etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه ساعت هوشمند اپل واچ اولترا با گارمین Fenix 7

3.9
(15)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه ساعت هوشمند اپل واچ اولترا با گارمین Fenix 7

در قلمرو گجت‌های پوشیدنی مقاوم، سری Fenix ​​گارمین مدت‌هاست که معیار سنجش عملکرد سایر ساعت‌های هوشمند ورزشی بوده است. ساعت هوشمند Fenix ​​7 که انرژی مورد نیاز آن توسط نور خورشید تامین می‌شود، برای همه شرایطی مناسب است. با این حال، این ساعت مقاوم گارمین اکنون یک رقیب تازه نفس دارد و آن ساعت هوشمند اپل واچ اولترا است. در حالی که هر دو ساعت برای ورزش‌های سنگین در هوای آزاد مانند کوهنوردی و صخره نوردی ساخته شده‌اند، موارد زیادب برای متمایز کردن این دوس ساعت هوشمند وجود دارد. این تفاوت‌ها از طراحی گرفته تا نمایشگر، از ویژگی‌های ردیابی گرفته تا عمر باتری؛ موجب شده تا تصمیم بگیریم این دو ساعت هوشمند ورزشی را با دقت بیشتری با یکدیگر مقایسه کنیم. اکنون باید دید کدام یک، برتر از دیگری است؟

اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید و به دنبال یک ساعت هوشمند مناسب حرفه ورزشی‌تان می‌گردید، تا انتهای این مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید تا یقین پیدا کنید که garmin fenix 7 برای شما مناسب است یا Apple Watch Ultra ؟

مقایسه قیمت اپل واچ اولترا با گارمین Fenix 7

اپل واچ اولترا از ۲۳ سپتامبر عرضه می‌شود. این ساعت تنها در یک اندازه، یک متریال ساخت و یک پیکربندی اتصال ارائه می‌شود. بنابراین ساختار قیمت گذاری آن بسیار ساده می‌شود. اپل واچ اولترا با قیمت ۷۹۹ دلار / ۸۴۹  پوند به فروش خواهد رسید. و چه از بند تسمه آلپاین استفاده کنید و چه بند Trail Loop را سفارش دهید، قیمت آن یکسان باقی خواهد ماند.

قیمت گذاری اما برای Garmin Fenix ​​7 چندان ساده نیست. این ساعت گارمین در سه اندازه موجود است که شامل Fenix ​​7S (42mm)، Fenix ​​7 (47mm) و Fenix ​​7X (51mm) است. گارمین Fenix 7 به صورت استاندارد با شارژ خورشیدی عرضه می‌شود. همچنین یک نسخه مقاوم‌تر به نام Sapphire Solar نیز موجود است که از شیشه یاقوت کبود مقاوم در برابر خش بهره می‍برد. قیمت‌ها از ۷۰۰ دلار / ۶۰۰ پوند برای Fenix ​​7S و Fenix 7 شروع می‌شود و تا ۱۰۰۰ دلار / ۱۰۴۹ پوند برای نسخه ۵۱ میلی‌متری Sapphire Solar افزایش می‌یابد.

مقایسه طراحی اپل واچ اولترا با گارمین Fenix 7

اپل واچ Ultra از طراحی مستطیل شکل سایر اپل‌واچ‌ها بهره برده با این تفاوت که قاب آن بالا آمده و ظاهری برجسته‌تر نسبت به سایر اپل واچ‌ها پیدا می‌کند. همچنین جنس بدنه آن با تیتانیوم درجه یک پوشیده شده است. این ساعت ۴۹ میلی‌متری دارای قاب برجسته‌ای بوده که با دستکش کوهنوردی نیز به راحتی قابل کار کردن است. اگرچه ظرافت نقطه قوت یک ساعت هوشمند ورزشی نیست نیست اما باید گفت که اپل واچ Ultra همچنان منحنی‌های جذاب ساعت‌های هوشمند اپل را حفظ کرده است. همچنین از تمام مدل‌های Fenix ​​7 بجز یک مدل، سبک‌تر بوده و وزن آن ۶۱.۳ گرم است. همچنین اپل واچ Ultra تا عمق ۴۰ متری ضد آب بوده و مناسب غواصی است.

