سیمی ۶۶ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات

گوشی آنر مجیک ۵ پرو یک باتری بزرگ ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که ظاهرا با استفاده زیاد بیش از ۱۲ ساعت دوام می‌آورد. برای مقایسه، این میزان بیش از آن چیزی است که S23 Ultra و iPhone 14 Pro Max می‌توانند مدیریت کنند.

آنر برای مجیک ۵ پرو خود شارژ بی‌سیم ۶۶ واتی و بی‌سیم ۵۰ واتی را در نظر گرفته است که کمی کمتر از شارژ سیمی ۱۰۰ واتی ارائه شده توسط مجیک ۴ پرو نسل قبل است.

سخن پایانی

آنر برای سال ۲۰۲۳ از نسل جدید گوشی هوشمند پرچمدار خود، مجیک ۵ پرو رونمایی کرده که مشخصات فنی آن روی کاغذ همان چیزی است که از یک گوشی پرچمدار اندرویدی انتظار می‌رود. طراحی گوشی ممکن است برای برخی چندان جالب نباشد اما در مجموع با یک گوشی پرچمدار جذاب و قدرتمند روبه‌رو هستید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

حسین ملک حسینی گفت:

درود وقت بخیر ببخشید ماجیک ۵ پرو گرفتم ولی گوگل پلی ندارد ایا امکان نصب گوگل پلی وجود دار.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از آنجایی که سیستم‌عامل آن اندروید نیست، قابلیت نصب گوگل پلی را ندارد