در مقابل، گارمین Fenix ​​7 به یک ساعت ورزشی کلاسیک نزدیک‌تر است. این ساعت کاملا گرد بوده و یک قاب محکم دورتادور خود دارد. قاب و بدنه پشتی هر دو از تیتانیوم ساخته شده‌اند، در حالی که بقیه بدنه از پلیمر تقویت شده با الیاف استفاده می‌کند. این ساعت گارمین برخلاف Ultra، برای غواصی رتبه بندی نشده است، اما نمره مقاومت در برابر آب 10ATM به این معنی است که برای شنا کاملا مناسب و مطمئن است. ابعاد Fenix ​​7 به نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد، اما نزدیک‌ترین گزینه به Ultra اپل، نسخه  ۴۷ میلی‌متری و ۵۱ میلی‌متری آن است. این ساعت‌ها به دلیل استفاده از تکنولوژی انرژی خورشیدی، به ترتیب ۷۹ و ۹۶ گرم از ساعت اپل واچ اولترا سنگین‌تر هستند. استفاده از کریستال یاقوت کبود باعث کم شدن ۷.۶ گرمی وزن ساعت اپل می‌شود اما به همان نسبت قیمت نیز بالا می‌رود.

مقایسه نمایشگر اپل واچ اولترا با گارمین Fenix 7

نمایشگر تخت اپل واچ اولترا به پنل ۱.۹۲ اینچی OLED مجهز است که از نظر پشتیبانی طیف رنگ و روشنایی دو برابر بهتر از نسل‌های قبلی ساعت‌های اپل است. شدت روشنایی ۲۰۰۰ نیت باعث می‌شود در هر شرایطی از تابش نور و جغرافیا، نمایشگر این ساعت به راحتی قابل مشاهده باشد. همچنین این نمایشگر به فناوری Wayfinder مجهز شده است.

از سویی دیگر ساعت هوشمند گارمین Fenix ​​7S دارای نمایشگر لمسی ۱.۲ اینچی بوده که وضوح تصویر آن حتی از نصف وضوح تصویر Apple Watch Ultra نیز کم‌تر است. در واقع، هیچ یک از مدل‌های گارمین Fenix ​​7 دارای نمایشگری با وضوح خاصی نیستند و پنلی که در جلوی بزرگ‌ترین مدل Fenix ​​7X قرار دارد، ۱.۴ اینچ و با وضوح تصویر ۲۸۰ در ۲۸۰ پیکسل است. همچنین کنتراست کمتری نسبت به نمایشگر OLED اپل واچ Ultra دارد. البته تنظیمات نمایشگر ساعت Fenix 7 گارمین بسیار کارآمدتر است، که موجب افزایش طول عمر باتری آن می‌شود. البته باید اذعان داشت که اپل واچ اولترا به مراتب نمایشگری حرفه‌ای تر از Fenix 7 گارمین ارائه می‌کند.

مقایسه ردیابی سلامت و تناسب اندام اپل واچ اولترا با گارمین Fenix 7

همانطور که از ساعت‌های هوشمند ورزشی انتظار دارید، هر دو ساعت اپل واچ اولترا و گارمین Fenix ​​7 مجموعه کاملی از سنسورها را ارائه می‌دهند. همچنین فراتر از ویژگی‌های خواب، گام شمار و ردیابی فعالیت ساعت هوشمند استاندارد شما هستند.

ساعت هوشمند اپل واچ Ultra، تمامی سنسورها و ویژگی‌های پایش تناسب اندامی که در نسخه‌های قبلی اپل واچ موجود است را ارائه می‌کند که به معنای خواندن نوار قلب، نظارت بر اکسیژن خون و یک برنامه تمرینی جامع است. مانند Apple Watch Series 8، اپل واچ Ultra همچنین مجهز به سنسور دمای پوست، و سنسورهای حرکتی اضافی است که می‌توانند تصادفات را تشخیص دهند و در صورت عدم پاسخگویی شما، با خدمات اضطراری تماس بگیرد. اما Ultra از این هم فراتر می‌رود، GPS با فرکانس دوگانه و الگوریتم‌های موقعیت یابی به روز را برای ارائه دقیق‌ترین ردیابی موقعیت مکانی مبتنی بر ساعت‌های هوشمند اپل تا کنون را به کار می‌گیرد. همچنین دارای یک عمق سنج است که با همکاری برنامه Oceanic+، می‌تواند به طور خودکار Ultra را به یک ساعت غواصی تبدیل کند.

ساعت Fenix ​​7 گارمین دارای استاندارد لازم برای غواصی نبوده و نمی‌تواند دمای پوست شما را بسنجد. اما مجموعه‌ای از ابزارهای ردیابی از جمله سنسورهای نبض و اکسیژن خون را ارائه می‌دهد. از موج‌سواری گرفته تا اسکی و دوی سرعت، همچنین به فهرستی از پروفایل‌های ورزشی مجهز شده است که هر کدام دارای بازخوانی‌های مختص به فعالیت هستند. علاوه بر جدی بودن در مورد آمار، مهارت‌های آن برای هر رشته کاملا دقیق است. این ساعت گارمین از چندین سیستم ماهواره‌ای، دقت ناوبری نیز پشتیبانی می‌کند. تمام موارد یاد شده علاوه بر راهنمایی سلامتی روزانه و معیارهای تمرین طولانی مدت است که به شما در بهبود عملکردتان کمک می‌کند.

مقایسه نرم افزار و ویژگی های اپل واچ اولترا با گارمین Fenix 7

با نصب واچ او اس ۹، اپل واچ اولترا علاوه بر برنامه‌های Workout، Apple Health و Oceanic+ که به‌صورت استاندارد نصب شده‌اند، به پیشنهادات شخص ثالث بی‌شمار موجود در فروشگاه App دسترسی خواهد داشت. همچنین می‌توانید لیست‌های پخش PB را روی ساعت خود ذخیره کنید، از Apple Pay برای تنظیم لرزش‌های بازیابی استفاده کنید و از سیری بخواهید که اجرای تمرینات را به شما یادآوری کند. همچنین اپل واچ Ultra همچنین دارای یک دکمه قابل تنظیم برای میانبرهای ورزشی است.

گارمین از نرم‌افزار اختصاصی برای Fenix ​​7 استفاده می‌کند. اگرچه به خوبی watchOS 9 نیست، اما همچنان قابل قبول است. فروشگاه Connect IQ دارای چندین برنامه اصلی از جمله Spotify است که می‌توانید از آن برای دانلود آهنگ‌های ورزشی استفاده کنید. همچنین می‌توانید اعلان‌ها را از تلفن‌های هوشمند متصل دریافت کنید و از Garmin Pay برای تراکنش‌های بدون تماس استفاده کنید. اگرچه پشتیبانی از دستیار صوتی وجود ندارد، برنامه Garmin Connect یکی از بهترین‌ها برای استفاده از داده‌های بیشماری است که این کمپانی در اختیار می‌گذارد. اگرچه نمایشگر لمسی خوشایند بسیاری از کاربران است اما گارمین برای آن دسته از کاربرانی که استفاده از دکمه‌های فیزیکی را ترجیح می‌دهند نیز تنظیمات پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد.

مقایسه عمر باتری اپل واچ اولترا با گارمین Fenix 7

اپل واچ Ultra نسبت به دیگر مدل‌های اپل واچ، یک ارتقای عمده باتری را ارائه می‌کند. باتری آن در استفاده معمولی تا ۳۶ ساعت دوام می‌آورد. و قادر است به مدت ۶۰ دقیقه برنامه ورزشی را به همراه پخش موسیقی همزمان ارائه کند. اما اگر به زمانی بیش از ۳۶ ساعت نیاز دارید و قصد یک کمپ ورزشی و یا طبیعت گردی طولانی مدتی را دارید، کافیست ویژگی کم مصرف آن را فعال کنید تا عمر باتری به مدت ۶۰ ساعت افزایش یابد.

با تمام این اوصاف، از نظر طول عمر باتری، اپل واچ اولترا توسط Fenix ​​7 گارمین شکست خورده است. به لطف تنظیمات نمایشگر ساده‌تر، Fenix ​​7 استاندارد می‌تواند تا ۱۸ روز به عنوان یک ساعت هوشمند یا ۵۷ روز دوام بیاورد. در تنظیمات ذخیره باتری این اعداد به طور طبیعی در صورت استفاده از جی‌پی‌اس کاهش می‌یابد، همانطور که برای Apple Watch Ultra کاهش می‌یابد.

سخن پایانی

از کوه تا دریا، هر دو برند پوشیدنی‌ برای ماجراجویی و ورزش‌های سنگین دسته‌بندی شده‌اند. هر کدام برای فعال ماندن در شرایط سخت ساخته شده‌اند و هر کدام مجهز به انبوهی از حسگرها هستند تا سلامت شما را به درستی ردیابی کنند. با این حال، حتی پس از بررسی مشخصات آن‌ها، انتخاب برنده دشوار است. نه به این دلیل که بسیار شبیه به هم هستند، بلکه به این دلیل که بسیار متفاوت هستند!

اپل واچ اولترا علیرغم ظاهری که دارد، چیزی بیش از یک اپل واچ تقویت شده است. همچنین دوام بیشتری نسبت به Fenix ​​7 استاندارد و ارزان‌تر از Sapphire Solar edition است. اپل واچ Ultra همچنین می‌تواند به عنوان یک ساعت غواصی، کامل با عمق سنج عمل کند و دارای نمایشگری بزرگتر، روشن‌تر و پر جنب و جوش‌تر است. اگر می‌خواهید ساعت هوشمند مناسبی داشته باشید، اپل واچ Ultra همان ساعت هوشمند است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 15

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :